LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Eindelijk iemand die begrijpt dat deze hele topic over kattenoverlast zwaar overdreven is.....
Zouden al die andere forummers last van een "kater" hebben :lol: ??
Goed zo angeliques!!

tassie78
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mei 2005 21:28

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door tassie78 »

ik ben het er helemaal mee eens dat het topic handtekeningenaktie voor kattenoverlast zwaar overdreven is!!!!!


Geenidee

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Geenidee »

Ik wil niet lullig doen, maar ik sta meer in de honden stront dan van de katten.Bovendien zit de hond binnen ettelijke secondes aan je kruis te ruiken (erg gênant) van katten heb ik dat gelukkig niet mee hoeven te maken. Je moet eens vragen aan de kabel tv monteurs die langs de weg in de kabel tv kastjes moeten werken....de stank van honden **** is ondragelijk.Wat mij betreft honden aan de lijn en uitlaten in uitlaat plek. Katten eerst binnen op de kattenbak laten wennen dan komen ze echt wel binnen de behoeften doen...je moet dan wel de kattenbak regelmatig verschonen.
Hoe dan ook het moraal van het verhaal, ligt niet aan de dieren maar toch weer eens aan de mens.
:wink:

reden

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door reden »

heb geen hond of kat (wegens allergie)
Wel kinderen
Geef mij nu eens een goede reden ,waarom ik het normaal moet vinden dat andermans katten bij ons in de tuin en zandbak moeten schijten

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Geef mij nu eens een goede reden ,waarom ik het normaal moet vinden dat andermans katten bij ons in de tuin en zandbak moeten schijten
Een kat/poes doet vaak zijn behoefte niet op de plek waar ie eet. Maar het is ook weer niet zo dat specifiek JOUW hele tuin ondersgescheten wordt.
DAT is zwaar overreven....

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

1 drol is al teveel!

reden

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door reden »

O,dat is een goed andwoord gast 9.56
Moet ik dar mee akkoord gaan
En jij weet toch ook niet hoeveel van die katten bij mijn in de tuin zitten
Gewoon binnen houden die stink katten
En niet bij ons laten schijten

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Dat bedoel ik, mensen die kantten hebben reageren allemaal zo asociaal, zit in ze denk ik, gewoon teruggooien die drollen in hun tuin en anders die kat....

reden

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door reden »

Gewoon over de schutting gooien die kat ( ten)
Goed idee
Hupa weg met die hap
De stront krijgen ze er achter na

kom nou

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door kom nou »

Eigenlijk begint mij het ook te vervelen
Altijd dat gezeik van andermans katten in je tuin
En begint nu niet over honden stront
Daar gaat het nu niet over
Ik heb tenminste nog nooit een hond in MIJN tuin gehad van een ander ,die daar op zijn gemak zat te schijten
Kom nou

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Overdrijven....overdrijven..... kijk eens wat vaker én beter in je eigen spiegel....... stelletje hypocrieten....

kom nou

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door kom nou »

Gast hiervoor , jij bent zeker ook eentje die zijn kat in andermans tuin laat schijten
En wat geboel je nu met hypocriet
o ja ,en kijk jij ook even in die spiegel

och och

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door och och »

ja wat bedoel je nu daar mee gast?
de katten horen in hun eigen tuin en geen overlast bij een ander te bezorgen.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zei toch al:

Overdrijven....overdrijven..... kijk eens wat vaker én beter in je eigen spiegel....... stelletje hypocrieten....

Moeilijk hè, lezen wat er staat. Maar dat zal wel gerelateerd zijn aan het niet willen weten......

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door joostw »

DE KAT.
De één ziet de kat als een harige pluizebol, die loom ligt te soezen op het gras, de ander ziet de kat als een moorddadige luizebol, die hoognodig aan de leiband moet. In Lunetten staan 5600 huizen. Stel dat 1 op de 5 huizen een kat heeft. Dat betekent, dat er 1120 katten in Lunetten vrij rond lopen. Stel, dat een kat 5 prooidieren per week vangt (vogels, muizen, eendjes, kikkers, vlinders enz). In 1 jaar vangen al die katten dan 291.200 prooidieren. Daar kan een pittbull nog een stevig puntje aan knagen. Ach ,denkt U, wat een onzin. Een pittbull vergelijk je niet met een katje. Klopt. De pittbull is een stuk minder schadelijk voor de natuur. Het zit in de kat zijn natuur om iets te bejagen hoor ik U zeggen.
Klopt ook, maar het lastige is, dat er in de huidige woonwijken geen sprake is van natuurlijke omstandigheden. Vogels hebben in onze keurige tuinen geen onbeperkte nest- en vooral schuilruimte (en nogal wat hinder van de overvloed aan eksters) Bovendien is de balans wel erg zoek, als je als prooidier wegvlucht, om vervolgens in een ander kattenterritorium te komen. Onoplosbaar hoor ik U vreugdevol roepen?
Niet echt. Wat is er op tegen om de kat aan een lijn te leggen. Een lange vaste lijn door de tuin met een lange lijn er los aan bevestigd. De kat heeft een behoorlijke speelruimte, maar net niet die vrijheid, om teveel te jagen. (Die jonge merel die recht zijn bek in vliegt had maar wat langer in zijn nest moeten blijven, laten we wel eerlijk blijven). We zijn trots op de soorten rijkdom van Lunetten. Zullen we het afspreken?
(met dank aan Lunetten News)

De kat vast,, de prooidieren vrij.

En voor degenen die het roven door katten 'de natuur' vinden: mag de natuurlijke vijand van de kat dan ook de vrijheid hebben om te jagen?
Als de kat van mijn buren in mijn tuin mag jagen op allerlei diertjes, vind ik het niet meer dan normaal dat mijn hond op de kat van mijn buren mag jagen.
Helaas vinden de buren dat iets minder geslaagd maar zelfs na 3 gedode poezebeesten komt het nog niet bij ze op dat hun katten op hun gebied moeten blijven.
En nee, ik heb geen last van de politie gehad, omdat mijn hond op eigen terrein ieder dier / ongewenste gast mag wegjagen danwel uitschakelen.

figaro

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door figaro »

nou joostw,
ik ben blij dat jij mijn verre vriend bent en niet mijn buurman.
je kunt een kat niet in je eigen tuin houden die heeft het instinct van jagen.
hebben ze ook recht op.
wij hebben een kattebak die regelmatig gebruikt wordt maar als ze aan het buurten is komt ze vast niet thuis om ff te plassen.
Dat doe jij toch ook niet als je aan het buurten bent????????

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

inderdaad joost, je kunt katten niet met een pittbull vergelijken. onze katten vallen geen mensen aan. vogels komen ze niet mee thuis want ze hebben een halsband om met een heel luid belletje die de vogels waarschuwt. afgelopen week is de vriendin van zijn collega door een van de twee pittbulls gebeten . gevolg; zij naar het ziekenhuis , honden afgemaakt door de politie. let wel; er was een kind bij van anderhalf jaar oud. het had ook dit kindje kunnen zijn. dus je hebt gelijk ; vergel;ijk een kat niet met een hond.

Gast

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik snap ook neit waar iedereen zich zo druk over maakt. Een kat, die gewend is buiten te zijn kun je helaas niet inees voor altijd binnen houden. Wij hebben 5 katten en het zijn allemaal schatten van beesten. Oke ze poepen wel eens in andermans tuin, zoals bij de buren, maar we hebben al; gezegd gooi dan een bak water over ze heen. Na een paar keer weten ze dat ook weer.
En ik snap ook dat mensen het vervelend vinden dat ze poepen in zandbakken, maar wat is nou vervelender, in een hondendrol staan OF tijdens het harken van je tuin een kattendrolletje tegen komen??

Het meest vervelende van deze beestjes is dat ze wel eens zo'n lief muisje meenemen of zoals laast een rat..helemaal als een **** van een buurvrouw gaat zitten zeuren..MENS dat ding ligt toch in onze tuin en wordt weer netjes opgeruimd hoor!

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: handtekeningenaktie voor kattenoverlast

Ongelezen bericht door joostw »

Dat een poes een muis of rat te grazen neemt, prima heb ik geen probleem mee.
Maar in mijn eigen tuin, een natuurtuin waar vele verschillende vogels broeden, o.a. Huiszwaluw, Winterkoninkje, Roodborstje, Goudhaantje en Vuur-goudhaantje en waarin in mijn vijver, ja raadt het al een natuurvijver, o.a. de Heikikker leeft en broedt, wens ik niet met de hobby van een ander opgezadeld te worden. De lieve poezebeesten, hobby van een ander, hebben de hobby om alles dat kleiner is te doden. Ook de jonge vogels, en laten die nou net bij wet beschermd zijn, de Heikikker trouwens ook. En poezen niet, mijn hond valt de vogels en de kikkers niet lastig, hij beschermdt ze juist geheel volgens de wet tegen de poezen uit de buurt.

Gesloten