Hoist Portfolio Holding Ltd.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
annafmVandevelde
Contacteer:

Re: Hoist Portfolio Holding Ltd.

Ongelezen bericht door annafmVandevelde »

Hoi allemaal,Ik ga De Kluijvert melden bij de deurwaarderslijn vanwege het niet verstrekken van informatie.En sacredfour ik heb je een pm gestuurd.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

annafmVandevelde schreef:Hoi allemaal,Ik ga De Kluijvert melden bij de deurwaarderslijn vanwege het niet verstrekken van informatie.En sacredfour ik heb je een pm gestuurd.
Ik voel me toch even geroepen je te waarschuwen voor het advies dat sacredfour geeft in dit soort zaken. Deze gebruiker geeft namelijk regelmatig fout advies dat mensen dieper in de problemen brengt. Dat kun je in dit topic en op andere topics op dit forum nalezen.

Als je het niet publiekelijk wil vragen op het forum, richt je dan tot Moneyman. Deze gebruiker weet namelijk het fijne van dit soort zaken en kan je van goed en kloppend advies voorzien.

annafmVandevelde
Contacteer:

Ongelezen bericht door annafmVandevelde »

Dit is voor Belgische mensen die problemen krijgen met HOIST KREDIT AB in Brussel.En of over Hoist uit Nederland met Belgische mensen die hier in Belgie wonen.
Hoist heeft hier op verschillende vredegerechten een slechte naam ook kan je meldingen doen aan naar de inspectie van de FOD Economie,
naar de federale ombudsman voor Energie en en naar de minister van Economische Zaken. Het Steunpunt voor de Diensten Schuldbemiddeling van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest zijn hier van op de hoogte zelfs.
En neem een juriste bij de hand.Die kan je met een bezwaarschrift helpen.

Meer wil ik hier niet over kwijt.

mvg

evi_eveline

Ongelezen bericht door evi_eveline »

Sinds kort behartig ik de financiën van mijn moeder. Vandaag verdiept in een schuld die oorspronkelijk liep bij Ijssel en is doorverkocht aan Hoist. Na een beetje speuren op internet ben ik toch best geschrokken van alle ervaringen van mensen met dit incassobureau. Er is momenteel een betalingsregeling die netjes betaald wordt maar ik ben gewend dat ik tenminste eens per jaar een overzicht van de vordering ontvang? Sinds 2009 niet meer het geval. Wel moet mijn moeder elk jaar reageren op een brief waarin wordt gesteld dat ze wellicht meer per maand kan betalen. Schuld is in gemeenschap van goederen aangegaan. Ex partner inmiddels een schone lei dankzij WSNP (destijds lag de vordering nog niet bij Hoist) maar nu ben ik bang dat mijn moeder werkelijk nooit meer van dit incassobureau af komt. Volgens mij is er namelijk amper afgelost op de vordering tijdens sanering en is zij bot gezegd de pineut. In 2014 is mijn moeder op de hoogte gesteld van het doorverkopen van de vordering. Maar dit komt niet overeen met wat ik op het forum heb gelezen. Kan iemand mij vertellen welke mogelijkheden er zijn of wat de ervaringen zijn met Hoist en bijvoorbeeld een saneringskrediet? Alle informatie is welkom, ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer!

Julie4444

evi_eveline schreef:Sinds kort behartig ik de financiën van mijn moeder. Vandaag verdiept in een schuld die oorspronkelijk liep bij Ijssel en is doorverkocht aan Hoist. Na een beetje speuren op internet ben ik toch best geschrokken van alle ervaringen van mensen met dit incassobureau. Er is momenteel een betalingsregeling die netjes betaald wordt maar ik ben gewend dat ik tenminste eens per jaar een overzicht van de vordering ontvang? Sinds 2009 niet meer het geval. Wel moet mijn moeder elk jaar reageren op een brief waarin wordt gesteld dat ze wellicht meer per maand kan betalen. Schuld is in gemeenschap van goederen aangegaan. Ex partner inmiddels een schone lei dankzij WSNP (destijds lag de vordering nog niet bij Hoist) maar nu ben ik bang dat mijn moeder werkelijk nooit meer van dit incassobureau af komt. Volgens mij is er namelijk amper afgelost op de vordering tijdens sanering en is zij bot gezegd de pineut.
Als ze meer kan aflossen is dat bevorderlijk. Alle bedragen worden namelijk eerst op de overige kostem (rente e.d.) in mindering gebracht en als laatste pas op de hoofdsom. Hogere bedragen betalen is dus beter omdat je dan in totaal minder kwijt bent en de schuld sneller weg is.
evi_eveline schreef:In 2014 is mijn moeder op de hoogte gesteld van het doorverkopen van de vordering. Maar dit komt niet overeen met wat ik op het forum heb gelezen. Kan iemand mij vertellen welke mogelijkheden er zijn of wat de ervaringen zijn met Hoist en bijvoorbeeld een saneringskrediet? Alle informatie is welkom, ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer!
Hoezo komt dat niet overeen met wat je leest? Hoezo zou dat moeten uitmaken?
Als ze netjes op de hoogte is gesteld van de cessie en een betalingsregeling is aangegaan, wat is dan precies het probleem?

Klinkt mij vooral in de oren alsof ze meer moet gaan aflossen om van deze schuld af te komen.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Eveline,
Vraag Hoist voor een gewaarmerkte kopie van de akte van cessie incl. de cessielijst. Op deze lijst moet duidelijk zijn dat haar vordering onderdeel uit maakt van de lijst.
Laat Hoist ook weten dat ze graag met haar betalingen doorgaat na het ontvangen van deze en het betalingsoverzicht.
Als ik het goed begrijp is deze schuld niet meegenomen in de WSNP van ex?

evi_eveline

Ongelezen bericht door evi_eveline »

De schuld is wel meegenomen in de WSNP van ex partner. Maar het is een gemeenschappelijke schuld, dus ze gaan de schuld nu alsnog volledig op haar verhalen. Echt een kromme wet. Het is als het ware een soort van race wie het eerst sanering krijgt want diegene is er dan mooi vanaf. Ik ga in ieder geval een gewaarmerkte kopie en betalingsoverzicht aanvragen. Bedankt voor de tip!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

evi_eveline schreef: Echt een kromme wet. Het is als het ware een soort van race wie het eerst sanering krijgt want diegene is er dan mooi vanaf.
En dan vraagt de tweede ook sanering aan en is die er ook vanaf. Wat is er precies krom?

sacredfour

Moneyman, hoe gaat dat dan precies? Is er dan geen afspraak gemaakt met deze schuldeiser en de ex in het WSNP traject? Is er geen overeenkomst opgemaakt, of houdt deze overeenkomst in dat alleen de daadwerkelijke aflossing in mindering wordt gebracht? het lijkt mij dat je als betrokkene wel inzicht mag hebben in deze overeenkomst.

Khitha

Ongelezen bericht door Khitha »

Ook hier plotseling bericht van Hoist, ik heb, blijkbaar had ?, een schuld bij Crediet Mij De IJssel / Interbank, aan die laatste is in het verleden betaald. Via curator is circa € 10.000,= op die schuld betaald. Tot mijn verbijstering wenst Hoist, die ik niet ken als een schuldeiser, nu € 20.000,= extra innen onder het mom van rente. Heb net een brief opgesteld dat ik bewijsstukken wens te zien van de overdracht van mijn schuld aan Hoist met de vraag waarom ik niet ben geïnformeerd over deze overdracht.
Suggesties in deze zijn zeer welkom, en er ligt nog geen uitspraak van een rechtbank in deze zaak.

Moneyman

Khitha schreef:Ook hier plotseling bericht van Hoist, ik heb, blijkbaar had ?, een schuld bij Crediet Mij De IJssel / Interbank, aan die laatste is in het verleden betaald. Via curator is circa € 10.000,= op die schuld betaald. Tot mijn verbijstering wenst Hoist, die ik niet ken als een schuldeiser, nu € 20.000,= extra innen onder het mom van rente. Heb net een brief opgesteld dat ik bewijsstukken wens te zien van de overdracht van mijn schuld aan Hoist met de vraag waarom ik niet ben geïnformeerd over deze overdracht.
Suggesties in deze zijn zeer welkom, en er ligt nog geen uitspraak van een rechtbank in deze zaak.
Hoe oud is die schuld? Als dat meer dan vijf jaar is, vraag dan ook gelijk bewijzen dat de verjaring tijdig zou zijn gestuit. Vraag ook om een uitgebreide specificatie en renteberekening. Verklaar je bereid te betalen, zodra duidelijk is wat er precies betaald moet worden - en waarom.
sacredfour schreef:Moneyman, hoe gaat dat dan precies? Is er dan geen afspraak gemaakt met deze schuldeiser en de ex in het WSNP traject? Is er geen overeenkomst opgemaakt, of houdt deze overeenkomst in dat alleen de daadwerkelijke aflossing in mindering wordt gebracht? het lijkt mij dat je als betrokkene wel inzicht mag hebben in deze overeenkomst.
Ik weet niet welke overeenkomst je precies bedoelt, sacredfour. Waar ben je naar op zoek?

sacredfour

Moneyman,
Evi_evline schreef:
Sinds kort behartig ik de financiën van mijn moeder. Vandaag verdiept in een schuld die oorspronkelijk liep bij Ijssel en is doorverkocht aan Hoist. Na een beetje speuren op internet ben ik toch best geschrokken van alle ervaringen van mensen met dit incassobureau. Er is momenteel een betalingsregeling die netjes betaald wordt maar ik ben gewend dat ik tenminste eens per jaar een overzicht van de vordering ontvang? Sinds 2009 niet meer het geval. Wel moet mijn moeder elk jaar reageren op een brief waarin wordt gesteld dat ze wellicht meer per maand kan betalen. Schuld is in gemeenschap van goederen aangegaan. Ex partner inmiddels een schone lei dankzij WSNP (destijds lag de vordering nog niet bij Hoist) maar nu ben ik bang dat mijn moeder werkelijk nooit meer van dit incassobureau af komt. Volgens mij is er namelijk amper afgelost op de vordering tijdens sanering en is zij bot gezegd de pineut. In 2014 is mijn moeder op de hoogte gesteld van het doorverkopen van de vordering. Maar dit komt niet overeen met wat ik op het forum heb gelezen. Kan iemand mij vertellen welke mogelijkheden er zijn of wat de ervaringen zijn met Hoist en bijvoorbeeld een saneringskrediet? Alle informatie is welkom, ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer!
En:
De schuld is wel meegenomen in de WSNP van ex partner. Maar het is een gemeenschappelijke schuld, dus ze gaan de schuld nu alsnog volledig op haar verhalen

Mijn vraag betrof de schone lei van de ex partner. Er moet een afspraak gemaakt zijn in het WSNP traject over deze vordering. Hoe kan het zijn dat na de schone lei van de ex partner er nog een schuld open blijft staan? Er is toch een afspraak gemaakt met de schuldeiser in het WSNP traject? Als er aan de eisen van het traject is voldaan dan moet na aftrek van de verdeling van de pot toch kwijtschelding volgen voor het restbedrag of wordt de vordering door 2en gedeeld in het WSNP traject?

Moneyman

Ah, nu snap ik je vraag. Er volgt inderdaad kwijtschelding, alleen wel jegens degene die in de WSNP zit. Die schone lei heeft géén werking jegens partijen die niet bij die WSNP betrokken zijn. De ex-partner die niet in de WSNP zit/zat, heeft geen schone lei en kan voor het restantbedrag (waar hij immers hoofdelijk aansprakelijk voor was) worden aangesproken.

Overigens is dit wel een thema waar de juridische wereld nog over verdeeld is. Er gaan ook stemmen op die zeggen dat, als een schuldeiser afziet van invordering van een deel van de vordering jegens één van de hoofdelijk aansprakelijke schuldenaren, dit automatisch inhoudt dat datzelfde percentage van de schulden van de anderen afgetrokken moet worden. Op zich ook wel logisch, omdat de teveel betalende partner anders middels regres alsnog weer bij de partner terecht komt die nou juist de schone lei had gekregen. Want die regresvordering ontstaat ná WSNP, en valt dan dus weer niet onder die schone lei. Gek genoeg is de rechtspraak hier tot op heden nooit duidelijk en eenduidig over geweest.

sacredfour

Als ik het goed begrijp is er wel een deel kwijtgescholden aan de ex partner. Inzage in het contract (WSNP) is dus wel van belang om te kunnen vaststellen wat de overgebleven schuld nog is. Ook moet er in deze overeenkomst duidelijk zijn aangegeven dat alleen kwijtschelding volgt voor een partner en voor welk deel van de schuld. Inzage in deze overeenkomst is dus van groot belang voor Evi_evline Moet Evi_evline een verzoek indienen voor dit kwijtschelding gedeelte bij Hoist?

Moneyman

sacredfour schreef:Als ik het goed begrijp is er wel een deel kwijtgescholden aan de ex partner. Inzage in het contract (WSNP) is dus wel van belang om te kunnen vaststellen wat de overgebleven schuld nog is. Ook moet er in deze overeenkomst duidelijk zijn aangegeven dat alleen kwijtschelding volgt voor een partner en voor welk deel van de schuld. Inzage in deze overeenkomst is dus van groot belang voor Evi_evline Moet Evi_evline een verzoek indienen voor dit kwijtschelding gedeelte bij Hoist?
Nee, dat krijgt ze niet. Lang leve de privacywetgeving. Wat zij moet doen, is expliciet vragen welk bedrag in het kader van de WSNP is afgelost op de vordering. Dat is namelijk het enige gegeven waar ze recht op heeft.

sacredfour

oké bedankt Moneyman, ik hoop voor Evi dat ze nog meekijkt.

mario b74

Ongelezen bericht door mario b74 »

Hallo moneyman/scardfour

Wij hebben ook sinds 2014 te maken met Hoist.Hadden een krediet lopen bij de Voorschotbank om schuld van met verlies verkochte woning af te lossen.Hebben een vordering van €34.700 lopen bij hun. Hebben op 23 okt 2014 een brief gehad van credit agricole dat de vordering is overgenomen door Hoist portfolio Holding Ltd. en voor de rest geen dokumenten gezien. We zijn hier voor de rest ook helemaal niet in thuis. Al verschillende keren van verschillende incassobureau's brieven binnen gehad waardoor op er geen touw meer aan vast te knopen was om mee te onderhandelen. Nu als laatst een brief van de AVG incassobureau.
We weten niet precies hoe we hier mee verder moeten. Zijn niet van plan om €34.000 te betalen.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 nov 2016 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekst weggeglaten door ongefundeerde bewering

sacredfour

Doe het verzoek voor de gewaarmerkte kopie van de akte van cessie. Door de akte dient de daarbij te leveren vordering voldoende te zijn bepaald. M.a.w. er moet een lijst bij zijn waaruit je kan afleiden dat jouw vordering onderdeel uitmaakt van de akte.
Dit betekend niet dat je niet zou hoeven te betalen. Deze maand dient er een rechtszaak tegen Hoist voor de rechtbank Amsterdam. Ik kan hier nog niet veel over zeggen, behalve dan dat Hoist het moeilijk gaat krijgen. Ook heeft Hoist op het laatste moment een andere rechtszaak afgezegd. Weer een andere is terug gestuurd naar Interbank. het lijkt er nu op dat Credit Agricole bang is voor negatieve publicaties en geen rechtszaken wil.

Moneyman

mario b74 schreef:Zijn niet van plan om €34.000 te betalen.
Waarom niet? Is de vordering onjuist, of wil je alleen duidelijkheid aan wie je moet betalen?

Julie4444

mario b74 schreef:Hallo moneyman/scardfour

Wij hebben ook sinds 2014 te maken met Hoist.Hadden een krediet lopen bij de Voorschotbank om schuld van met verlies verkochte woning af te lossen.Hebben een vordering van €34.700 lopen bij hun. Hebben op 23 okt 2014 een brief gehad van credit agricole dat de vordering is overgenomen door Hoist portfolio Holding Ltd. en voor de rest geen dokumenten gezien. We zijn hier voor de rest ook helemaal niet in thuis. Al verschillende keren van verschillende incassobureau's brieven binnen gehad waardoor op er geen touw meer aan vast te knopen was om mee te onderhandelen. Nu als laatst een brief van de AVG incassobureau.
We weten niet precies hoe we hier mee verder moeten. Zijn niet van plan om €34.000 te betalen.
Vraag eventueel om bewijs dat de eiser degene is die deze schuld mag innen. Als dit bewijs geleverd is zal je gewoon moeten betalen.

Probeer de schuld zo snel mogelijk af te lossen. Dit scheelt namelijk in de kosten. Als je graat proberen uit te stellen of minder per maand te betalen zal de rente gewoon doorlopen en gaat het je veel meer geld kosten.

Gesloten