| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Biostabil 2000 werkt wel!
-
Michellangelo
Re: Biostabil 2000 werkt wel!
Rick
Placebo-effect is niets anders als het inbeelden van de geest dat iets helpt of er iets gebeurt. Als je hoofdpijn hebt en je neemt een paracetamol, dan zakt de hoofdpijn. Verwisseld men de paracetamol voor iets anders zonder werking, dan komt het dus voor dat de hoofdpijn na innemen toch zakt. Dat noemen we het placebo-effect. De geest denkt dat de medicijnen ingenomen zijn en daardoor laat hij het lichaam denken dat de hoofdpijn weggaat.
Dat is dus onderbewust en niet te beinvloeden, tenzij je de geest ervan overtuigd dat het een placebo is natuurlijk.
Placebo-effect is niets anders als het inbeelden van de geest dat iets helpt of er iets gebeurt. Als je hoofdpijn hebt en je neemt een paracetamol, dan zakt de hoofdpijn. Verwisseld men de paracetamol voor iets anders zonder werking, dan komt het dus voor dat de hoofdpijn na innemen toch zakt. Dat noemen we het placebo-effect. De geest denkt dat de medicijnen ingenomen zijn en daardoor laat hij het lichaam denken dat de hoofdpijn weggaat.
Dat is dus onderbewust en niet te beinvloeden, tenzij je de geest ervan overtuigd dat het een placebo is natuurlijk.
-
Theoo
Wat heeft Radar nou eigenlijk aangetoond? Volgens mij toch slechts, dat deze meneer Santanera liegt over zijn product; de magnetische waarde is anders en bepaalde materialen die hij noemt zitten er niet in. Dat is het. O, ja, en dat de waarde van de gebruikte materialen eenderde is van de gevraagde prijs. Nou geldt dat laatste natuurlijk voor zo'n beetje alle producten die we ons dagelijks laten aansmeren...
Er is dus niet, noch door Radar noch door TNO, aangetoond, dat magnetisme geen helende werking zou (kunnen) hebben.
Michellangelo, in tegenstelling tot jou, vond ik het verhaal uit Ode wel indrukwekkend. Ook wanneer je elders zoekt, zul je veel - ook wetenschappelijk! - bewijs vinden over de invloed van magnetische velden op de gezondheid.
Wanneer het gaat om 'belangen': het meeste commentaar op vermeende kwakzalverij komt van mensen die belang hebben bij het instandhouden van de pharma-geneeskunde, ook wel allopatische of, heel pretentieus, reguliere geneeskunde genoemd (pretentieus zowel in het gebruik van het woord 'regulier' als in het woord 'geneeskunde', want het is ten eerste een relatief nieuwe vorm van geneeskunde en bovendien niet zo geneeskundig als vaak wordt verondersteld, daar het zich vooral bezighoudt met symptoombestrijding). Waarom hecht u daar dan wel geloof aan? Zou het niet zo kunnen zijn, dat deze mensen, die u belang in het voortbestaan van het 'geloof' in de heilzame werking van magnetische velden verwijt, wellicht op dit gebied werkzaam zijn, juist omdat ze de heilzame werking ervan hebben leren kennen? En dat zij daarom een lans breken voor deze therapieën? Wil je ergens met gezag over kunnen spreken, zul je je er eerst in moeten verdiepen; verdiep je je ergens in, zul je geneigd zijn op een gegeven moment een standpunt in te nemen; neem je ergens een standpunt over in, heb je er vanaf dat moment 'belang' bij... Tja...
Er is dus niet, noch door Radar noch door TNO, aangetoond, dat magnetisme geen helende werking zou (kunnen) hebben.
Michellangelo, in tegenstelling tot jou, vond ik het verhaal uit Ode wel indrukwekkend. Ook wanneer je elders zoekt, zul je veel - ook wetenschappelijk! - bewijs vinden over de invloed van magnetische velden op de gezondheid.
Wanneer het gaat om 'belangen': het meeste commentaar op vermeende kwakzalverij komt van mensen die belang hebben bij het instandhouden van de pharma-geneeskunde, ook wel allopatische of, heel pretentieus, reguliere geneeskunde genoemd (pretentieus zowel in het gebruik van het woord 'regulier' als in het woord 'geneeskunde', want het is ten eerste een relatief nieuwe vorm van geneeskunde en bovendien niet zo geneeskundig als vaak wordt verondersteld, daar het zich vooral bezighoudt met symptoombestrijding). Waarom hecht u daar dan wel geloof aan? Zou het niet zo kunnen zijn, dat deze mensen, die u belang in het voortbestaan van het 'geloof' in de heilzame werking van magnetische velden verwijt, wellicht op dit gebied werkzaam zijn, juist omdat ze de heilzame werking ervan hebben leren kennen? En dat zij daarom een lans breken voor deze therapieën? Wil je ergens met gezag over kunnen spreken, zul je je er eerst in moeten verdiepen; verdiep je je ergens in, zul je geneigd zijn op een gegeven moment een standpunt in te nemen; neem je ergens een standpunt over in, heb je er vanaf dat moment 'belang' bij... Tja...
-
magneet
Dat magnetisme op ons inwerkt is waar. We bestaan voor ongeveer 80 procent uit water en water reageert op magnetisme. Kijk maar eens wat de maan met de zee doet. Met Nieuwe maan is het doodtij en met volle maan is het vloed.
Maar meneer moet wel in zijn hangertje stoppen wat hij belooft erin te doen en het anders als een hangertje met een magneetje erin verkopen. Hij is een handige handelaar die wel weet dat magnetisme invloed op ons uitoefent.
Maar meneer moet wel in zijn hangertje stoppen wat hij belooft erin te doen en het anders als een hangertje met een magneetje erin verkopen. Hij is een handige handelaar die wel weet dat magnetisme invloed op ons uitoefent.
-
Heaven
Goedenmiddag, graag wil ik reageren op de reakties op de Biostabil, misschien voor de meesten van jullie een vreemde verklaring, maar ik heb dus psychologie gestudeert en wil het eens van die kant laten zien, Kijk als er maar genoeg op mensen in wordt gepraat geloven ze het op een gegeven moment of op zijn minst gaan ze er aan beginnen met de houding baat het niet dan schaad het ook niet.
Als we kijken naar bijv Rostelli en Jomanda die werken ook op die manier, mensen gaan dus GELOVEN dat het werkt, en dat wat je geloofd dat wordt je.
Veel mensen hebben psychosomatische klachten en door ze nu maar lang genoeg voor te houden dat iets werkt in dit geval de biostabil, gaan ze er in geloven en doordat ze er in GELOVEN gaat het ook werken, in feite is het net als met nepmedicijnen, en dit is al heel lang wetenschappleijk bewezen dat mensen spontaan genezen terwijl ze dan suiker oid slikken.
de meeste mensen nemen dus dingen aan zonder het werkelijk te onderzoeken, de beste manier om oud ijzer voor goud te verkopen is herhaaldelijk TV spots uit te zenden en blijven herhalen dat het helpt.
dus de kracht van herhaling. Wat mij wel opvalt, ik ben nl gelovig maar dan in God , Hij is nl de ENIGE die wel echt is,
Kan je mensen dus echt van alles wijsmaken, maar de WAARHEID geloven ze niet.
Maar goed ik hoop dat er nog eens iemand wakker wordt in Nederland, of er moeten eerst weer nog slechtere tijden aanbreken, dan weten mensen opeens WIE God is.
Want nu zijn de tijden nog lang niet slecht genoeg, anders gaven mensen niet zoveel geld uit voor een magneet.......
Als we kijken naar bijv Rostelli en Jomanda die werken ook op die manier, mensen gaan dus GELOVEN dat het werkt, en dat wat je geloofd dat wordt je.
Veel mensen hebben psychosomatische klachten en door ze nu maar lang genoeg voor te houden dat iets werkt in dit geval de biostabil, gaan ze er in geloven en doordat ze er in GELOVEN gaat het ook werken, in feite is het net als met nepmedicijnen, en dit is al heel lang wetenschappleijk bewezen dat mensen spontaan genezen terwijl ze dan suiker oid slikken.
de meeste mensen nemen dus dingen aan zonder het werkelijk te onderzoeken, de beste manier om oud ijzer voor goud te verkopen is herhaaldelijk TV spots uit te zenden en blijven herhalen dat het helpt.
dus de kracht van herhaling. Wat mij wel opvalt, ik ben nl gelovig maar dan in God , Hij is nl de ENIGE die wel echt is,
Kan je mensen dus echt van alles wijsmaken, maar de WAARHEID geloven ze niet.
Maar goed ik hoop dat er nog eens iemand wakker wordt in Nederland, of er moeten eerst weer nog slechtere tijden aanbreken, dan weten mensen opeens WIE God is.
Want nu zijn de tijden nog lang niet slecht genoeg, anders gaven mensen niet zoveel geld uit voor een magneet.......
-
Sandra Utners
Hoi,
Ik zag dat er een goed alternatief is voor die Biostabil van die Santanera!
Het zijn Energetix sieraden en eerlijk gezegd zien ze er goed uit. Ik heb de site hier op dit forum zien staan (www.e-nergetix.tk)
Ondanks de verwoede discussie dat dit via MLm of zoiets gaat lijken mij de produkten kwalitatief prima in orde. De prijzen zijn in iedergeval vele malen beter dan die Biostabil.
Heb daar een hangertje met een ketting besteld voor € 55,00 Is toch wat goedkoper dan € 119,00.
Oh ja,
Ik ben er van overtuigd dat Magneten een goede invloed op ons lichaam kunnen hebben.
Sandra Utners
Ik zag dat er een goed alternatief is voor die Biostabil van die Santanera!
Het zijn Energetix sieraden en eerlijk gezegd zien ze er goed uit. Ik heb de site hier op dit forum zien staan (www.e-nergetix.tk)
Ondanks de verwoede discussie dat dit via MLm of zoiets gaat lijken mij de produkten kwalitatief prima in orde. De prijzen zijn in iedergeval vele malen beter dan die Biostabil.
Heb daar een hangertje met een ketting besteld voor € 55,00 Is toch wat goedkoper dan € 119,00.
Oh ja,
Ik ben er van overtuigd dat Magneten een goede invloed op ons lichaam kunnen hebben.
Sandra Utners
-
Maarschalk
Dat er eb en vloed is heeft niets te maken met magnetisme maar met gravitatiekrachten die worden uitgeoefend door de maan en zon.
En ook zijn er genoeg onderzoeken die het tegendeel bewijzen van werkzaamheid.
TROS heeft hier ook geen uitspraak over gedaan. Daarentegen heeft Bruno en hebben alle andere "magneten clubjes" ook geen helende werking aangetoond.Er is dus niet, noch door Radar noch door TNO, aangetoond, dat magnetisme geen helende werking zou (kunnen) hebben.
En ook zijn er genoeg onderzoeken die het tegendeel bewijzen van werkzaamheid.
-
plopsterren
De biostabil.....
Ik zie het eigenlijk zo,....
De biostabil WERKT !!
alleen,..
niet voor iedereen. Dat kan te maken hebben met blokkades of met andere zaken, die wel of niet aan te pakken zijn. Of voor bepaalde gevallen is de biostabil niet wat zij speciaal nodig hebben.
De mensen voor wie hij om wat voor reden dan ook niet werkt, beslaan voor het grootste deel de gemeenschap van critici...
Misschien zou een uiteindelijke uitkomst voor de verkopers zijn om met een iets wijdere niet-goed-geld-terug garantie te komen.
Nu is 't zo dat als je 't zakje om de hanger losscheurt, dat hij niet meer terug kan en zo kan je 'm dus nooit gewoon eens proberen...
Ik zie het eigenlijk zo,....
De biostabil WERKT !!
alleen,..
niet voor iedereen. Dat kan te maken hebben met blokkades of met andere zaken, die wel of niet aan te pakken zijn. Of voor bepaalde gevallen is de biostabil niet wat zij speciaal nodig hebben.
De mensen voor wie hij om wat voor reden dan ook niet werkt, beslaan voor het grootste deel de gemeenschap van critici...
Misschien zou een uiteindelijke uitkomst voor de verkopers zijn om met een iets wijdere niet-goed-geld-terug garantie te komen.
Nu is 't zo dat als je 't zakje om de hanger losscheurt, dat hij niet meer terug kan en zo kan je 'm dus nooit gewoon eens proberen...
-
trista_toktok
Hm volgens mij is die biostabiel gewoon een placebo. Het zit allemaal tussen de oren, als je erin gelooft werkt het ook. Je moet er alleen nogal veel voor betalen, maar het is natuurlijk wel fijn dat het werkt bij een aantal mensen. Maarja, zou ik nog wel wa goedkopere dingen weten
!!
-
Gast
Wat een onzin, zeg!De mensen voor wie hij om wat voor reden dan ook niet werkt, beslaan voor het grootste deel de gemeenschap van critici...
Dat is dus maar een klein gedeelte!!!!
-
Gast
Wordt het niet tijd om dan ook Nederlands te gaan studeren?Goedenmiddag, graag wil ik reageren op de reakties op de Biostabil, misschien voor de meesten van jullie een vreemde verklaring, maar ik heb dus psychologie gestudeert
Jouw verhaal barst namelijk van de spelfouten
Sorry hoor, ik kan me niet voorstellen dat je psychologie hebt gestudeerd. Misschien theologie?
-
Gast
Beste Theoo,Michellangelo, in tegenstelling tot jou, vond ik het verhaal uit Ode wel indrukwekkend
Dat verhaal in Ode heb ik ook gelezen.
Klinklare onzin!!
Er zou een magnetisme generator geplaatst zijn in een russisch ruimteschip omdat astronauten zogenaamd ziek zouden worden door een tekort aan magnetisme. Ik heb dat verhaal bij ESA gechecked. Die zogenaamde magnetisme generator zit er in voor detectiedoeleinden.
Kennelijk heeft iemand (?) die er belang bij heeft, weer een onzin verhaal opgehangen.
Groet
Magnetico
-
Michellangelo
Als al blijkt dat de samenstelling van jouw product niet overeenkomt met wat jij zegt, dan klopt het hele verhaal toch al niet meer? Hoe kan je iemand vertrouwen als al blijkt dat hij niet eens de waarheid kan zeggen over de inhoud van zijn product?Theoo schreef:Wat heeft Radar nou eigenlijk aangetoond? Volgens mij toch slechts, dat deze meneer Santanera liegt over zijn product; de magnetische waarde is anders en bepaalde materialen die hij noemt zitten er niet in.
Volgends mij is de waarde van de gebruikte materialen minder dan 1/3 ik vermoed dat de totale waarde van het eindproduct inclusief personeels en fabricage -kosten zelfs nog onder de 1/3 grens zit. Maar dat boeit mij eigenlijk niet, ik val niet over de prijs maar over het gehele plaatje, prijs voor beloofde, beloofde is niet daadwerkelijk wat beloofd is, prijs is dus ongefundeerd.Theoo schreef:O, ja, en dat de waarde van de gebruikte materialen eenderde is van de gevraagde prijs.
En vice versa kan men niet aantonen dat het wel werkt, er zijn echter genoeg wetenschappelijk gebaseerde onderzoeken die wel aantonen dat er fysiek niets veranderd door de aanwezigheid van magnetisme. Mooiste voorbeeld is een MRI-scan. Als magnetisme zo'n positief effect zou hebben dan zou een MRI genezend moeten werken in plaats van observerend.Theoo schreef:Er is dus niet, noch door Radar noch door TNO, aangetoond, dat magnetisme geen helende werking zou (kunnen)
hebben.
Vooropgesteld dat ik open sta voor alle soorten van geneeskundeTheoo schreef:Wanneer het gaat om 'belangen': het meeste commentaar op vermeende kwakzalverij komt van mensen die belang hebben bij het instandhouden van de pharma-geneeskunde, ook wel allopatische of, heel pretentieus, reguliere geneeskunde genoemd (pretentieus zowel in het gebruik van het woord 'regulier' als in het woord 'geneeskunde', want het is ten eerste een relatief nieuwe vorm van geneeskunde en bovendien niet zo geneeskundig als vaak wordt verondersteld, daar het zich vooral bezighoudt met symptoombestrijding). Waarom hecht u daar dan wel geloof aan?
Waarom ik prefereer aan de reguliere geneeskunde? Omdat daar door wetenschappelijk onderzoek aangetoont is dat bepaalde medicatie werkt. Of je er nu in gelooft of niet, of je nu skeptisch bent of niet. In tegenstelling tot deze magneet-therapie, bij de magneettherapie spreekt men ineens over uitzonderingsposities die voornamelijk betrekking hebben op de geest van de persoon. De persoon staat er niet open voor, de persoon is skeptisch, de persoon heeft een geestelijke blokkade...
Opvallend is, dat wanneer een ieder met een positief bericht zich stort in de handel in magneten e.d. er dus een ontzettend kleine afzetmarkt ontstaat. Deze afzetmarkt moet natuurlijk uitgebreid worden, dat doet men door de positieve berichten te verspreiden. Wat me dus opvalt is dat er gesproken word door mensen met een aanzienlijk financieel belang en ik kan me toch echt niet voorstellen dat men dat uit naastenliefde doet maar om er financieel beter van te worden.Theoo schreef:Zou het niet zo kunnen zijn, dat deze mensen, die u belang in het voortbestaan van het 'geloof' in de heilzame werking van magnetische velden verwijt, wellicht op dit gebied werkzaam zijn, juist omdat ze de heilzame werking ervan hebben leren kennen? En dat zij daarom een lans breken voor deze therapieën?
Als ik dus uit dat stukje, waar zo lovend over gesproken word, alle namen door google heen haalt is er niet één die geen financieel voordeel uit dat stukje heeft.
Dat is dus pertinente onzin, hoe kan ik een belang erbij hebben als ik bijvoorbeeld in mijn optiek niet geloof in de heilzame werking van de magneet? Word ik er financieel beter van? Nee, word ik er een beter mens van? Ook al niet, ik heb totaal geen belang erbij. Ik lees wel al die namen en vervolgends blijkt dat al deze namen finacieel voordeel hebben dat het geloof in magneten in stand gehouden word.Theoo schreef:Wil je ergens met gezag over kunnen spreken, zul je je er eerst in moeten verdiepen; verdiep je je ergens in, zul je geneigd zijn op een gegeven moment een standpunt in te nemen; neem je ergens een standpunt over in, heb je er vanaf dat moment 'belang' bij... Tja...
Aantrekkingskracht van een hemellichaam heeft verder niets met magnetisme te maken. je moet de "zwaartekracht" niet verwarren met magnetisme. Objecten hebben een bepaalde aantrekkingskracht, dat heeft te maken met de massa. Een beetje lastig verhaal maar ook daar zal google je best bij kunnen helpen.magneet schreef:Dat magnetisme op ons inwerkt is waar. We bestaan voor ongeveer 80 procent uit water en water reageert op magnetisme. Kijk maar eens wat de maan met de zee doet. Met Nieuwe maan is het doodtij en met volle maan is het vloed.
Die onzin is al weerlegd, het is wel makkelijk te zeggen dat het niet werkt omdat je sketisch bent. Met andere woorden? Als je er niet in geloofd, werkt het niet. Probeer dat maar eens bij je huisarts als je voor een ontsteking aan je blinde darm of zo komt. "Tja... we gaan hem weghalen, maar dan moet je er wel in geloven"???plopsterren schreef:De mensen voor wie hij om wat voor reden dan ook niet werkt, beslaan voor het grootste deel de gemeenschap van critici...
-
Theoo
Toch leuk om weer wat van je te horen, Michellangelo. Sta me toe, daar weer het mijne aan toe te voegen.
Wanneer een producent van hoofdpijnpillen zegt dat er 500 mg paracetamol in zijn pillen zit en nog een x-aantal mg cafeïne en onderzoek wijst uit, dat er maar 300 mg paracetamol in zit en in het geheel geen cafeïne, zou dat pilletje dan wellicht nietemin toch helpen tegen hoofdpijn? Of zou het feit dat deze fabrikant liegt betekenen dat zijn product dus niet helpt en misschien zelfs dat paracetamol niet werkt? Of is het (wetenschappelijk) toch juister, alleen die conclusies te trekken die je op grond van het onderzoek echt kunt trekken?Als al blijkt dat de samenstelling van jouw product niet overeenkomt met wat jij zegt, dan klopt het hele verhaal toch al niet meer? Hoe kan je iemand vertrouwen als al blijkt dat hij niet eens de waarheid kan zeggen over de inhoud van zijn product?
In het onderzoek staat, dat men de hanger heeft laten onderzoeken door een juwelier en dat die tot de conclusie kwam dat het materiaal 40 euro waard was, terwijl de koopprijs van de hanger 119 euro is.Volgends mij is de waarde van de gebruikte materialen minder dan 1/3 ik vermoed dat de totale waarde van het eindproduct inclusief personeels en fabricage -kosten zelfs nog onder de 1/3 grens zit.
Onderzoek heeft uitgewezen, dat bijvoorbeeld leukemie, maar ook andere vormen van kanker, relatief vaker voorkomen bij mensen die binnen een straal van enkele tientallen meters van hoogspanningskabels wonen. Dat is al in tegenspraak met de door jou genoemde onderzoeken die zouden aantonen dat er fysiek niets verandert door magnetisme. Wellicht is het wetenschappelijk beter om te zeggen dat deze onderzoekers geen fysieke veranderingen hebben kunnen meten; dat laat ruimte voor de niet denkbeeldige mogelijkheid dat dit te maken heeft met de beperking van hun methode of meetapparatuur.En vice versa kan men niet aantonen dat het wel werkt, er zijn echter genoeg wetenschappelijk gebaseerde onderzoeken die wel aantonen dat er fysiek niets veranderd door de aanwezigheid van magnetisme.
Magnetisme werkt niet per sé genezend; het heeft invloed op de gezondheid, maar dat kan ook negatief zijn. Over de invloed van MRI-scans op de gezondheid is overigens helemaal niks bekend, want dat is nauwelijks onderzocht, zelfs niet bij de ontwikkeling ervan.Als magnetisme zo'n positief effect zou hebben dan zou een MRI genezend moeten werken in plaats van observerend
Er zijn inderdaad mensen die dat zeggen. Die hebben er geen verstand van. Alleen bij echte placebo's is 'geloof' in de werking van de toegediende medicatie of behandeling van invloed op het eventuele resultaat. Bij magnetisme is er invloed op de gezondheid, of je er nu wel of niet in gelooft. Dit geldt overigens ook voor andere behandelmethoden, zoals acupunctuur, reiki, reflexzonemassage...bij de magneettherapie spreekt men ineens over uitzonderingsposities die voornamelijk betrekking hebben op de geest van de persoon. De persoon staat er niet open voor, de persoon is skeptisch, de persoon heeft een geestelijke blokkade...
Volgens mij kan het een best met het ander samengaan. Maar anderzijds: wat moet u dan nog met de pharma-geneeskunde? Als het ergens om de poen gaat, is het daar wel!Wat me dus opvalt is dat er gesproken word door mensen met een aanzienlijk financieel belang en ik kan me toch echt niet voorstellen dat men dat uit naastenliefde doet maar om er financieel beter van te worden.
Geld is niet de enige en zelfs niet de belangrijkste menselijke drijfveer. Macht en gelijk willen hebben (wat een vorm van machtsuitoefening is) komen eerder.neem je ergens een standpunt over in, heb je er vanaf dat moment 'belang' bij
Massa... Hmm... Blaas een ballon op (wat is de massa van een opgeblazen ballon...?); wrijf die over een wollen trui zodat hij met statische electriciteit geladen wordt; houd die ballon naast een lopende kraan en wat zie je: de waterstraal wordt naar de ballon afgebogen. Dat heeft met massa helemaal niks te maken! Maar misschien kunt u mij eens wat tips geven voor dat zoeken bij Google...?Objecten hebben een bepaalde aantrekkingskracht, dat heeft te maken met de massa. Een beetje lastig verhaal maar ook daar zal google je best bij kunnen helpen.
-
Theoo
Beste gast Magnetico, om het hele verhaal als klinkklare onzin af te doen op basis van één onderdeel ervan, dat wellicht niet juist is, lijkt mij wat te kort door de bocht.Dat verhaal in Ode heb ik ook gelezen.
Klinklare onzin!!
Er zou een magnetisme generator geplaatst zijn in een russisch ruimteschip omdat astronauten zogenaamd ziek zouden worden door een tekort aan magnetisme. Ik heb dat verhaal bij ESA gechecked. Die zogenaamde magnetisme generator zit er in voor detectiedoeleinden.
Kennelijk heeft iemand (?) die er belang bij heeft, weer een onzin verhaal opgehangen.
-
Michellangelo
Beste Theoo, ik zal het proberen uit te leggen zoals ik de zaken zie:
Idem dito met de biostabiel, als de maker beweert een magnetische aarde uit Zaire erin te doen (wat dus een meerwaarde moet hebben, anders is de vermelding overbodig toch? ) en de nodige mineralen, maar er zit slechts een magneet in, dan kun je je afvragen of het product nog wel de beloofde waarde heeft als dat er aangegeven is. Op financieel gebied is het makkelijk aan te tonen dat een magneet goedkoper is dan aarde met een hoge magnetische uitwerking geïmporteerd vanuit Zaire, de werking, die door de makers al helemaal niet aan te tonen was, zal moeilijker worden. Als je namelijk van zoveel variabelen afhankelijk bent, inclusief de geestestoestand van het proefpersoon, dan kan je niet echt spreken van een meetbare situatie. Aannemelijk is, de vermelding over de producten die erin horen te zitten, dat het ontbreken daarvan de werking niet ten goede kan komen en daardoor is de enige logische conclusie dat deze werking dus minder is. De waarde word ook aan de hand van de werking bepaald en in beide gevallen is de waarde dus niet meer terecht toegekend aan dit voorwerp.
Ik kan me ook niet voorstellen dat je volledig twijfelt aan de pharma-industrie, je neemt het zover ik kan lezen zuiver als tegenhanger...
De voorganger nam als voorbeeld magnetische aantrekkingskracht die uitgeoefend zou worden door de maan op het water hier op aarde, dat heeft weer te maken met zwaartekracht en heeft weer wel te maken met de massa van planeten en hemellichamen.
zwaartekracht
Magnetische aantrekkingskracht is dus weer een andere vorm....
Als een producent in plaats van 500 mg maar 300 mg paracetamol en in plaats van x-aantal mg cafeïne geen cafeïne in zijn pillen doet is hij ten eerste conform de wet al fout bezig. Je kan dan gaan afvragen of de pillen nog wel hun bedoelde functie kunnen hebben, namelijk het verminderen van de hoofdpijn. De gezamelijke inhoud maakt namelijk het product, de cofeïne en paracetamol samen zijn de pijnstiller met die kracht als voorgeschreven word op het pakje, het zou bij een lagere dosis betekenen dat je misschien 2 pillen moet nemen voor hetzelfde effect als van 1 pil, als uberhaupt hetzelfde effect nog haalbaar is.Theoo schreef:Wanneer een producent van hoofdpijnpillen zegt dat er 500 mg paracetamol in zijn pillen zit en nog een x-aantal mg cafeïne en onderzoek wijst uit, dat er maar 300 mg paracetamol in zit en in het geheel geen cafeïne, zou dat pilletje dan wellicht nietemin toch helpen tegen hoofdpijn? Of zou het feit dat deze fabrikant liegt betekenen dat zijn product dus niet helpt en misschien zelfs dat paracetamol niet werkt? Of is het (wetenschappelijk) toch juister, alleen die conclusies te trekken die je op grond van het onderzoek echt kunt trekken?
Idem dito met de biostabiel, als de maker beweert een magnetische aarde uit Zaire erin te doen (wat dus een meerwaarde moet hebben, anders is de vermelding overbodig toch? ) en de nodige mineralen, maar er zit slechts een magneet in, dan kun je je afvragen of het product nog wel de beloofde waarde heeft als dat er aangegeven is. Op financieel gebied is het makkelijk aan te tonen dat een magneet goedkoper is dan aarde met een hoge magnetische uitwerking geïmporteerd vanuit Zaire, de werking, die door de makers al helemaal niet aan te tonen was, zal moeilijker worden. Als je namelijk van zoveel variabelen afhankelijk bent, inclusief de geestestoestand van het proefpersoon, dan kan je niet echt spreken van een meetbare situatie. Aannemelijk is, de vermelding over de producten die erin horen te zitten, dat het ontbreken daarvan de werking niet ten goede kan komen en daardoor is de enige logische conclusie dat deze werking dus minder is. De waarde word ook aan de hand van de werking bepaald en in beide gevallen is de waarde dus niet meer terecht toegekend aan dit voorwerp.
Dan moet ik me hier verontschuldigen, ik de waarde als juweel niet gelezen, ook ik mis wel eens wat, ik heb me enkel gestort op de waarde van het voorwerp waarvoor hij verkocht werd, namelijk als "genezend" voorwerp. Excuus mijnerzijds...Theoo schreef:In het onderzoek staat, dat men de hanger heeft laten onderzoeken door een juwelier en dat die tot de conclusie kwam dat het materiaal 40 euro waard was, terwijl de koopprijs van de hanger 119 euro is.
Laten we vooral magnetisme niet verwarren met straling en andere zaken, dit onderwerp is al lastig genoeg, relatief voorkomen van kanker bij hoogspanningsmasten e.d. is een uiterst kwalijke zaak, maar er is niet bewezen dat de masten ook daadwerkelijk de oorzaak zijn. Het aantal kankergevallen die werken bij een Energiebedrijf waar alle spanning word opgewekt is namelijk weer normaal, wat dus weer inhoud dat de hoogspanning niet de oorzaak hoeft te zijn.Theoo schreef:Onderzoek heeft uitgewezen, dat bijvoorbeeld leukemie, maar ook andere vormen van kanker, relatief vaker voorkomen bij mensen die binnen een straal van enkele tientallen meters van hoogspanningskabels wonen. Dat is al in tegenspraak met de door jou genoemde onderzoeken die zouden aantonen dat er fysiek niets verandert door magnetisme.
Kan ik me volledig bij aansluiten.Theoo schreef:Wellicht is het wetenschappelijk beter om te zeggen dat deze onderzoekers geen fysieke veranderingen hebben kunnen meten; dat laat ruimte voor de niet denkbeeldige mogelijkheid dat dit te maken heeft met de beperking van hun methode of meetapparatuur.
Betekend dit tevens dat de werking van de biostabiel niet genezend hoeft te zijn maar ook schadelijk kan zijn?Theoo schreef:Magnetisme werkt niet per sé genezend; het heeft invloed op de gezondheid, maar dat kan ook negatief zijn. Over de invloed van MRI-scans op de gezondheid is overigens helemaal niks bekend, want dat is nauwelijks onderzocht, zelfs niet bij de ontwikkeling ervan.
Gelijk willen hebben is niet mijn motivatie, ik zie niets liever dan dat een alternatieve geneeswijze erkent zou worden. Ik geloof echter niet in deze vorm zoals deze hier word geschetst. De "eigenaar" van biostabiel is niet het type dat het welzijn als hoogste doel heeft, maar heeft eurotekens in zijn ogen. Hij heeft Radar ook niet aangeklaagd voor het versprijden van onjuistheden maar voor inkomstenderving. Ik sta open voor alle vormen, van Reiki tot aan handoplegging, dat wil echter niet zeggen dat ik niet skeptisch mag zijn ten opzichte van bepaalde personen en geneeswijzen.Theoo schreef:Geld is niet de enige en zelfs niet de belangrijkste menselijke drijfveer. Macht en gelijk willen hebben (wat een vorm van machtsuitoefening is) komen eerder.Theoo schreef:neem je ergens een standpunt over in, heb je er vanaf dat moment 'belang' bij
Pharma-geneeskunde werkt tweeledig, ten eerste is er door gedegen onderzoek aantoonbaar baat bij een bepaalde ziekte, daarnaast hebben we te maken met neven-effecten. De strenge controle op medicijnen uit de pharma-industrie zouden ervoor moeten zorgen dat de medicijnen niet alleen helpen maar ook relatief ongevaarlijk horen te zijn. Dat laatste gaat nog wel eens mis, helaas... Het is natuurlijk wel zo dat de pharma-industrie bewezen heeft medicijnen op de markt te brengen na onderzoek die daadwerkelijk werken.Theoo schreef:Volgens mij kan het een best met het ander samengaan. Maar anderzijds: wat moet u dan nog met de pharma-geneeskunde? Als het ergens om de poen gaat, is het daar wel!
Ik kan me ook niet voorstellen dat je volledig twijfelt aan de pharma-industrie, je neemt het zover ik kan lezen zuiver als tegenhanger...
Probleem is echter dat dat dus niet aantoonbaar is, zoals je zelf zei, er zijn mensen die dus zeggen dat de geestestoestand van iemand van invloed is op de werking. Ik geloof wel in het fenomeen Placebo, ik ben ook ervan overtuigd dat het placebo-effect terug te vinden is in iedere vorm van geneeskunde, van pharma tot paranormale geneeswijzen.Theoo schreef:Bij magnetisme is er invloed op de gezondheid, of je er nu wel of niet in gelooft. Dit geldt overigens ook voor andere behandelmethoden, zoals acupunctuur, reiki, reflexzonemassage...
Tuurlijk wil ik je wel helpen, de electrostatische aantrekkingskracht die je op de balon hebt gemaakt is een totaal andere dan die de vorige persoon bedoelde, namelijk de aantrekkingskracht. Ik ben er een tijdje uit maar als ik het goed herinner is het uitlijnen van de electronen die bepaalde stoffen aan willen trekken tot een bepaalde dichtheid... Correct me if i am wrong, please...Theoo schreef:Massa... Hmm... Blaas een ballon op (wat is de massa van een opgeblazen ballon...?); wrijf die over een wollen trui zodat hij met statische electriciteit geladen wordt; houd die ballon naast een lopende kraan en wat zie je: de waterstraal wordt naar de ballon afgebogen. Dat heeft met massa helemaal niks te maken! Maar misschien kunt u mij eens wat tips geven voor dat zoeken bij Google...?
De voorganger nam als voorbeeld magnetische aantrekkingskracht die uitgeoefend zou worden door de maan op het water hier op aarde, dat heeft weer te maken met zwaartekracht en heeft weer wel te maken met de massa van planeten en hemellichamen.
zwaartekracht
Magnetische aantrekkingskracht is dus weer een andere vorm....
-
Gast
Beste gast Magnetico, om het hele verhaal als klinkklare onzin af te doen op basis van één onderdeel ervan, dat wellicht niet juist is, lijkt mij wat te kort door de bocht.
Beste Theoo,
Ok, ik vind het hele verhaal klinklare onzin.
Waarschijnlijk ook kort door de bocht?
Groet
Magneticoo
-
Gast
Blijkbaat ben je erg begaan met Roy Martina?HOE KOMEN JULLIE ERBIJ TE VERMELDEN DAT ROY MARTINA GEEN ARTS IS ? HIJ WAS OOIT DE JONGST AFGESTUDEERDE ARTS IN NEDERLAND!
ALS ER IEMAND IS DIE ZICH INZET VOOR HET WELZIJN VAN DE MENSEN DAN IS HIJ HET WEL.
HET ZOU WELLICHT NUTTIG ZIJN ,ZIJN BOEK EENS NA TE SLAAN OVER DE VITAMINE M, EN TER UWER INFORMATIE BESTEEDE HET TIJDSCHRIFT ODE ONLANGS OOK NOGAL WAT AANDACHT AAN MAGNETISME.
Hij mag dan als arts zijn afgestudeerd. Neemt niet weg dat deze man een enorme fanatasie heeft en daarmee diverse mensen beinvloed en er ook nog eens veel geld mee verdient. Als je zijn onzin leest in de nieuwsrubriek http://www.roymartina.nl kun je hem toch niet meer serieus nemen. Overigens het boekje "Vitamine M" is in samenwerking met Nikken geschreven. Dat geeft ook al te denken.
Deze man zet zich op een verkeerde manier in voor het welzijn van mensen
-
Theoo
Beste Michellangelo,
Het is mij duidelijk. Nog een paar reacties:
Overigens ben ik ook geen verklaard voorstander van magnetisme of andere vormen van 'niet-reguliere' geneeskunde. Ik acht het echter wel mogelijk dat magnetisme kan helpen en zou uitgebreid onderzoek op dit gebied toejuichen. Het bij voorbaat verwerpen gaat mij te ver.
Vriendelijke groet,
Theo
Het is mij duidelijk. Nog een paar reacties:
Het ligt toch iets genuanceerder, volgens mij. Zo is er bijvoorbeeld paracetamol te koop met èn zonder cafeïne. De cafeïne zorgt voor een snellere opname van de werkzame stof en dus een sneller effect, maar is niet voor dat effect noodzakelijk. Verder is 500 mg paracetamol per pil weliswaar voor volwassenen een standaardhoeveelheid, maar sommige mensen hebben al baat bij een halve tablet (dus 250 mg paracetamol), terwijl anderen twee tabletten moeten innemen voor het verkrijgen van een merkbaar effect. Gevoeligheid is voor elke soort invloed - pharmaca, magnetisme, pijnprikkels, kou/warmte enzovoort - van groot belang.Als een producent in plaats van 500 mg maar 300 mg paracetamol en in plaats van x-aantal mg cafeïne geen cafeïne in zijn pillen doet is hij ten eerste conform de wet al fout bezig. Je kan dan gaan afvragen of de pillen nog wel hun bedoelde functie kunnen hebben, namelijk het verminderen van de hoofdpijn.
Dat zou volgens mij best kunnen.Betekend dit tevens dat de werking van de biostabiel niet genezend hoeft te zijn maar ook schadelijk kan zijn?
Dat heb ik niet willen beweren. Exuses wanneer die indruk is ontstaan.Gelijk willen hebben is niet mijn motivatie
Helemaal mee eens. Een kritische benadering lijkt mij altijd nuttig.dat wil echter niet zeggen dat ik niet skeptisch mag zijn ten opzichte van bepaalde personen en geneeswijzen
Ja en nee. Vaak bestrijden de medicijnen wel het symptoom dat men wil bestrijden, maar - zoals u zelf al schrijft - kunnen ze bijwerkingen hebben, die zeer ernstig zijn en soms erger dan de kwaal die ze willen bestrijden.Het is natuurlijk wel zo dat de pharma-industrie bewezen heeft medicijnen op de markt te brengen na onderzoek die daadwerkelijk werken.
Ik ben geen principieel tegenstander van pharmaca, maar ik ben wel sceptisch over deze middelen, daar hier deze middelen slechts symptomen bestrijden. Ik gebruik ze zo min mogelijk en probeer steeds achter de oorzaak van de klachten te komen en manieren te vinden om die weg te nemen. En ik gebruik ze natuurlijk bij acute en tijdelijke kwalen zoals bijvoorbeeld pijn; zo zal ik me niet snel zonder verdoving laten opereren...Ik kan me ook niet voorstellen dat je volledig twijfelt aan de pharma-industrie, je neemt het zover ik kan lezen zuiver als tegenhanger...
Overigens ben ik ook geen verklaard voorstander van magnetisme of andere vormen van 'niet-reguliere' geneeskunde. Ik acht het echter wel mogelijk dat magnetisme kan helpen en zou uitgebreid onderzoek op dit gebied toejuichen. Het bij voorbaat verwerpen gaat mij te ver.
Vriendelijke groet,
Theo
-
plopsterren
Oke, ik geef toe dat deze opmerking niet helemaal juist is.De mensen voor wie hij om wat voor reden dan ook niet werkt, beslaan voor het grootste deel de gemeenschap van critici...
Er is natuurlijk ook een belangrijk deel van bevooroordeelden die het product niet eens hebben geprobeerd en er gewoon maar zo hun mond over open doen....
Het is NIET zo dat ik denk dat hij niet werkt als je er niet in gelooft..
Wat ik bedoel is dat er mensen zullen zijn die hem hebben geprobeerd en voor wie hij niet veel of niets deed en zij werden vervolgens kritisch.
Ik ben overigens OOK wel een criticus,
want ik vind dat Santanera en zijn bolwerk in de campagne te ver zijn gegaan..
Ze hebben eerst een TE enthousiast reclamefilmpje gemaakt, en dat hebben ze moeten bijstellen. Maar ze geven nog steeds wel het gevoel dat je er gewoon een echt een hele goeie aanschaf mee doet, en dat is gewoon niet perse waar...
Bovendien vind ik dat ze hem niet op deze schaal aan de man moeten proberen te brengen.
En ze moeten een fatsoenlijke niet-goed-geld- terug garantie hebben!
-
Gast
Leuk verhaal. Echter heeft de heer R. Martina geen medische licentie. Roy Martina zegt afgestudeerd te zijn op Curacao en voor hij naar Nederland kwam. Hij doen nu samen met Andromeda cursussen NEI (Neuro Emotionele Intergratie) verkopen en hij heeft hier zijn naam aan gekoppeld omdat hij zegt de uitvinder van NEI te zijn. Dit neemt niet weg dat hij geen medische licentie heeft en zich officieel geen arts mag noemen of de titel Dr. mag gebruiken.BESTE RADAR MENSEN, IK VRAAG ME AF OF HIER GEEN VERWARRING IS OPGETREDEN TUSSEN DE MAKER VAN BIO STABIEL EN DE ARTS ROY MARTINA.
HOE KOMEN JULLIE ERBIJ TE VERMELDEN DAT ROY MARTINA GEEN ARTS IS ? HIJ WAS OOIT DE JONGST AFGESTUDEERDE ARTS IN NEDERLAND!
ALS ER IEMAND IS DIE ZICH INZET VOOR HET WELZIJN VAN DE MENSEN DAN IS HIJ HET WEL.
En hijis inderdaad begaan met het welzijn van de mensen, als je daar maar flink voor betaald. Over welzijn gesproken!