LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

klopt, dat is ook een fabeltje. De kosten zouden gelijk zijn als ze toch hun produkten via de reguliere wegen zouden distribueren en verkopen. alleen de route, de tijd die een produkt onderweg is duurt via MLM iets korter omdat de tussenstappen kleiner zijn tussen fabrikant en consument.
Ok, we zijn het er nu over eens (hoe is het mogelijk) dat het onzin is dat er kosten worden bespaard door de reguliere tussenhandel eruit te halen en er distributeurs voor in de plaats te zetten.

Volgens jou is het voordeel dan dat de tijd die een product onderweg is korter is. Ja en? Maakt dat voor de consument ook maar iets uit?! Als ik NU een mobieltje + abonnement wil dan loop ik NU naar de winkel en heb ik het ding in 5 minuten. Als ik NU afslankproducten wil dan loop ik NU naar de winkel enzovoorts. Als ik NU een schoonmaakmiddel wil dan loop ik NU naar de winkel enzovoorts. Met andere woorden: voor de consument is dit geen argument, want de producten liggen op voorraad bij de winkels. Bij MLM is het vaak zelfs zo dat er een wachttijd voor de consument is (bijvoorbeeld het schoonmaakmiddel via een Amway distributeur bestellen). In die zin is MLM dus nadelig.
Zoals bekend worden bij de reguliere handel bij iedere tussenstap winst gemaakt. Fabrikant -> Distr. centra -> Groothandelaren -> detail handel -> consument (klopt toch?) Fabrikant maakt een produkt voor € 15.00 consument koopt produkt voor € 50.00. Ook hier moet iedereen geld verdienen. Toch? Dus het verschil tussen die € 50.00 en € 15.00 wordt verdeeld tussen distr. centra's en Detailhandel. Klopt het nog steeds? Iedereen wil zijn kosten terugverdienen en berekend deze door naar de consument.
Correct. Wat je er alleen wel even bij moet vertellen is dat ze kosten maken en dat ze een dienst leveren (fysieke distributie van het product). Deze dienst is van wezenlijk belang voor de consument, anders zou het product immers niet in de schappen liggen. Daarnaast lopen ze risico (beschadiging, brand, diefstal, whatever). Voor dit geheel aan activiteiten wordt een bedrag gerekend, wat logisch is.
Bij MLM gaat het voor het grootste gedeelte zo: Fabrikant -> Distributeur -> Consument. Fabrikant maakt produkt voor € 15.00 en consument koopt dat produkt voor €50.00. Het verschil tussen produktie en verkoop verdienen de distributeurs. Toch? Hierin zit een gedeelte retailkorting die en distributeur heeft en een gedeelte commisies over de verkopen van je downline.
Wel een fors deel in je voorbeeld ;-)
Welke twee van die distributievormen is nu het oneerlijkst? Die met de meeste tussenstappen of die met de minste? (Puur distributiegericht gekeken)
Hoe kun je in deze context nou spreken over eerlijk of oneerlijk? Dat begrijp ik dus niet. De conventionele tussenhandel heeft een functie, dezelfde als die van de MLM'er: zorgen dat het product bij de consument komt. Dan kun je toch niet stellen dat de conventionele tussenhandel oneerlijk is omdat de weg langer is (wat overigens economisch verantwoordbaar is, anders zou het traject korter zijn).

Je kunt je voorbeeld ook in het "extreme" doortrekken en stellen dat zowel de conventionele tussenhandel als MLM onnodig en oneerlijk zijn omdat de producent het product ook rechtstreeks aan de klant zou kunnen leveren, daarmee de kortste route gebruikend. Dat is onzinnig om te stellen omdat in dit geval de producent de distributie en dergelijken voor haar rekening zou moeten nemen. Dat ze dat niet doen geeft al aan dat ze het niet goedkoper kunnen dan de tussenhandel.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Bij de meeste, zo niet alle MLM bedrijven krijgt je upline bonussen / commissies uitbetaald over hun downline. Ik vind persoonlijk dat ook niet maar dan logisch. Ik als Upline doe me de moeite om andere te leren hoe ze mensen het beste kunnen sponsoren, trainen enz. Het MLM bedrijf geeft mij op die wijze een vergoeding. Als een NLP centrum trainingen geeft worden zij ook betaald voor hun werk. ik zie het zelfde met de bonussen en commisies

Als iemand rechtstreeks onder een bedrijf zou hangen heeft het bedrijf alleen maar mensen in dienst om mensen te trainen hoe ze moeten verkopen e.d. Ze willen namelijk geen verkoop via detailhandel. Ook een MLM bedrijf probeert de kosten te drukken mbt productie en dergelijke. Veel MLM bedrijven kiezen voor distributeurs omdat zij vinden dat via deze weg hun produkten sneller bij de klanten komen. Ze hebben nl geen distributiecentra's (op sommige na) en groothandelaren. Ze schakelen dus de tussenhandel uit.
@osiris.
Student26 heeft jouw argumenten al redelijk onderuit gehaald, maar ik wil ook nog even mijn steentje bijdragen, aan de discussie en mijn punt.
Distributeurs en tussenhandel uitschakelen verklaart nog steeds niet waarom mensen niet direct onder het moederbedrijf kunnen hangen.
Wat zou er mis zijn als het moederberijf de trainingen doet? Jij zegt nu dat jij de trainingen etc doet, maar dat is bij de meeste mlm bedrijven niet het geval. Je moet betalen om aan die trainingen deel te mogen nemen.
Tot nu toe blijkt alleen maar dat er continu bonussen worden uitgekeerd om het systeem in stand te houden.
Ik als consument profiteer niet van dit systeem.

bodejos

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door bodejos »

Alle topics over MLM nog eens op een rijtje zettend, kom ik tot de conclusie, dat MLM meer een handeltje in distributeurs is, waar anderen weer wat aan verdienen, dan een systeem waarbij het er echt om gaat produkten aan een eindgebruiker te slijten.

Het wordt me nu oook steeds meer duidelijk waarom die spullen er een x-factor duurder zijn dan in de reguliere handel. Wanneer je het begrip Multi Level Marketing letterlijk vertaalt, wordt het ook een stuk duidelijker: Meerdere Lagen Werving. En dat is precies wat het is: het hoofddoel zijn niet de produkten om te verkopen, maar om zoveel mogelijk mensen te werven, die op hun beurt weer mensen werven, enzovoorts enzovoorts. En al die lagen moeten geld verdienen. in theorie voor de bedenker een lucratief systeem, maar niet voor degene die uiteindelijk denkt echt spullen te gaan verkopen. Die moet een idiote hoeveelheid verkopen om een habbekrats te verdienen, terwijl ''uplvel'' mensen aan die verkoper verdienen, en dat vind ik een kwalijke kant van MLM: niet die persoon boven de verkoper zou zoveel moeten verdienen, maar degene die de spullen aan de man/vrouw brengt.

Ja hoor. weer wat ''voer'' voor de voorstanders, ik weet het, het welles-niets spelletje gaat gewoon door.

Madeleine

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Ik ben het met Maarschalk eens. Waarom kunnen de distributeurs niet rechtstreeks onder het moederbedrijf hangen?

Nieuwe distributeurs hoeven dan geen inleggeld te betalen; de enige inkomsten zullen dan gegenereerd worden uit de eigen klanten. Voordeel is lijkt mij, dat distributeurs moeilijker te werven zijn (ik vraag mij af of dat zeker is) maar.... veel minder distributeurs is veel meer klanten. En dan kun je inderdaad een leuk inkomen uit MLM krijgen.

M.a.w.: het gaat om de inleggelden van de nieuwe distributeurs; zoals in dit of een ander item al werd gezegd, 80% haakt af dus tel uit je winst.

Voordeel moederbedrijf:

Geen investeringen in personeel (en alle hieraan verbonden kosten)
Geen investeringen in faciliteiten, zoals computers, kantoren, etc.
Geen problemen met je personeel, zoals ziekte, WAO en de daaraan gekoppelde aangepaste werkzaamheden
Geen investeringen in de arbeidsomstandigheden
Geen investering in reclame en aanverwante kosten om naamsbekendheid te krijgen

Eigenlijk kost het het bedrijf helemaal niets; alle bonussen worden gewoon betaald uit de inleggelden van de afhakers. En hoe paai je de mensen? Gewoon een lekkere worst voorhouden dat je rijk kan worden en de allergrootste hamburger: Je wordt eigen ondernemer, je bent zelfstandige!

Ik begrijp niet dat de pro-MLM-factie hier zo aan voorbij loopt; dat zij het normaal vindt dat een bedrijf niet alleen geen kosten heeft, maar op deze wijze ook ieder risico doorschuift naar de distributeurs. En dan het bedrijf en systeem blijven verdedigen, ondanks deze argumenten.

Wordt er nu niemand wakker?

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Kristina »

maar om zoveel mogelijk mensen te werven, die op hun beurt weer mensen werven, enzovoorts enzovoorts. En al die lagen moeten geld verdienen.
Bodejos,

Je kan wel tig mensen gaan werven, maar als er geen winst wordt gemaakt (dit gebeurt overigens door een produkt te verkopen) hoe moeten ze dan geld verdienen??
Jouw opmerking over "handeltje in distributeurs" is dus volkomen onzin.
De produkten komen wel degelijk op de eerste plaats, distributeurtjes op de 2e.
Wanneer je het begrip Multi Level Marketing letterlijk vertaalt, wordt het ook een stuk duidelijker: Meerdere Lagen Werving.
Ik geloof dat jij de enige bent die zooo traag is met het vertalen van een term... :wink:

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Je kan wel tig mensen gaan werven, maar als er geen winst wordt gemaakt (dit gebeurt overigens door een produkt te verkopen) hoe moeten ze dan geld verdienen?? Jouw opmerking over "handeltje in distributeurs" is dus volkomen onzin. De produkten komen wel degelijk op de eerste plaats, distributeurtjes op de 2e.
Wat dacht je van eigen gebruik? Bij Amway kun je een heel arsenaal aan verdieners opzetten als er alleen maar voor eigen gebruik gekocht wordt. De onderste laag verdient dan niets, tot het moment dat ook zij een downline gaat bouwen. Bij HL kan dit kennelijk niet.

Toch ben ik het eens met het standpunt dat ingenomen werd: bij het merendeel van de MLM's draait het toch vooral om "distributeurtjes" en niet om de producten.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Kristina »

Toch ben ik het eens met het standpunt dat ingenomen werd: bij het merendeel van de MLM's draait het toch vooral om "distributeurtjes" en niet om de producten.
Nogmaals: Er zitten altijd idioten van mlm'ers tussen (de rotte eieren), die alleen maar anderen gaan werven. zij blijven ook niet zo lang bestaan, om het simpele feit dat ze geen of héél weinig produkten afzetten.
Je kan een leuk inkomen krijgen door alleen maar klanten te werven. Als distributeur kun je maar een bepaalde hoeveelheid klanten aan...op een gegeven moment is het wel aan te raden om een 'verkoop netwerk' op te gaan bouwen. Uiteindelijk ontwikkel je een mooi balans tussen klanten en organisatie (distributeurtjes).
Laatste mag maar hoeft niet...het is maar net wat je zelf wilt.

Gast

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Gast »

oh als jij het zegt dan zal het wel zo wezen. Het zal me worst zijn.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Osiris »

@Student26
Als ik NU een mobieltje + abonnement wil dan loop ik NU naar de winkel en heb ik het ding in 5 minuten. Als ik NU afslankproducten wil dan loop ik NU naar de winkel enzovoorts. Als ik NU een schoonmaakmiddel wil dan loop ik NU naar de winkel enzovoorts. Met andere woorden: voor de consument is dit geen argument, want de producten liggen op voorraad bij de winkels.
En wie zegt dat MLM'ers geen voorraad hebben? Ik heb hier voor mijn vaste klanten en voor het geval dat een aantal sprays op voorraad.
Veel MLM mensen hebben een voorraad anders kunnen ze ook niks asap verkopen. En dan nog veel van mijn klanten zijn bereidt om 2 dagen - zolang duurt het voordat ik een spraybestelling uit
Ierland heb - te wachten. (nu niet aankomen met front loading etc.)
En als er bij een winkel geen voorraad is? of de schappen zijn leeg? Ik heb bij AH als vakvuller gewerkt en weet derhalve dat het min. 3 dagen duurt voordat er een produkt is.


@Maarschalk

Zoals ik al zij is een reden dat het moederbedrijf dan de trainingen zou moeten doen. Moeten hiervoor weer personeel aannemen en dat kost geld. Verhaal over personeelskosten hoef ik denk ik niet uit te leggen. Toch?
Dat je voor trainingen moet betalen is misschien waar. ware het niet dat je met ze alle de kosten deelt van huur zaal, eten, drank enz. Het kan zijn dat een MLM bedrijf hier geld aan verdient So What? ik doe het op dit moment voor nop omdat ik er de ruimte thuis voor heb. zodra het te groot gaat worden doen wij de trainingen ook buitenshuis. Veel mensen die willen groeien gaan presentaties en trainingen geven en vinden dat meestal geweldig om te doen.

En ander punt is dat het moederbedrijf dit moet van de wetgever(s). Ook voor MLM organisaties gelden regels waaraan ze zich moeten houden net als de reguliere handel. het zelfde geld voor het betalen van inschrijfgeld, dit is door de wetgever bepaald. Dat je het inschrijfgeld op bepaalde wijze terug kunt verdienen is meer een motivatie naar de distr. vertegenwoordigers toe. Gebeurt in he bedrijfsleven ook. Presteer jij goed als account manager krijg je een "bonus" bovenop je salaris. Aanders krijg je niks extra.

Kom ik meteen bij het verhaal van Bodejos,
niet die persoon boven de verkoper zou zoveel moeten verdienen, maar degene die de spullen aan de man/vrouw brengt.


even een voorbeeld om het duidelijker te maken:

Ik schrijf 1 iemand in als distr. Deze persoon draait een omzet van € 4000,- Hij heeft bij inschrijving een basiskorting van bv 25%. maw 25% van deze omzet is voor hem = € 1000,- ik ontvang van mijn ingeschreven distributeur - als ik me kwalificeer - gemiddeld 10% van zijn inkopen. Deze zijn € 3000,- . 10% van € 3000,- is bij mij € 300,-
wie verdeint er het meeste? Mijn downline of ik? en als er 10 distr. zijn of 100 of nog meer? 1 op 1 gezien verdient een distr. ALTIJD meer dan zijn upline.

@Madeliene
Voordeel moederbedrijf:

Geen investeringen in personeel (en alle hieraan verbonden kosten)
Geen investeringen in faciliteiten, zoals computers, kantoren, etc.
Geen problemen met je personeel, zoals ziekte, WAO en de daaraan gekoppelde aangepaste werkzaamheden
Geen investeringen in de arbeidsomstandigheden
Geen investering in reclame en aanverwante kosten om naamsbekendheid te krijgen
Bijna al deze voordelen gaan ook op voor een MLM'er.

ik heb geen personeel, telefoon heb ik al, een pc ook, heb geen extra pand nodig het kan van huis uit, arbo niet noodzakelijk en reclame maken hoeft niet omdat het principe uitgaat van mond - tot- mond reclame. ik rijdt goedkoop, auto rijd nl. op Gas
Eigenlijk kost het het bedrijf helemaal niets; alle bonussen worden gewoon betaald uit de inleggelden van de afhakers
en dat iedere maand? Zeker weten van niet! Alle bonussen en commissies worden betaald uit de inkopen die distributeurs doen.
Zie mijn posting bij life plus betreffende uitbetalingen van KareMor. :lol:

Madeleine

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Alle bonussen en commissies worden betaald uit de inkopen die distributeurs doen.
Goedemorgen Osiris,

We waren het al een beetje eens dat 80% afhaakt. Wat gebeurt er met al dat inleggeld? Wat gebeurd er met het geld om je licentie na een jaar te verlengen? Komt dat op enigerlei wijze ten goede aan de distributeurs? Doet het moederbedrijf daar iets mee, zoals b.v. een gratis cursus of een extra bonus? Of is dat voor eventuele kosten?? die het moederbedrijf maakt?

Je schrijft dat jij weinig kosten hebt. Maar hoe dan ook, jij draait zelf voor die kosten op. Je ontvangt potentiële klanten aan huis, kosten electriciteit, verwarming, kopje koffie. Alles uit eigen zak. Ook de afschrijving van de auto, uit eigen zak.

Als eerste heb jij het over de omzet die jouw downline maakt van € 4.000 per maand (is op jaarbasis 48.000 € endat is in ouderwetse guldens 105.778,--) en hiervan krijg jij een percentage. OK, dat is volkomen duidelijk.

Maar kijk eens naar dat bedrag, hoeveel moet je dan wel niet verkopen? Hoeveel klanten moet je gemiddeld per maand hebben om zo'n hoge omzet te draaien? En hoeveel éénmalige klanten zijn er gemiddeld? Wat is de gemiddelde omzet? Als ik uitga van 50 € per klant per maand, moet je maandelijks 80 klanten hebben die minimaal 50 € bestellen.

En je downline, er wordt gegoocheld met cijfers van 10 man in je downline die ook weer een downline hebben ontwikkeld die ook weer een downline hebben ontwikkeld, etc. Jij bent maar een takje aan de piramideboom, naast jou proberen nog 100-den een krentje mee te pakken + wat nog boven jou zit en waar je geen weet van hebt.

De percentages die iedereen ontvangt is duidelijk; daar is ook geen discussie over. Maar het gaat om de astronomische aantallen die worden voorgehouden (als je op een nuchtere Hollandse manier er tegenaan kijkt) die in geen verhouding meer staan met de omzet van de moederbedrijven.

En dan zijn wij terug bij af. Als een bedrijf wereldwijd 200 milj omzet heeft en je gaat dit terugrekenen over het aantal (geschatte) distributeurs wereldwijd, blijft er maar heel weinig over. M.a.w. veel mensen verkopen ieder heel weinig en zullen nooit en te nimmer een cent aan MLM verdienen.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

En wie zegt dat MLM'ers geen voorraad hebben? Ik heb hier voor mijn vaste klanten en voor het geval dat een aantal sprays op voorraad.
Een aantal? Hoeveel is een aantal? Hoeveel moet je gemiddeld op voorraad hebben om aan de vraag te voldoen? Je geeft aan dat jouw klanten geen problemen hebben met 2 dagen wachten. Waarom zijn jouw klanten anders dan zo ongeveer de rest van Nederland? Top 1 ergernis in winkels is wachten voor de kassa. Zelfs DAT geduld kunnen mensen kennelijk niet opbrengen. Maar jouw klanten wel? Die wachten zonder morren 2 dagen op hun spraytje?

En waar blijft het voordeel "geen voorraad aan te moeten houden", wat ik overal lees op de MLM sites? Ik mag van je niet over frontloading beginnen, maar je loopt wel degelijk een risico als je een voorraad aanhoudt.
En als er bij een winkel geen voorraad is? of de schappen zijn leeg? Ik heb bij AH als vakvuller gewerkt en weet derhalve dat het min. 3 dagen duurt voordat er een produkt is.
Dan doet de winkel iets goed fout. Ik doe zo ongeveer 8 jaar zelfstandig boodschappen, maar heb nog nooit meegemaakt dat een bepaald product er niet was. En stel dat het wel gebeurt? Dan loop ik naar de andere kant van de straat een andere winkel binnen. Simpel toch?
Het kan zijn dat een MLM bedrijf hier geld aan verdient So What?
Daar zet je niet eens vraagtekens bij?! Dus naast de feiten dat het moederbedrijf geld aan je verdient door je eigen gebruik, geld aan je verdient door je verkoop aan derden, alle kosten van de bedrijfsvoering op jou afwimpelt en jou al het risico laat lopen vind je het geen enkel probleem dat ze ook nog geld verdienen aan jouw training die je zelf moet bekostigen?! Dat zou een conventioneel bedrijf eens moeten proberen! Als ze dan de vakbonden niet op hun dak krijgen dan weet ik het ook niet meer. De vraag is natuurlijk waarom het MLM bedrijf er dan wel mee wegkomt. Het eerlijke antwoord? De worst zoals Madeleine het noemt.
het zelfde geld voor het betalen van inschrijfgeld, dit is door de wetgever bepaald.
Pardon?! De wetgever heeft bepaald dat je inschrijfgeld moet betalen? Dat gaat er bij mij niet helemaal in hoor?!
Dat je het inschrijfgeld op bepaalde wijze terug kunt verdienen is meer een motivatie naar de distr. vertegenwoordigers toe. Gebeurt in he bedrijfsleven ook. Presteer jij goed als account manager krijg je een "bonus" bovenop je salaris. Aanders krijg je niks extra.
Dus jij vindt het motiverend dat je eerst je inschrijfgeld moet terugverdienen? Is het niet motiverender om meteen winst te kunnen maken? En hoe kun je nu een bonus op een vast salaris (een EXTRAATJE zoals je zelf al zegt) vergelijken met het eerst terugverdienen van je inschrijfgeld?! Twee totaal onvergelijkbare situaties!
Ik schrijf 1 iemand in als distr. Deze persoon draait een omzet van € 4000,- Hij heeft bij inschrijving een basiskorting van bv 25%. maw 25% van deze omzet is voor hem = € 1000,- ik ontvang van mijn ingeschreven distributeur - als ik me kwalificeer - gemiddeld 10% van zijn inkopen. Deze zijn € 3000,- . 10% van € 3000,- is bij mij € 300,-
wie verdeint er het meeste? Mijn downline of ik? en als er 10 distr. zijn of 100 of nog meer? 1 op 1 gezien verdient een distr. ALTIJD meer dan zijn upline.
Niet per definitie, dit is afhankelijk van het compensatieschema. Zoals het bij jou blijkbaar werkt, werkt het niet overal! De staffel van Amway is hier een voorbeeld van. De oorzaak is een oplopend percentage vergoeding bij een hogere omzet. De upliner valt door de cumulatie van de omzetten in een hogere "schaal" en ontvangt daardoor per saldo een groter bedrag aan compensatie dan degene die de uiteindelijke verkoop heeft gerealiseerd (wat 1 van de redenen is dat ik zo anti-Amway ben).

Los daarvan gaat het er natuurlijk ook juist om dat door de cumulatie van de omzetten van de downline de inkomsten van de upline gigantisch (kunnen) toenemen, zelfs bij een minimale inspanning van de upline.
Madeleine: "Eigenlijk kost het het bedrijf helemaal niets; alle bonussen worden gewoon betaald uit de inleggelden van de afhakers"

en dat iedere maand? Zeker weten van niet! Alle bonussen en commissies worden betaald uit de inkopen die distributeurs doen.
Zie mijn posting bij life plus betreffende uitbetalingen van KareMor.
Natuurlijk kan dat iedere maand. Er stappen toch iedere maand weer nieuwe mensen in het systeem. En iedere maand stappen er ook weer mensen uit die pas begonnen zijn. De vraag blijft dus wat er precies met het inschrijfgeld gebeurt.

meester

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door meester »

allesreiniger bij een winkel als het kruidvat, trekpleister, of in de supermarkt ongeveer 1,80 kost, en waarom diezelfde fles allesreiniger via MLM-verkoop minimaal 5 euro kost


Zie je nu je eigen domme fout? 1woordje......DIEZELFDE!
Het is niet diezelfde fles. Weleens van kwaliteit gehoord?

Ik was laatst bij een autodealer. Ik zag een auto( GolfV), voor zo'n 30.000euro. Ik ging verder kijken en wat denk je..? Zie ik bij een andere dealer PRECIES DEZELFDE auto ( Mercedes E320) voor bijna 80.000euro!!!!
Heb je ik zo een beetje je eigen dommigheid laten zien, bodejosje?

Of je nu wil of niet....mlm werkt uitsluitend met topprodukten.
En ja , natuurlijk, je kunt een golf beter vinden of lekkerde rijden, maar verschillen zijn er. Alleen je moet wel even je ogen opendoen.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Of je nu wil of niet....mlm werkt uitsluitend met topprodukten.
En ja , natuurlijk, je kunt een golf beter vinden of lekkerde rijden, maar verschillen zijn er. Alleen je moet wel even je ogen opendoen.
Hoewel ik het tot op zekere hoogte met je eens bent (het is niet dezelfde fles), ben jij zeker zo iemand die het gelooft als men roept dat X nu nog witter wast...

Topproducten?! Laat me niet lachen zeg. De op 1 na oudste smoes om MLM goed te praten (en daarmee de vaak hoge prijzen). "De Mercedes onder de schoonmaakmiddelen", ja hoor. Alsof consumenten daar nog intrappen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@meester, zijn er soms testen die uitwijzen dat die producten beter zijn?

meester

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door meester »

onder de schoonmaakmiddelen", ja hoor. Alsof consumenten daar nog intrappen.

Nee, daar trappen ze niet in! Ze proberen het en als het bevalt kopen ze het weer als het op is. Bevalt het niet, nou dan niet.

En ik geloof niet in mooie reclame praatjes over produkt X. Ik probeer het en dan kan ik uit ervaring praten. En dan heeft het niets meer met geloven te maken.

Geloven is iets aannemen zonder het gezien te hebben!
Ik zie het liever met mijn eigen ogen. Simpel, he?

meester

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door meester »

@meester, zijn er soms testen die uitwijzen dat die producten beter zijn?

Typisch een maarschalk vraag.
Er zullen ongetwijveld testen van zijn, maar denk nu niet dat IK die voor je ga opzoeken. Mag je lekker zelf doen.
Overgens ben ik niet zo'n voorstander van testen.Neem die malle consumentenbond met hun zogenaamde testen. Is toch om te janken?
Ik ben iemand die het zelf uittest. Daar heb je veel meer aan.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Nee, daar trappen ze niet in! Ze proberen het en als het bevalt kopen ze het weer als het op is. Bevalt het niet, nou dan niet.
Dan zou inmiddels toch wel iedereen de producten van MLM'ers moeten gebruiken, is het niet? Of zijn het misschien toch niet zulke topproducten? Ik sluit me dan ook aan bij de vraag of er onderzoeken zijn waaruit blijkt dat de MLM producten superieur zijn.

meester

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door meester »

Dan zou inmiddels toch wel iedereen de producten van MLM'ers moeten gebruiken, is het niet?

Niet iedereen houdt van spruitjes, student! :roll:

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Typisch een maarschalk vraag.
Er zullen ongetwijveld testen van zijn, maar denk nu niet dat IK die voor je ga opzoeken. Mag je lekker zelf doen.
Overgens ben ik niet zo'n voorstander van testen.Neem die malle consumentenbond met hun zogenaamde testen. Is toch om te janken?
Ik ben iemand die het zelf uittest. Daar heb je veel meer aan.
Hmm, net geschreven toen ik mijn bericht schreef :-)

Gezien je reactie ben je volgens mij een oude bekende. In het verleden was hier ook al iemand die vanalles beweerde, maar waar wij dan zelf maar de bewijzen voor moesten gaan zoeken. Het heeft m.i. niet veel nut iets te gaan zoeken dat er niet is... :lol: :!:

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Niet iedereen houdt van spruitjes, student!
Verkoop je spruitjes dan? Waarschijnlijk niet. Iedereen houdt toch van een superieur product? Dus iedereen zou LOC moeten gebruiken en iedereen zou een ACN abo moeten hebben dan. Of gebruik jij geen schoonmaakmiddel? Daar hou je misschien niet van?

Gesloten