BBCS schreef:Ahum, daar ben ik het totaal niet met je eens.acjzr1 schreef:Ze zijn overigens geen van allen geschikt voor serieuze muziek.
Ik wel !
Net zoals mijn HK ook niet geschikt is voor muziek. Films met DTS prima maar muziek......nou nee.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
BBCS schreef:Ahum, daar ben ik het totaal niet met je eens.acjzr1 schreef:Ze zijn overigens geen van allen geschikt voor serieuze muziek.
Bij een goede surround-set zijn sub en satellieten wat dat betreft op elkaar afgestemd. Omdat je onder een bepaalde frequentie (volgens mij 80 hz? Pin mij er niet op vast) niet meer goed kunt horen waar die klanken vandaan komen, kun je in principe prima geluid krijgen als die tonen door de sub worden gedaan en de satellieten vanaf zo'n 80 hz normaal niveau geven. En als sub en satellieten dus wat dat betreft op elkaar zijn afgestemd.shlukhash schreef: Wat de gemiddelde mediamarkt shopper niet doorheeft is dat een klein speakertje vanwege de natuurkunde klinkt als een klein speakertje. En daardoor heeft zon set onherroepelijk een frequentie gat tussen de speaker en de sub. Omdat de kantelfrequentie van het speakertje te hoog ligt, en die van de sub te laag.
zeebra schreef:Beste kweenie: Bose heeft GEEN gat en ook geen trucs nodig om geluid weer te geven.
geluid waar je moe van wordt, net als de bedriegende reclames.Teunbosseman schreef:zeebra schreef:Beste kweenie: Bose heeft GEEN gat en ook geen trucs nodig om geluid weer te geven.
Klopt, Bose geeft geluid........goed geluid is een andere discussie.
Nou, volgens mij is de essentie van veel Bose systemen dat ze juist wél allerlei trucs uithalen, om het geluid ruimtelijker/beter/anders weer te geven. Dat is namelijk de essentie van die systemen, dankzij de aanpassingen een 'voller' geluid geven dan een systeem dat simpelweg het geluid doorgeeft dat op de opnames staat.zeebra schreef:Beste kweenie: Bose heeft GEEN gat en ook geen trucs nodig om geluid weer te geven.
Freak zijn is gelijk je sterkte en zwakte. Je bent net de verkoper van Ferrari, die reageert op iemand die in in Golf rijdt. Als je dan geen geld hebt voor een Ferrari koop dan een Alfa. Een Golf is bagger. Je ziet alleen over het hoofd dat 95% van de mensheid een Golf prima vind. Zo ook Bose. Het merk wordt niet serieus genomen door de audio freaks, wel door de muziekliefhebber. Bose klink goed, maar is zeker niet de top. 6 meter verderop staan twee boxen van audio physic. Er komt goed geluid uit, beter dan Bose. Alleen kan ik voor de prijs die ze kosten 7 Bose sets(acoustimass 5)kopen. 99 procent heeft dat er niet voor over. En wat heeft reclame met geluid te maken? Minder dan niets. Zij zijn Het A-merk op luidsprekergebied en kunnen zich de beste plaats in de winkel veroorloven.audiofreak1 schreef:geluid waar je moe van wordt, net als de bedriegende reclames.Teunbosseman schreef:zeebra schreef:Beste kweenie: Bose heeft GEEN gat en ook geen trucs nodig om geluid weer te geven.
Klopt, Bose geeft geluid........goed geluid is een andere discussie.
Bij ons op de zaak staat een setje acoustimas te spelen langs de echte luidsprekers, niemand die het meer wil na het horen van het computergeluid! En ze besparen enorm in de portemonee!
DE essentie van Bose is het geluid zodanig weergeven dat je het gevoel krijgt er bij te zijn. Dat doen ze goed.kweenie schreef:Nou, volgens mij is de essentie van veel Bose systemen dat ze juist wél allerlei trucs uithalen, om het geluid ruimtelijker/beter/anders weer te geven. Dat is namelijk de essentie van die systemen, dankzij de aanpassingen een 'voller' geluid geven dan een systeem dat simpelweg het geluid doorgeeft dat op de opnames staat.zeebra schreef:Beste kweenie: Bose heeft GEEN gat en ook geen trucs nodig om geluid weer te geven.
Of dat beter is is een kwestie van smaak.