LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vakantiekaart
Re: Vakantiekaart
hallo, ik zal jullie het echte verhaal uitleggen.vakantiekaart kan je gerust doen.. het is niet zo nep als jullie denken alleen of je er iets aan hebt is een 2de.
als jy veel op vakantie gaat en boiekt biuj reisorganisaties heb je er werl degelijk iets aan ook als je vaak weggaat in t weekend na centre parks ofzo..
maaarr.. als jy een camping bezoeker bent dan hoef je geen vakantiekaart aanteschaffe want dan heb jk er gewoon nix aan!
dus het ligt in feite ook beetje bij jezelf.
en die twijfelss over de koste liggen vaak bij julie zelf wij vertellen t goed sommigfe met een draai eromheen maar de meeste luisteren niet goed!
nix is gratis dus ook vakantiekaart niet!!
de proefperiode van 4 weken kost 2.95..
vind je et nix moet je BINNEN 3 WEKEN.. t opgezegt hebben.. heb je dat niet gedaan gaat vakantiekaart er van uit datje de kaart voor altyd wilt ..en rekent eenmalig €49.95 af,, dus automatisch van uw bankrek. die u heeft gegeven bij t telefoontje..
voor dei 49.95 krijgt u wel 4 waardebonnen van 12,50 per stuk.. dus s ook 50 euro.. en die kunt u inleveren bij u volgende boeking.. dus PER boeking 12.50 korting en daarboven op die 5% ook nog eens..
en verder nix mer betalen.. dus niet jaarlijks
de bonnen kunt u ook inleveren voor een gratis vakantie kaart voor eimand anders!
de totale kosten komen dan op zeg 52 euro en u kunt de rest van uw levemn mt kortiing op vakantie!
ik heb zelf de vakantiekaart ook maar nog niet gebruikt!
als jy veel op vakantie gaat en boiekt biuj reisorganisaties heb je er werl degelijk iets aan ook als je vaak weggaat in t weekend na centre parks ofzo..
maaarr.. als jy een camping bezoeker bent dan hoef je geen vakantiekaart aanteschaffe want dan heb jk er gewoon nix aan!
dus het ligt in feite ook beetje bij jezelf.
en die twijfelss over de koste liggen vaak bij julie zelf wij vertellen t goed sommigfe met een draai eromheen maar de meeste luisteren niet goed!
nix is gratis dus ook vakantiekaart niet!!
de proefperiode van 4 weken kost 2.95..
vind je et nix moet je BINNEN 3 WEKEN.. t opgezegt hebben.. heb je dat niet gedaan gaat vakantiekaart er van uit datje de kaart voor altyd wilt ..en rekent eenmalig €49.95 af,, dus automatisch van uw bankrek. die u heeft gegeven bij t telefoontje..
voor dei 49.95 krijgt u wel 4 waardebonnen van 12,50 per stuk.. dus s ook 50 euro.. en die kunt u inleveren bij u volgende boeking.. dus PER boeking 12.50 korting en daarboven op die 5% ook nog eens..
en verder nix mer betalen.. dus niet jaarlijks
de bonnen kunt u ook inleveren voor een gratis vakantie kaart voor eimand anders!
de totale kosten komen dan op zeg 52 euro en u kunt de rest van uw levemn mt kortiing op vakantie!
ik heb zelf de vakantiekaart ook maar nog niet gebruikt!
Re: Vakantiekaart
n dat gefeliciteerd enzo snappen jullie zelf wel dat dat kinderpraat is om t te verkopen..??
het echte verhaal is van die 2.95 zijn idd de verzendkosten ..
en u krijgttvia de telefoon idd korting kijk maa rop de site, daar kunt u nix uitproberen en bent u 100 euro kwijt (99.95)
dus en in feite bent u dus goed koper uit .. u bent wel geselecteerd want u word gebeld omdat u van een of ander blad lid bent of ergens iets heeeft gekocht (bijv neckerman of veronica magazine)
het echte verhaal is van die 2.95 zijn idd de verzendkosten ..
en u krijgttvia de telefoon idd korting kijk maa rop de site, daar kunt u nix uitproberen en bent u 100 euro kwijt (99.95)
dus en in feite bent u dus goed koper uit .. u bent wel geselecteerd want u word gebeld omdat u van een of ander blad lid bent of ergens iets heeeft gekocht (bijv neckerman of veronica magazine)
Re: Vakantiekaart
Nog een keer graag maar dan in het Nederlands...
Re: Vakantiekaart
daar hebb ik geen zin in als je et wil lezen lukt t wel.
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Vakantiekaart
meisje123, ik lees wel door je spelfouten heen hoor.
Ik luister goed, maar als jij zegt dat je moet opzeggen binnen drie weken, waarom vertellen ze dat er dan niet meteen bij. Ik heb 4 keer zo'n juf aan de lijn gehad, en geen enkele keer is me dat verteld van die opzegtermijn.
1 keer was er een man, die me wel iets zei over de werkelijke kosten, maar inderdaad, die bonnen: daar heb je alleen iets aan als je veel reist, en ook redelijke bedragen eraan uitgeeft.
Maar in mijn omgeving zijn veel reisbureaus niet bereid met vakantiekaart te werken, al wordt beweerd van wel. Dat zijn vooral ketens als Thomas Cook, en Arke. bij D-reizen is het afhankelijk van het filiaal.
Ik ben vaak echt zo brutaal om het op de persoon af te vragen hoor. En meestal kreeg ik dus een verontwaardigd NEE te horen. Dat iemand als Petra Oud dat niet wil geloven, is haar eigen probleem. Petra heeft intussen nog altijd niet gereageerd op mijn vraag of ze mij wilde vertellen onder welke nicknames ik volgens haar actief ben op dit forum. Ik ben echt benieuwd van wie zij denkt dat ik dat ben.
Degenen die net als ik hard zullen lachen, zijn de personen waarvan zij de nicknames noemt.
@meisje123. Nog even over die 49,95. Jij zegt dat het 4 waardebonnen zijn van 12,50 euro. Hoe komen andere mensen (en ikzelf) er dan bij dat het om 4 waardebonnen van 15 euro zou gaan? Dat is mij tenminste verteld.
En als laatste: ik heb weleens iets gekocht online, maar waar ik kon aangeven of ik wel of niet door commerciele instellingen benaderd wilde worden, gaf ik steeds NEE als antwoord, of ik haalde het vinkje weg op plekken waar dat kon.
Dus de bedrijven waar ik online koop, die die selectiemogelijkheid niet hebben, verkopen standaard mijn gegevens door aan vakantiekaart? Goed dat ik het weet, zijn ze een klant kwijt, want ik houd niet van dat achterbakse gedoe.
Ik luister goed, maar als jij zegt dat je moet opzeggen binnen drie weken, waarom vertellen ze dat er dan niet meteen bij. Ik heb 4 keer zo'n juf aan de lijn gehad, en geen enkele keer is me dat verteld van die opzegtermijn.
1 keer was er een man, die me wel iets zei over de werkelijke kosten, maar inderdaad, die bonnen: daar heb je alleen iets aan als je veel reist, en ook redelijke bedragen eraan uitgeeft.
Maar in mijn omgeving zijn veel reisbureaus niet bereid met vakantiekaart te werken, al wordt beweerd van wel. Dat zijn vooral ketens als Thomas Cook, en Arke. bij D-reizen is het afhankelijk van het filiaal.
Ik ben vaak echt zo brutaal om het op de persoon af te vragen hoor. En meestal kreeg ik dus een verontwaardigd NEE te horen. Dat iemand als Petra Oud dat niet wil geloven, is haar eigen probleem. Petra heeft intussen nog altijd niet gereageerd op mijn vraag of ze mij wilde vertellen onder welke nicknames ik volgens haar actief ben op dit forum. Ik ben echt benieuwd van wie zij denkt dat ik dat ben.
Degenen die net als ik hard zullen lachen, zijn de personen waarvan zij de nicknames noemt.
@meisje123. Nog even over die 49,95. Jij zegt dat het 4 waardebonnen zijn van 12,50 euro. Hoe komen andere mensen (en ikzelf) er dan bij dat het om 4 waardebonnen van 15 euro zou gaan? Dat is mij tenminste verteld.
En als laatste: ik heb weleens iets gekocht online, maar waar ik kon aangeven of ik wel of niet door commerciele instellingen benaderd wilde worden, gaf ik steeds NEE als antwoord, of ik haalde het vinkje weg op plekken waar dat kon.
Dus de bedrijven waar ik online koop, die die selectiemogelijkheid niet hebben, verkopen standaard mijn gegevens door aan vakantiekaart? Goed dat ik het weet, zijn ze een klant kwijt, want ik houd niet van dat achterbakse gedoe.
Re: Vakantiekaart
Beste BodeJos,
Als er maar 1 bodejos is dan is dat prima! Dan heb ik dat niet goed gezien. Waarvoor excuus!
Even inhoudelijk. Je geeft aan dat je als iets via de telefoon koopt geen annuleringstermijn hebt.
Nou die heb je dus altijd bij telefonische aankopen.
Dat is ook zo bij de Vakantiekaart en dat staat ook in hun voorwaarden. Dus je melding dat Vakantiekaart daar niet aan doet is onjuist. Maar goed.
Je gaf ook aan dat jij minder dan 500 euro uitgeeft aan je totale vakantie. Dan is je korting uiteraard niet hoog.
De vakantiekaart is ook alleen interessant als je georganiseerde reizen met vliegtuig/auto gaat maken.
Overigens geef je ook aan dat je met de kaart zo maar ergens bij een winkel naar binnen kunt lopen. Dat is niet juist. Het geheel loopt via internet, daarom kunnen ze ook korting verstrekken.
Het werkt als volgt:
1. je koopt een Vakantiekaart
2. je vraagt een reis aan via de site van Vakantiekaart
3. vervolgens brengt een van de Vakantiekaart reisburo’s een offerte uit met 5% korting (dit is ongeveer de helft van de commissie die ze krijgen)
4. je kunt de offerte accepteren dan wel niet accepteren.
Heel simpel dus.
Als er bij jou iets verkeerd is gegaan aan de telefoon dan is dat natuurlijk niet goed.
Maar, geloof me, het is echt wel een goed product. Misschien niet voor jou maar wel voor mensen die meer dan 500 euro uitgeven voor hun vakantie.
Groetjes, Petra
Als er maar 1 bodejos is dan is dat prima! Dan heb ik dat niet goed gezien. Waarvoor excuus!
Even inhoudelijk. Je geeft aan dat je als iets via de telefoon koopt geen annuleringstermijn hebt.
Nou die heb je dus altijd bij telefonische aankopen.
Dat is ook zo bij de Vakantiekaart en dat staat ook in hun voorwaarden. Dus je melding dat Vakantiekaart daar niet aan doet is onjuist. Maar goed.
Je gaf ook aan dat jij minder dan 500 euro uitgeeft aan je totale vakantie. Dan is je korting uiteraard niet hoog.
De vakantiekaart is ook alleen interessant als je georganiseerde reizen met vliegtuig/auto gaat maken.
Overigens geef je ook aan dat je met de kaart zo maar ergens bij een winkel naar binnen kunt lopen. Dat is niet juist. Het geheel loopt via internet, daarom kunnen ze ook korting verstrekken.
Het werkt als volgt:
1. je koopt een Vakantiekaart
2. je vraagt een reis aan via de site van Vakantiekaart
3. vervolgens brengt een van de Vakantiekaart reisburo’s een offerte uit met 5% korting (dit is ongeveer de helft van de commissie die ze krijgen)
4. je kunt de offerte accepteren dan wel niet accepteren.
Heel simpel dus.
Als er bij jou iets verkeerd is gegaan aan de telefoon dan is dat natuurlijk niet goed.
Maar, geloof me, het is echt wel een goed product. Misschien niet voor jou maar wel voor mensen die meer dan 500 euro uitgeven voor hun vakantie.
Groetjes, Petra
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35
Re: Vakantiekaart
maar wat heb je aan die kaart als alle reizen al duurder zijn gemaakt!... das leuk dan korting... maar euhm... dan zit je jezelf te belazeren...
zie filmpje kassa ergens in dit topic.... dan kan je 24.000 keer op vakantie gaan maar dan blijf je dus altijd duurder uit dan waneer je via een normaal reisbureau koopt en die bonnen zijn dan een goedmakertje...(een sigaar uit eigen doos noemen ze dat ook wel..)
het is ook vakantiekaart B.V... die moet er zelf ook wat aan verdienen... of is het sinterklaas? en kom nou niet met het is sinterklaas want die bestaat niet en de agents die zitten te bellen moeten ook betaald worden!... en de rest van de mensen die aan dat circus mee werken... of werken die ook allemaal met 5% korting?
zie filmpje kassa ergens in dit topic.... dan kan je 24.000 keer op vakantie gaan maar dan blijf je dus altijd duurder uit dan waneer je via een normaal reisbureau koopt en die bonnen zijn dan een goedmakertje...(een sigaar uit eigen doos noemen ze dat ook wel..)
het is ook vakantiekaart B.V... die moet er zelf ook wat aan verdienen... of is het sinterklaas? en kom nou niet met het is sinterklaas want die bestaat niet en de agents die zitten te bellen moeten ook betaald worden!... en de rest van de mensen die aan dat circus mee werken... of werken die ook allemaal met 5% korting?
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Vakantiekaart
@petra Oud:
Dat is tenminste een volwassen reactie. Je moet weten: aan klonen heb ik een gruwelijke hekel.
Over die annuleringstermijn: je hebt gelijk, je zou die bij telefonische aankopen altijd moeten hebben. En als jij zegt: vakantiekaart heeft ze daarom dus ook: OK, maar bij de keren dat ik benaderd werd, zeiden ze dat er niet bij. Bovendien, Meisje123 zegt iets van drie weken, bij colportage, waar dit toch wettelijk onder valt, is de termijn 8 dagen.
De grap IS nou juist dat de colportagewet omzeild wordt door de kaart eerst voor 2,95 aan te bieden (zogenaamd eigenlijk gratis, maar goed). Dus dan zou die afkoelingsperiode weer niet van toepassing zijn.
Waar ik eigenlijk dus ook groot bezwaar tegen heb: ik heb het idee dat dit soort constructies juist door mensen bedacht wordt, die juridisch haarfiijn weten hoe alles werkt, ze fietsen juist tussen de geldende regeltjes door. Aangezien het gros van de benaderde mensen daar niet zo van op de hoogte is, weten zij hun rechten niet.
Ook voor vakantiekaart geldt bij mij: wanneer zij eerlijk alles verteld zouden hebben bij hun telefonische contacten, dan zou de organisatie bij mij al op meer krediet hebben kunnen rekenen. Door al die flauwekul rondom die gewonnen prijs (meisje123 geeft inmiddels toe dat het kinderlijke prietpraat is, die de benaderde persoon dus had moeten doorzien) heeft vakantiekaart bij mij echter ernstig aan geloofwaardigheid ingeboet. Waarom moet ik direct doorzien dat iets prietpraat is? Ik win weleens een prijsje, waarom zou dat in dit geval niet zo kunnen zijn?
Dat is tenminste een volwassen reactie. Je moet weten: aan klonen heb ik een gruwelijke hekel.
Over die annuleringstermijn: je hebt gelijk, je zou die bij telefonische aankopen altijd moeten hebben. En als jij zegt: vakantiekaart heeft ze daarom dus ook: OK, maar bij de keren dat ik benaderd werd, zeiden ze dat er niet bij. Bovendien, Meisje123 zegt iets van drie weken, bij colportage, waar dit toch wettelijk onder valt, is de termijn 8 dagen.
De grap IS nou juist dat de colportagewet omzeild wordt door de kaart eerst voor 2,95 aan te bieden (zogenaamd eigenlijk gratis, maar goed). Dus dan zou die afkoelingsperiode weer niet van toepassing zijn.
Waar ik eigenlijk dus ook groot bezwaar tegen heb: ik heb het idee dat dit soort constructies juist door mensen bedacht wordt, die juridisch haarfiijn weten hoe alles werkt, ze fietsen juist tussen de geldende regeltjes door. Aangezien het gros van de benaderde mensen daar niet zo van op de hoogte is, weten zij hun rechten niet.
Ook voor vakantiekaart geldt bij mij: wanneer zij eerlijk alles verteld zouden hebben bij hun telefonische contacten, dan zou de organisatie bij mij al op meer krediet hebben kunnen rekenen. Door al die flauwekul rondom die gewonnen prijs (meisje123 geeft inmiddels toe dat het kinderlijke prietpraat is, die de benaderde persoon dus had moeten doorzien) heeft vakantiekaart bij mij echter ernstig aan geloofwaardigheid ingeboet. Waarom moet ik direct doorzien dat iets prietpraat is? Ik win weleens een prijsje, waarom zou dat in dit geval niet zo kunnen zijn?
Re: Vakantiekaart
Ik heb nog een verlopen vakantiekaart met coupons in de aanbieding, wie wil van dit geweldig medium (mis) gebruik maken .
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35
Re: Vakantiekaart
Oo... ook ik ben te prooi gevallen aan vakantiekaart... tenminste dat hoopte ze...ik heb mijn huis nummer door geschakeld naar mijn mobiel dus ik was onderweg en werdt (vandaag dus) gebeld door een medewerker van het callcenter (of het een man of vrouw is doet er nu niet toe) en ik had ook een geweldige prijs gewonnen... ik denk.. NOU.. kom maar op...
ik had een vakantie kaart gewonnen... Nou...Hoezee! De moed zakte meteen al in de schoenen....ik denk... streek die kaart maar ergens waar de zon niet schijnt...(oh nee.. wacht! in de vakantie hoord de zon te schijnen...affin) dus ik laat ze het riedeltje af spelen.. ze kunnen bij vakantie kaart beter een bandje laten lopen en die al die nummers af laten bellen.... maar goed ik op zijn vriendelijks mogenlijk
"OOH WOUW!!... GEWELDIG!... ECHT WAAR!? nou daar staak van te kijken zeg!...Echt waar?"
callcenter: Ja!.. echt meneer! is het niet gewelig!...
"Nou ik ben helemaal in mijn nopjes! waarmee heb ik deze prijs gewonnen dan?"
Callcenter: Euh..euh...u heeft mee gedaan aan een prijsvraag op internet!
"Oh! is het werkelijk? FANTASTISCH!!! en waar dan precies? van welke site? dan kan ik ze een bloemetje sturen! ik vindt het me toch een mooie prijs hoor!"
Callcenter: euh...euh... even kijken hoor..euh.......wat gek!...ik kan dat niet zien bij uw acount
"NOU!... maar ik zou het to graaaag weten.. dan kan ik ze persoonlijk bedanken!.."
(let op komt oost indisch doof methode, geeft nix gaan we gewoon in mee)
Callcenter: Is het niet GE-WEL-DIG!... op al uw reizen levenslang 5% korting!...
'NOU!..."
Callcenter: het enige wat we vragen is of u de kosten a 2.95 voor de verzendkosten wil betalen
(let op komt de ik ben een doos opmerking van mij kant)
"zijn dat euro's of guldens?"
Callcenter: Euro's natuurlijk meneer... hahaha....
"Oh....."
Callcenter: het enige wat u hoeft te doen is even een bandje met mij door te lopen waarin ik even met u uw gegevens controleer en u een aantal vragen ga stellen
"Nou, ik heb liever vanwegen de privacy dat dit niet wordt opgenomen en als het alleen om mijn adres gegevens gaat kunt u dat toch zo ook controleren? u noemt ze op dan bevestig ik ze" (ik zou ze humment bevestigt hebben wat niet rechtsgeldig is)
Callcenter: Jah.... maar ik ga u ook een paar vragen stellen en uw bankrekening nr vragen....
"Lieve schat.... die geef ik je zo ook wel het mag alleen NIET worden opgenomen."
Callcenter: Ok dan nemen we het niet op...
"ok.., start dan maar"....
Callcenter: ok is XXXXXXXXXXXlaan nr 38 uw straatnaam en huisnummer?"
"ow wacht ik heb nog wat vragen.."
"waarom doet vakantie kaart dit? waarom gaan ze niet gewoon zelf ervan op vakantie"
Callcenter: (bleef even ettele seconden stil..) eh... Jah.. dat is een goeie vraag!..............AG!... zolang u maar goedkoper op reis kunt niewaar?
"Hmz...ag daar zit wel wat in ja..."
Callcenter: heeft u nog vragen? (deze vraag (of iets in de trent) komt altijd VOOR de voice-log omdat ze tijdens het voiceloggen niets aan het script mogen veranderen omdat het dan een heel ander contract wordt)
"Nee...Nee.. ik denk het niet"
Callcenter: Goed! dan ga ik nu de adres gegevens controleren (MAW ik start nu de opname!)
"Wacht even... er zitten voor de rest toch geen addertjes onder het gras dat ik daarnaast nog aan extra kosten zit gebonden he? bv 60 euro voor vakantie bonnen ofzo?"
Callcenter: Nee hoor voor 3euro heeft u hem in huis en kunt u gaan genieten van kortingen op AL uw reizen
(hij was ineens verhoogt! van 2,95 naar 3 euro! Eneeuh... sorry? AL mijn reizen? ik dacht alleen aangesloten reisbureaus..... toch maar eens navragen... Bland als ik ben laat ik ze weer uit razen tot ze de adres gegevens gaat controleren)
Callcenter: ......"Zullen we dan de adres gegevens controleren?"
"Ja! is goed! strax lekker op een goedkope vakantie!"
Callcenter: OK.. (nog voor ze verder sprak)
"Oh!.. nog een vraagje...? kan dat? ik bedoel... je zegt net AL mijn reizen? je hoeft dus niet speciaal door u geselecteerde reisbureaus en alle willekeurige reisbureaus kan een aanvraag op indienen en dan bij jullie die 5% korting claimen? al is het bij de slager op de hoek?"
Callcenter: Ja!, dat kan! goed he?
"GE-WEL-DIG!"....."en wat kost zoiets nou als je het normaal zou kopen bv in de winkel? of beter is de vraag.. wat is z'n kaart nou waard?"
Callcenter: Normaal gesproken kost z'n kaart u ongeveer 200 euro, maar u krijgt hem voor 2,95...
"ECHT WAAR!? dat is echt heel tof! weet u inmiddels al van welke site mijn prijs komt? ik ga ze nu echt een bloemetje sturen!"
(de medewerker werdt toch wel een beetje pissig en vondt het blijkbaar toch allemaal wat lang duren en gebruikte te oost indisch doof methode nog maar een keer en vroeg meteen)
Callcenter: mag ik uw adres gegevens nog controleren?
"Ja maar wie bied me deze prijs aan?"
Callcenter: dat weet ik niet meneer!...er is een fout in het systeem..
"Of zit u op een callcenter?"
(terwijl op de achtergrond het geroezemoes door gaat over een bestelling in de wehkamp)
Callcenter: N...Nee, hoor we zitten op het hoofdkantoor.
"ag.. weet u wat stuur ik het bloemetje naar het hoofdkantoor.. als u dan uitvist wie het was die ik er voor u ook een bloemetje bij! Deal? waar zit het hoofdkantoor ergens?"
Callcenter: Wij zitten op het hoofdkantoor in Groningen
"Wat gek.. ik meende te herinneren dat het in woerden zat? maar goed maarkt niet uit hoor sturen we het daar heen, of zal ik het zelf komen brengen...?"
Callcenter: ag.. is helemaal niet nodig hoor...
"jawel!..."
Callcenter: zal ik uw adres gegeven nog controleren?
"Nou doe maar niet!!! ik heb in de laaste 5-10 minuten genoeg onzin gehoord wat nergens op slaat! ik doe nl NOOIT mee aan onderzoekjes op internet! straks moet ik 3 euro betalen, komen achteraf er 4 bonnen twv 60euro binnen die ik zelf moet betalen. ga ik reizen boeken die duurder zijn als normaal waar ik dan 5% korting op krijg (hoezee!) kan ik zelf niet meer beslissen welk reisbureau ik kies enz enz enz... en BTW.. IK HEB HELEMAAL GEEN PRIJS GEWONNEN!...DAARNAAST WIL IK NOG MELDEN DAT JULLIE MIJN NUMMER VERWIJDEREN UIT HET GEHELE SYSTEEM EN DAT U MIJ NIET MEER LASTIG VALT....
dankuwel.."
Callcenter: ....(click..tuutuutuutuuut)
"Mwhuhahahahahahaha "
De enigste vraag die na waarheid werdt beantwoord was volgensmij de euro/gulde vraag... (of ja en het adres dan.. maar daar heb ik dan weer geen antwoord op gegeven )
ik had een vakantie kaart gewonnen... Nou...Hoezee! De moed zakte meteen al in de schoenen....ik denk... streek die kaart maar ergens waar de zon niet schijnt...(oh nee.. wacht! in de vakantie hoord de zon te schijnen...affin) dus ik laat ze het riedeltje af spelen.. ze kunnen bij vakantie kaart beter een bandje laten lopen en die al die nummers af laten bellen.... maar goed ik op zijn vriendelijks mogenlijk
"OOH WOUW!!... GEWELDIG!... ECHT WAAR!? nou daar staak van te kijken zeg!...Echt waar?"
callcenter: Ja!.. echt meneer! is het niet gewelig!...
"Nou ik ben helemaal in mijn nopjes! waarmee heb ik deze prijs gewonnen dan?"
Callcenter: Euh..euh...u heeft mee gedaan aan een prijsvraag op internet!
"Oh! is het werkelijk? FANTASTISCH!!! en waar dan precies? van welke site? dan kan ik ze een bloemetje sturen! ik vindt het me toch een mooie prijs hoor!"
Callcenter: euh...euh... even kijken hoor..euh.......wat gek!...ik kan dat niet zien bij uw acount
"NOU!... maar ik zou het to graaaag weten.. dan kan ik ze persoonlijk bedanken!.."
(let op komt oost indisch doof methode, geeft nix gaan we gewoon in mee)
Callcenter: Is het niet GE-WEL-DIG!... op al uw reizen levenslang 5% korting!...
'NOU!..."
Callcenter: het enige wat we vragen is of u de kosten a 2.95 voor de verzendkosten wil betalen
(let op komt de ik ben een doos opmerking van mij kant)
"zijn dat euro's of guldens?"
Callcenter: Euro's natuurlijk meneer... hahaha....
"Oh....."
Callcenter: het enige wat u hoeft te doen is even een bandje met mij door te lopen waarin ik even met u uw gegevens controleer en u een aantal vragen ga stellen
"Nou, ik heb liever vanwegen de privacy dat dit niet wordt opgenomen en als het alleen om mijn adres gegevens gaat kunt u dat toch zo ook controleren? u noemt ze op dan bevestig ik ze" (ik zou ze humment bevestigt hebben wat niet rechtsgeldig is)
Callcenter: Jah.... maar ik ga u ook een paar vragen stellen en uw bankrekening nr vragen....
"Lieve schat.... die geef ik je zo ook wel het mag alleen NIET worden opgenomen."
Callcenter: Ok dan nemen we het niet op...
"ok.., start dan maar"....
Callcenter: ok is XXXXXXXXXXXlaan nr 38 uw straatnaam en huisnummer?"
"ow wacht ik heb nog wat vragen.."
"waarom doet vakantie kaart dit? waarom gaan ze niet gewoon zelf ervan op vakantie"
Callcenter: (bleef even ettele seconden stil..) eh... Jah.. dat is een goeie vraag!..............AG!... zolang u maar goedkoper op reis kunt niewaar?
"Hmz...ag daar zit wel wat in ja..."
Callcenter: heeft u nog vragen? (deze vraag (of iets in de trent) komt altijd VOOR de voice-log omdat ze tijdens het voiceloggen niets aan het script mogen veranderen omdat het dan een heel ander contract wordt)
"Nee...Nee.. ik denk het niet"
Callcenter: Goed! dan ga ik nu de adres gegevens controleren (MAW ik start nu de opname!)
"Wacht even... er zitten voor de rest toch geen addertjes onder het gras dat ik daarnaast nog aan extra kosten zit gebonden he? bv 60 euro voor vakantie bonnen ofzo?"
Callcenter: Nee hoor voor 3euro heeft u hem in huis en kunt u gaan genieten van kortingen op AL uw reizen
(hij was ineens verhoogt! van 2,95 naar 3 euro! Eneeuh... sorry? AL mijn reizen? ik dacht alleen aangesloten reisbureaus..... toch maar eens navragen... Bland als ik ben laat ik ze weer uit razen tot ze de adres gegevens gaat controleren)
Callcenter: ......"Zullen we dan de adres gegevens controleren?"
"Ja! is goed! strax lekker op een goedkope vakantie!"
Callcenter: OK.. (nog voor ze verder sprak)
"Oh!.. nog een vraagje...? kan dat? ik bedoel... je zegt net AL mijn reizen? je hoeft dus niet speciaal door u geselecteerde reisbureaus en alle willekeurige reisbureaus kan een aanvraag op indienen en dan bij jullie die 5% korting claimen? al is het bij de slager op de hoek?"
Callcenter: Ja!, dat kan! goed he?
"GE-WEL-DIG!"....."en wat kost zoiets nou als je het normaal zou kopen bv in de winkel? of beter is de vraag.. wat is z'n kaart nou waard?"
Callcenter: Normaal gesproken kost z'n kaart u ongeveer 200 euro, maar u krijgt hem voor 2,95...
"ECHT WAAR!? dat is echt heel tof! weet u inmiddels al van welke site mijn prijs komt? ik ga ze nu echt een bloemetje sturen!"
(de medewerker werdt toch wel een beetje pissig en vondt het blijkbaar toch allemaal wat lang duren en gebruikte te oost indisch doof methode nog maar een keer en vroeg meteen)
Callcenter: mag ik uw adres gegevens nog controleren?
"Ja maar wie bied me deze prijs aan?"
Callcenter: dat weet ik niet meneer!...er is een fout in het systeem..
"Of zit u op een callcenter?"
(terwijl op de achtergrond het geroezemoes door gaat over een bestelling in de wehkamp)
Callcenter: N...Nee, hoor we zitten op het hoofdkantoor.
"ag.. weet u wat stuur ik het bloemetje naar het hoofdkantoor.. als u dan uitvist wie het was die ik er voor u ook een bloemetje bij! Deal? waar zit het hoofdkantoor ergens?"
Callcenter: Wij zitten op het hoofdkantoor in Groningen
"Wat gek.. ik meende te herinneren dat het in woerden zat? maar goed maarkt niet uit hoor sturen we het daar heen, of zal ik het zelf komen brengen...?"
Callcenter: ag.. is helemaal niet nodig hoor...
"jawel!..."
Callcenter: zal ik uw adres gegeven nog controleren?
"Nou doe maar niet!!! ik heb in de laaste 5-10 minuten genoeg onzin gehoord wat nergens op slaat! ik doe nl NOOIT mee aan onderzoekjes op internet! straks moet ik 3 euro betalen, komen achteraf er 4 bonnen twv 60euro binnen die ik zelf moet betalen. ga ik reizen boeken die duurder zijn als normaal waar ik dan 5% korting op krijg (hoezee!) kan ik zelf niet meer beslissen welk reisbureau ik kies enz enz enz... en BTW.. IK HEB HELEMAAL GEEN PRIJS GEWONNEN!...DAARNAAST WIL IK NOG MELDEN DAT JULLIE MIJN NUMMER VERWIJDEREN UIT HET GEHELE SYSTEEM EN DAT U MIJ NIET MEER LASTIG VALT....
dankuwel.."
Callcenter: ....(click..tuutuutuutuuut)
"Mwhuhahahahahahaha "
De enigste vraag die na waarheid werdt beantwoord was volgensmij de euro/gulde vraag... (of ja en het adres dan.. maar daar heb ik dan weer geen antwoord op gegeven )
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Vakantiekaart
@Dutch_com_freak:
Als je maar even ervan op de hoogte bent dat jij dat telefoontje nu zelf hebt betaald, dan is het niet zo erg.
Bij doorschakelen betaalt de beller namelijk de kosten tot aan jouw huisverbinding, en jij betaalt de kosten vanaf je huisverbinding naar je mobieltje.
Als jij dan 10 minuten aan de telefoon hebt gehangen, dan heb je uiteindelijk de kosten van die kaart (de verzendkosten bedragen immers € 2,95), al zelf betaald.
Had je de kaart net zo goed kunnen nemen, en meteen opzeggen.
Als je maar even ervan op de hoogte bent dat jij dat telefoontje nu zelf hebt betaald, dan is het niet zo erg.
Bij doorschakelen betaalt de beller namelijk de kosten tot aan jouw huisverbinding, en jij betaalt de kosten vanaf je huisverbinding naar je mobieltje.
Als jij dan 10 minuten aan de telefoon hebt gehangen, dan heb je uiteindelijk de kosten van die kaart (de verzendkosten bedragen immers € 2,95), al zelf betaald.
Had je de kaart net zo goed kunnen nemen, en meteen opzeggen.
Re: Vakantiekaart
Zo die zit, ofwel de gebelde betaalt een vakantiekaart
-
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48
Re: Vakantiekaart
Ach, je hebt er in elk geval 10 minuutjes plezier voor gehad, dat is ook wat waard!
Re: Vakantiekaart
Waarom denkt iedereen dat ze iets gratis krijgen of gewonnen hebben?
Als er door een callcenter agent wordt gezegd: ik mag u een vakantiekaart aanbieden betekent dat toch niet dat je iets gewonnen hebt of gratis krijgt. Ja nadat er betaalt is, is die levenslang gratis.
Het is toch ook niet zo als je bij de Albert Heijn een aanbieding ziet dat je het ook gratis krijgt?
En met de euro lopen we al te zeuren dat alles duurder is en nou krijg je 5% korting op de gehele reissom en dan is het niet goed. Dus wat heb je liever 5% korting of de volle mep betalen.
En welk bedrijf maakt geen fouten?
En wat ik zo gelezen heb zijn er toch aardig wat mensen die wel de kaart hebben nou dan gaat het nu toch goed en heeft meneer vd Winkel er toch wat aan gedaan denk ik dan maar zo.
En de mensen die hier zeuren hebben volgens mij geld zat om de volle mep van een geboekte reis te betalen.
Dus dan zeg ik maar zo wie het laatst lacht, lacht het best....
Als er door een callcenter agent wordt gezegd: ik mag u een vakantiekaart aanbieden betekent dat toch niet dat je iets gewonnen hebt of gratis krijgt. Ja nadat er betaalt is, is die levenslang gratis.
Het is toch ook niet zo als je bij de Albert Heijn een aanbieding ziet dat je het ook gratis krijgt?
En met de euro lopen we al te zeuren dat alles duurder is en nou krijg je 5% korting op de gehele reissom en dan is het niet goed. Dus wat heb je liever 5% korting of de volle mep betalen.
En welk bedrijf maakt geen fouten?
En wat ik zo gelezen heb zijn er toch aardig wat mensen die wel de kaart hebben nou dan gaat het nu toch goed en heeft meneer vd Winkel er toch wat aan gedaan denk ik dan maar zo.
En de mensen die hier zeuren hebben volgens mij geld zat om de volle mep van een geboekte reis te betalen.
Dus dan zeg ik maar zo wie het laatst lacht, lacht het best....
-
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35
Re: Vakantiekaart
Inderdaad!... vakantie kaart dus.. want die bieden duurdere reizen aan... waardoor je niets aan die 5% hebtDus dan zeg ik maar zo wie het laatst lacht, lacht het best....
Re: Vakantiekaart
Vakantiekaart lijkt op wc papier : DOORSPOELEN dus.
Re: Vakantiekaart
Nee de mensen die goedkoper reizen.
Maar zo heeft iedereen wel wat zeuren.
Nu de vakantiekaart en wat wordt het de volgende keer????
Maar zo heeft iedereen wel wat zeuren.
Nu de vakantiekaart en wat wordt het de volgende keer????
Re: Vakantiekaart
Inderdaad,ze moeten altijd wat te zeuren hebben. En duurdere reizen Dutch com freak? Jij bent geeneens lid van de Vk, ik heb al 4 keer eerder een reis geboekt en die was zowieso al vier keer voordeliger dan via D-reizen.....en die vergelijkt alle touroperators. Maar goed jij zal het vast wel beter weten......en lau10...je bent zo sneu...ga je eigen reisburo eens beter zijn best laten doen...
Re: Vakantiekaart
Mr1
U had ik toch verstandiger gehouden als advocaat Mr1
U had ik toch verstandiger gehouden als advocaat Mr1
Re: Vakantiekaart
Inderdaad,ze moeten altijd wat te zeuren hebben. En duurdere reizen Dutch com freak? Jij bent geeneens lid van de Vk, ik heb al 4 keer eerder een reis geboekt en die was zowieso al vier keer voordeliger dan via D-reizen.....en die vergelijkt alle touroperators. Maar goed jij zal het vast wel beter weten......en lau10...je bent zo sneu...ga je eigen reisburo eens beter zijn best laten doen...
Ach laat hun dan maar duur betalen...schijnbaar hebben ze geld zat om een dure reis te betalen.
Misschien dat ik dit jaar en zeker volgend jaar met 5% korting op vakantie ga.
Waarom zou ik de volle mep betalen als ik met korting kan gaan.
En misschien gaan ze wel weer zeuren als de brandstof weer duurder wordt.
Ach laat hun dan maar duur betalen...schijnbaar hebben ze geld zat om een dure reis te betalen.
Misschien dat ik dit jaar en zeker volgend jaar met 5% korting op vakantie ga.
Waarom zou ik de volle mep betalen als ik met korting kan gaan.
En misschien gaan ze wel weer zeuren als de brandstof weer duurder wordt.