Pagina 20 van 54
Re: Onur Air
Geplaatst: 15 mei 2005 21:09
door Gast
Beste gast van 20:28 uur. En waarom zit u nu niet op het strand van Gumbet dan?
Re: Onur Air
Geplaatst: 15 mei 2005 22:20
door Gast
Gast van 20:26
De aardbeving in Alanya was 3:5 op de schaal van richter.
Net gelezen op wereldwijzer.
Re: Onur Air
Geplaatst: 15 mei 2005 22:34
door Gast
bedankt!
Re: Onur Air
Geplaatst: 15 mei 2005 23:42
door figaro
wat een akeligheid zeg die gast van 20.30 uur
gelukkig is joostw er nog.
We zijn al bezig met een nieuwe reis te boeken op 11 juni.
maar dan toch maar met transavia denk ik.
Cnn tours vliegt nu ook met flyair maar die is ook twijfelachtig heb ik gehoord.
Re: Onur Air
Geplaatst: 15 mei 2005 23:46
door figaro
aan de gast van 21.09 uur.
op de 16e pagina heb ik dat uitgelegd.
Het is gewoon pech.
oh en joostw. een last minute is voor ons moeilijk te plannen ivm oppas, werk etc.
Re: Onur Air
Geplaatst: 16 mei 2005 08:48
door Gast
ik heb een keer met onu air gevlogen maar het was ook bijna mis de moter blaasde bijna naar binnen
Re: Onur Air
Geplaatst: 16 mei 2005 09:20
door Gast
Het heet dan een omgekeerde motor,of een omgedraaida motor.
Re: Onur Air
Geplaatst: 16 mei 2005 13:09
door Gast
Onur en cs zitten op het ministerie te jammeren
Re: Onur Air
Geplaatst: 16 mei 2005 13:25
door Gast
De media-hype rond onur air is gewoon een plot om de machtspositie van onur air die ze op Nederland en duitsland hebben te doorbreken. Op die mnaier kunnen de nederlandse luchtvaartmaatschappijen de lucratieve routes naar Turkye weer over nemen.
En onur air moet inderdaad niet meer die oude tristars huren, maar martinair heeft in het verleden regelmatig gebruik gemaakt van diezelfde tristrars, en toen hoorde je ook geen haan ernaar kraaien. Terwijl de toestellen technisch in dezelfde staat verkeerden, een paar weken kan nooit zo veel verschil maken.
Over de jumbo's van phuket air zegt men dat ze al jaren niet goed worden onderhouden. Dan verbaast het mij toch ten zeerste dat ze niet meer mogen komen, want de betreffende jumbo's zijn ex-KLM jumbo's die rond febrauri uit het nederlandse register zijn geschrapt. Dus dan kan je kiezen uit twee dingen, of de klm doet al jaren slecht onderhoud (wat niet waarschijnlijk is), of ze hebben gewoon een plot opgezet tegen phuket air (en nu dus ook onur air).
Het gaat volgens mij alleen om de centen, en dit wordt ondersteund door het feit dat onur nog wel mag vliegen op de landen waar ze geen machtspositie hebben in de reisbrance op turkye (belgie en frankrijk)
Re: Onur Air
Geplaatst: 16 mei 2005 13:36
door Gast
dit wordt ondersteund door het feit dat onur nog wel mag vliegen op de landen waar ze geen machtspositie hebben in de reisbrance op turkye (belgie en frankrijk)
Niet goed opgelet, Onur Air mag ook al niet meer landen in Duitsland, Zwitersland en FRANKRIJK.
Re: Onur Air
Geplaatst: 16 mei 2005 13:42
door Gast
En onur air moet inderdaad niet meer die oude tristars huren, maar martinair heeft in het verleden regelmatig gebruik gemaakt van diezelfde tristrars, en toen hoorde je ook geen haan ernaar kraaien.
De Tristars die Martinair (en ArkeFly) inhuurde waren van Portugese afkomst. Hier gelden zwaardere onderhouds- en veiligheidsregels dan deTristars die Onur inhuurde. Deze 2 laatste Tristars zij geregistreerd in Sierra Leone en Kyrgizistan (spelling ok?). Mag jij 1x raden waarom deze toestellen in die landen staan geregistreerd.
Over de jumbo's van phuket air zegt men dat ze al jaren niet goed worden onderhouden. Dan verbaast het mij toch ten zeerste dat ze niet meer mogen komen, want de betreffende jumbo's zijn ex-KLM jumbo's die rond febrauri uit het nederlandse register zijn geschrapt.
En die Boeing van Phuket Air is reeds op 27 december 2003 overgedragen door de KLM. Alleen heeft deze kist nog geruime tijd in NL geregistreerd gestaan, maar was niet meer in onderhoud bij de KLM. Registratie is eind 2004 geschrapt in Nederland.
Re: Onur Air
Geplaatst: 16 mei 2005 14:29
door Gast
met onur is niks mis ,wij hebben hier de laatste 3 jaar mee gevlogen
je moet is in n toestel van air anatolya (ook wel ramptolya genoemd)
of fly air hier hoor je niets over terwijl die al jaren dubieus zijn wat betreft
onderhoud.
Re: Onur Air
Geplaatst: 16 mei 2005 14:49
door Gast
Fly Air was vroeger Air Anatolia. Staan al geruime tijd onder verscherpt toezicht (dus hoor je er wel wat over).
Re: Onur Air
Geplaatst: 16 mei 2005 16:51
door gta-worlds.nl
Nah,ik heb niet zoveel gehoord over phuket air,ben 16 jaar,zit al op de piloten opleiding en geloof me,slechte vliegtuigen laten ze de lucht niet in,als ze dat doen krijgen ze 500.000 boete PER vliegtuig...
Re: Onur Air
Geplaatst: 16 mei 2005 16:55
door bomax
Nou dat blijkt, wel het veilige vliegtuig van onur air vatte na 15 min. vlam in een van de motoren en dat terwijl ze onder verscherpte toezicht stonden
Re: Onur Air
Geplaatst: 16 mei 2005 17:08
door Gast
Verscherpt toezicht betekent niet dat ze binnenin de motoren kijken. OF zou jij dat elk toestel volledig werd bekeken? Zo ja, trek dan een week per vliegtuig uit!
Re: Onur Air
Geplaatst: 16 mei 2005 17:27
door Gast
als de motoren vlam vatten hoeft de oorzaak echt geen of slecht onderhoud te zijn.
het kan ook n oorzaak van buitenaf zijn en als dan toevallig de naam onur hebt valt de hele wereld over je heen ne de meesten die hieraan
meedoen vliegen niet of anderszins ,maar fokken de boel alleen maar op.
er is dr nog nooit een neergestort, maar ze kregen wel erg veel vingers in de luchtvaartpap de rest vul je zelf maar in!!!!!!
Re: Onur Air
Geplaatst: 16 mei 2005 17:47
door Gast
Beste gast,
Het ging niet om de motor die vlam vatte, maar om het feit dat die malle piloten na een korte inspectie gewoon weer met die motor wilden gaan vliegen. Toen greep de Rijksluchtvaartdienst in, en terecht zoals bleek. Pas nadat er een ander motor was geplaatst mocht het toestel weer vertrekken.
Willen vertrekken met een onveilige motor, dat kan ik niet goed praten.
Re: Onur Air
Geplaatst: 16 mei 2005 17:52
door anti-haat
Een paar jaar geleden ging ik voor het eerst op vakantie naar Turkije, samen met mijn ouders, mijn zus en haar kinderen. Terwijl wij zaten te wachten om te kunnen instappen keek mijn zus eens naar buiten, naar de toestelen bij de slurven. Ze wees naar een toestel dat eruit zag alsof het elk moment uit elkaar kon vallen en zei: "Als we daar maar niet mee vliegen". Ik denk dat mijn zusje een of andere ingeving heeft gehad, want het was wel degelijk het toestel van Onur. Nou, de binnenkant was niet veel beter en ook de bediening niet. Low-budget wil toch niet zeggen dat je met rommel genoegen moet nemen. De stoelen waren kapot, tv's leken van de kant te zijn gerukt, de zijpanelen hingen gedeeltelijk los, etc. Ik kon me niet echt veilig voelen in dat toestel. We hadden op onze vlucht van Amsterdam naar Antalya een tussen stop op Dalaman airport. Op de hele vlucht hebben we wel geteld één glaasje water gehad, terwijl het bloedheet in het toestel was. Tijdens de tussenstop bleek dat er nog welgeteld 1 fles water aanwezig was. Na veel vijven en zessen, en een sprintje trekken, kon je nog een glaasje water bemachtigen. Nee, met Onur zal ik niet makkelijk meer vliegen. Ze kunnen er schijnbaar alleen maar een potje van maken. Ik ben zeker nu, dankbaar dat er bij ons niets mis is gegaan. Het voorgaande speelde zich af in 2001. Ik kijk er van op dat men niet eerder heeft ingegrepen.
Re: Onur Air
Geplaatst: 16 mei 2005 18:02
door Somebody
[/b] Maak je niet druk joh. Vorig jaar heb ik ook met onur air gevlogen,.niks aan de hand..
Ik heb zelf in de beveiliging op schiphol gewerkt..op het platform..En geloof me zelfs de grootste vliegmaatschappij heeft mankementen alleen die brengen ze niet naar buiten aangezien die de grootste klant is van schiphol en dus voor de meeste inkomsten zorgt..
Onur air is een buitenlandse maatschappij en als daar wat aan mankeert brengen ze dat eerder naar buiten.
Maak je niet druk en vlieg met onur air.
Als het bedrijf echt weet dat er ernstige mankementen zijn dan laten ze het vliegtuig echt niet vliegen..denk je dat ze failliet willen of voor een grote ramp willen zorgen ?? Echt niet..
Het is goed dat de luchthaven de veiligheid in de gaten houd maar nogmaals..als er echt iets mis is dan laten ze je echt niet vliegen..de mensen van onur air dan..