MlmAngel,
Je doet je best maar weet geen onderscheid te maken tussen "networkmarketing" en Directe verkoop, wat duidelijk is uitgelegd!
Je verwijst naar:
http://www.directeverkoop.nl/nl/index.htm
Waar echter nog niet uit de doeken wordt gedaan hoe mlm (networkmarketing) werkt.
Omdat het nog steeds sterk in opkomst is hebben ze "Networkmarketing"er nu bij gezet.... als onderscheid!
Iedereen wat wat "partyverkoop" is: Avon, Tupperware, etc.
Wanneer je nu "Nerworkmarketing"
aanklikt, zie je dat dit onderscheid wordt gemaakt!
Dan zie je dat Networkmarketing 47% en Andere directe verkoop 53% van de markt binnen de "drecte Marketing' heeft.
Er zijn nog steeds veel Tupperware ladies en daarom zal dit percentage, volgens mij, een vertekend beeld zijn.
Vele mlmbedrijven, of wat er soms voor door gaat, staan er niet bij......
Doordat jij en 90% van de mensen geen idee hebben wat mlm precies inhoud, krijg je zulke
massale misverstanden....
Maar zoek voort.....
Er moet komen te staan:
Een meer recente trend is dat
elke directe verkoper vanaf het moment dat ze hun eigen zaak beginnen, de kans en verantwoordelijkheid krijgen anderen aan te werven, te trainen en te motiveren. In een conventionele zaak zouden deze verantwoordelijkheden enkel aan managers, aangeworven of zelfstandig, toegewezen worden. (
Tupperware )
http://www.directeverkoop.nl/nl/index.htm onder "Networkmarketing"!!!!
En maak nu van het jaarrapport van 2005 een PDF (klik op "PDF")zodat je op de pagina kunt "zoeken"en vul in... multi-tiered ........!!
Het volgende staat er dan:
Tupperware products are primarily sold directly to distributors, directors, managers and dealers (“Sales Force”) throughout the world.
Where distributorships are granted, they have the right to market Tupperware products using parties and other non-traditional retail methods and to utilize the Tupperware trademark.
The vast majority of the sales force is independent contractors and not employees of Tupperware.
In certain limited circumstances, Tupperware acquires ownership of distributorships for a period of time, until an independent distributor can be installed, in order to maintain market presence. During 2005, Tupperware completed the implementation of a new multi-tiered compensation plan in the United States for the benefit of its independent sales force members.
In addition to the introduction of new products and development of new geographic markets, a key element of Tupperware’s strategy is
expanding its business by increasing the size of its Sales Force. Under the system, distributors and directors recruit, train, and motivate a large
number of dealers. Managers are developed from among the dealer group and promoted by distributors and directors to assist in recruiting,
training and motivating dealers, while continuing to hold their own parties.
As of December 31, 2005, the Tupperware distribution system had approximately 1,600 distributors, 52,000 managers, and 908,000
dealers worldwide. During the year approximately 11.9 million Tupperware demonstrations took place worldwide.
Tupperware relies primarily on the “party” method of sales, which is designed to enable the purchaser to appreciate through demonstration the features and benefits of Tupperware products.
Demonstrations, which are sometimes referred to as “Tupperware parties,” are held in homes, offices, social clubs and other locations. Tupperware products are also promoted through brochures mailed to persons invited to attend Tupperware parties and various other types of demonstrations. Sales of Tupperware products are supported by Tupperware through a program of sales promotions, sales and training aids and motivational conferences for the sales force.
1,600 distributors, 52,000 managers, and 908,000
dealers....???????
WAAR zij de
andere "LEVELS"...??????
Maar ..... wie weet....... Zoek voort, maar vind je het ECHT belangrijk?
Ik niet.
En voor mij ga je heus niet af wanneer je tot de conclusie komt dat Tupperware géén mlm is!!!
Suc6,
SBI