LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Martinvdm

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Nou, je moet er natuurlijk nog wel wat voor doen !......
Inderdaad...

Verwacht dus niet dat Dexia 'op voorhand' uw centjes terugstort...
Dit zal echt via de rechter moeten gebeuren...

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

xx
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 27 aug 2007 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Pieter »

Ik vraag mij steeds meer af, als depotlease gedupeerde, waarom ik nog moet procederen.

Volgens mij wordt vrijwel elke dopotlease zaak verloren, zien ze dat bij Dexia dan ook niet in dat dit op den duur zinloos wordt?

Jannes
Mijn inschatting is dat Dexia, in iedergeval bij depot constructies die onder de rechter liggen en of gedeponeerd worden, eerdaags massaal met persoonlijke schikkingen komt aanzetten. En wel om de simpele economische redenen, de schade voor Dexia zoveel mogelijk te beperken.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Janny »

Verwacht dus niet dat Dexia 'op voorhand' uw centjes terugstort...
Dit zal echt via de rechter moeten gebeuren...
Dexia lijkt erop te gokken dat velen niet procederen en dus geen restitutie krijgen,Dat is dus pure winst voor Dexia. Geen rechtzaak-geen kosten -wel de inkomsten. Dus wie zwijgt stemt toe principe.
Mijn inschatting is dat Dexia, in iedergeval bij depot constructies die onder de rechter liggen en of gedeponeerd worden, eerdaags massaal met persoonlijke schikkingen komt aanzetten. En wel om de simpele economische redenen, de schade voor Dexia zoveel mogelijk te beperken.
Juist, als er dan teveel( in de ogen van Dexia) veroordelingen komen komt Dexia in geweer om de zaak in te dammen met!!!! weer een schikking.
Dat schijnt dus de strategie van Dexia te worden.
Eerst kijken waar de dam breekt? en dan de zaak afdichten met een schikking.Zo kunnen ze steeds zelf het voordeel halen van hen die niet reageren.

Uiteindelijk ben ik nieuwsgierig naar het gevolg van hen die nog nooit iets gedaan hebben, alleen maar gestopt zijn met betalen. Zij die achterover leunen en zeggen: eens zien wat dexia hier mee doet Want dan moet Dexia de stap naar de rechter maken en met argumenten komen waarom deze mensen fout zijn. dus de andere kant van de Dexia manier.
Janny

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

xx
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 27 aug 2007 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door faeks »

Uiteindelijk ben ik nieuwsgierig naar het gevolg van hen die nog nooit iets gedaan hebben, alleen maar gestopt zijn met betalen. Zij die achterover leunen en zeggen: eens zien wat dexia hier mee doet Want dan moet Dexia de stap naar de rechter maken en met argumenten komen waarom deze mensen fout zijn. dus de andere kant van de Dexia manier.
Die vallen dan toch automatisch onder de wcam?! Dexia zal de gang naar de rechter derhalve niet maken en niet met argumenten hoeven te komen. Zoals procesvoerder aangeeft: ook deze mensen zullen moeten opt outen lijkt me. En dan zelf procederen. Tenzij ze de DBR prima vinden.

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door faeks »

Mijn inschatting is dat Dexia, in iedergeval bij depot constructies die onder de rechter liggen en of gedeponeerd worden, eerdaags massaal met persoonlijke schikkingen komt aanzetten.
Momenteel niet helaas.

Martinvdm

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Je krijgt een brief van Dexia waar de Dberg regeling wordt uitgelegd en de mogelijkheid om die te accepteren of om te opt-outen. Iemand die niet opt-out, valt naar mijn idee automatisch onder de Dberg regeling.

Dexia zal 1 augustus precies weten waar ze aan toe is. Het aantal 'schikkers' en het aantal 'optouters' zal bekend zijn en dan is het afwachten wat Dexia hier mee gaat doen. Komt er een 'vernieuwde Duisenberg' of zal het toch voor de rechter uitgespeeld gaan worden.

Luc Jurgens, advocaat

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Luc Jurgens, advocaat »

Zie hier voor actualiteit bij eega-vernietiging:

http://www.platformaandelenlease.nl/essentieleinf.htm

Mvg Luc Jurgens

grotius
Berichten: 85
Lid geworden op: 11 feb 2004 15:38

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door grotius »

Wie of wat is Jurgens?

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

xx
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 27 aug 2007 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door pluutje »

Vermoedelijk is Grotius iets kleins! :D

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door bromtol »

Grotius is Hugo de Groot, een van de grootste rechtsgeleerden die ons land ooit heeft gekend. Hoezo eigen dunk?

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

xx
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 27 aug 2007 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.

grotius
Berichten: 85
Lid geworden op: 11 feb 2004 15:38

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door grotius »

Ach, arme klagertjes. Zo vaak berichtjes inzenden en zo weinig tot stand brengen. Als ik over een jaar weer op dit forum kijk, dan zullen procesvoerder en de zichzelf promotende pseudo deskundige Jurgens waarschijnlijk nog steeds niets bereikt hebben.

Martinvdm

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Heb jij wel iets bereikt dan en wil je dat met ons delen..?

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door bromtol »

Procesvoerder,

De opmerking "eigen dunk" was geadresseerd aan Grotius; we zijn het denk ik wel eens.

Grotius,

Er is alhet nodige bereikt. Voorlopig heeft het Hof wel geoordeeld dat de overeenkomsten vernietigbaar zijn op grond van het eegaverweer en is duidelijk dat de verjaringstemijn voor vernietiging niet gaat lopen op het moment van het sluiten van het contract.
Laatst gewijzigd door bromtol op 13 apr 2007 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

grotius
Berichten: 85
Lid geworden op: 11 feb 2004 15:38

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door grotius »

Slimme Bromtol,

En is de "grote" Jurgens degene die die procedrure bij het Hof heeft gevoerd of probeert die ontspoorde stagiaire er via randfiguren zoals jij er munt uit te slaan?

bromtol
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 mei 2005 16:29

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door bromtol »

Hoe kom je erbij dat ik een randfiguur zou zijn?

En wat zou Jurgens dan via mij doen?

Natuurlijk proberen advocaten er wel bij te varen. Maar is dat erg dan?

Ik denk dat iedereen meelift op hetgeen volgens Schonewille ooit heeft ontdekt inzake huurkoop. Vervolgens op het goede spoor kan een ieder weer een eigen visie onwikkelen op (bijkomende) problemen zoals verjaring etc.

In feite geldt voor ieder hulpverlener dat hij verdient aan de ellende van anderen.

Procesvoerder
Berichten: 689
Lid geworden op: 12 jul 2006 12:26

Re: Hoezo Duisenberg regeling, hoezo schikken

Ongelezen bericht door Procesvoerder »

xx
Laatst gewijzigd door Procesvoerder op 27 aug 2007 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten