LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forever Living products (Aloe Vera)

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

@antileugens, ik heb in mijn vorige post in deze thread al betoogd waarom ik de term wonderolie verkoper heb gehanteerd.
Aangaande je andere punten:
Nee ik zit niet in mijn ivoren toren. maar welke achtergrond/opleiding/bewezen vaardigheden heeft asgard om te beoordelen waarom het gebruik van de Aloe Vera producten van FLP verkeerd zijn gevallen?
En hij mag stellen dat zijn eigen ogen vor hem voldoende zijn. Ik stel dat ze dat niet zijn. Het enige wat hij kan oberserveren is wat hij ziet, maar hiermee is het geen bewijs van de werking.
Wat is er achterbaks aan het vergelijken van iemand die zegt dat de AV producten van FLP kanker kunnen genezen met de vervolging van jomanda die Sylvia Millecam vertelde dat het geen kanker was?
Tenslotte, als asgard stelt dat er in zijn ogen onvoldoende onderzoek is gedaan naar de werking van de producten van FLP dan is er dus onderzoek naar gedaan. Plaats de link, of op zijn minst de naam van de artikelen en plaats endatum van publicatie dan maar.

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door asitwas »

@Madeleine, eerder is al betoogd door Maarschalk geloof ik dat mlm ideaal is om onder de radar van consumentenorganisaties en programma's te blijven.
Tuurlijk..., daarom onderging Amway reeds in 1980 al de vuurdoop, middels ons aller Fritsje Bom-metje horlepiep.
Nou..., dan zijn ze niet lang "onder de radar" gebleven, toch?
Opgestart in 1978...... en veroordeeld door Bommetje in 1980... en nu, 29 jaar later gewoon op de markt, Madeleine
Via mlm bereik je een veel kleinere groep (potentiële) klanten.
Ja, doch de klanten die je vindt in een sociaal netwerk zullen sneller jouw produkt willen uittesten, Madeleine.
Energetix heeft ook iets gemeen met de Aloe Vera producten van FLP. Genezende werking kan men bij beiden niet bewijzen, dus moet het beperkt blijven tot een gezondheidsbevorderende werking. Klinkt leuk, maar wat betekent het nu eigenlijk? Niks.
Maar misschien wil Kuklos nog eens een keer de uitspraak zien van een Amerikaanse rechter over mlmprodukten?
Als ik teveel alcohol drink en ik vervang een deel van die alcohol door water dan heeft het water ook een gezondsheidsbevorderende werking. De lever wordt minder belast.
Ondanks de mooie verhalen van de FLP distributeurs hebben hun producten niets, maar dan ook helemaal niets van doen met medicijnen. Middels een halfslachtige vergelijking probeert men het nog, maar dat heeft alleen effect op hen die zich om wat voor reden dan ook te makkelijk laten beïnvloeden. Deze producten zijn beter vergelijkbaar met bijvoorbeeld uierzalf of een drankje met extra vitaminen. Daarmee moeten ze vergeleken worden.

Dát is nu een nette opmerking.
Mlm-ers moeten inderdaad voorzichtig zijn met claims, Madeleine.
Een kwestie van gezond verstand, denk ik.
Zijn wijze van verkopen doet me denken aan de oude wonderolie verkopers die je vroeger op braderien en kermissen zag.
Die tijd heeft de schrijver toch écht niet meegemaakt hoor.....
Maar juist omdat FLP mlm is blijft het klein en dus onopgemerkt.
Tuurlijk. En een omzet van 6 miljard is ook klein.
En 100 miljard ook, Madeleine.

@antileugens,
Quote:
Je weet klaarblijkelijk zelf ook niets van medicijnen want als je dat wel wist zou je ook weten dat er inmiddels al veel vaker problemen met reguliere medicijnen boven water zijn gekomen dan bij MLM. Weer een puntje voor mijn stelling dat je je redenaties eens op het reguliere bedrijfsleven zou moeten toepassen.
Ga je me nu vertellen dat mlm bedrijven echt medicijnen maken en verkopen? Welke bedrijven zijn dat dan?
Zou me niet verbazen als er bij een Britse en/of Amerikaanse tak van mlm geen drugstore zit. Ligt er ook aan wat men verstaat onder medicijnen in een bepaald land, denk ik, Madeleine.

Met vriendelijke groet, Madeleine,

As it was.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

Zou me niet verbazen als er bij een Britse en/of Amerikaanse tak van mlm geen drugstore zit. Ligt er ook aan wat men verstaat onder medicijnen in een bepaald land, denk ik, Madeleine.
Touche. Daar heb je me asitwas. Terechte opmerking. Ik zat zelf te denken aan "echte" medicijnen die alleen een dokter mag voorschrijven en een apotheker mag verkopen. Hartmedicijnen om maar een voorbeeld te noemen.

By the way, een drugstore is een drogisterij. Zij mogen wel aspirine verkopen, maar bijvoorbeeld geen Ventolin (astma medicijn)

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door asitwas »

By the way, een drugstore is een drogisterij. Zij mogen wel aspirine verkopen, maar bijvoorbeeld geen Ventolin (astma medicijn)
Ook dát klopt, Madeleine, wat Kuklos zegt.

Zo af en toe weten jullie best wel zinnige dingen te zeggen hoor, zolang het maar niet over mlm gaat........

As it was.

Gelukkig hebben we niet meer te maken met agressievelingen zoals Maarschalk, Econometrist en So be it.....
Dit gaat véél vriendelijker!!

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door mlmangel »

Some Notes on Aloe Vera

BRON: http://www.quackwatch.com/01QuackeryRel ... /aloe.html

Herkomst en toepassing van Aloe Vera (HiV Vereniging Nederland)

BRON: http://www.hivnet.org/index.php?option= ... Itemid=644

Andere studies kan je terugvinden via http://mlmpage.blogspot.com/2007/09/mlm-companies.html. Op wat verlichting na bij brandwonden of irritaties is er geen wetenschappelijk bewijs dat AV zou helpen tegen kanker of tumoren.
Laatst gewijzigd door mlmangel op 26 jun 2009 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

The asgard
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jun 2009 15:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door The asgard »

@Kuklos

Wat ben jij een zielig ventje zeg!

Dat jij je zo ver verlaagt in deze discussie zegt meer dan genoeg over jouw niveau!

Moet de werking dan echt wetenschappelijk bewezen zijn om te bestaan? En beantwoord deze vraag nu eens duidelijk!

Ik heb gevraagd naar de negatieve persoonlijke ervaringen met FLP of het MLM-systeem van FLP. Ik heb één reactie gekregen.
Daaruit maak ik dan dus op dat de rest geen negatieve ervaringen heeft (dus ook jij niet).
Waar baseer jij dan al jou zogenaamde kennis op? Van horen zeggen?
Ik gebruik de producten van Forever en ik maak zelf wel uit of ik daar profijt van heb (wat dus wel zo is). Dat hoeft de wetenschap voor mij niet te bepalen.
Ik spreek dus in ieder geval uit eigen ervaring wat ik van jou niet kan zeggen.
Zwakke redenatie. Je weet niets van medicijnen, hun werking, of uberhaupt van farmachemie maar kakelt weer leuk een ander na. Medicijnen worden zeer uitgebreid getest op werking. En ja, ze werken allemaal voor iedereen. Het is geen trial en error zoals jullie spul.
Wie zou ik dan na kakelen? Ik schrijf puur op wat ik zelf denk of weet. Schijnbaar weet jij dan ook niets van medicijnen en praat je als een kip zonder kop, want ik durf hardop te zeggen dat niet alle medicijnen voor iedereen werken zoals jij beweerd (ja, dat weet ik inderdaad ook uit eigen ervaring).
Wellicht zou je je eerst kunnen verdiepen in de werking van medicijnen voordat je zoiets roept.
Als je quote doe dat dan met de hele zin en niet de helft zodat de vraag uit zijn verband wordt getrokken. Zoals gewoonlijk beantwoord je de vraag niet.
Tenslotte, als asgard stelt dat er in zijn ogen onvoldoende onderzoek is gedaan naar de werking van de producten van FLP dan is er dus onderzoek naar gedaan. Plaats de link, of op zijn minst de naam van de artikelen en plaats endatum van publicatie dan maar.
Ik geef hier de mening dat er m.i. nog niet genoeg onderzoek is gedaan, omdat ik op internet geen duidelijke rapporten zie over de werking van FLP producten. Dit was bedoeld als een handreiking naar de tegenstanders om voor eens en voor altijd een duidelijk antwoord op de vraag te krijgen of het werkt puur en alleen omdat jij de ervaringen van mensen niet wilt geloven.
De artikelen die MLMangel postte maakten al melding van de werking van Aloë Vera, maar schijnbaar ben je te lui om deze te zoeken en door te lezen.
Deze volg ik even niet. Je ontbeert een wetenschappelijk opleiding en dus de kennis van onderzoeksmethodologiën, je hebt geen medische achtergrond en kan een verhaal dus onvoldoende op waarde schatten, maar wil wel even naar aanleiding van een emailtje beoordelen wat er mis ging?
Dan ben ik in ieder geval niet de enige aan wie iets ontbeert. Mijn reactie aan AIW (die overigens niet in jouw quote stond) heeft niets maar dan ook niets te maken met al die onzin die jij nu verteld.
Als ik mensen hoor zeggen dat ze niet tevreden waren over een product vindt ik dat inderdaad vervelend voor die mensen. Het minste wat ik dan kan doen is interesse tonen in die persoon en proberen om als dat mogelijk is een oplossing te vinden. Lukt dit niet dan zal ik mijn excuses aanbieden.
Dat heeft niets te doen met wetenschappelijke opleiding onderzoeksmethodologiën of andere dingen die je noemt, waarmee je minachtend over mijn persoon oordeelt.
Dat heeft puur te maken met sociale vaardigheden en maatschappelijke betrokkenheid met mensen (enkele dingen waar jij volgens mij nog nooit van gehoord hebt).

Als ik iemand kan helpen, als is het kosteloos, dan zal ik dat doen. Daar hoeft niemand mij op te wijzen, en dat kan niemand mij verbieden.

Ik begin te geloven dat mijn dochtertje van 2 op sociaal gebied al verder is dan jij.

Alvast excuses voor mijn taalgebruik, ik vind dat Kuklos met zijn laatste post te ver is gegaan door mij voor een wonderolie verkoper op kermissen uit te maken. Ik heb nooit de term medicijn gebruikt, nooit gezegd dat het 100% werkt en nooit mijn kop in het zand gestoken als het bij iemand niet werkt.
Kuklos dicteert dingen die hij misschien van anderen gehoord heeft en gooit alle distributeurs dan maar op één hoop, wat uiteraard een open discussie onmogelijk maakt
Laatst gewijzigd door The asgard op 26 jun 2009 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door mlmangel »

Ik begin te geloven dat mijn dochtertje van 2 op sociaal gebied al verder is dan jij.
Oh wat zijn we lekker volwassen... :roll:

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

@the asgard, misschien meot ik mijn vraag anders stellen.
Wat is nu precies het verschil tussen de producten van Aloe Vera en de wonderolie die vroeger verkocht werd op braderien, markten en kermissen?
Anders dan de samenstelling uiteraard.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

@Kuklos: Die vraag heeft hij al beantwoord (hij is te jong om daar ervaring mee te hebben).

Zou je misschien zo vriendelijk willen zijn de vragen die JOU gesteld worden door Asgard eerst te beantwoorden ipv wederom een andere vraag te stellen zodat je straks kunt doen of je zijn vraag niet gezien hebt?

The asgard
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jun 2009 15:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door The asgard »

@ Kuklos

Ik weet uit ervaring dat bij veel mensen de producten van FLP werken. Ik ken die wonderolie echter niet en kan daar dus geen oordeel over geven.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

@the asgard, dank voor je antwoord. We zijn er bijna. Ik stel nogmaals dat jij ook niet weet of de producten van Aloe Vera werken. Jij ziet wel een verandering/verbetering, maar weet niet waardoor dit komt. Daarvoor zijn juist die gecontroleerde wetenschappelijke onderzoeken nodig waarbij we de begintoestand kenden, slechts een variabele veranderd hebben en continu het effect gemeten hebben.

Het enige wat jij kan stellen is dat na gebruik van de FLP producten de situatie verbeterd was, voor zover jij kon waarnemen, maar dat je niet kan aantonen dat dit komt door de FLP producten.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

Even een vergelijkje met het reguliere bedrijfsleven: In de medische wereld is het vrij geaccepteerd om placebo's te gebruiken. Ook daarvan weet men niet waarom ze werken maar Kuklos vind dat dus een verachtelijke praktijk. Of toch niet, maar enkel omdat hij liever met een andere maat meet als het om MLM bedrijven gaat dan wanneer het over een niet-MLM bedrijf gaat?! Wat moet die jongen toch van zichzelf in de war raken, heeft iemand misschien een pilletje voor hem (van de reguliere medische bedrijven aub maar een placebo is ok).

Misschien komt hij dan voldoende tot rust om de vraag die Asgard aan hem heeft gesteld te beantwoorden voor hij met de volgende vraag opkomt.
@Asgard: Ik adviseer je geen vragen van Kuklos meer te beantwoorden tot hij jouw vragen heeft beantwoord: Ik ken zijn spelletjes.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

@antileugens wat probeer je te bereiken met je laatste stuk? Heb je hiervoor onderbouwing? of ben je nu ineens arts, of medisch onderzoeker? of is dit ook weer een kwestie van "iedereen weet toch dat...".

Wellicht kan je asgard beter aanraden zich eerst eens te bezinnen voordat hij ergens instapt en allerlei drogredenen aan gaat voeren voor de FLP spullen die hij verkoopt. Dan heeft hij gelijk door dat zijn producten niets met de medische wereld van doen hebben. Als mijn gezondheid in de knel komt (in gewoon Nederlands ik voel me ziek) dan vertrouw ik liever op een arts die hiervoor een opleiding heeft gevolgd en de door hem aanbevolen behandeling en medicijnen dan de producten van iemand die "met eigen ogen heeft gezien dat het werkt" maar geen enkele opleiding op dat vakgebied heeft gevolgd en ook geen kennis heeft van onderzoeksmethodologiën.
En mijn zalfjes haal ik wel bij de apotheek en mijn met vitaminen verrijkte voeding wel bij de supermarkt.

Aangaande zijn vraag wie ervaringen heeft met de producten, er zijn vast wel mensen te vinden. Ik gebruik ze niet. Te duur en geen bewezen werking.

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door asitwas »

(in gewoon Nederlands ik voel me ziek) dan vertrouw ik liever op een arts die hiervoor een opleiding heeft gevolgd en de door hem aanbevolen behandeling en medicijnen
Hmmmmm, als ik me ziek voel neem ik een paracetamolletje en een zwaar verhoogde dosis vitamientjes C.
Ik ren niet zo snel naar de dokter, maar vaak komt het sommige mensen wel uit, zich wat ziekjes voelen.., en wéér een vrije dag!!

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

maar vaak komt het sommige mensen wel uit, zich wat ziekjes voelen.., en wéér een vrije dag!!
En jij denkt als we allemaal de producten van flp gaan gebruiken dit niet meer voorkomt? Sorry, inkoppertje.

Om die schoolziekjes te vermijden hebben veel bedrijven de regel dat de eerste dag ziekte, of de tweede dag niet wordt uitbetaald.

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door asitwas »

En jij denkt als we allemaal de producten van flp gaan gebruiken dit niet meer voorkomt? Sorry, inkoppertje.
Tja..., maak ik had het ook niet over FLP.
Om die schoolziekjes te vermijden hebben veel bedrijven de regel dat de eerste dag ziekte, of de tweede dag niet wordt uitbetaald.
Aha..., is dát de reden waarom ik vaak hoor dat als je je maar één dag "ziek" voelt, dat je een aansteller bent...?

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

Aha..., is dát de reden waarom ik vaak hoor dat als je je maar één dag "ziek" voelt, dat je een aansteller bent...?
Dat lijkt me eerder op het conto te schrijven van een verziekte mentaliteit van de persoon die dat vraagt.
Mensen die zich schoolziek melden is een echt probleem. De oplossing die veel bedrijven hebben heb ik al vermeld. Helaas echter wordt daarmee ook de persoon gestraft die echt een dag ziek is.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

@antileugens wat probeer je te bereiken met je laatste stuk? Heb je hiervoor onderbouwing? of ben je nu ineens arts, of medisch onderzoeker? of is dit ook weer een kwestie van "iedereen weet toch dat...".
Je zit voor de verandering veel dichter bij de waarheid dan je denkt. ;-)
Wellicht kan je asgard beter aanraden zich eerst eens te bezinnen voordat hij ergens instapt en allerlei drogredenen aan gaat voeren voor de FLP spullen die hij verkoopt. Dan heeft hij gelijk door dat zijn producten niets met de medische wereld van doen hebben. Als mijn gezondheid in de knel komt (in gewoon Nederlands ik voel me ziek) dan vertrouw ik liever op een arts die hiervoor een opleiding heeft gevolgd en de door hem aanbevolen behandeling en medicijnen dan de producten van iemand die "met eigen ogen heeft gezien dat het werkt" maar geen enkele opleiding op dat vakgebied heeft gevolgd en ook geen kennis heeft van onderzoeksmethodologiën.
En mijn zalfjes haal ik wel bij de apotheek en mijn met vitaminen verrijkte voeding wel bij de supermarkt.
Hm, je hebt wel veel vertrouwen in de medische wetenschap. Had mijn tante ook en die is er bijna aan onderdoor gegaan dat een regulier arts haar veel te veel medicijnen voorschreef. Toen ze steeds meer klachten kreeg schreef hij enkel meer voor. Gelukkig voor haar ging hij op vakantie en had de vervanger direct door wat er aan de hand was. Ze was er bijna aan overleden.
En ik denk dat elke FLP'er blij is dat zo'n zeurpiet als jij de producten niet koopt. Koop jij maar lekker tegen veel te hoge kosten zoals al duidelijk is aangetoond via Nike en Gilette.
Aangaande zijn vraag wie ervaringen heeft met de producten, er zijn vast wel mensen te vinden. Ik gebruik ze niet. Te duur en geen bewezen werking.

Tja, en dat is natuurlijk voor reguliere medicijnen heel anders. Als expert (hm, waar haal je je arrogantie eigenlijk vandaan om een persoonlijke aanval op mij te doen omdat je meent dat ik geen expert ben terwijl je zelf op je zoveelste niet-bewezen expert ivoren torentje staat. Gezien het aantal malen dat je expertise op andere gebieden al onderuit is gehaald heb ik sterk de indruk dat je ook nu weer een kwakzalver ipv een expert zult blijken te zijn.



kuklos

En jij denkt als we allemaal de producten van flp gaan gebruiken dit niet meer voorkomt? Sorry, inkoppertje.
Inderdaad een inkoppertje. Maar wel in eigen goal want je laat nu weer eens zien dat je niet vies bent om woorden te verdraaien en woorden bij je tegenstanders in de mond te leggen.
Om die schoolziekjes te vermijden hebben veel bedrijven de regel dat de eerste dag ziekte, of de tweede dag niet wordt uitbetaald.
Dank je voor dat inkoppertje. Bij MLM word je gewoon doorbetaald. Weer een puntje waar MLM beter scoort.
Dat lijkt me eerder op het conto te schrijven van een verziekte mentaliteit van de persoon die dat vraagt.
Mensen die zich schoolziek melden is een echt probleem. De oplossing die veel bedrijven hebben heb ik al vermeld. Helaas echter wordt daarmee ook de persoon gestraft die echt een dag ziek is.
Het is dus duidelijk dat er in het reguliere bedrijfsleven altijd een strijd gaande is tussen de werknemers (die met zo min mogelijk doen willen wegkomen) en de werkgever (die het liefst een zieke werknemer niet betalen). Ook hier scoort het reguliere bedrijfsleven slechter dan MLM en is er nog een oorzaak waarom de productiemethode daar minder efficient is wat uiteindelijk door de consument betaald moet worden.

The asgard
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jun 2009 15:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door The asgard »

Aangaande zijn vraag wie ervaringen heeft met de producten, er zijn vast wel mensen te vinden. Ik gebruik ze niet. Te duur en geen bewezen werking.
Dus feit is dat je niet weet waarover je praat. Je hebt er geen ervaringen mee en je kent niemand met ervaringen, dus jij weet persoonlijk niets van de resultaten af.
Knap dat je dan toch er dan toch een oordeel over weet te vellen. Dat maakt jou dus inderdaad een kwakzalver op het gebied van wetenschap. Je weet niet waarover je praat, want je hebt geen gebruikerservaring en je hebt geen wetenschappelijke onderbouwing dat het niet werkt

Dan nogmaals (voor de zoveelste keer) mijn vraag: vind jij dat iets persé wetenschappelijk bewezen moet zijn voordat het de waarheid is?

Enneh....Kuklos, kloppen de data's van telling wel met elkaar wat betreft onderstaande cijfers?

Quote:
Ik keek net ene video van Agel. Hierin werd gesteld dat de markt voor voedingssupplementen ruim 80 miljard dollar per jaar bedroeg.
Antileugens stelt dat mlm hiervan de bulk verzorgt. Dat zou dus betekenen meer dan 40 miljard. En tegelijkertijd dat van de 100 miljard mlm omzet wereldwijd ruim 40% voedingssupplementen is.
Graag antwoord op deze en andere nog onbeantwoorde vragen (van wie dan ook)

The asgard
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jun 2009 15:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door The asgard »

En jij denkt als we allemaal de producten van flp gaan gebruiken dit niet meer voorkomt?
Dit zijn zeker niet mijn woorden. Uiteraard verdraait Kuklos de zaken weer volledig. Leer toch eens lezen, man.
Aloë Vera kan helpen bij diverse huid- en lichamelijke problemen.

Gesloten