LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Berend Jansen
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2011 17:48

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Berend Jansen »

Uit de laatste mail van iTunes Store Support:

"Berend, I checked your account and determined that ClickandBuy has already initiated a refund for your fraud purchases of $100.00 EUR. Please contact them if you have questions about when the refund will be posted to your account."

Aktie ondernemen heeft altijd zin, zo blijkt maar weer.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Nou...

Krijg ik vandaag ineens ook een brief van deze club.
Alleen, het is geadresseerd aan "herr" zo en zo , met een naam die niet eens lijkt op de mijne.

Afzender, click & buy UK, retouradres 'postbus 7002, 3109AA Schiedam'

Als ik dit open - schend ik dan briefgeheim?
Het is wel op het juiste adres (de mijne) maar niet de juiste naam.
Daarnaast is de enige 'apple' die ik heb, een lekker sappige Pink Lady in de fruitschaal...

Hmm..
Choices, choices...

robert366
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2012 14:23

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door robert366 »

Ik heb hetzelfde meegemaakt en het gaat helemaal nergens over. Ik heb het idee dat ze eerst een paar keer netjes afschrijven en dan vervolgens wanneer je het vertrouwen hebt gewonnen kunnen ze zogenaamd niks meer afschrijven en lopen de kosten met 15 euro per keer op. Dat gaat helemaal nergens meer over en zou eigenlijk verboden moeten worden. Apple gaat dus met dit soort mensen in zee en het interesseert ze blijkbaar helemaal niets. Ik vraag me af of deze praktijken sowieso wel mogen maar om van de dreigmails af te zijn en de alsmaar oplopende kosten betaal je de rekening maar. Bij mij ging het ook maar om een bedrag van 0,79 maar werd uiteindelijk 30,79. Niet doen dus en dan maar geen Itunes.

Debbie88
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2012 14:40

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Debbie88 »

Berend Jansen, ik heb precies hetzelfde meegemaakt.

Op 31 december kreeg ik 2 emails binnen van Click and buy - Transactiebevestigingen van Gift certificates Itunes 50 Euro. Ik heb gelijk Click and buy geprobeerd te bellen, dit was niet mogelijk. Vervolgens heb ik een mail naar ze gestuurd en naar Itunes dat ik niks heb aangeschaft, hoe het mogelijk was dat dit is gebeurd en of ze zo snel mogelijk contact met me op willen nemen. Ik tikte dit in op google en kwam hier terecht.. toen heb ik gelijk alle stappen ondernomen, machtiging ingetrokken, accounts geblokkeerd, contact met bank opgenomen etc.

Op 2 januari heeft click and buy 100 euro afgeschreven van mijn rekening, deze heb ik gelijk teruggeboekt. Nu heb ik een herinnering binnen met 15 euro verhoging.

Van click and buy zelf kreeg ik dit als antwoord op mijn mail :

Dear Ms. ..........,

Thank you for contacting ClickandBuy and for your message.

We have now blocked your ClickandBuy account since you informed us about unauthorised charges made in connection with your Apple/ iTunes account. We recommend to also inform iTunes about this suspicion.

ClickandBuy is merely a payment method for the merchant iTunes. For purchase cancellation queries please contact iTunes directly as we cannot cancel your purchase without the merchant’s consent.

You can contact the iTunes customer support directly via http://www.apple.com/support/itunes/ww/ where you have the option to select your country specific service area and contact the merchant using the iTunes contact form.
In order to view your transaction history with iTunes please go to www.clickandbuy.com and log into your ClickandBuy account with your user name and password.
Click on the tab "Transactions" and the link "Transaction History" on the left hand side. There you will find an overview of your transactions.
When clicking on the transaction in question in the column "details" you can retrieve the transaction ID which you are required to provide to iTunes in order to request the cancellation of the transaction.

Once you have received feedback from iTunes please contact us again with the outcome in order to clarify the issue and unblock the ClickandBuy account.

Please select answer or reply when responding to this email as opposed to sending a new email as this will aid us in resolving your issue with more efficiency.

Yours sincerely,

ClickandBuy Service Team


Van ITunes kreeg ik dit antwoord op mijn mail:
Dear ........,
>
> Welcome to iTunes Store Customer Support. My name is Vinay and I will be glad to assist you with your query.
>
> I understand that you have two unauthorized gift certificate purchases on your account. I realize the importance of the issue and let me provide information to help you on the same.
>
> Debbie, to prevent further purchasing, I have temporarily disabled your account ".............". Please note that you can enable your iTunes Store account in the future simply by replying to this email and asking for your account to be reenabled.
>
> I urge you to contact your bank (or card issuer) directly to report the unauthorized charges made with the payment type that you used on your ClickandBuy account. Under the circumstances, the iTunes Store cannot reverse the charges for those purchases without your bank or card issuer initiating the refund request.
>
> You should also notify ClickandBuy as soon as possible to alert them of the unauthorized transactions that were made with this payment type. ClickandBuy may be able to block your ClickandBuy account so that other potential unauthorized purchases cannot be made.
>
> I strongly recommend you change your iTunes Store account password immediately. Changing the password will help to prevent anyone else from using your iTunes Store account to place orders without your knowledge. To increase the security of your account I highly recommend that you follow the suggestions outlined in the following article:
>
> iTunes Store: Best practices for protecting the security of your account


Veel wijzer werd ik hier niet van dus heb ik als antwoord teruggestuurd welke acties ik had ondernomen en bijgevoegd de mail die ik naar Click and buy heb gestuurd.

Van Itunes kreeg ik vervolgens deze reactie:

Thanks for writing back and I see that you received a mail from ClickandBuy informing your ClickandBuy account has been now blocked and they referred to us. I realize the importance of the issue and let me provide information on the same.

Debbie, as the unauthorized purchases from your account were gift certificates. And those gift certificates are already redeemed and used hence we will be not having access to refund it. So I request you to contact ClickandBuy again and ask if they can help you in reversing the unauthorized charges. As informed it will be unable to reverse the charges from our end.

Hence I disabled your account in order to avoid further unauthorized purchases. However, I can help you in re-enabling your account "[email protected]" so you continue using your account to purchase on iTunes store.


Nu zit ik een beetje te twijfelen hoe ik Click and buy kan benaderen hierover. Iemand tips?

@Berend Janssen, hoe heb jij ze zover gekregen dat ze het geld hebben kwijtgescholden ?

Gr. Debbie

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Nou - ik heb de brief maar per ongeluk geopend ...

Wat blijkt - bezorgd in januari, maar gedateerd op 21 december.
En dan de ontvanger 3 dagen geven een niet nader gespecificeerd bedrag te voldoen.

Ik heb ze de volgende mail gezonden :
Dear person,

yesterday, i received a letter from 'clickandbuy'.

I opened it before realizing it wasn`t addressed to me - for which i apologize.
However, to save you work, and me trouble - please read this carefully:

The letter is addressed to X X - but at my address.
He is no longer living there, and has not been there for over 2 years.
I have scanned the letter and emailed it to him - but as yet no reply.

Please do not send any mail, or letters, to my address - they will be destroyed!
Considering the reputation that click & buy has for charging people fraudulently - i do not want to have ANY dealings with you.

This email is a one time service to you, and an attempt to save me from receiving more spam.

The reference in the letter: DP-XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Also - you state in your letter as date December 21st. It was delivered January 5th.
I do not believe the date in your letter to be correct - a fact i have made Mr. X aware of.

Considering your claim that you have emailed him several times - i will not give you his mail address.
Doing so would be wrong of me.

Please note - this email does not imply any permission by me for you to start mailing me, harassing me, or sending any more postal mail to my address.

Also, to prevent problems - i will not give my full name - your reputation leads me to believe this could be abused as well.
En verder niets.

Heel, heel erg vaag bedrijf.
Men mixt Duits, Nederlands en Engels door elkaar.
Maar, gezien het feit dat ze de brief grotendeels in het Nederlands opstellen - is het te gek om los te lopen dat je niet in het Nederlands zou mogen reageren.

Om te voorkomen dat ze mijn naam zouden gaan gebruiken - heb ik ook niet ondertekend. En een anoniem mail adres gebruikt (dus niet met naam)..

Hieronder de geanonimiseerde brief.
Afbeelding

kcclongbow
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2012 00:48

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door kcclongbow »

ik heb het zelfde probleem met c+b, mij hebben ze 2 keer 50 euro afgeboekt terwijl ik niks besteld of ontvangen heb, diverse keren gemaild met c+b en itunes, de een verwijst me door na de ander, uiteindelijk zelf het geld laten terug storten nu krijg ik 15 euro er boven op als administratie kosten, ik vertik het om te betalen aan die oplichters, ik heb itunes nog nooit gebruikt en volgens hun heb ik me zelf 2 cadeau bonnen ter waarde van 100 euro cadeau gedaan
ik heb mijn rekening proberen op te zeggen maar omdat ik volgens hun een bedrag open heb staan gaat dat dus nu niet, ik heb gedreigd met maatregelen en aangifte bij politie van diefstal, hoop dat dit misschien enig effect heeft :oops:

Berend Jansen
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2011 17:48

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Berend Jansen »

In mijn geval is het probleem opgelost na onderstaande mail aan Click&Buy met een cc aan de iTunes Store.
Mijn account staat nu weer op € 0,00...

Dear Service Team,

As written before, I did not order anything at the iTunes Store.
See also my earlier mails with the statement that I did not make use of iTunes Store in at least the last 12 montsh.

In this matter you have to deal with iTunes Store (mr. Younus: iTunes Store Account and Billing; Follow-up: xxxxxxxxxx).

I also contacted the police about this internet fraude.
Further I will send a consumer compliant form to the European Consumer Centre.

To your information: I'm not the only person who received an invoice and amounts written off for goods not ordered: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &start=360

The link to your contact form is not correct: http://www.clickandbuy.com/WW_en/404.html

I am confident you can solve this case.

Regards,

Berend Jansen

Debbie88
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2012 14:40

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Debbie88 »

@Berend Jansen, Hartelijk dank!

Ik heb het mailtje aangepast naar mijn eigen situatie, verzonden naar Click & Buy en naar Itunes, en binnen 10 minuten heb ik 4 mailtjes binnen van Click & Buy dat mijn aankopen zijn geannuleerd. Zelfs de 15 euro is kwijtgescholden.
Na veel gedoe eindelijk af van dit gezeik!

Madelief1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2012 15:58

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Madelief1 »

Hallo,

Ik heb van de week een account aangemaakt bij click & buy. Niet echt op internet gezocht eerst, stom. Nu heb ik 2 apps gekocht voor mijn iPhone voor in totaal 1,58. Dit bedrag staat nog op mijn account als pending. Omdat ik daarna op internet ging zoeken heb ik voor de zekerheid geld overgemaakt naar mijn account. Vanmorgen kreeg ik een mail dat ze de 1,58 van mijn bankrekening gingen halen. Deze melding staat ook op pending en het geld is er nog niet vanaf.

Weet iemand hoe lang het kan duren voordat het geld van mijn rekening af is en of dit wel allemaal goed gaat?

smartjean
Berichten: 56
Lid geworden op: 23 dec 2008 17:08

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door smartjean »

Vanochtend onaangenaam verrast. Bleek dat iemand vannacht via mijn account op een apparaat wat niet gekoppeld is aan mijn account dingen besteld heeft. Kreeg gelijk bericht van Apple dat het waarschijnlijk niet klopt. Ook bericht van click and buy. Heb beiden gelijk via hun site benaderd, en inmiddels is alles al terug gedraaid.

Het kan dus wel snel opgelost worden.

Jerry93
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2012 22:30

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Jerry93 »

Heb vaker iPhone apps besteld via Click and Buy en iTunes.
In ieder geval geen problemen gehad. Krijg meestal direct een bericht van iTunes als er een afschrijving plaatsvind. En dan gaat het proces meestal ook snel.
Alleen is het jammer dat je bankrekening gekoppeld moet hebben.
Nooit vertrouwen in internet bankieren :P

MarjanH
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2012 12:10

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door MarjanH »

OPROEP:

bij deze wil ik een ieder die de dupe is of is geweest van het ten onrechte incasseren van geld door de fa. Clickandbuy oproepen om aangifte te doen van fraude ongeacht of het geincasseerde bedrag reeds terug is betaald of niet.

Tevens doe ik een oproep aan zowel het tv programma Radar als Kassa als aan de diverse consumentenbonden om eens dieper in deze materie te duiken.

Waarom deze oproep?

Ook ik ben slachtoffer van ten onrechte incasso's gedaan door het bedrijf Clickandbuy. Incasso's die gedaan zouden zijn omdat ik e.e.a. (cadeaucards) zou hebben besteld bij Apple/Itunes. Deze aankopen zijn echter niet door mij gedaan. Of het nu identiteitsfraude is, aankopen zonder mijn toestemming en/of machtiging, oplichting of wat dan ook, vast staat dat Clickandbuy geheel ten onrechte bedragen incasseerd.

Zowel Clickandbuy als Apple/Itunes bevestigen dat het 'vermoedelijk', 'waarschijnlijk' (ze zijn voorzichtig in hun omschrijvingen...) om 'identiteitsdiefstal' of 'aankopen zonder toestemming/machtiging' gaat, maar na talloze telefoontjes en emailcorrespondentie over en weer met beide bedrijven, ben ik nog steeds niets opgeschoten in tegenstelling tot hier en daar iemand bij wie het wel is gelukt om het geld terug te ontvangen. Beide bedrijven blijven over en weer naar elkaar verwijzen en ondertussen gebeurd er: niets!

Na al deze correspondentie en telefoontjes heb ik uiteindelijk toch de stap genomen om aangifte te doen bij de politie en alhoewel de politie al direct aangaf maar zeer weinig te kunnen doen, is alles wel zeer serieus opgenomen en er een aangifte van fraude gerealiseerd.

De oproep komt nu voort uit het volgende:

de politie zou gráág de gedupeerden willen helpen, maar de lokale politie kan dat echter niet. Wel is mij verteld, dat wanneer iedere gedupeerde aangifte doet, uiteindelijk e.e.a. ook kenbaar zal worden bij de nationale recherche.
Dus vandaar mijn oproep: bent u slachtoffer, doe dan aangifte. Hoe meer aangiftes, des te groter de kans dat deze gehele schandalige frauduleuze oplichtingspraktijken alsnog kunnen worden opgepakt en aangepakt door de recherche.

Ik ben blij voor de mensen die inmiddels een oplossing hebben gevonden en/of hun geld retour hebben ontvangen, maar we moeten niet vergeten en kunnen er ook niet onderuit dat er nog steeds honderden, misschien zelfs wel duizenden mensen nog steeds gedupeerd zijn!

Mensen, doe aangifte, onderneem aktie en laten we allen hopen dat we zo samen deze praktijken kunnen beëindigen!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Weer een brief.
Die (piep) lezen dus het in het Engels gestelde antwoord niet eens, maar sturen weer een onjuiste brief. (10/1 binnengekomen maar gedateerd op 29/12)

Heb ze nu maar, in het Nederlands, op minder diplomatieke wijze te verstaan gegeven te stoppen met die stalking, en als mijn taal (Nederlands) ze niet aanstaat, Google translate ze ten dienst staat.

Nog zo`n brief, en ik meld ze aan bij de politie. Ik voel niets voor gedoe, en het komt dreigend over.

Ik heb trouwens formeel toestemming van de persoon aan wie ze gericht zijn om ze te openen - want het blijkt ook bij hem om een nepfactuur te gaan (hij zit momenteel in Dubai).
Toch fijn, zo`n bedrijf wat denkt maar rekeningen te kunnen gaan sturen.

Karin079
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jul 2011 16:47

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Karin079 »

jip900kaas schreef:Hoi,

Ik heb nu het volgende mee gemaakt:

Ten eerste ben heb ik mij ingeschreven bij Click and Buy. Daar heb ik een aantal betalingen mee verricht, niets aan het handje. Nu een paar maand van het gebruik ben ik mijn wachtwoord kwijtgeraak. Of ik die nu kwijt ben geraakt/vergeten of dat de organisatie click and buy met opzet het wachtwoord niet meer acccepteerd. Na aandringen via diverse mailtjes om mij het wachtwoord toe te sturen, heb ik na 4 weken nog geen enkele reactie.

Daarbij kom nog eens dat ik me 2 weken geleden heb ingeschreven via Kriebello.nl(datingssite) een oplichtingssite van een jawelste! Iedere maand wordt 30€ afgeschreven en ik kan me niet afmelden van de site dus er wordt nu dus domweg iedere maand geld van de rekening gehaald!

Kan iemand mij hierbij helpen of tips geven?? hoe ik dit kan oplossen. Zelf denk ik stappen te ondernemen door contact met politie op te nemen of met het gerechtshof contact op te nemen om zo het één en ander af te dwingen!

Alvast bedankt,

Iemand in nood! HELP
Bel je bank op en laat Kriebello.nl(rare naam overigens)blokkeren door de bank zodat ze geen geld meer van je rekening af kunnen halen.Eens zien hoe snel ze dan ineens contact met je op kunnen nemen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Lekkere registratie - dat Kriebello...
Meer informatie over de Whois
Domeinnaam kriebello.nl
Status actief
Houder Hemilton Ltd
Administratieve contactpersoon [email protected]
Registrar EuroDNS S.A.
2, rue Léon Laval
L-3372
LEUDELANGE
Luxemburg

Berend Jansen
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2011 17:48

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Berend Jansen »

MarjanH schreef:OPROEP:

bij deze wil ik een ieder die de dupe is of is geweest van het ten onrechte incasseren van geld door de fa. Clickandbuy oproepen om aangifte te doen van fraude ongeacht of het geincasseerde bedrag reeds terug is betaald of niet.

Tevens doe ik een oproep aan zowel het tv programma Radar als Kassa als aan de diverse consumentenbonden om eens dieper in deze materie te duiken.

Waarom deze oproep?

Ook ik ben slachtoffer van ten onrechte incasso's gedaan door het bedrijf Clickandbuy. Incasso's die gedaan zouden zijn omdat ik e.e.a. (cadeaucards) zou hebben besteld bij Apple/Itunes. Deze aankopen zijn echter niet door mij gedaan. Of het nu identiteitsfraude is, aankopen zonder mijn toestemming en/of machtiging, oplichting of wat dan ook, vast staat dat Clickandbuy geheel ten onrechte bedragen incasseerd.

Zowel Clickandbuy als Apple/Itunes bevestigen dat het 'vermoedelijk', 'waarschijnlijk' (ze zijn voorzichtig in hun omschrijvingen...) om 'identiteitsdiefstal' of 'aankopen zonder toestemming/machtiging' gaat, maar na talloze telefoontjes en emailcorrespondentie over en weer met beide bedrijven, ben ik nog steeds niets opgeschoten in tegenstelling tot hier en daar iemand bij wie het wel is gelukt om het geld terug te ontvangen. Beide bedrijven blijven over en weer naar elkaar verwijzen en ondertussen gebeurd er: niets!

Na al deze correspondentie en telefoontjes heb ik uiteindelijk toch de stap genomen om aangifte te doen bij de politie en alhoewel de politie al direct aangaf maar zeer weinig te kunnen doen, is alles wel zeer serieus opgenomen en er een aangifte van fraude gerealiseerd.

De oproep komt nu voort uit het volgende:

de politie zou gráág de gedupeerden willen helpen, maar de lokale politie kan dat echter niet. Wel is mij verteld, dat wanneer iedere gedupeerde aangifte doet, uiteindelijk e.e.a. ook kenbaar zal worden bij de nationale recherche.
Dus vandaar mijn oproep: bent u slachtoffer, doe dan aangifte. Hoe meer aangiftes, des te groter de kans dat deze gehele schandalige frauduleuze oplichtingspraktijken alsnog kunnen worden opgepakt en aangepakt door de recherche.

Ik ben blij voor de mensen die inmiddels een oplossing hebben gevonden en/of hun geld retour hebben ontvangen, maar we moeten niet vergeten en kunnen er ook niet onderuit dat er nog steeds honderden, misschien zelfs wel duizenden mensen nog steeds gedupeerd zijn!

Mensen, doe aangifte, onderneem aktie en laten we allen hopen dat we zo samen deze praktijken kunnen beëindigen!
Zoals eerder vermeld heb ik digitaal aangifte gedaan. Ik ben benieuwd of Radar danwel Kassa aandacht aan Click&Buy gaat besteden.

Cmeermin
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2012 19:28

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Cmeermin »

MarianneH zoals gevraag hier ook een reactie van mij. Vandaag las ik in mijn mailbox dat ik gisteravond om 23.45 een aankoop heb gedaan voor Itunes twv € 50,= euro. Ik weet heel goed en heel zeker dat ik op dat moment in diepe slaap was. Vanochtend gelijk gebeld met Itunes en die gaven mij aan dat ik dat via de website moest reporten dus zo gezegd zo gedaan, ik kreeg een reply dat ik binnen 48 uur antwoord kreeg. Vanavond las ik hun antwoord in mijn mailbox en in dit bericht gaven ze aan dat ik met Click and Buy moest contacten dus zo gezegd zo gedaan gebeld met Click and Buy gebeld, lastig als je geen Engels kan en ook hoogdrempelig denk dat weinig mensen durven te blijven wachten tot ze iemand aan de lijn krijgen.... ik ben wel blijven wachten en in mijn beste Engels getracht uit te leggen wat er aan de hand was, mevrouw was niet echt blij met mijn telefoontje en reageerde wat lauwtjes dus dat schoot niet op ze kon alleen mijn account blokkeren en ik moest het verder maar met de bank regelen (gaat erg lastig als deze dicht is want via de banklijn kan je dus niets regelelen) want hun gaan gewoon over tot incasseren (nou jah?!) ze deelde mij ook nog doodleuk mee dat ik niet 50 euro maar voor 100 euro uit had staan. Ik denk dat door mijn snelle reactie vanochtend dat ik die ene aankoop heb weten tegen te houden want ik heb geen bevestiging meer gehad van verdere aankopen. Ik baal ontzettend van dit soort ongein en ik baal nog meer dat ik niet fatsoenlijk verder geholpen wordt behalve dan de support van Apple daar heb ik niks over te zeggen die hebben heel correct en heel snel gereageerd. Ik zal zo dadelijk ook online aangifte doen zoals jij gevraagd hebt. Ik ben heel erg benieuwd naar verdere berichten op dit forum over dit onderwerp wat ik niet hoop want dan blijkt dat Click and Buy het gewoon laat lopen en geen verder onderzoek hier naar doen....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Cmeermin schreef: want hun gaan gewoon over tot incasseren (nou jah?!) ze deelde mij ook nog doodleuk mee dat ik niet 50 euro maar voor 100 euro uit had staan. Ik denk dat door mijn snelle reactie vanochtend dat ik die ene aankoop heb weten tegen te houden want ik heb geen bevestiging meer gehad van verdere aankopen. Ik baal ontzettend van dit soort ongein en ik baal nog meer dat ik niet fatsoenlijk verder geholpen wordt behalve dan de support van Apple daar heb ik niks over te zeggen die hebben heel correct en heel snel gereageerd. Ik zal zo dadelijk ook online aangifte doen zoals jij gevraagd hebt. Ik ben heel erg benieuwd naar verdere berichten op dit forum over dit onderwerp wat ik niet hoop want dan blijkt dat Click and Buy het gewoon laat lopen en geen verder onderzoek hier naar doen....
Je kan dan net zo doodleuk aangeven dat indien ze dit toch doen na deze melding, je over zal gaan tot aangifte van diefstal en incassofraude.
Jouw telefoontje geeft namenlijk impliciet de melding "ik trek per direct enige incassomachtiging in".

Je kan ze trouwens beter mailen - bellen heb je niets op schrift staan.

Als tip:

Apple / Click & Buy,

yesterday evening (DATUM) at least one, but apparently more unauthorized purchases were made which have been put on my account.
I have not made these purchases, or have i given anyone permission to make purchases using my account.

You are hereby ordered to cancel these purchases, and block my Apple / iTunes account until this has been sorted.
Your reply that you will go ahead and perform a direct debit from my account is not allowed - this permission has been revoked when i contacted your less than supportive representative on (datum dat je gebeld hebt).

This is my one and only warning - block these transactions. Cancel the purchases. Should you ignore my warning and take money from my account it`s my duty to inform you that you will be guilty of theft and fraud, and i will file police reports accordingly.

Please let me know within 72 hours that you will comply with my demands, cancel these unauthorized purchases and will not try to perform any direct debit actions on my account.

Karin079
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jul 2011 16:47

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Karin079 »

Cmeermin schreef:MarianneH zoals gevraag hier ook een reactie van mij. Vandaag las ik in mijn mailbox dat ik gisteravond om 23.45 een aankoop heb gedaan voor Itunes twv € 50,= euro. Ik weet heel goed en heel zeker dat ik op dat moment in diepe slaap was. Vanochtend gelijk gebeld met Itunes en die gaven mij aan dat ik dat via de website moest reporten dus zo gezegd zo gedaan, ik kreeg een reply dat ik binnen 48 uur antwoord kreeg. Vanavond las ik hun antwoord in mijn mailbox en in dit bericht gaven ze aan dat ik met Click and Buy moest contacten dus zo gezegd zo gedaan gebeld met Click and Buy gebeld, lastig als je geen Engels kan en ook hoogdrempelig denk dat weinig mensen durven te blijven wachten tot ze iemand aan de lijn krijgen.... ik ben wel blijven wachten en in mijn beste Engels getracht uit te leggen wat er aan de hand was, mevrouw was niet echt blij met mijn telefoontje en reageerde wat lauwtjes dus dat schoot niet op ze kon alleen mijn account blokkeren en ik moest het verder maar met de bank regelen (gaat erg lastig als deze dicht is want via de banklijn kan je dus niets regelelen) want hun gaan gewoon over tot incasseren (nou jah?!) ze deelde mij ook nog doodleuk mee dat ik niet 50 euro maar voor 100 euro uit had staan. Ik denk dat door mijn snelle reactie vanochtend dat ik die ene aankoop heb weten tegen te houden want ik heb geen bevestiging meer gehad van verdere aankopen. Ik baal ontzettend van dit soort ongein en ik baal nog meer dat ik niet fatsoenlijk verder geholpen wordt behalve dan de support van Apple daar heb ik niks over te zeggen die hebben heel correct en heel snel gereageerd. Ik zal zo dadelijk ook online aangifte doen zoals jij gevraagd hebt. Ik ben heel erg benieuwd naar verdere berichten op dit forum over dit onderwerp wat ik niet hoop want dan blijkt dat Click and Buy het gewoon laat lopen en geen verder onderzoek hier naar doen....
Waarom bel je niet gewoon naar je bank en laat hun blokkeren zodat dit bedrijf geen geld af kan halen,dat bellen naar het buitenland kost je een hoop geld.

Cmeermin
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2012 19:28

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Cmeermin »

Beste Quardian bedankt voor je tip en Karin ik ben bij de bank geweest het duurt 2 tot 3 werkdagen voor de blokkade actief is. Quardian ik zal ze direct een mail sturen inmiddels is er 100 euro afgeschreven en heb ik het bedrag gestorneerd ik houd mijn hart vast wat er verder volgt.

Gesloten