LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VENDOPLAN keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Bard123
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:39

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Bard123 »

kijk anders zelf maar eens;
http://www.bruynzeelkeukens.nl/betaalplan

Betaling na levering! Twistpunt zou kunnen worden het moment van leveren. Is dat wanneer het eerste keukendeurtje wordt geleverd, of wanneer de laatste la in de juiste kleur is geplaatst. Ik zal de kleine lettertjes nalezen over wat ze nu precies verstaan onder levering, maar mij lijkt het dat ze daarmee de complete keuken bedoelen.

Overigens heb ik minder moeite te betalen wanneer nog een onderdeeltje ontbreekt. Dan heb ik tenminste wel een keuken staan. Ik ga in ieder geval niet in spanning afwachten of er nog wel een keuken komt na betaling. Been there, done that, hated it! ;)

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door 16again »

Bard123,
Op de link die je geeft wordt mij niet duidelijk wanneer Bruynzeel betaald wordt door de kredietmaatschappij.
Omdat je pas termijnen (of hele bedrag ineens) betaalt na levering, veronderstel je dat je achteraf betaalt.
Echter, ruim voordat je de keuken krijgt ga je al een kredietovereenkomst aan, met bijbehorende terugbetalingsverplichting. ...

metaaltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2008 12:05

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door metaaltje »

Wij zijn ook een van degenen die het complete bedrag hebben betaald bij Vendoplan. Afgelopen maandag hebben wij via de klantenservice een afspraak gemaakt bij een Bruynzeel filiaal. Met tekeningen en betaalbewijzen erheen. De verkoper heeft met ons samen exact dezelfde keuken overgenomen zoals wij die bij vendoplan hadden besteld. Hij heeft er zelfs een bestekla en trafo bij gedaan die niet op de bestelling stond. Onze nieuwe keuken is nu besteld en wij hoeven niets verder te betalen!! Hij wordt dit jaar in week 50 geleverd. Dat noem ik pas nakomen van afspraken. Alle complimenten voor Bruynzeel!!!

mikedh
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:08

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door mikedh »

@metaaltje: Gefeliciteerd!

En dat is 4 op de teller! :D

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door rayke »

Slimme zet van Bruynzeel want een betere reclame is er niet.
Gemiddeld zou een tevreden klant minimaal 5 nieuwe opleveren!

MarkM
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2008 08:58

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door MarkM »

De curator laat volgens ons ook nog wel eens steken vallen. Vandaag gebeld met Bruynzeel. Zij wisten niet van het bestaan van onze order af en dat terwijl de curator van ons de brief met bijlagen aangetekend heeft ontvangen van ons. Reactie curator: stuur deze documenten rechtstreeks naar Bruynzeel en probeer er met hen uit te komen.

Lekker dan, weer een paar dagen/weken verloren.

Goed om de positieve reacties over Bruynzeel te horen. Hoop dat ze met ons ook zo meewerkend zijn.

amanda2312
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:51

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door amanda2312 »

Vanochtend bij Bruynzeel Waalwijk geweest!
Echt super geholpen, de complete keuken nu bij Bruynzeel besteld en geen cent hoeven bij te betalen, ondanks dat we de gehele keuken al aan Vendoplan hebben betaald.

Alle lof ook voor het personeel, vriendelijk ontvangen, uitgebreid de tijd genomen en ontzettend goed mee gedacht.

I'm so happy :lol:

spidy1
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:01

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door spidy1 »

Het volgende wil ik nog even kwijt. Ze dachten dat wij niks vooruit hadden betaald dat hadden ze te horen gekregen van de Curator. Dat was wel even schrikken voor ze. Nadat ze de betalingsbewijzen hadden gezien, werden wij leuk en behulpzaam geholpen. Wij hebben ook extra dingen erbij gekregen zonder een cent bijbetaling. De verkoper was vriendelijk en behulpzaam, de manager kwam er ook nog even bij die zei dat er verteld was dat er 27 klanten het volledige bedrag hadden betaald, en wij dus nu de 28e zijn. Alleen heeft hij het vermoeden dat er nog meer klanten komen die het volledige bedrag hebben betaald. Dus de curator heeft het niet al te netjes gedaan denk ik.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Tot nu toe; ook mijn complimenten voor Bruynzeel. Deze berichten ben ik nog niet eerder bij een faillissementsovername tegengekomen.

Nu maar hopen dat een ieder een afdoende oplossing zal vinden.

amanda2312
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:51

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door amanda2312 »

Wij kregen ook extra's, zoals een grotere koelkast en wat kleine dingetjes. Zonder bijbetaling, echt petje af voor Bruynzeel!!

Rinda
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2008 09:48

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Rinda »

Super om al die goede berichten te lezen. Dit scheelt denk ik heel wat slapeloze nachten, toch???
Maar goed, je moet niet eerder happen, dan dat je het in de mond hebt.
Ik ben pas opgelucht, als de keuken daadwerkelijk bij mij staat!!!!!!!!

spidy1
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:01

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door spidy1 »

Rinda dat ben ik met je eens, de twijfel blijft ook wel, maar zo'n ontvangst van Bruynzeel geeft je ook weer wat lucht. Nu die 16 weken afwachten.

fokkens
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2008 17:14

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door fokkens »

Wij, ook 100% betaald, zin vandaag bij Bruynzeel (in Heerlen) geweest. Supper geholpen. Wat extra dingen gekregen zonder bijbetaling. Vriendelijk personeel. Alleen het plaatsen van de keuken is bij bruynzeel duurder dan bij Vendoplan. Wij gaan nu nog bekijken of de monteur die door Vendoplan aanbevolen was bereid is om onze keuken te plaatsen voor de afgesproken prijs. We krijgen de keuken in week 4 van 2009 bezorgd, dit ligt inderdaad aan de keuze van het blad. Was dit gewoon een kunststof blad geweest dan was de keuken dit jaar nog geleverd.
We zijn in ieder geval opgelucht en blij de winkel uitgelopen.
Buynzeel bedankt.

verkoper02
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2008 14:27

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door verkoper02 »

Goed om te lezen dat het voor bijna iedereen die tot nu toe bij Bruynzeel is geweesst naar tevredenheid is afgehandeld.

Goed dat jullie gaan praten en dan pas oordelen.

Complimenten aan Bruynzeel, wat ik hier lees staan ze voor de overname en handelen ze het goed af.

Als je sommige forumgebruikers moet geloven zou iedereen opgelicht worden door Bruynzeel en kennen ze de wet beter dan een advocaat, nou het tegendeel wordt nu al bewezen.

Mensen denk alleen aan jezelf!!!!!

Bard123
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 sep 2008 21:39

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Bard123 »

Wat een goed-nieuws forum ineens ;)

feli vooral voor degene met 100% aanbetaling. We zijn al gebeld door de installateurs voor het opmeten (we hebben wat aanpassingen gedaan) dus dat loopt ook vlot. Fijn ook te lezen dat sommige cynici toch de moeite nemen ook de positieve kant te zien. Misschien dat het in mijn vorig bericht niet duidelijk naar voren kwam, maar ook wij hebben het gevoel meer te krijgen voor hetzelfde geld als bij Vendoplan, echt super van Bruynzeel!

aan 16again;
het betaalplan zegt toch duidelijk; betaling voor de 21ste van de maand volgend op de maand van levering. Die betalingsverplichting ben ik al aangegaan bij aankoop van de keuken. Het enige wat bruynzeel doet in mijn ogen, is het doorschuiven van de betalingsverplichting naar een derde, die in geval van nood (denk aan Icesave) ook de mogelijkheid bied gespreid te betalen.

We betalen de rekening zodra de keuken binnen is. Dat lijkt me een duidelijk verhaal en denk ook dat de meeste hier nu met onze ervaringen dat met me eens zullen zijn.

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door 16again »

betaling voor de 21ste van de maand volgend op de maand van levering. Die betalingsverplichting ben ik al aangegaan bij aankoop van de keuken.
Destijds bij Horn/primeline kwamen de klanten er te laat achter dat de verplichting tot terugbetaling van het krediet OOK gold als de keuken door het failliet niet geleverd werd!
Of het Bruynzeel betaalplan ook zo in elkaar steekt moet echt uit kleine lettertjes blijken, want de bruynzeel website verschaft daar geen informatie over

Overigens hulde voor Bruynzeel zover!
Bijna 30 klanten geheel aanbetaald, gemiddelde koopsom 10.000 worden daadwerkelijk schadeloos gesteld.

Hanneke5
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 sep 2008 16:12

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Hanneke5 »

wow wat een goede verhalen allemaal!! Ik heb nog steeds zoiets van; eerst zien en dan geloven.. Maar toch heb ik nu zeer goede hoop dat alles helemaal goed komt!

Nog een weekje afwachten, zaterdag kunnen we heen!

Spencertje
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 sep 2008 23:36

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Spencertje »

Ik ben vanochtend bij Bruynzeel geweest en echt heel erg goed geholpen. Vriendelijke verkoopster! Ik had een 100% aanbetaling gedaan en kon mijn keuken helemaal opnieuw uitzoeken. Vooralsnog lijkt het helemaal goed te komen. Ik moet nog wel even wachten tot de keuken is geleverd, maar gelukkig heb ik mijn oude keuken nog niet uit het huis gesloopt. Ik ben blij!! :D

Jaapie de k.
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:38

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Jaapie de k. »

Beste Eek en Pfffff, wat word ik moe van jullie, gefrustreerde verkopertjes bij DMG zeker die de laatste tijd wel heel erg weinig te doen hebben?

Zelf ben ik een zeeeer tevreden Henry's kitchen klant die destijds ook is overgenomen door Bruynzeel.
En naar alle tevredenheid!! Ook mijn aanbetaling werd destijds volledig overgenomen en ik heb uiteindelijk een Bruynzeel keuken uitgezocht.

De levering was perfect, precies op afspraak en zonder een enkel mankement!!

Dus als ik nog een tip mag geven aan alle gedupeerde Vendoplan kopers, wees gerust, heb nog even geduld en vertrouw op Bruynzeel. :wink:

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door siemens »

Ik den dat Bruynzeel er zelf ook beter van worden, meer omzet meer korting bij de leverancier, word er ook nog naar de kwaliteit gekeken=
Maar een gegeven paard mag je niet in de mond kijken.

Gesloten