LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Muzieknoot, ik weet het ook niet meer. Ze geven aan dat de verzekering best nog wel wat kan opbrengen meer dan bij nu beëindigen. Laat ze het me maar uitleggen hoe dan. Ik heb de vraag weer voorgelegd http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1388390. Maar ze reageren niet meer.

Is dat Safe-Pensioen iets dat je zelf als particulier hebt afgesloten?
Of is het er een via je werkgever? Welke tussenpersoon?

Schijnt verschil uit te kunnen maken, hoewel zoals eerder aangegeven op DIT forum ik vermoed dat het Safe-Pensioen dat ze mij als particulier hebben verkocht [lees: mij door misleiding hebben bewogen tot aankoop] eigenlijk gewoon zo een werkgeverswoekerpensioen is.

Heb jij misschien de voorwaarden? Destijds heb ik niets bijzonder gemerkt, ik denk omdat in de polis staat dat er winstdeling is voor het safe-systeem, en in afwijking van en aanvulling op de algemene voorwaarden de bepalingen in clausule 5900 gelden.

Nu fluctueren die voorwaarden in de tijd. In maart 2010 kreeg ik informatie dat in 1996 van een totaal betaald bedrag van 580 euro 80 maar liefst 182 euro 85 als kosten is ingehouden (ofwel 31.48%) terwijl ik in juni 2011 informatie kreeg dat op 2 mei 1996 de belegde waarde 52 euro 60 was (5.5094 participaties met een koers van 9.5475). Van een betaling van 72 euro 60 is dus nu 72.45 euro in de polis terecht gekomen (ofwel 27.55% als kosten ingehouden). Zo ook hebben ze echter 8 juli 2009 verklaard dat de spaarpremie niet constant is in de tijd (in tegenstelling tot de gegevens van 19 maart 2010), in 2007 was die gemiddeld 63.06 euro per maand, in 2008 gemiddeld 63.05 euro per maand en in 2009 gemiddeld 62.96 euro per maand.

Die administratie is totaal gecorrumpeerd!! (lees: die viezeriken hebben mijn polis leeggevreten). Erg he??

Die overeenkomst, die Pensioenovereenkomst waar ze vanuit gaan, die heb ik niet ondertekend!! Ik kan wel vertellen waar die ligt, die ligt nog ergens bij Aegon met een grote lijst van bezwaren in een burolade stof te vergaren. En tsja, of ie nu in Leeuwarden of in Den Haag ligt, dat kunnen ze niet meer achterhalen.

Uiteindelijk zal denk ik Marco Keim een hele dikke sigaar voorgeschoteld krijgen. Laat hem die stoppen waar de zon nooit schijnt!!!

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door jammer »

Even aegon gebeld over mijn koersplan, ik heb uitleg gekregen over mijn vragen. Dank u wel. Ik miste alleen of de getoonde eindkapitalen nu netto waren of brutto. Dat MOET hij nog even uitzoeken......Ik krijg het op de mail.
Kan als ze dat nu al niet eens met 100% zekerheid durven te zeggen.....
Waar blijven wij als klant dan?
Wordt vervolgd.

Rodina
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 dec 2011 14:09

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door Rodina »

Even aegon gebeld over mijn koersplan, ik heb uitleg gekregen over mijn vragen. Dank u wel. Ik miste alleen of de getoonde eindkapitalen nu netto waren of brutto. Dat MOET hij nog even uitzoeken......Ik krijg het op de mail.
Kan als ze dat nu al niet eens met 100% zekerheid durven te zeggen.....
Waar blijven wij als klant dan?
Wordt vervolgd.
Misschien deze medewerker gewoon 100% zekerheid wil hebben voordat hij iets zegt. Zouden meer mensen moeten doen.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door jammer »

Ik denk dat het anders zit. Ze moeten eerst aan hogerhand vragen en aan de juristen, wat ze wel en niet mogen zeggen en schrijven.
Dat merk ik uit eigen ervaring.
Ik heb verschillende keren brieven gekregen met de tekst erop:
Verder dan deze gegevens kan en mag ik niet gaan!
Daar heb ik een oplossing voor gevonden:
Je stuurt een brief naar aegon DIRECTIE (Hoofdklachten) te den Haag, en je vermeld dat je een klacht hebt over aegon Leeuwarden. Je raadt het nooit maar je wordt die dag echt terug gebeld vanuit Leeuwarden. En als je geluk hebt, krijg je een antwoord op je vragen. Dat heb ik nu al een paar keer moeten doen. En dan wordt ik weer wat wijzer. En als je dan later weer een aegon medewerker belt voor een andere vraag, is hij of zij soms heel verbaasd, dat je al meer informatie hebt gekregen, wat zij soms niet eens schijnen te weten.
Vandaar ook de reactie van de kant van de aegon bank te Nieuwegein:
U kennis over u specifieke producten is al groter dan onze kennis over dit product.

Zelfs geven ze telefonisch al een reactie:
Hoe denkt aegon HIER mee weg te komen?
Groot gelijk dat u door vraagt.
Het is u geld, doorgaan met vragen stellen.
Ik wens u veel sterkte en houdt moet!

Als DIT al van de medewerkers ZELF komt, dan kan je wel raden hoe ze over hun eigen bedrijf denken.......
Dus jammer gaat door, jammer voor aegon.....

Ik heb zelf bij de eerste paar mail wisseling toen al aangegeven, u mag kiezen of u geeft mijn inleg terug met daarover de wettelijke rente.
Of ik ga net zolang door met vragen stellen dat de onderste steen boven komt.
Aegon koos zelf voor het laatste.....
Dus zo is mijn dossier al gegroeit tot 220 pagina's.

Rodina
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 dec 2011 14:09

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door Rodina »

Ik denk dat het anders zit. Ze


Dat verbaast me niets want wat blijft er anders van je complot theorie over.
Je stuurt een brief naar aegon DIRECTIE (Hoofdklachten)
Ik wist niet dat ze door ook een directie voor hoofd klachten hebben. Ik altijd maar denken dat Aegon een verzekeraar is en geen medische instelling.

En jammer heb je wel eens met de belastingtelefoon gebeld? zo ja, heb je daar ooit mensen aan de telefoon gekregen die iets in orde voor je kunnen maken? waarschijnlijk niet, dit komt omdat bijna alle grote instellingen waar veel klanten naar bellen met vragen callcenters hebben. Het bevreemd mij niet dat mensen daar inhoudelijk tekort schieten en dat ze met specifieke vragen dit moeten navragen. Helaas jammer, het is geen complot.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door jammer »

DAT IS NIET WAAR!!!!!!!

Ik heb een beleggingspolis van de aegon een 100% LIJFRENTE DUS.
De TP had gezegd de aegon zorgt er voor dat u geen las krijgt van de belasting. De aegon regelt het zelf met de belasting.......

Totdat mijn BTP er achter kwam.........
En ik zelf de belastings dienst gebeld heb en wat denk je:
Ze konden terug tot 2004!!!!! En dat hebben ze gedaan.......En zelfs de tip gegeven als deze polis ooit tot uitkering komt let OP!!!! voor 2002 en 2003 heeft u geen belasting terug gave gehad, DUS denk daar zelf even om.......
Zijn tip was meld het dan zelf even, omdat onze computer niet even zomaar 30 jaar terug in de tijd kan kijken. U moet dat voor alle zekerheid zelf even aan ons doorgeven.

Het heeft even geduurd, dat gaf de belastingsdienst zelfs aan. de opgaven van 2004 en 2005 moeten we met de hand en rekenmachine doen, ze staan niet in de PC. Ik heb zelfs de wettelijke rente per jaar terug gehad, dat liep aardig op!!!
7 jaar rente op 2004
6 jaar op 2005
enz.
Zelfs de telefoonnummer van de man er zelf bij + naam. Als je vragen hebt bel maar direct aan mij, zeer graag zelfs.

Ik heb deze man zelfs nog bedankt voor zijn inzet.

GROOTTE KLASSE VAN de belastingsdienst!!!!!! HULDE!!!!!!!

Rodina
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 dec 2011 14:09

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door Rodina »

@jammer

ik vind het erg lastig om met je te communiceren. Ik geef met een voorbeeld aan de grote instanties/bedrijven callcenters hebben waar niet de mensen zitten met de meeste vakkennis.

En nu kom jij met een wollig verhaal. Aegon regelt het met de belastingdienst dat je lijfrentepremie betaald. Dit lijkt mij sterk aangezien iedere burger verantwoordelijk is voor zijn eigen belastingaangifte.

[quote]voor 2002 en 2003 heeft u geen belasting terug gave gehad, DUS denk daar zelf even om.......
Zijn tip was meld het dan zelf even, omdat onze computer niet even zomaar 30 jaar terug in de tijd kan kijken. U moet dat voor alle zekerheid zelf even aan ons doorgeven.
[/quote

En dit klinkt weer als een saldoverklaring. De belastingdienst kan deze alleen afgeven en volgens mij kan de belastingdienst niet verder als 10 jaar terug. Dus als je daarvoor premie niet hebt afgetrokken dien je dit zelf bij de belastingdienst kenbaar te maken.

En dat je een nummer van de man die dit voor je heeft opgelost was geen callcentermedewerker van de belastingtelefoon. Dus hiermee bevestig je eigenlijk mijn punt.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Wanneer zou men dit publiekelijk gaan maken?
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1412982

Tsja de Aegon heeft mij bericht dat ze de methode van de AFM gebruiken om de historische fondsrendementen te berekenen.

En wie gaat de gevolgschade van de vernietigbaarheid van ALLE woekerpolissen betalen?

aemeerkerk
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2011 23:05

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door aemeerkerk »

Hallo,

Ik heb ongeveer 8 jaar geleden ook een contract met terra vitalis gesloten. Achter af gezien had ik mezelf er meer in moeten verdiepen. het is allemaal best ingewikkeld. Ik heb mijn geld ook nog niet terug en ben nog niet meegegaan met de omvorming omdat ik de zaak niet vertrouw..... Wie kan mij wijze raad geven?

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door jammer »

Even een update:

Ik heb mijn overzicht van fundsparen 2011 net gekregen.
Wat is het grote verschil met vorig jaar?
i. ik weet nu na 12 jaar wat de ORV-premie kost nl E 0,24
ii. Waarom nu pas?????
iii. En ik vraag er nu al 1,5 jaar om hoe hoog is die premie dan? en waarom maakt aegon dit nu bekend?
iv. Paul Boomkamp staat er niet meer onder als directeur maar Robert van Tol???
v. wat heb ik dan voor de ORV - premie betaald in:
1999? wat ik aan ORV premie terug gekregen heb in dit jaar is E 5,54
2000? E 7,39
2001? E 7,03
2002? E 7,27
2003? E 6,43
2004? E 6,79
2005? E 7,27
2006? E 6,07
2007? E 6,91
2008? E 6,91
2009? E 7,03
2010? E 7,15

Dus er kan MAAR 1 conclusie zijn vroeger heb ik VEEL MEER betaald.......
anders zou de premie niet zolaag zijn.....en zou ik zeker GEEN geld terug gekregen hebben.....over deze jaren.....

Ik ga aegon nogmaals vragen hoe hoog is de premie EERST geweest per jaar en te beginnen in 1999. t/m 2010

Mij is verteld (door aegon) dat Frits Drost de nieuwe man zal worden....... Waarom???? Niet Frits????

NU voor mijn fundpensioen:
Ook daar staat nu voor het eerst de ORV-premie op nl E 1,68
punt ii t/m v geldt hier ook voor!!!!

Ook hier heb ik ORV-premie terug gekregen......ook al vanaf 1999 t/m 2010...

Ongeloofelijk nog steeds is de onderste steen niet boven gekomen........

Felix je hebt gelijk je eerdere voorspelling over het Historisch rendement klopt bijna, volgens aegon bedraagt deze 6,89%
Of het JUIST berekend is laat ik aan de AFM over......

Let wel volgens de AFM methode moet het een meetkundig rendement zijn.....
of aegon dat ook gedaan heeft?????Ik trek het zwaar in twijfel..........

(teller staat nu op 50773 bezoekers)

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door jammer »

Vreemd blijft het wel.............Nogmaals de Algemene voorwaarden van deze verzekeringen doorgespit. Deze verzekeringen vallen BEIDE onder nummer 17.
En er staat NIKS over geschreven......Iets voor de KIFID? en voor de AFM?
En NOG belangrijker wat aegon er mee doen???? En er AAN DOEN????

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer schreef:Vreemd blijft het wel.............Nogmaals de Algemene voorwaarden van deze verzekeringen doorgespit. Deze verzekeringen vallen BEIDE onder nummer 17.
En er staat NIKS over geschreven......Iets voor de KIFID? en voor de AFM?
En NOG belangrijker wat aegon er mee doen???? En er AAN DOEN????
hee mijn Safe-Pensioen heeft ook voorwaarden onder nummer 17.
Bij mij is de overlijdensrisicopremie nihil.
Vreemd, want het bij overlijden uit te keren bedrag is aanzienlijk hoger dan de huidige waarde. Lijkt me toch dat er iets verzekerd moet zijn.
En ik heb geen overlijdensrisicopremie teruggekregen, althans ik heb het niet inzichtelijk dat ik iets terug heb gekregen.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer schreef:
iv. Paul Boomkamp staat er niet meer onder als directeur maar Robert van Tol???
Mij is verteld (door aegon) dat Frits Drost de nieuwe man zal worden....... Waarom???? Niet Frits????
jammer ik denk dat Frits Drost er geen zin meer in had voor paal te gaan staan en dat ze nu iemand anders hebben gestrikt voor deze functie.
Dit forum heeft immers een hoge leesdichtheid.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door jammer »

Ach wat jammer nou, ik heb ooit eens 1 pittige brief gestuurd naar Frits Drost en ziet hij nu al af om de hoogste woekerpolis directeur te worden????
Man dat is toch een EER!!!!! 1,2 miljoen klanten te woord staan en de Kifid en de AFM en de politiek en de DNB. Man wat levert dat een overwerk op, je loopt toch financieel dan lekker binnen....zou ik zeggen.......
Ik ga direct even googlen wie is Robert van der Tol?
:roll: Mag hij de TOL betalen???? :lol:

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer schreef: Felix je hebt gelijk je eerdere voorspelling over het Historisch rendement klopt bijna, volgens aegon bedraagt deze 6,89%
Of het JUIST berekend is laat ik aan de AFM over......
Tsja, rekenen.....
Ik gaf op 6.72%. Een iets betere fit kreeg ik met 6.71%
En toch is er hier iets heel vreemds aan de hand met die fondsrendementen van de Aegon.
Laatst gewijzigd door felixbeijer op 19 feb 2012 20:12, 2 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door felixbeijer »

jammer schreef:(teller staat nu op 50773 bezoekers)
En we staan nu al op 51338.
Volgens mij zit geheel Aegon dit forum mee te lezen.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door jammer »

Even gegoogeld:
Robert van Tol is eerder al goed gekeurd door de DNB stond ergens in het archief, maar ik weet niet of hij in DEZE functie gekeurd hoeft teworden of is gekeurd???
In 2008 was hij 42 (stond ook ergens in het archief) dus nu is hij ± 45 jaar.
En is werkzaam bij aegon sinds 1991.
Hij was/is ook directeur bij Spaarbeleg (koersplan, enz.)
Hij heeft een bril op!!!!!!(dat had/heb ik helaas niet, anders had ik de niet vermelde kosten van aegon misschien wel kunnen lezen en de kleine lettertjes)....

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door jammer »

He Felix je hebt gelijk met die RENDEMENTEN kijk maar:

Opgave van 2012 dus van het jaar 2011.
Bij 6,89% (historisch rendement) rolt er een bedrag uit van E 12.357
Dat kan hoor ik u zeggen, MAAR NU:

WEER IETS VOOR DE AFM EN DE KIFID EN DNB.

Opgave 1999 (eerste progonse OP HET OFFERTE BLAD) staat bij 5,6% rolt er een bedrag uit van E 13.800.

HOE IS DIT MOGELIJK????

Wie heeft er een verklaring voor????????

Dit geldt voor het fundsparen de INLEG is NOOIT veranderd...... :shock: :shock: :shock:
Laatst gewijzigd door jammer op 19 feb 2012 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door jammer »

Ik ga nu direct het fundpensioen nakijken......
(ze zitten beiden in het equity fund 100% op aandelen)

Opgave 2012 dus van het jaar 2011:

Weer 6,89% (historisch fonds rendement) rolt er een bedrag uit van E 43.318
Offerte uit 1999 bij 5,6% (is verlaagd fondrendement) zou ik krijgen.......E 43.531

Ook hier een groot verschil 6,89% - 5,6% = 1,29% en het geld bedrag is maar E 213,- ?????????????????????

aegon HOE kan DIT?????
Zou u hierover uitleg kunnen geven....De duizenden meelezers zullen u ZEER dankbaar zijn.........

OOK bij deze polis is de INLEG NOOIT veranderd......

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Aegon, ik wil schadevergoeding (3) en schadebeperking!

Ongelezen bericht door jammer »

En aegon wie kan ik bellen om hierover uitleg te kunnen krijgen.
Zou u, zo vriendelijk willen zijn u telefoonnummer hier bekend te maken?
Zodat ik direct de juiste man aan de lijn heb?

Het zou toch niet zo zijn dat Robert nu al fouten heeft gemaakt???

Gesloten