LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
piet jagers

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door piet jagers »

daarnaast ben ik ook nog 2jaar in buitenl geweest waar ze dit niet hadden
dus daar hoef je me ook niks over te vertellen
heb daar in krottenwijken gezeten maar ook in de duurste plaatsen
dus ga me niet vertellen dat wat daar en hier speelt

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Dat valt wat mij betreft onder mijn eerder aangehaalde uitzonderingen, de extreme gevallen. Maar ja, dan nog, in een ander land hadden deze mensen mogelijk op straat moeten bedelen of waren ze dakloos om maar wat te noemen. Nu krijgen ze ternminste nog geld. En dat is mooi, toch? Voor de duidelijkheid: ik gun het hen. Maar ik vind wel dat we ook moeten stilstaan bij het feit hoe deze mensen het moesten doen als er helemaal niet zoiets bestond als het UWV. Die 10 dagen later uitbetalen is dan slechts een pinda.
manondoris schreef:
JtC schreef:Ik val niet in, maar in een rijk land als dat van ons vergeet je bepaalde dingen heel erg snel. Heel erg snel. Als je niet binnen bent, wat je misschien allang had moeten zijn, dan heb je in je leven de verkeerde keuzes gemaakt. Dat geldt voor jou, maar ook voor mij. Je bent zelf verantwoordelijk voor jezelf, niet een ander of iets anders. Je moet dat natuurlijk wel (in)zien of willen (in)zien.
keuzes !!!!!! hoe kom je daar nou bij,mensen die 100% zijn afgekeurd hebben geen keus.

JtC

In dat geval hoef ik het je niet te vertellen want dan weet je het zelf wel. Die ervaring heb je in je rugzak en dan zou je het kunnen gebruiken om zaken in het leven te kunnen relativeren, niet dan?
piet jagers schreef:daarnaast ben ik ook nog 2jaar in buitenl geweest waar ze dit niet hadden
dus daar hoef je me ook niks over te vertellen
heb daar in krottenwijken gezeten maar ook in de duurste plaatsen
dus ga me niet vertellen dat wat daar en hier speelt

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

voor jou mischien een pinda maar voor de ander een pindarots, en we wonen in nederland met onze rechten en plichten,dus hier moeten we het doen.ik kan wel in een hutje in de rimboe in afrika gaan wonen,dan heb ik ook niet zoveel nodig als een leven in nederland.

JtC

Dat heeft er zeker ook wel mee te maken, ja. Kijk je kan daar inderdaad over gaan klagen. Maar je kan dus ook zeggen: prima zo. Ik heb wel minder dan dat ik zou krijgen, maar nu heb ik nog wat en (als je kinderen hebt) kan ik bij ze zijn. Of iets in die geest, je snapt denk ik wel wat ik een beetje bedoel.
manondoris schreef:ik krijg 600 euro per maand als ik kon werken waren het er minimaal 1600 geweest. als je bedoelt dat je een keus hebt om gelukkig te zijn,kan ik daar tot op zekere hoogte in meekomen.

piet jagers

nogmaalssssssssss nederland is niet rijk

manondoris

@jtc ik ben een gelukkig mens en ik heb een rijk leven in alle opzichten,ik ben ook alltijd positief en ik heb bijna alltijd schik in het leven,ondanks mijn beperkingen. al leg ik me daar ook niet zo gauw bij neer :P maar stel je hebt alleen een uitkering en je kunt het allemaal net redden zonder schulden te maken.maar je hebt een rot lijf waar je veel last van hebt,dan snap ik dat de moed je in de schoenen zakt van zon bericht van het uwv.je krijgt gewoon koud een brief op de mat met de aankondiging.ik snap dat dan bij sommige de paniek om het hart slaat.

JtC

@ piet: Onzin, met het UWV, WSNP en nog meer van dat soort regelingen is dit zeker een rijk land. Als we geen rijk land zouden hebben, was er ook geen geld vrijgemaakt ervoor en konden behoeftigen het mooi zelf regelen.

manondoris

JtC schreef:@ piet: Onzin, met het UWV, WSNP en nog meer van dat soort regelingen is dit zeker een rijk land. Als we geen rijk land zouden hebben, was er ook geen geld vrijgemaakt ervoor en konden behoeftigen het mooi zelf regelen.
tuurlijk zijn wij een rijk land!!! maar je staat er van te kijken hoeveel mensen er in dit rijke land onder de armoede grens leven,maar goed dat is dan weer een hele andere discussie!

piet jagers

waar is het wsnp voor

manondoris

dat is als je in de schulden zit ,dan helpen ze je er weer boven op. en dat is allemaal goed geregeld maar als je er niet inzit heb je dat ook niet nodig :P

piet jagers

ojeeeeeee
maar hoe kom je dan aan schulden

JtC

Ik vind die discussie best hierbij passen, het heeft er zeker ook wel mee te maken. Maar vergis je niet, er zijn er ook voldoende die het er ook zelf naar maken. Die weigeren pertinent te werken om welke flutreden dan ook of die denken "mwah, het zal mijn tijd wel duren..". Niet iedereen in dit land heeft de ambitie om hard voor zijn eigen centen te werken, al zou hij of zij dat wel kunnen. En ook die mensen zitten onder de door jouw genoemde armoedegrens. Ze maken zichzelf afhankelijk van dit systeem, maar als er dan wat verandert, geklaag (en paniek).

Uitkeringen zijn dan wel geen vetpot, maar het kan natuurlijk nog veel erger. Als we het dan toch hebben over mensen die onder de armoedegrens leven: mensen in de WSNP moeten het dikwijls doen met slechts Euro 20-30 in de week voor complete gezinnen met kinderen. Maar het lukt uiteindelijk wel, want die mensen gaan na 3 of 5 jaar uit de WSNP met een schone lei (en een deel niet, ok). Als het die mensen lukt, dan moet de verschuiving van uitbetaling van het UWV ook op te vangen zijn, toch?

JtC

Als je bijvoorbeeld een hypotheek neemt op een huis, maar eigenlijk geen geld hebt om de lekkages te repareren en je te werk moet gaan met emmers...
piet jagers schreef:ojeeeeeee

manondoris

ik vind het geen vergelijking !!!!!! wao of bijstand een wereld van verschil.

manondoris

JtC schreef:Als je bijvoorbeeld een hypotheek neemt op een huis, maar eigenlijk geen geld hebt om de lekkages te repareren en je te werk moet gaan met emmers...
piet jagers schreef:ojeeeeeee
als je gezond bent van lijf en leden pak je alles aan om je gezin draaiend te houden .

JtC

Ja, normaliter wel, helaas denken velen er zo niet over. Ze pretenderen wel zo te zijn, maar de realiteit is anders. Jammer, want die mensen vern&*ken het zo voor een ander.

piet jagers

of je betaalt de rekeningen niet op tijd toch ook of niet

JtC

@ piet: Ja dat kan ook. Maar je bedoelt dat dat een gevolg is van de verschuiving bij het UWV? Zo hard loopt dat niet, dan moet er toch echt wel heel veel meer aan de hand zijn voordat je in de WSNP belandt. Dan ben je toch echt wel al heel lang en diep onderweg naar de afgrond. Geloof me, ik kan het zelf weten... er is echt wel iets meer nodig dan 2 weken verschuiving om een zodanige schuldenpost op te bouwen dat de situatie nijpend wordt.

JtC

@tiptoo: ik denk eigenlijk dat het niet zo is dat ze het niet waarderen. Ik denk alleen dat in hun ogen het gevolg van de verschuiving het belang van de aanwezigheid van een instantie als het UWV overstijgt. Laat ik wel zeggen: het UWV is natuurlijk verre van perfect, dat mag dan ook zeker wel gezegd worden. Mja, perfect zijn ook niet de bewindvoerders in de WSNP, de Belastingdienst, onze regering...

Gesloten