Dat is net zoiets als zeggen dat Richard Hammond als autojournalist, conclusies kan trekken uit de meetgegevens die je krijgt bij het uitlezen van de foutcodes van een motor.Jose2501 schreef: ↑27 aug 2021 10:08Maarten Keulemans is een wetenschapsjournalist en hij lijkt mij toch echt wel conclusies te kunnen trekken uit wetenschappelijk onderzoek.sjohie schreef: ↑27 aug 2021 09:57Misschien moeten leken maar es stoppen met het interpreteren van medische onderzoeken? Die zijn doorgaans best nauw qua opzet/bandbreedte, nog los van wat er in vertalingen buiten de boot valt. De meeste conclusies die leken trekken, zijn helemaal niet zo te maken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 2)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)
-
Ik las zojuist dit bericht: https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... iekenhuis/
Als ik nu niet naast allochtoon wil zitten omdat er een grote kans bestaat dat deze niet gevaccineerd is, discrimineer ik dan of mag ik kiezen voor mijn eigen gezondheid?
Als ik nu niet naast allochtoon wil zitten omdat er een grote kans bestaat dat deze niet gevaccineerd is, discrimineer ik dan of mag ik kiezen voor mijn eigen gezondheid?
reggie2
vindt dit leuk
We laten vanaf nu alleen nog maar gevaccineerde buitenlanders dit land binnen. Kan Wilders zich vast ook in vinden
reggie2
vindt dit leuk
Ik had gisteren een rare ervaring. Collega vroeg mij bij een iemand met een gebroken been langs te gaan met een bosje bloemen. Op zich niets bijzonders, doen we vaker voor elkaar.
Op het glas in de voordeur een sticker: 'verboden toegang voor gevaccineerden'
Aha en dank je wel voor de info.
Tja, als werkgever mag je niets vragen, maar zo duidelijk had ik het nog niet bij de hand gehad.
Bloemetje afgegeven en de rest is voor mijn collega om een oplossing te vinden.
Tja, als werkgever mag je niets vragen, maar zo duidelijk had ik het nog niet bij de hand gehad.
Hoe herken je een allochtoon? Hoe herken je of iemand gevaccineerd is?Ik_weet_niet_alles schreef: ↑01 sep 2021 19:10Als ik nu niet naast allochtoon wil zitten omdat er een grote kans bestaat dat deze niet gevaccineerd is, discrimineer ik dan of mag ik kiezen voor mijn eigen gezondheid?
Je kunt niet kiezen voor je eigen gezondheid, dat doen anderen wel voor je
Ik zie in het nieuwsbericht eerder een bevestiging, dat de overheid veel eerder in veel meer talen had moeten communiceren over dit onderwerp. Als vrijwilligers de persconferenties gaan vertalen, laat je steken vallen. De prijs daarvoor zien we nu terug in de besmettingen en opnames in de ziekenhuizen.
Als je in Nederland leeft, hoor je Nederlands te kunnen spreken, schrijven en lezen.
Het is al in genoeg talen. Deze mensen zijn bang voor die rare verhalen van de wappies.
Het is al in genoeg talen. Deze mensen zijn bang voor die rare verhalen van de wappies.
-
In Urk wil je toch ook niet naar de supermarkt.
reggie2
vindt dit leuk
Of in elk geval een taal waarmee je je verstaanbaar kan maken bij redelijk wat mensen, zoals bijvoorbeeld Engels.
-
Tja,de tweedeling dus.Jablan schreef: ↑01 sep 2021 19:57Ik had gisteren een rare ervaring. Collega vroeg mij bij een iemand met een gebroken been langs te gaan met een bosje bloemen. Op zich niets bijzonders, doen we vaker voor elkaar.
Ken ook mensen die dat vinden/zeggen voor niet gevaccineerden.
Droevig.....
-
Je hebt anders genoeg autochtone Nederlanders die ook niet te verstaan zijn. Zitten veel wappies bij.
-
Dat lijkt me sterk,als je de van overheidswege verstrekte info niet kunt volgen,denk je dan dat die mensen wel de info van de door jouw genoemde wappie`s wel snappen?
Denk toch dat het meer te maken heeft met een algeheel wantrouwen tegen een door hen geheel niet begrepen nederlandse overheid die ze (misschien) ook nog eens zien/erkennen als niet hun overheid.
Maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker.
Wat mijzelf aangaat:ik kan de info van onze overheid redelijk volgen en ook die van de z.g.wappie`s en van beiden word ik niet veel wijzer.
Dus ga ik maar af op mijn gezonde verstand en de dingen die ik door mijn levenservaring en opvoeding geleerd heb.
Waarschijnlijk als tegenreactie op mensen die ongevaccineerde personen willen weigeren?
Of gewoon een “grapje”.
Zou mooi zijn, is niet de praktijk. Als je vanuit een EU-land in Nederland komt, is een taalcursus voor eigen rekening, wordt niet eens automatisch aangeboden. Waardoor die mensen het moeten hebben van de info op sociale media.
Dat kun je wel raden. Het staat op Facebook en dan is het waar. Ze hebben zich zo diep ingegraven, dat ze wel dit soort stickers kopen, maar geen prikafspraak durven te maken.
Dat kun je wel raden. Het staat op Facebook en dan is het waar. Ze hebben zich zo diep ingegraven, dat ze wel dit soort stickers kopen, maar geen prikafspraak durven te maken.[/quote]
Ik vrees inderdaad dat dat het is. Triest.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Die zin staat zo bol van polarizerend taalgebruik, het doet me terugdenken aan "De Laarzen" van "het klein orkest"
Dan ben je hier racistisch aan het trollen.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑01 sep 2021 19:10Ik las zojuist dit bericht: https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... iekenhuis/
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... hp&pc=U531
Nog een variant.
Gaat lekker zo, had nog niet van deze gehoord.
Nog een variant.
Gaat lekker zo, had nog niet van deze gehoord.
moederslink
vindt dit leuk