LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Censor
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jun 2018 11:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Censor »

Afgelopen week las ik ergens dat de uitleg voor sommigen toch wat moeilijk soms is dus dat is mooi , veel plaatjes.
Ook de gebarentolken hebben soms moeite om het precies goed te gebaren.
Vergeet niet dat ruim een miljoen mensen ( als ik mij niet vergis) laaggeletterd is en soms zelfs analfabeet is.
Laatst gewijzigd door Censor op 01 mei 2020 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper
Berichten: 1862
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Je zou haast in de complot theorieën gaan geloven!
Het is een voor opgezet plan van de Moslims,de Joden,de Amerikanen ,de Chinezen,de vrijmetselaars,microsoft,google of Rutte om de wereldheerschappij eindelijk te bereiken.
En ik ben vast nog wel een paar mogelijkheden vergeten.
En zijn een flink aantal mensen die in een van die mogelijkheden geloven,en dat maakt het m.i.alleen maar erger want door je op dat soort onzin te focussen heb je geen energie meer om op een verstandige manier met deze ellende om te gaan.
Trump heeft bewijs gezien dat het virus uit een Chinees lab is ontsnapt,dus toch de Chinezen?

angel1978
Berichten: 11137
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chinezen en bleekmiddel natuurlijk..

16again
Berichten: 16216
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
01 mei 2020 20:36
Kijkt u ooit verder dan uw portemonnee?
Ik had het over het begrotingstekort. Dat is niet mijn maar ONZE portemonnee.

ZeerPrivé
Berichten: 5796
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Jablan schreef:
01 mei 2020 21:02
Vanavond in het journaal een Belgisch modehuis met design-mondkapjes. Precies wat ik bedoelde. :wink:

Maar dan moet je wel de bijpassende jurk kopen. 8)

Lady1234
Berichten: 27348
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, dus ook de mijne. Maar u hebt een tunnelvisie op uw portemonnee.

En over dat begrotingstekort komen we ook wel heen. Geen loonsverhogingen, dus ook niet de uitkeringen, wellicht verlaging van de pensioenen, belastingverhogingen. Dat zijn de vooruitzichten. Oftewel “broekriem aanhalen”.

Dan maar emigreren naar een land waar ze corona hebben laten woeden, waar ze dus zonder schulden zitten?

Welk land zou dat nou kunnen zijn?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Nieuw Zeeland springt er heel gunstig uit. Slechts 19 doden en alles is weer van het slot af.
Direct alles op slot gedaan en afgesloten. Dat kon ook makkelijker omdat het eilanden zijn.
Maar Nieuw Zeeland heeft evengoed grote steden.

Ze zeggen nu : " we hebben Corona geëlimineerd ".

Lady1234
Berichten: 27348
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik dacht dat Kaapverdië het ook heel goed deed met “maar” één dode. Dus er is nog keus.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar zodra er meer mensen naar toe gaan gaat overal de hel los. Je kunt het niet overslaan. Of je moet alles dicht houden tot er een vaccin is.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Dichthouden tot er een vaccin is, is geen optie. Men wil op reis en rond de Middellandse Zee is een zomer met toeristen erg welkom.
Theotrucker schreef:
01 mei 2020 20:25
Iemand die zijn zaak opent tegen de regels weet dat dat het laatste is geweest. Een Coronabon levert een strafblad op.
Dan zou een overtreding van de noodverordeningen en noodwetten een misdrijf moeten zijn. Dat ben ik niet tegengekomen in de noodverordening voor de regio Eindhoven (enige, die ik bekeken heb).
Censor schreef:
01 mei 2020 21:30
Afgelopen week las ik ergens dat de uitleg voor sommigen toch wat moeilijk soms is dus dat is mooi , veel plaatjes. Ook de gebarentolken hebben soms moeite om het precies goed te gebaren. Vergeet niet dat ruim een miljoen mensen ( als ik mij niet vergis) laaggeletterd is en soms zelfs analfabeet is.
Bij dit bedrijf is de helft van het personeel Duits (Russisch), de andere helft Nederlands (Internationaal). De plaatjes worden nog aangevuld met stickers voor het éénrichting-looppad en er komt een porto-cabin voor alle chauffeurs, die moeten lossen en laden, met daarin een toilet, douche en iets om eten mee te verwarmen. Wel handig, want nu alles dicht is, is hygiëne voor deze beroepsgroep een echt probleem aan het worden.
ZeerPrivé schreef:
01 mei 2020 21:42
Maar dan moet je wel de bijpassende jurk kopen. 8)
*lach* never. Mondkapjes zaten trouwens 2x in het journaal. De OV-bedrijven hebben per brief om zo'n plicht gevraagd, want de anderhalve meter is niet werkbaar in het OV.
Het ongeduld neemt toe, denk ik. :wink:

Lady1234
Berichten: 27348
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als alle jonge, gezonde, hoogopgeleide rijken vertrekken, is er daar toch geen probleem, want die hebben geen corona.

Die aantekening op je strafblad naar aanleiding van die boete werd ook uitgebreid behandeld in Een Vandaag.

16again
Berichten: 16216
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
01 mei 2020 21:48
Ja, dus ook de mijne. Maar u hebt een tunnelvisie op uw portemonnee.

En over dat begrotingstekort komen we ook wel heen. Geen loonsverhogingen, dus ook niet de uitkeringen, wellicht verlaging van de pensioenen, belastingverhogingen. Dat zijn de vooruitzichten. Oftewel “broekriem aanhalen”.

Dan maar emigreren naar een land waar ze corona hebben laten woeden, waar ze dus zonder schulden zitten?

Welk land zou dat nou kunnen zijn?
De implicaties gaan verder dan de portemonnee. Loonsverhoging? Beter om te denken in aantallen werkelozen.
Het blijft natuurlijk niet bij "broekriem aanhalen." De zorg gaat flink uitgekleed worden, want onbetaalbaar geworden. Huisvesting idem dito, daklozen gaan elkaar onder de bruggen verdringen.
Ik denk niet aan emigreren naar andere landen (=vluchtgedrag), maar aan een slimmere aanpak hier.

Lady1234
Berichten: 27348
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dat komt vanzelf, net als in de landen om ons heen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Er zijn nog steeds mensen die serieus denken dat ze over drie maanden gewoon verder kunnen met hun leven. Erg hard voor hun als men het nog niet door heeft.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Die 1.5 meter afstand komt verankerd in een wet, althans, dat wil Grapperhaus.
Grapperhaus zegt dat het draagvlak afneemt voor deze noodverordening. Een noodverordening is alleen toegestaan in een acute crissituatie en mag niet te lang duren in een rechtsstaat met het oog op de voortdurende gevolgen voor de vrijheden en grondrechten van eenieder.

Dat wordt puzzelen ...een permanente 1.5 meter afstand maatschappij en het is nog maar de vraag of deze wet er door komt.

Nijogeth
Berichten: 10211
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een land dat zo'n wet invoert, dat kan toch niet meer als een modern westers land gezien worden? Dat zijn Midden-Oosten taferelen, als je het mij vraagt. Mensen wettelijk dwingen anderhalve meter afstand te houden.....

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jablan schreef:
01 mei 2020 22:26
Theotrucker schreef:
01 mei 2020 20:25
Iemand die zijn zaak opent tegen de regels weet dat dat het laatste is geweest. Een Coronabon levert een strafblad op.
Dan zou een overtreding van de noodverordeningen en noodwetten een misdrijf moeten zijn. Dat ben ik niet tegengekomen in de noodverordening voor de regio Eindhoven (enige, die ik bekeken heb).
Nee. Het is een misvatting dat je alleen voor misdrijven en strafblad kunt krijgen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Nijogeth schreef:
02 mei 2020 00:41
Een land dat zo'n wet invoert, dat kan toch niet meer als een modern westers land gezien worden? Dat zijn Midden-Oosten taferelen, als je het mij vraagt. Mensen wettelijk dwingen anderhalve meter afstand te houden.....
Dat kun je natuurlijk van iedere wet die iets verplicht of verbiedt ,zeggen, of althans iedere wet waar je het niet mee eens bent.
Bij de wet in kwestie gaat het overigens nog steeds om tijdelijke wetgeving.

witte angora
Berichten: 31229
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Die spoedwet zou tot 30 september moeten gelden. Uiteraard kan dat verlengd worden, maar ook dat zal niet eeuwig zijn.

Tenzij de Russen op een dag binnenvallen. dan wordt het weer een ander verhaal.

witte angora
Berichten: 31229
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Het wordt straks weer lekker druk in de trein...

https://www.ad.nl/buitenland/air-france ... L96K0G-oUU

Gesloten