Om met het laatste te beginnen: onjuist. (wel heel begrijpelijk)Nijogeth schreef: ↑03 sep 2021 18:41Maar als je niet gevaccineerd was, dan had je je nu ook niet verheven kunnen voelen boven de mensen die zich niet gevaccineerd hebben. Het wordt ondertussen steeds meer een tweedeling, zelfs mijn collega stelde al voor om klanten te vragen of ze gevaccineerd zijn en ze anders te weigeren. Mijn baas is heel strikt in alles rondom corona, maar die zag daar het nut dan weer niet van, omdat iedereen op het werk gevaccineerd is en er ondertussen een net zo grote kans is het virus van een gevaccineerde te krijgen als van een ongevaccineerde.
Ongevaccineerd => Gedurende meerdere dagen een hoge viruslast in keel en neus, begint al voor de eerste symptomen.
Gevaccineerd => Een dag met die hoge piek van het virus in neus en keel.
Juist die dagen verschil maken bij de kans op verdere verspreiding het verschil.
De tweedeling is al lang gaande.
Ja. Indirect. Ik vind het prima, want elke Covid-patiënt in het ziekenhuis betekent dat de behandeling van andere patiënten daardoor beïnvloed wordt. (Cynisme =>) Uitstel, afstel, oeps, sorry, de helft van onze patiënten op de wachtlijst is overleden.
Geloof me, je moet dit virus niet willen hebben. Wij kunnen het navertellen en daar zijn we heel gelukkig over. We doen er ook alles aan om weer onze oude conditie terug te krijgen, want dat is het grootste probleem nadat je 'genezen' bent. Al zoveel mensen gesproken of gehoord, die voor Corona echt sportief waren en nu geen trap meer op kunnen. Ja, zittend, trede voor trede achteruit omhoog.snellie schreef: ↑03 sep 2021 20:06Ik ben (stom genoeg) zo'n type die bij dit soort draconische maatregelen van de regering juist de hakken in het zand zet. Het scheelt wel dat wij vrijwel nooit ergens naartoe gaanbehalve af en toe een dagje Den Bosch.
Wel hoop ik dat er veel mensen na een bezoek aan Zandvoort besmet blijken te zijn. Net goed!
Mijn directeur is met de Deltavariant in het ziekenhuis beland en hij kan maximaal drie uur achter elkaar werken, daarna minstens twee uur ... helemaal niets. Aangezien het werk van mijn man een goed voorbeeld was, staat er nu een bed op het bedrijf.
Om bij je opening aan te sluiten: zo draconisch zijn de maatregelen niet en ook niet geweest. Je mocht altijd je huis uit, je mocht in elk geval vrij door eigen land reizen, alles was leverbaar (al zijn de extreme levertijden erg frustrerend soms). De pijn zit in alles voor de vrije tijd.