En deze datum plus 1 jaar en drie maanden is ook eind augustus....
Wat gaat er toch in hemelsnaam allemaal in augustus gebeuren??
Aegon Levensverzekering NV.
(statutair gevestigd te Den Haag)
per adres
Postbus 23001
8900 MB Leeuwarden
Ter attentie van de directie.
xxxxx, 25 mei 2010.
Betreft: verzoek tot verschaffen van de juiste gegevens betreffende onze verzekeringen.
LS,
Naar aanleiding van uw antwoord op onze brieven van februari en maart jl, stuurden wij u, 29 maart, bijna twee maand geleden, brieven aangaande ons Safe-Pensioen, Koersplan en Levensloop Vermogen (bijgevoegd), met het verzoek voor 15 mei de juiste gegevens op te sturen en de vragen te beantwoorden. Helaas hebben wij tot heden geen antwoord ontvangen. Ook heeft onze tussenpersoon geen contact met ons opgenomen, hoewel Aegon ons een afschrift had bijgevoegd van een brief aan onze tussenpersoon.
Wellicht hebben onze brieven (verstuurd naar het door Aegon doorgegeven antwoordnummer) u niet bereikt; wellicht is niemand in uw organisatie beschikbaar gevonden die de berekeningen juist kan uitvoeren. Daar Aegon misschien niet uit eigen beweging de foutieve verwerkingen kan en zal corrigeren, wensen wij als belanghebbende van onze verzekeringen, om onze rechten veilig te stellen, per deze datum een formele KLACHT in te dienen. Onze KLACHT heeft betrekking op (maar is niet gelimiteerd tot) de volgende waarnemingen/omstandigheden en die zoals in eerdere brieven verwoord:
(a) slechte en gebrekkige informatievoorziening, onduidelijk taalgebruik met onduidelijke formuleringen en onduidelijke voorwaarden.
(b) het plegen van wanprestatie door het verwisselen van gegevens en/of foutieve verwerkingen in uw administratiesysteem, cq onrechtmatig handelen door de administratiekosten en/of de beheerkosten van de fondsbeheerder dubbel te berekenen.
(c) het niet verschaffen van de juiste gegevens zoals verzocht in onze eerdere brieven.
Daar ons het vermoeden bekruipt dat als gevolg van bovengenoemde redenen bij de administratieve omzettingen bij Aegon nogal wat fouten zijn opgetreden, doordat medewerkers bij Aegon zelf ook niet meer weten welke kosteninhoudingen gedaan worden en waarvoor deze bedoeld zijn, sturen wij u bij dezen nogmaals het verzoek:
(i) om onze verzekeringen te controleren en nu eens eindelijk de juiste gegevens te verschaffen,
(ii) onze eerdere vragen uit onze eerdere brieven te beantwoorden (cq te doen laten beantwoorden voor zover deze de tussenpersoon aangaan).
(iii) enkele additionele vragen te beantwoorden.
Voor zover bovengenoemde niet het gevolg blijkt van foutieve verwerkingen, zijn wij (na enige zoektochten op het internet) tot het inzicht gekomen dat Aegon en/of de tussenpersoon die deze producten namens Aegon heeft aangeboden (voor zover de tussenpersoon bekend was met de zich sedert 2008 openbarende kostenproblematiek), ons door onduidelijke en ondeugdelijke informatie, zowel bij aanvang als ook tot recentelijk, heeft bewogen tot het aangaan en instandhouden van genoemde overeenkomsten, terwijl Aegon wist cq had moeten begrijpen dat, gelet het feit dat het door ons beoogde doel van de overeenkomsten is vermogen op te bouwen, Aegon en/of de tussenpersoon ons daarvan had moeten weerhouden cq zichzelf ervan had moeten weerhouden gedane kosteninhoudingen te (blijven) bezigen. Daarom zijn wij, in aanvulling op het in onze eerder brieven gemelde, van mening dat Aegon (of de tussenpersoon) misbruik van omstandigheden (probeert) te maken doordat wijzigingen voor ons kosten teweeg brengt: wegens verpanding aan de hypotheek en/of i.v.m. fiscale wetgeving. Wij van mening dat Aegon onze situatie bij de toezichthouder de AFM dient te melden. Ondergetekenden zijn nog steeds van mening dat de oorspronkelijk door/namens Aegon gedane toezeggingen geëffectueerd dienen te worden.
Wij hopen de (eerder) gevraagde JUISTE gegevens te ontvangen. Voor het geval het wat langer kan duren de data in uw administratie te traceren en zaken juist te laten uitrekenen, verzoeken wij u ons deze brief voor ontvangst te bevestigen en een termijn aan te geven binnen welke u denkt wel te kunnen antwoorden. In dat geval verzoeken wij u ook te bevestigen dat dit geen gevolgen heeft voor de mogelijk te volgen bezwaar/beroepsprocedure (bv via het KIFID zoals door xxxxx geadviseerd) en dit reeds nu aan het KIFID te melden.
Indachtig xxxxxxx verzoeken wij u tevens ons informatie te verschaffen welke bezwaar/beroepsprocedures mogelijk te volgen zijn (wij willen uiteraard niet strijdig met artikel xxxxx handelen). Omwille xxxxxxxx wensen wij, ter bescherming van betrokkenen, hierover geen contact te hebben.
Met vriendelijke groet,
Felix Beijer en xxxxxx Beijer-xxxxx.