LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
kaufman007
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2011 19:37

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door kaufman007 »

wat schiet ik daar eigenlijk mee op? Het nieuwe modem heeft voor mij uitsluitend waarde als het geintergreerde wlan en wifi goed functioneert.

Ziggo zegt zelf dat het een software probleem in het wireless deel is. Morgen ga ik weer bellen om te informeren naar een update.

kaufman007
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2011 19:37

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door kaufman007 »

recente meting 2.2mb down 0.7 up. joepie.

Kan ik in het modem het signaal via settings opschroeven?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door bprosman »

wat schiet ik daar eigenlijk mee op? Het nieuwe modem heeft voor mij uitsluitend waarde als het geintergreerde wlan en wifi goed functioneert.
Dan heb je EN bewezen dat het een Ubee WiFi probleem is (maar dat moge inmiddels wel duidelijk zijn) EN je hebt een fatsoenlijke verbinding tot de software upgrade.
Signaal opschroeven heeft geen zin als dat al zou kunnen. Of bedoel je het WiFi vermogen ?

kaufman007
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2011 19:37

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door kaufman007 »

Ik ga morgen ziggo vragen het router deel uit te schakelen.
Ik laat je het resultaat weten. Na wat informeren heb ik trouwens al meer dan 10 vrienden en bekenden die exaxct hetzelfde probleem hebben. Bedraad volle 40mb down, wireless varierend van 2mb tot max 12... Wat is nog steeds verbazend vind is dat Ziggo hier schijnbaar makkelijk mee omgaat. Het is een "known error". Zet het op je site, laat het je 'klanten weten middels een mail of briefje. Absurd.

Ok, happy thoughts; misschien morgen met de linksys weer volle pijp internetten (-:

jolanda39
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2011 09:06

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door jolanda39 »

hallo

ook ik heb sinds een week een nieuw modem van ziggo op zih werkt ie goed , nu zit ik zelf bedraad maar mijn zoon zit op de wifi en internet is daar erg traag.
verders kon ik hiervoor altijd met me mobiel ook online komen speciaal telefoon aangeschaft zodat ik en ook mijn zoon ook mobiel online kunnen . we hebben allebei een samsung chat 335 nu kan ik wel op de wifi komen maar zodra ik wat wil openen geeft ie een dns fout aan.......
daarvoor dus nooit geen problemen met oude modem en losse router eraan.

heb al gebeld met ziggo en moest doorbellen naar service plus. van alles geprobeerd maar niks hielp.
zij stuurde me door naar me samsung daar mee gebeld maar die blijven beweren dat het aan modem ligt omdat het een dns fout betreft..... en komt ook netwerk fout te staan.

wie o wie kan me helpen heb nu 2 loze telefoons erg jammer


groetjes jolanda

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door grun »

jolanda39 schreef:we hebben allebei een samsung chat 335 nu kan ik wel op de wifi komen maar zodra ik wat wil openen geeft ie een dns fout aan.......
daarvoor dus nooit geen problemen met oude modem en losse router eraan.
Open op de samsung de browser eens, dan naar settings, clear cache, empty cookies, delete history. Daarna de telefoon uitzetten en helemaal opnieuw opstarten. Daarna de gewenste wifi connectie uitzoeken en het profiel instellen.

jolanda39
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2011 09:06

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door jolanda39 »

grun schreef:
jolanda39 schreef:we hebben allebei een samsung chat 335 nu kan ik wel op de wifi komen maar zodra ik wat wil openen geeft ie een dns fout aan.......
daarvoor dus nooit geen problemen met oude modem en losse router eraan.
Open op de samsung de browser eens, dan naar settings, clear cache, empty cookies, delete history. Daarna de telefoon uitzetten en helemaal opnieuw opstarten. Daarna de gewenste wifi connectie uitzoeken en het profiel instellen.

bij mij staat onder instellingen het volgende

1 geluidsprofielen. 2 display.3 tijd en datum. 4 telefoon. 5 oproepen. 6 prullenbak. 7back up beheer. 8 beveiliging. 9pc verbindingen. 10 netwerk. 11 geheugen. 12 ressetten.

dus wat jij bedoelt kan ik nog niet helmaal terug vindden
groetjes jolanda

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door bprosman »

Voor die PC die draadloos erg traag is zou ik beginnen met de netwerkdrivers te updaten. Via de site van PC fabrikant zijn die wel te vinden.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door grun »

jolanda39 schreef:1 geluidsprofielen. 2 display.3 tijd en datum. 4 telefoon. 5 oproepen. 6 prullenbak. 7back up beheer. 8 beveiliging. 9pc verbindingen. 10 netwerk. 11 geheugen. 12 ressetten.

dus wat jij bedoelt kan ik nog niet helmaal terug vindden
Dan zou het zoiets worden als: instellingen, geheugen, geheugen leegmaken, cookies weggooien, geschiedenis verwijderen. Daarna resetten.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat de Nederlandse termen zijn, want ik werk graag in het Engels. In ieder geval is jouw probleem niet erg bijzonder, ik heb het gevonden door te googelen op "samsung chat 335 dns failed", daar staan nog veel meldingen van gebruikers met dezelfde vraag. Misschien heb je wel een handige buurjongen of familielid die je kan helpen met de Engelse/Nederlandse termen.

jolanda39
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2011 09:06

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door jolanda39 »

nou ben der wel achter hoe ik de cookies enz moet verwijderen maar dan nog doet niks het
zou het helpen als ik mijn toestel terug zet naar fabrieksinstellingen
dat durf ik eigenlijk niet zo goed aan geen idee wat er dan allemaal gebeurt ?
gr jol

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door grun »

jolanda39 schreef:nou ben der wel achter hoe ik de cookies enz moet verwijderen maar dan nog doet niks het zou het helpen als ik mijn toestel terug zet naar fabrieksinstellingen dat durf ik eigenlijk niet zo goed aan geen idee wat er dan allemaal gebeurt ?
Als je hem terugzet naar de fabrieksinstelling dan wis je alles en is je telefoon weer net als toen je hem voor het eerst gebruikte. Instellingen maar ook je opgeslagen telefoonboek zijn dan weg.

Zie je wel je wifi netwerk dan? Als het goed is heb je dat beveiligd met een wachtwoord, en met een profiel (zie je iets staan als wep, wpa2 of iets dergelijks?) De bedoeling is dat je hetzelfde profiel op je telefoon kiest als wat je op de wifi modem of router ingesteld hebt, en natuurlijk ook hetzelfde wachtwoord.

jolanda39
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2011 09:06

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door jolanda39 »

hoi
hoe kom ik erachter wat er op me modem staat wep of iets in die richting
ik ben eht een leek in dit soort dingen
gr jolanda

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoogstwaarschijnlijk WPA2 maar dat kun je op de andere PC zien die via het draadloze netwerk naar je modem gaat.

jolanda39
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 dec 2011 09:06

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door jolanda39 »

hij staat idd op wpa2

Jan Paul
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2012 11:10

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door Jan Paul »

Beste,

Gezien ik zie dat er hier wel direct op mensen door ziggo zelf word gereageert, ga ik ook maar even een poging doen contact te krijgen. Ik heb nu gemailt, alles! En enige wat ik terug krijg zijn standaard mail waarin dus niet gekeken word naar mijn probleem....... Een modem waar ik niet om vroeg gezien alles hier prima functioneerde, ik nu geen huistelefoon heb sinds het oude jaar. En hun service lijn een uitbuitlijn is, zoals blijkbaar alles tegenwoordig?! Waar je dus ook niet zomaar doorkomt..............

Hoe dan ook, ik heb dezelfde problemen als de mensen hier en aan mijn pc ligt het zeker niet. De snelheid van mijn internet (Wat me door ziggo in de automatische mail aangeraden werd) is vrijwel nul, mag al blij zijn dat ik er uberhaubt even opkan...

De webmail krijg ik ook amper geopend, dus bij deze. Ik hoop dat ziggo zo klantvriendelijk is om met mij contact op te nemen via mijn hotmail, gezien de rest niet werkt! Zoals ik ook vriendelijk heb gevraagt in mijn mail, waarvoor ik een hoop moeite heb moeten doen deze te versturen. Mijn geduld raakt een beetje op: jp_groen at h mail.com

Mijn dank is groot voor het oplossen van jullie eigen problemen.

Met vriendelijke groet,
Jan Paul

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door bprosman »

ik nu geen huistelefoon heb sinds het oude jaar.
Geen "huistelefoon" of werkt de telefonie van Ziggo niet ?
Wat betreft de internet snelheid, werk je draarloos of bedraad ? Haal je bedraad je snelheid ook niet ?

Rob D
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2012 12:28

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door Rob D »

Moet ik dan toch blij zijn dat ik dat modem nog niet heb?
In april 2011 kreeg ik de mededeling dat ik een verdubbeling van mijn internetsnelheid tegemoet kon zien. Daarvoor zou uiterlijk in oktober een nieuw modem geleverd worden. In november kreeg ik een mailtje dat binnen 16 dagen het modem geleverd werd. Helaas een dag later een telefoontje dat dit werd opgeschoven naar half januari 2012. Op 5 januari een mailtje dat levering in het eerste kwartaal plaatsvindt (exacte planning nog onbekend). Ik heb regelmatig met de helpdesk gebeld over deze slechte service van Ziggo. Nieuwe klanten worden wel direct geholpen, bestaande klanten zijn kennelijk niet belangrijk.

In de tussentijd betaal ik voor een produkt dat ik - buiten mijn schul - niet geleverd krijg. Volgende week maar eens een ingebrekestelling sturen.

De Jelles en Juliussen reageren niet op mijn postings op het Ziggo forum, hier misschien wel?

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo Jan,

Ik heb je inmiddels een mail gestuurd. Als de problemen er nog zijn dan help ik je graag verder.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

Andre1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2012 22:01

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door Andre1972 »

Hallo,

Wij hebben vanaf 2010 een ubee modem gehad en de Wifi en alles was uitstekend.
echter de laatste 2 maanden is er nauwelijks bereik en heb ik alle kanalen binnen het modem geprobeerd.
Niets hielp/helpt dus er kwam een monteur.
ik heb nu een nieuw modem een EPC3925 en op de doos staat Cisco.
de monteur heeft gemeten en alles was volgens hem goed.
Maar dat is dus niet zo.
Soms geeft hij wel goede waardes aan maar moeten we constant Wifi in en uitschakelen om weer een paar tellen op internet te kunnen.
Alle waardes geven dan goed aan maar feitelijk werkt het dan niet.
De lijn is goed maar de verbinding tussen modem en Wifi apparaten dus NIET.
heel af en toe blijft hij iets langer aan.
Dus hij geeft aan dat er verbinding is , maar ik krijg de wifi niet fatsoenlijk op mijn apparaten door.
LET OP : het heeft voor 2 maand terug altijd zeer goed gewerkt en plots is het mis.
weer gebeld.
Ik moest maar even naar 0900- bellen voor 65 eurocent per minuuut plus de kosten voor het gebruik van een mobiele telefoon.
ik heb echter 0900 nummers laten blokken vanwege pubers in huis dus dat moest via de mobiel nu.
ik heen gebeld maar 20 euro net opgewaardeerde beltegoed was snel weg en had ik nog geen mens gesproken.
Ik vind het maar een vreemde zaak dat jullie het probleem afschuiven naar de klant.
Ik betaal een fors bedrag bijna 80 euro dus ik verwacht gewoon dat alles werkt.
Aan de apparaten met wifi ligt het niet want bij iemand anders thuis hebben we het getest op een externe router.
Gelukkig alle telefoons en tablets doen het gewoon daar ligt het niet aan.

Nu kan ik dat ook wel gaan kopen maar ik geloof toch echt dat ik ben gegaan voor Ziggo totaal pakket plus incl Wifi in het modem.
Ik ben in staat om de zooi op te zeggen.
Nu mag Ziggo mij gaan bellen op 0513 852212 ik heb er geen probleem mee dat mijn nummer openbaar staat!
Ik heb me radeloos gebeld en ik ben er helemaal klaar mee.
Ik heb als hobby elektronica en weet onderhand wel hoe ik een modem moet instellen.
Ook kan je met een simpele App een wifi analyzer downloaden.
Ik heb na 2 maanden meten en zweten bellen en strijd geen puf meer.
Je krijgt alleen maar te horen , sorry maar alles is goed hoor bij u en de monteur is geweest dus als die zegt dat het goed is dan is dat ook zo pfff.
Je kan praten als brugman maar je stuit constant tegen een muur en wordt er gedaan of het aan ons ligt.
Ik wil gewoon graag dat het op postcode 8401VC huisnummer 1 goed werkt!

M.Vr.Gr. A.jansen en haar boze man!

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: ziggo nieuw "GRATIS" ubee modem...

Ongelezen bericht door Winterman »

kaufman007 schreef:Bedraad volle 40mb down, wireless varierend van 2mb tot max 12...
Dat is volkomen logisch. Om het even simpel te houden, bedraad is een zekerheidje. Die opgave klopt. Draadloos is een heel ander verhaal. Er kan van alles in de weg zitten. Kijk gewoon eens naar de snelheid opgave in de handleiding van je router. Max draadloos is altijd een stuk lager. De max snelheid komt niet eens in de buurt van een bekabelde aansluiting.

Gesloten