Zal niet lang duren voordat dit hele topic verwijderd is.......
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verdwenen onderwerp.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Re: Verdwenen onderwerp.
Mensen mensen bespaar je de moeite om nog in dit topic te reageren......diverse posts worden / zijn veelvuldig verwijderd.
Ben het gedeeltelijk met je eens, maar de baas is de Tros, en deze bepaald hoe en wat, lees: verwijderen/ censuur.Ik, consument zo je het noemen wil, lever een -weliswaar onbetaalde dienst- door mijn kennis te delen (de opzet van een forum) en mijn werk wordt door derden zonder pardon vernietigd.
Of dit juist is, is een andere koek!
Je moet hier niet schrijven, dit is jouw vrije wil.
-
seconds-out
Heel veel zaken hebben ook niks met geld te maken of alleen zijdelings..vaak gaat het om geschillen, waarbij geld zelf niet de hoofrol speelt maar het geschil ( de ruzie).Emmy75 schreef:
Tja in die definities staat niet vast dat er persé betaald moet worden voor een product of dienst. Een forum kun je ook zien als een dienst en alle gebruikers als consumenten van dat forum.
Ja klopt, maar niet precies wat ik bedoelde.. Dit forum is om te discussiëren over allerlei consumentenzaken. Meer specifiek:seconds-out schreef:Heel veel zaken hebben ook niks met geld te maken of alleen zijdelings..vaak gaat het om geschillen, waarbij geld zelf niet de hoofrol speelt maar het geschil ( de ruzie).
Bij bijna alle (of heel veel dan) topics ligt een geschil ten grondslag. Tja of dit toeval is of niet.. dat kan natuurlijk. Meestal pas bij een geschil zoeken mensen een forum als het Radar forum op. Uiteraard heeft Radar hier (het forum) zelf ook belangen bij, bijvoorbeeld ook voor het vinden van onderwerpen, bekendheid van het programma en de Tros enz... maar dit even terzijde. Zoals ik het stukje tekst van Radar interpreteer, zouden we hier ook kunnen kletsen over de inrichting van de Ikea, om maar eens wat te noemen en aan te geven dat er geen geschil hoeft te zijn. Maar dit was even een heel ander verhaal.Tros Radar schreef:Dit forum is bedoeld voor consumenten, die willen praten over onderwerpen die in de uitzendingen van TROS Radar behandeld zijn en over andere onderwerpen op het gebied van consumentenkwesties of dienstverleningen.
Nu even terug naar wat ik bedoelde aan te geven...
Ik bedoelde dat je - volgens de definities van het woord consument - zou kunnen veronderstellen dat wij (allen) consumenten van dit forum (dienst) zijn. En dat je daardoor zou kunnen concluderen dat dit topic wel degenlijk een consumentenkwestie is.
-
seconds-out
Ja ik snap je,Emmy75 schreef:
Ik bedoelde dat je - volgens de definities van het woord consument - zou kunnen veronderstellen dat wij (allen) consumenten van dit forum (dienst) zijn. En dat je daardoor zou kunnen concluderen dat dit topic wel degenlijk een consumentenkwestie is.
Je bedoelt hoe meer wij (forumleden) op de hoogte zijn van het reilen en zeilen van een forum, hoe beter wij in staat zijn om onze "dienst" te vervullen. (op dit forum)
Dat is ook een goed punt en bedoel tevens dat wij consumenten zijn van de dienst welke dit forum levert.seconds-out schreef: Ja ik snap je,denk ik...
Je bedoelt hoe meer wij (forumleden) op de hoogte zijn van het reilen en zeilen van een forum, hoe beter wij in staat zijn om onze "dienst" te vervullen. (op dit forum)
Bovendien kunnen andere consumenten er ook weer hun voordeel mee doen.
Als de vaste forumgebruikers gratis willen meedenken met een TS en hun kennis en ervaring willen delen, is dat o.a. omdat ze de TS (meestal) willen helpen. Ergens heb je dan ook in het achterhoofd dat je er misschien iemand in de toekomst ook mee helpt. Als ik met een probleem zit, struin ik ook diverse fora af. Heel vaak vind ik dan alweer een hoop nuttige info, zodat ik het niet zelf op een forum hoef te planten.
Als regelmatig forumgebruiker heb ik er zelf ook voordeel van. Je steekt aardig wat op zo
Maarja als lukraak vanalles verdwijnt.. tja da's toch jammer. Want mensen die wel goedbedoelend zijn, steken toch hun kennis, energie, ervaring en tijd in een post. Daarmee zou je nog kunnen discussiëren wie eigenaar is van de post. Aangezien je hier niet zomaar iets mag plaatsen zonder dat je er auteursrecht op hebt (tenzij je aan bronvermelding doet) kun je concluderen dat iedere poster auteursrecht heeft over zijn eigen post. De mods doen hier wel afbreuk aan als ze de boel zomaar verwijderen. Tuurlijk zijn de algemene gedragsregels en wettelijke bepalingen grond voor verwijdering.
Deze redenatie draaft een beetje door maar zo kun je het bekijken.
Emmy75 schreef:Een consument volgens Wikipedia:seconds-out schreef:Een consumentenkwestie is een kwesties over consumenten.Volgens de Consumentenbond:Consumenten of verbruikers zijn personen of huishoudens die goederen en diensten consumeren die worden geproduceerd in de economie.Tja in die definities staat niet vast dat er persé betaald moet worden voor een product of dienst. Een forum kun je ook zien als een dienst en alle gebruikers als consumenten van dat forum.Een consument is een persoon die zich op bepaalde momenten in zijn of haar leven opstelt als koper of gebruiker van zowel private als publieke producten en diensten. De consument is hiermee een eindgebruiker in tegenstelling tot bedrijven die producten en diensten aankopen om tot een nieuw product of dienst te komen.
Dus ja is het een consumentenkwestie in mijn beleving.
Een consument is een particuliere eindkoper.
Wetboek 7 omschrijft consumentenkoop:
Daaruit valt te herleiden wat een consument is.In deze titel wordt verstaan onder "consumentenkoop": de koop met betrekking tot een roerende zaak, elektriciteit daaronder begrepen, die wordt gesloten door een verkoper die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, en een koper, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
Als men lukraak postings verwijderd, dan is een topic niet meer leesbaar.
-
seconds-out
Wacht even,Emmy75 schreef:
Maarja als lukraak vanalles verdwijnt.. tja da's toch jammer. Want mensen die wel goedbedoelend zijn, steken toch hun kennis, energie, ervaring en tijd in een post. Daarmee zou je nog kunnen discussiëren wie eigenaar is van de post. Aangezien je hier niet zomaar iets mag plaatsen zonder dat je er auteursrecht op hebt (tenzij je aan bronvermelding doet) kun je concluderen dat iedere poster auteursrecht heeft over zijn eigen post. De mods doen hier wel afbreuk aan als ze de boel zomaar verwijderen.
Dit is de eerste keer dat ik een topic zag verdwijnen ZONDER een bericht van de moderator.
We weten nu inmiddels waarom, het zal ongetwijfeld vaker voorkomen...iets wat verwijderd is raakt in de doofpot tenzij een forumlid daarover weer een klacht schrijft...
Als de moderator (volgens jou dan) zomaar zonder reden/uitleg allerlei schrijfsels gaan verwijderen, is dat geen goeie zaak natuurlijk en zou dus censuur zijn.
Voorop gesteld dat de berichten wel binnen de gedragsregels vallen.
Nee, niet helemaal. Deze redenatie is een beetje achterstevoren. Niet elke redenatie gaat beide kanten op altijd even goed.BBCS schreef: Een consument is een particuliere eindkoper.
.....
Daaruit valt te herleiden wat een consument is.
Ja er staat in het BW duidelijk wat een consumentenkoop is en in al die beschreven gevallen is een koop een consumentenkoop en dus door consumenten. Dat betekent andersom niet per definitie dat er sprake moet zijn van een koop voordat iets als consumentenkwestie aangezien kan worden. Een gratis dienst consumeren kan nog steeds een consumentenkwestie zijn, als ik in een winkel de inrichting belabberd vind voordat ik er koop is het een consumentenkwestie enz.
Een beetje eenvoudiger voorbeeld. Als alle gras groen is, betekent dat niet dat alles wat groen is ook gras moet zijn.
Ik heb wel vaker gezien dat complete topics verwijderd werden (zonder commentaar van de mods) die echt totaal tegen de regels waren. Zoals de topics van trollen of topics overduidelijk bedoeld voor reclamedoeleinden. Dus dat die verdwijnen vind ik volledig terecht, dus zouden de mods ook die functionaliteit moeten hebben.seconds-out schreef: Wacht even,
Dit is de eerste keer dat ik een topic zag verdwijnen ZONDER een bericht van de moderator.
We weten nu inmiddels waarom, het zal ongetwijfeld vaker voorkomen...iets wat verwijderd is raakt in de doofpot tenzij een forumlid daarover weer een klacht schrijft...
Mijns inziens was het topic waar het omgaat een consumententopic over Ziggo zoals er hier zovelen staan over allerlei bedrijven. Ik heb niet alles van dat topic even goed gevolgd dus weet even niet wat er aan de hand is geweest. Nu heb ik wel vaker gezien dat sommige topics na een waarschuwing van de mods (door geruzie ofzo) en verwijdering van geruzie (wat er ook bij staat) gesloten worden. Maar dat ook dit soort topics zijn verdwenen, kan ik me niet herinneren en vind ik ook niet juist gemodereerd.
Eens!seconds-out schreef: Als de moderator (volgens jou dan) zomaar zonder reden/uitleg allerlei schrijfsels gaan verwijderen, is dat geen goeie zaak natuurlijk en zou dus censuur zijn.
Voorop gesteld dat de berichten wel binnen de gedragsregels vallen.
-
Josephien12
Hoe dan ook, alle discussies ten spijt is het wel zo dat de bijdrages van onze ongeevenaarde TENNIS niet meer op dit forum verschijnen. Dat vind ik nog erger dan het weghalen van een willekeurige topic. Sterker, door zijn afwezig zijn is dit hele forum niet meer zinnig.
Ik roep derhalve op tot een ongedaan maken van zijn ban. Ik overweeg tevens een digitale handtekeningacties alsmede een rechtzaak.
Ik roep derhalve op tot een ongedaan maken van zijn ban. Ik overweeg tevens een digitale handtekeningacties alsmede een rechtzaak.
Heb je gelijk in.Emmy75 schreef:Nee, niet helemaal. Deze redenatie is een beetje achterstevoren. Niet elke redenatie gaat beide kanten op altijd even goed.BBCS schreef: Een consument is een particuliere eindkoper.
.....
Daaruit valt te herleiden wat een consument is.
Ja er staat in het BW duidelijk wat een consumentenkoop is en in al die beschreven gevallen is een koop een consumentenkoop en dus door consumenten. Dat betekent andersom niet per definitie dat er sprake moet zijn van een koop voordat iets als consumentenkwestie aangezien kan worden. Een gratis dienst consumeren kan nog steeds een consumentenkwestie zijn, als ik in een winkel de inrichting belabberd vind voordat ik er koop is het een consumentenkwestie enz.
Een beetje eenvoudiger voorbeeld. Als alle gras groen is, betekent dat niet dat alles wat groen is ook gras moet zijn.
Een consument is eigenlijk niets anders dan een eindgebruiker.
Alleen maakt de wetgeving wel een verschil tussen een zakelijke eindgebruiker en een particuliere eindgebruiker.
Wat valt dan onder consumentenzaken?
In principe alle problematiek, zolang dat het niet om een zakelijke fabrikant gaat.
Dat is toch wel heel ruim, dacht ik zo!
Dus valt deze topic ook onder consumentenzaken.
Maar weet de aangestelde moderator dat ook?seconds-out schreef:Ja ik snap je,Emmy75 schreef:
Ik bedoelde dat je - volgens de definities van het woord consument - zou kunnen veronderstellen dat wij (allen) consumenten van dit forum (dienst) zijn. En dat je daardoor zou kunnen concluderen dat dit topic wel degenlijk een consumentenkwestie is.denk ik...
Inderdaad.BBCS schreef: Dat is toch wel heel ruim, dacht ik zo!![]()
![]()
Mijns inziens wel ja. Dat was wel mijn stelling welke ik trachtte te onderbouwen met de definitie van het woord consument.BBCS schreef: Dus valt deze topic ook onder consumentenzaken.![]()
de term consument:
http://www.encyclo.nl/begrip/consument zegt:
http://www.encyclo.nl/begrip/consument zegt:
consument
Uitspraak: kɔnzyˈmɛnt de -woord (mannelijk) consumenten Zelfst. Naamw. iemand die een product of een dienstverlening koopt. Antoniem: producent `Het is goed voor de economie als de consumenten veel geld uitgeven.`
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/consument
consument
personen die van henzelf uitgaande zendingen per post verzenden
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/NL/NL/consument
Consument
Persoon die consumeert, dat wil zeggen goederen of diensten koopt zonder de intentie te hebben deze te verkopen of te verwerken voor de verkoop. De persoon die dat wel doet is een producent. Synoniemen: consumptiehuishouding, gezin (dus een alleenstaand persoon vormt voor economen ook een gezin). Fu...
Gevonden op http://www.fons-vernooij.nl/bb-site/index.html
consument
iemand uit de gezinshuishouding die aankopen doet om in behoeften te voorzien. De consument is eindverbruiker van de goederen en diensten.
Gevonden op http://www.xs4all.nl/~mkalk/begrip07.htm
consument
iedereen die goederen koopt om daarmee in behoeften te voorzien
Gevonden op http://www.xs4all.nl/~mkalk/begrip01.htm
Ja veel kopen maar er zijn er ook veel die niet iets met kopen te maken hebben..
En de uitsmijterConsument
Iemand die in staat is om te consumeren.
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10762
consument
afnemer, eindgebruiker, klant, koper, verbruiker, verteerder
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/consument
consument
1) Afnemer 2) Gebruiker 3) Koper 4) Persoonsbenaming 5) Verbruiker 6) Verteerder
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/co
Consument
`Consumenten` of `verbruikers` zijn personen of huishoudens die goederen en diensten consumeren die worden geproduceerd in de economie. Omdat dit bijna iedereen omvat wordt de term ook vaak als een algemene term gebruikt als een niet persoonsgebonden categorie van mensen die een beslissing moet neme...
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Consument
By the way, nu weet ik dat je het niet zo op hebt met de (durf het bijna niet te zeggen) consumentenbond. Normaliter zou ik deze in een andere discussie met je ook niet zo snel als bron gebruiken, maar andere zoekenconsument
Organisme, dat andere organismen als voedselbron gebruikt. Een cosument is dus een heterotroof organisme.
Gevonden op http://www.digischool.nl/bi/pbb/search.php
Dat is niet zonder reden.Emmy75 schreef: By the way, nu weet ik dat je het niet zo op hebt met de (durf het bijna niet te zeggen) consumentenbond.
Het is je vergevenEmmy75 schreef: Normaliter zou ik deze in een andere discussie met je ook niet zo snel als bron gebruiken, maar andere zoeken.. In een van mijn eerdere posts gaf ik ook de link of quote van de consumentenbond. Het leek me op het randje net wel geoorloofd deze nu even aan te halen. Omdat ze toch eigelijk wel moeten weten wat een consument nu eigenlijk is.. anyway.. ze spreken wel over kopen maar niet uitsluitend over kopen..
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Goh .....topic bestaat nog....vraag me werkelijk af hoe de modjes onderscheid maken of een topic wel / geen consumenten kwestie is.
Komt nogal willekeurig over.
Komt nogal willekeurig over.
-
Tis weer bijzonder
De Juridische afdeling buigt zich er waarschijnlijk nog over.Teunbosseman schreef: of een topic wel / geen consumenten kwestie is.
Als ik dan ook nog een antwoord of inzicht kan krijgen op de vraag of bijv. een medeforummer op kan dragen werk van anderen te vernietigen, i.p.v. eigen werk aan te passen, kan ik er voortaan rekening mee houden.
Dan maak ik de tussenpozen van niet op het forum zijn gewoon wat groter.
En een kopietje van hetgeen ik geschreven heb uiteraard.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 04 aug 2011 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.