LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door wiseger »

Emmy75 schreef:KLM is sowieso niet zomaar te vergelijken met een budgetvlieger als arkefly.
Onzin, qua prijs zijn deze twee prima te vergelijken. Een retour Curacao begin mei kost bij ArkeFly 638 euro en bij KLM 674 euro (bijvoorbeeld periode 3-12 mei, incl. boekingskosten). De kosten zijn bijna gelijk dus daar ligt het niet aan.

Arke Fly is qua prijs dus helemaal geen low-budget, alleen qua uitvoering. Vandaar de vele klachten. De meeste betalen echt heel graag die paar tientjes om de service van KLM ook bij ArkeFly te zien.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Emmy75 »

wiseger schreef:Arke Fly is qua prijs dus helemaal geen low-budget, alleen qua uitvoering. Vandaar de vele klachten. De meeste betalen echt heel graag die paar tientjes om de service van KLM ook bij ArkeFly te zien.
Arke(fly) pretendeert wel vaak low-budget te zijn dus past het weer. Kijk van de zomer maar eens komen de aanbiedingen caribisch gebied weer voor 400,- euri.

Dan zijn er hele volksstammen die liever budget en co vliegen voor een paar tientjes minder.

Het is ook niet mijn keuze hoor. Ik betaal graag meer voor plezierig reizen. Ik vond het dan ook jammer toen Martinair de star class had afgeschaft.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

de prijzen kunnen dan wel gelijk zijn,maar er zit wel degelijk verschil tussen arke ,transavia en dan de klm!!
al moet ik zeggen dat ik transavia ook niet slecht vind ,
maar klm is allemaal toch net wat....verzorgender,en je krijgt je eten er nog bij!! ja tuurlijk heb je dat bij je reis betaald,maar als jij zegt de reis is net zo duur met arke of klm...tja klm toch nog iets meer service.


idd ze wisselen bij bepaalde maatschappijen maar eens per mnd geloof ik..
ligt ook aan met welk toestel je heen vliegt en welke weer terug.
soms met een a 330-200 heen en een 777 terug ik zeg maar wat.

hier heb je dan in elke geval via internet alles kunnen regelen ,neem ik aan?alleen op de terug weg niet?
nou ja en ik ben iemand die toch altijd wel op tijd op een luchthaven wil zijn,voor je weet maar nooit,dus ik vind het geen probleem.

nou ja jel eert ervan..dus geen extra dingen meer erbij boeken.
klacht indienen als het je zo dwars zit?
ik denk dat je hier niet echt verder komt..

succes

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door tufima »

wiseger schreef: Onzin, qua prijs zijn deze twee prima te vergelijken. Een retour Curacao begin mei kost bij ArkeFly 638 euro en bij KLM 674 euro (bijvoorbeeld periode 3-12 mei, incl. boekingskosten). De kosten zijn bijna gelijk dus daar ligt het niet aan.

Arke Fly is qua prijs dus helemaal geen low-budget, alleen qua uitvoering. Vandaar de vele klachten. De meeste betalen echt heel graag die paar tientjes om de service van KLM ook bij ArkeFly te zien.
Het grote prijsverschil zit hem met name in de upgrade naar Comfort-class en Premium Comfort-class. Voor relatief weinig geld krijg je veel meer beenruimte.
Uiteraard is dit bij lange na niet te vergelijken met Business Class van KLM, doch het comfort van de been ruimte alleen al is genoeg voor velen.

Daarnaast staat mij bij dat de tarieven van KLM heel snel omhoog kunnen gaan. Zodra er een aantal stoelen voor een bepaalde prijs zijn verkocht bij KLM gaat de prijs voor dezelfde klasse een heel stuk omhoog. Volgens mij werkt dat bij ARKEFLY niet zo (of wel?).

Verder snap ik niet hoe je kan zeggen dat ARKEFLY niet lowbudget is mijn zijn prijzen. Ten eerste stunt ARKEFLY vaak met de prijzen (499 euro volgens mij). Ten tweede snap ik niet hoe je kan zeggen dat vliegen voor 600 euro voor een afstand van 8.600km duur is! Volgens mij zijn er weinig bestemmingen waar je voor een lagere prijs (per afgelegde km) heen kan vliegen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tufima schreef:Ten eerste stunt ARKEFLY vaak met de prijzen (499 euro volgens mij).
Da's wisselend, maar ik zie regelmatig posters voorbij komen in abri's en tv reclames dat men naar de dominicaanse, aruba of andere caribische bestemming kan voor 499 of 599 en dat is dan inclusief accomodatie. Dat noem ik toch wel erg low-budget.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door wiseger »

tufima schreef:Verder snap ik niet hoe je kan zeggen dat ARKEFLY niet lowbudget is mijn zijn prijzen. Ten eerste stunt ARKEFLY vaak met de prijzen (499 euro volgens mij). Ten tweede snap ik niet hoe je kan zeggen dat vliegen voor 600 euro voor een afstand van 8.600km duur is! Volgens mij zijn er weinig bestemmingen waar je voor een lagere prijs (per afgelegde km) heen kan vliegen.
Tufima, ik laat je alleen maar zien dat Arke nauwelijks goedkoper is dan de KLM. Waar Arke 638 euro rekent, rekent de KLM 678. De KLM levert voor dat kleine beetje meer veel meer service. Gratis films, genoeg te eten en te drinken zonder bijbetalen, veel betere (aankomst/vertrek) vliegtijden, beter onderhouden vliegtuigen, veel betere nazorg in geval van calamiteiten (lees het andere draadje maar eens, 200 mensen aan hun lot overgelaten in een vreemd land!).

Over vliegprijs per km heb ik het niet, boeit me ook niet. Ik vergelijk gewoon direct de prijzen tussen de KLm en Arke en zie nauwelijks verschil. Verschil in kwaliteit is wel enorm.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Emmy75 »

wiseger schreef:Over vliegprijs per km heb ik het niet, boeit me ook niet. Ik vergelijk gewoon direct de prijzen tussen de KLm en Arke en zie nauwelijks verschil. Verschil in kwaliteit is wel enorm.
Dit vergelijk gaat niet helemaal op. Het is een vergelijk van 1 reis, een losse vlucht (geen pakketreis) op 1 willekeurig moment.

Touroperators 'kopen' veel stoelen tegelijk en onderhandelen over vele vliegreizen in een seizoen en dan is het toch een ander verhaal. Natuurlijk gaat arke reizen zo veel mogelijk vliegen met arkefly dat is voor hen veel goedkoper dan vliegen met KLM. Vele touroperators vliegen vaak juist niet met KLM, waarschijnlijk omdat ze de reis dan een stuk duurder moeten aanbieden. Ja ik zou graag zien dat dat ook meer in het aanbod werd opgenomen.

Ik ben ook zeker geen fan van arkefly. Het staat u vrij om het ticket los bij KLM te boeken en het hotel zelf te reserveren.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

emmy

klm heeft wel pakketreizen,ik doe het immers vaak...
maar meestal naar steden,meestal zijn het lijnvluchten..ik zeg meestal,voor ik iets over het hoofd zie..

nou ja dan weet je wat je volgende keer te doen staat....andere maatschappij vliegen,desnoods via belgie??als er geen andere vlucht naar toe gaat...
wat emmy zei,vroeger was het martinair..op die landen, altijd eerlijk waar ,altijd hadden wij vertraging en geen 10 min nee uren..maar de service was top...die mis ik wel..jammer.

ik boek alleen maar als het klm is,vlm,of transavia de laatste is nog redelijk...dan maar meer betalen jammer dan..

en eerlijkheid gebied te zeggen dat je je wel op de prijzen kan vergissen nu je zit te kijken,want als je gaat boeken kan er nog heel wat bij komen of het is idd maar een enkele reis...kassa...;-) bij de klm...
ik vind het erg goedkoop......heel goedkoop!! ik was altijd veel meer kwijt naar die landen hoor!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Emmy75 »

rozemarijntje schreef:klm heeft wel pakketreizen,ik doe het immers vaak...
maar meestal naar steden,meestal zijn het lijnvluchten..ik zeg meestal,voor ik iets over het hoofd zie..
Nee hoor, niets over het hoofd gezien. :wink: Ik zei ook niet dat KLM helemaal geen pakketreizen heeft of totaal niet voorkomt in pakketreizen. Wat mij opvalt is dat veruit de meeste pakketreizen van touroprators, zoals arke, kras, neckermann,... ed niet of weinig met KLM vliegen.

Op zich logisch want arke vliegt waar het kan met arkefly. Neckermann vloog voor caribisch gebied altijd met Martinair en tegenwoordig met KLM. Nadeel van KLM voor dominicaanse en mexico is altijd overstappen bij vliegen va AMS. Ik zou het wel prettig vinden als er bij pakketreizen meer keuze was in de vliegmaatschappij.
rozemarijntje schreef: wat emmy zei,vroeger was het martinair..op die landen, altijd eerlijk waar ,altijd hadden wij vertraging en geen 10 min nee uren..maar de service was top...die mis ik wel..jammer.
Grappig wij hadden eigenlijk amper vertraging met Martinair. Ja wel bij het vertrekken maar meestal redelijk op tijd aankomen.

Ik heb ook wel eens gevlogen met Air Berlin en dat beviel me ook wel.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

idd veel naar caraibiscg gebied met mp,spanje ,griekenland...
ach de vertragingen nam ik voor lief,behalve 1x toen was het 5 uur dat was minder maar ach ze maakte het goed :D ben snel tevreden...
ja ,wat ik zei ik vlieg eigenlijk alleen naar steden met klm,en dan meestal met holland international of oad,met klm...maar het zijn lijnvluchten en niet echt strandvakanties...
nou ja zoals je weet manlief naar rio geweest en ook met klm...maar ok lijnvlcuht...
nu naar china maar uitbesteed...met china southern en dat is echt super...
wel eerste klas..dus ja...maar je weet zakelijk he...dus ik wil niet duur overkomen.
dus weer allemaal grote steden,denk echt dat klm het moet hebben vd lijnvluchten...

en ja naar londe of iets dergelijks kan ik ook met hoe heet die tent...die oranje..oh ja easy jet of je hebt er nog eentje....
en eerlijk gezegd....ben ik met mijn reis van 8 of 10 dg....toch nog meer kwijt als wat arke vraagf naar de caraiben?hoe kan dat???

denk dat er echt wel hele goede maatschappijen zijn,ik stap echt alleen niet in onur air ofzo....no way..sorry maar dat is bijgeloof,persoonlijk hoor!!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Busi class op een KLM lijnvlucht (en soortgelijke airliners) is al helemaal niet te vergelijken met bijvoorbeeld een premium comfort van arkefly.
rozemarijntje schreef:ben ik met mijn reis van 8 of 10 dg....toch nog meer kwijt als wat arke vraagf naar de caraiben?hoe kan dat???
Heel simpel wij hebben wat meer noten op de zang :lol: Als ik naar de naar het caribisch gebied ga ben ik ook het 10-voudige kwijt van die aanbiedingen.
rozemarijntje schreef:ik stap echt alleen niet in onur air ofzo....no way..sorry maar dat is bijgeloof,persoonlijk hoor!!
Nee, mij ook niet gezien. Dan blijf ik nog liever thuis.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja idd wij denken dus het zelfde,,maar da wisten we eihenlijk al...

feit blijft,hij is niet tevreden,of blijven klagen hier,of ga naar arke net zolang tot ze luisteren ,lukt het niet.
wat ik denk,dan nooit meer met arke vliegen als je niet tevreden bent,simpel.

sommige dingen win je nu eenmaal haast nooit...
en msischien staat het ook nog wel ergens in de kleine letters dat ze niet kunnen garanderen dat het entertainment veranderd per zoveel dagen?daar al naar gezocht?
of dat ze niet kunnen garanderen dat in elk land online het gedaan kan worden?

soms hebben ze hele kleine letters in de voorwaardes staan?

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door b767-300er »

Wat mij opvalt is dat men hier alleen maar spreekt over de prijsvergelijking op de lijn Amsterdam - Curacao.
Is het hier dan nooit iemand opgevallen dat de prijzen van de KLM enorm zijn gedaald op deze route sinds dat ArkeFly ook op deze route vliegt en veel seat only's verkoopt. Voorheen lagen de prijzen van de KLM altijd rond de 900 a 1000 euro. (en dan heb ik het over een jaar of 4 geleden). Sinds dat ArkeFLy de capaciteit maar bijft opvoeren naar Curacao zijn de prijzen van de KLM enorm gekelderd.

Als ik nu even lukraak naar wat andere bestemmingen kijk met vertrek eind september/begin oktober , retourticket, 7 dagen later weer terug, (dus buiten de schoolvakanties en hoogseizoen om) zie ik toch duidelijke prijsverschillen tussen KLM (en haar partners) en ArkeFly:

Aruba:
KLM 821
Arke 702

Bonaire:
KLM 913
Arke 753

Havana:
KLM: 1045
Arke: 789 (Landt niet op Havana maar op Varadero, zon 75 km verderop)

Punta Cana
KLM: 999 (uitgevoerd door AF, wel codeshare)
Arke: 773

En voor een reeel/eerlijker (?) beeld ook even gekeken in de Periode dat KLM zelf vliegt naar Punta Cana:
KLM: 998 (maart, uitgevoerd door KLM)
Arke: 619 (maart)

Cancun:
KLM: 1003 (uitgevoerd door Delta, codeshare)
Arke: 783.

Ik zie dus wel degelijk enorme prijsverschillen met de KLM (en haar partners van Sky team) en ArkeFly.
KLM heeft jarenlang mega geprofiteerd van de nagenoeg alleenrechten wat het had op Curacao. Nu de concurrentie hevig is heeft KLM haar prijzen op die route behoorlijk naar beneden aangepast. Op andere routes doet KLM dat niet? Waarom niet? ArkeFLy is voor hun geen concurrent op die route omdat er naar die bestemmingen simpelweg nagenoeg geen seat only's worden verkocht door ArkeFly. ArkeFly moet het van deze bestemmingen dan ook hebben van de verkoop van de pakketreizen om de kisten vol te krijgen (en dat lukt ze aardig).
Sinds de komst van ArkeFLy is de route van KLM naar Curacao behoorlijk in winstgevendheid gedaald.

Ik heb ook liever de service van de KLM. Vele malen beter dan dat van ArkeFly.
Maar als ik de prijsverschillen zo zie, en zou daar alle bijbehorende kosten bij optellen die er bij Arke nog bij kunnen komen (eigen keuze, niet verplicht), dan kies ik toch voor mijn portemonnee voor die 10 uurtjes.

VWB de opmerking van het onderhoud van arkefly.
Het lijnonderhoud wordt uitgevoerd door Tec4jets. (zie dat als de ANWB, maar dan voor vliegtuigen)
Het onderhoud aan de 737's wordt uitgevoerd door de KLM in Amsterdam
Het onderhoud aan de 767's in de oude stijl wordt uitgevoerd door Lufthansa in Frankfurt
Het onderhoud aan de 767's nieuwe stijl wordt uitgevoerd door Thomson in Londen Luton.
KLM Lufthansa en Thomson zijn naar mijn idee niet de minste bedrijven. Ik deel de opmerking vwb het slechte onderhoud dan ook niet. Dat er wel eens wat stuk gaat dat kan ik dan weer helemaal beamen. En dat de service bij onverwachte gebeurtenissen te wensen over (kan) laten, dat ook. Informatievoorziening kan soms vele malen beter.
wiseger schreef: De dienst die niet geleverd werdt, was het internet inchecken, de geprinte boardingpassen bleken niet geldig, waardoor je alsnog achteraan in de rij moet aansluiten. Online inchecken houdt in dat je thuis inchecked en thuis je boardingpassen print, en dus niet meer naar de balie hoeft in in te checken. Op die manier omzeil je de lange rijen en hoef je niet uren van te voren op de luchthaven te zijn. Niet alle luchthavens ondersteunen dit, dus verkoop het dan alleen daar waar het ook geleverd kan worden.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is online inchecken gratis bij Arkefly, dus is er in mijn optiek door jou niks gekocht, je hebt er er niet voor betaald.
(je kan alleen gebruik maken van internet check-in icm met een betaalde stoelreservering, dat dan weer wel. Heb je soms die betaalde stoel niet gekregen, want dan snap ik je punt.)

Groeten Niels

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door diepezucht »

wiseger schreef: beter onderhouden vliegtuigen
En dat is dus pertinent niet waar, b765-300er schreef het ook al. Een groot bedrijf als de KLM heeft nu eenmaal meer capaciteit om te schuiven, mocht er ergens iets stuk gaan. Bovendien is een gedeelte van de blauwe vloot (Boeing 747 en McDonnel-Douglas MD11) net zo 'oud' als de lange-afstandsvloot van ArkeFly. Met beknibbelen op onderhoud kom je in West-Europa gewoon niet weg, dan ben je zo zonder pardon je vliegvergunning kwijt.

Voor de rest: "you get what you pay for...'

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door tufima »

......Op mijn vlucht van Curacao naar Nederland 2 jaar geleden na een noodlanding een vertraging gehad van 50 uur met KLM......

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door b767-300er »

VWB de leeftijd van de vloot:

De KLM Passagiers 744's komen uit:
(Jaartal x aantal=aantal x leeftijd = totale leeftijd)
1989 4x=4x 23 jaar is 92 jaar.
1990 4x=4x 22 jaar is 88 jaar.
1991 3x=3x 21 jaar is 63 jaar
1992 2x=2x 20 jaar is 40 jaar
1993 2x=2x 19 jaar is 38 jaar
1994 1x=1x 18 jaar is 18 jaar.
1996 1x=1x 16 jaar is 16 jaar.
1997 2x=2x 15 jaar is 30 jaar.
1999 1x=1x 13 jaar is 13 jaar.
2000 1x=1x 12 jaar is 12 jaar
2002 1x=1x 10 jaar is 10 jaar.
Totaal 22 kisten met een totale leeftijd van 420 jaar. Gemiddeld 19 jaar oud per kist.

VWB de KLM MD 11:
1993 1x=1x 19 jaar is 19 jaar
1994 5x=5x 18 jaar is 90 jaar
1995 3x=3x 17 jaar is 48 jaar
1997 1x=1x 15 jaar is 15 jaar
Totaal 10 kisten met een totale leeftijd van 172 jaar. Gemiddeld 17 jaar oud per kist.

ArkeFly 767-300ER
1990 2x=2x 22 jaar is 44 jaar
1998 1x= 1x 14 jaar is 14 jaar
2000 2x=2x 12 jaar is 24 jaar.
Totaal 5 kisten met een totale leeftijd van 82 jaar. Gemiddeld is dat 16 jaar oud per kist.

De gemiddelde KLM passagiers kist is 9,5 jaar oud.
De gemiddelde Arkefly passagiers kist is 9,7 jaar oud.
De gemiddelde Transavia passagiers kist is 8,2 jaar oud.
De gemiddelde Martinair passagiers kist was in oktober 2011 (toen ze nog passagiers vlogen) 20,2 jaar oud.

Zijn de ArkeFLy kisten dus erg oud? Nee. In ieder geval niet in relatie met Bijvoorbeeld de KLM of Martinair.

Beknibbelen op onderhoud wordt DIRECT afgestraft.
Kijk naar Amsterdam Airlines afgelopen jaar. Beknibbelen op onderhoud -> direct verscherpt toezicht van de Inspectie verkeer en waterstaat. (tot 2x toe mocht een kist van Amsterdam Airlines om die reden niet vertrekken)
Blijven beknibbelen, vliegvergunning intrekken.
Alleen trok Amsterdam Airlines een paar dagen eerder zelf de stekker eruit.

Getuige de partijen waarmee ArkeFLy samenwerkt voor het onderhoud mogen we er vanuit gaan dat dit wel goed zit. Of is de KLM een slechte onderhoudsdienst?

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door b767-300er »

tufima schreef:......Op mijn vlucht van Curacao naar Nederland 2 jaar geleden na een noodlanding een vertraging gehad van 50 uur met KLM......
Laat me raden? 4 juli 2009, de KLM 785 vanuit CUR naar AMS uitgeweken naar Puerto Rico met de uitgevallen APU? Toestel de PH-BFL "City of Lima" ;)

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door Emmy75 »

b767-300er schreef:
tufima schreef:......Op mijn vlucht van Curacao naar Nederland 2 jaar geleden na een noodlanding een vertraging gehad van 50 uur met KLM......
Laat me raden? 4 juli 2009, de KLM 785 vanuit CUR naar AMS uitgeweken naar Puerto Rico met de uitgevallen APU? Toestel de PH-BFL "City of Lima" ;)
Achja beter de vertraging met een noodlanding dan het alternatief lijkt me.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@tufima

wat wil je nu zeggen dan?
een noodlanding is toch wel wat anders als waar we het over hebben?
elk toestel kan iets krijgen,zelfs de nieuwste a 380...?

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: Onvoorziene kosten na boeking Arke Fly

Ongelezen bericht door diepezucht »

b767-300er schreef: 4 juli 2009, de KLM 785 vanuit CUR naar AMS uitgeweken naar Puerto Rico met de uitgevallen APU? Toestel de PH-BFL "City of Lima" ;)
Dat lijkt me sterk. Op de 747-400 werkt de APU maar tot maximaal 20.000 voet, voorop gesteld dat die op de grond al gestart is. Als je eenmaal vliegt kun je 'm sowiezo niet starten. Tis geen b767-300er hè... :wink:

[excuus dat het allemaal wat technisch wordt.]

Gesloten