goeiegrutten , verkoop je zelf of zo? ongebruikt is bij mij niet terug gebracht dus ook niet geroutineerd ,( is het zelfde) en anders verkopen ze het maar met en...de waarheid en... een lagere prijs doen ze dat niet is dat oplichting , niks meer niks minder, alsnog punt.Een artikel wat ongebruikt geretourneerd is te beschouwen als nieuw. Ongebruikt in deze is dat het niet gebruikt is voor de functie waarvoor het is gefabriceerd. Dat laat onverlet dat het wel aangesloten geweest kan zijn.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dixons
Re: Dixons
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Dixons
Meer punten betekent niet een sterkere argumentatie, maar klinkt meer als een instelling dat u andere meningen nogal lastig vindt. In dat geval is een forum niet het juiste medium
Waar is ergens in het BW te vinden dat een geretourneerd maar ongebruikt artikel niet conform is ?
Als u over oplichting spreekt zult u toch wel een wetsartikel kunnen vinden wat de basis voor deze uitspraak vormt
Waar is ergens in het BW te vinden dat een geretourneerd maar ongebruikt artikel niet conform is ?
Als u over oplichting spreekt zult u toch wel een wetsartikel kunnen vinden wat de basis voor deze uitspraak vormt
Re: Dixons
De klant heeft het bedrag X betaald, en krijgt ook dit terug, als de winkelier deze service aanbied. Hij/zij heeft tenslotte een nieuw artikel gekocht en ook gekregen.Jolijn schreef:Als het prijskaartje kleiner moet zijn, dan neemt de klant die het voorwerp terug gebracht heeft, genoegen met een bedrag lager dan zijn aankoopprijs?hobby1 schreef:Binnen 2 dagen of 8 dagen, maakt niet uit, product/artikel is niet meer nieuw, dus gebruikt.Als de electronica wel op een fatsoenlijke wijze wordt gereset is er m.i. geen probleem dat dergelijke (binnen 8 dagen ) geretourneerde artikelen als nieuw worden verkocht.
Het prijskaartje moet dan kleiner zijn (lees goedkoper) als een nieuw product.
Tevens moet dit vermeld worden, dat het een gebruikt voorwerp is, dan is het een eerlijke zaak.
Dit heeft niets te maken met de eerste koper, wel met de tweede koper, welke een gebruikt voorwerp krijgt.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Dixons
Ik zie ook het verband met de eerste koper niet. Beide aankopen staan los van elkaar. Ook de tweede koper dient gewoon een "goed" product te krijgen.De klant heeft het bedrag X betaald, en krijgt ook dit terug, als de winkelier deze service aanbied. Hij/zij heeft tenslotte een nieuw artikel gekocht en ook gekregen.
Dit heeft niets te maken met de eerste koper, wel met de tweede koper, welke een gebruikt voorwerp krijgt.
Mijn mening is dat het naakte feit dat het een eerder geretourneerd product betreft niet betekent dat het gebruikt is en ook niet betekent dat het tegen een lagere prijs hoeft te worden verkocht. Voorwaarde hiervoor is wel dat het product in nieuwstaat is.
Re: Dixons
Leo, als een product uitgepakt,aangesloten, of wat weet ik veel is, dan is het gebruikt, en niet meer nieuw.Leo The Emperor schreef:Ik zie ook het verband met de eerste koper niet. Beide aankopen staan los van elkaar. Ook de tweede koper dient gewoon een "goed" product te krijgen.De klant heeft het bedrag X betaald, en krijgt ook dit terug, als de winkelier deze service aanbied. Hij/zij heeft tenslotte een nieuw artikel gekocht en ook gekregen.
Dit heeft niets te maken met de eerste koper, wel met de tweede koper, welke een gebruikt voorwerp krijgt.
Mijn mening is dat het naakte feit dat het een eerder geretourneerd product betreft niet betekent dat het gebruikt is en ook niet betekent dat het tegen een lagere prijs hoeft te worden verkocht. Voorwaarde hiervoor is wel dat het product in nieuwstaat is.
Maar dat is dus dan mijn mening.
Re: Dixons
@hobby1
De klant heeft het bedrag X betaald, en krijgt ook dit terug, als de winkelier deze service aanbied. Hij/zij heeft tenslotte een nieuw artikel gekocht en ook gekregen.
En gebruikt weer retour gedaan.
Dit heeft niets te maken met de eerste koper, wel met de tweede koper, welke een gebruikt voorwerp krijgt.
De klant heeft het bedrag X betaald, en krijgt ook dit terug, als de winkelier deze service aanbied. Hij/zij heeft tenslotte een nieuw artikel gekocht en ook gekregen.
En gebruikt weer retour gedaan.
Dit heeft niets te maken met de eerste koper, wel met de tweede koper, welke een gebruikt voorwerp krijgt.
Re: Dixons
Dan moet de winkelier deze service niet aanbieden, om het artikel te ruilen, of geld terug!Jolijn schreef:@hobby1
De klant heeft het bedrag X betaald, en krijgt ook dit terug, als de winkelier deze service aanbied. Hij/zij heeft tenslotte een nieuw artikel gekocht en ook gekregen.
En gebruikt weer retour gedaan.
Dit heeft niets te maken met de eerste koper, wel met de tweede koper, welke een gebruikt voorwerp krijgt.
Je hebt mijn mening toch gelezen, dan accepteer deze toch.
Re: Dixons
Leo The Emperor schreef:Meer punten betekent niet een sterkere argumentatie, maar klinkt meer als een instelling dat u andere meningen nogal lastig vindt. In dat geval is een forum niet het juiste medium
Waar is ergens in het BW te vinden dat een geretourneerd maar ongebruikt artikel niet conform is ?
Als u over oplichting spreekt zult u toch wel een wetsartikel kunnen vinden wat de basis voor deze uitspraak vormt
Leo je weet het leuk te brengen, mijn mening is niet de jouwe en de jouwe niet de mijne, IK vind het oplichting wat jij vindt zou mij eerlijk gezegd een worst wezen , pen maar lekker door ik vind dit te onzinnig om ook maar nog een woord aan te besteden.
oplichting nogmaals doe ik niet aan mee en accepteer ik ook niet!
punt
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Dixons
Dat mag. Dan hebben we hier een zogenaamd meningsverschil.Leo, als een product uitgepakt,aangesloten, of wat weet ik veel is, dan is het gebruikt, en niet meer nieuw.
Maar dat is dus dan mijn mening.
Ik vraag me wel af of er bij de geschillencommissie of bij de rechtbank ooit een procedure is geweest waarbij bovengenoemd issue inzet van de strijd is geweest. Zelf heb ik hier niks van kunnen vinden, maar dat wil niet zeggen dat het nooit is voorgekomen.
(Ergens staat me bij dat er ooit een geschil is geweest van een consument tegen de Mediamarkt waarbij het om (dacht ik) een telefoon of computer ging, die in het kader van productgarantie al geregistreerd bleek te zijn, en daarom werd geweigerd door de klant. Ik heb dit verhaal echter niet meer kunnen terugvinden)
Re: Dixons
Dan moet(jouw woord) de winkelier het prijskaartje ook niet kleiner maken.hobby1 schreef:Dan moet de winkelier deze service niet aanbieden, om het artikel te ruilen, of geld terug!Jolijn schreef:@hobby1
De klant heeft het bedrag X betaald, en krijgt ook dit terug, als de winkelier deze service aanbied. Hij/zij heeft tenslotte een nieuw artikel gekocht en ook gekregen.
En gebruikt weer retour gedaan.
Dit heeft niets te maken met de eerste koper, wel met de tweede koper, welke een gebruikt voorwerp krijgt.
Je hebt mijn mening toch gelezen, dan accepteer deze toch.
BTW ik weet de voorwaarden niet bij de diverse winkeliers voor het retourneren van artikelen.
Ik vind het alleen raar (net als Leo) dat als je het terug brengt zijnde nieuw en je geld terug wilt, datzelfde artikel ineens gebruikt is voor een nieuwe koper.
( zeg 't me even als je iets ongebruikt (nieuw) terug brengt, dan koop ik het direct daarna...voor een lagere prijs)
-
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
- Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1
Re: Dixons
Een zaak als plasma-discounter.nl heeft de volgende opties voor dit probleem.
Bron... http://www.plasma-discounter.nl/artikel ... ervice.htm
Er zijn veel meer zaken die deze regels hanteren, beste optie is dus. Bestel via de website en ga het in de zaak ophalen. je behoud dan het recht bij kopen op afstand.indien u niet tevreden bent met uw aankoop, dan zijn de volgende opties mogelijk. Het verschilt namelijk of u de aankoop online via de website heeft gedaan of dat u het product bij ons in de showroom in Naarden heeft gekocht en betaald.
Herroepingsrecht bij online aankopen
Bij online aankoop van producten heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. Tijdens deze termijn moet u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U mag het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, kunt u het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan ons retourneren, conform de door ons verstrekte instructies. Deze mogelijkheid geldt ook voor producten die zijn besteld via de webshops, maar worden afgehaald in de showroom.
Retourrecht bij aankoop in de showroom
Bij aankoop van het product fysiek bij ons in de shop in Naarden gelden bovenstaande regels niet. Wij zijn wettelijk niet verplicht de aankoop te annuleren of u uw geld terug te geven indien u niet tevreden bent met het product. Toch hebben we een omruil service ingesteld maar dan onder de volgende voorwaarden: ruilen van een aankoop uit de showroom kan binnen 14 dagen echter wel met gesloten verpakking en met de originele aankoopbon. Indien de verpakking reeds geopend is kunnen we het product niet voor de aanschafwaarde terugnemen, wel kunnen we u een demo voorstel doen. Dit houdt in dat we een ongebruikte televisie met aangebroken verpakking tegen 10% kosten terugnemen. Wij verkopen deze dan als Demomodel bij ons in de Opruimkelder.
Bron... http://www.plasma-discounter.nl/artikel ... ervice.htm
Laatst gewijzigd door trebelski op 13 aug 2011 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
- Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1
Re: Dixons
Nee.Leo The Emperor schreef: Heeft u wel eens een nieuwe auto gekocht met 10 kilometer op de teller?
Weigert u deze ook omdat die al gebruikt is?
Laatst gewijzigd door trebelski op 14 aug 2011 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dixons
Jolijn schreef: Ik vind het alleen raar (net als Leo) dat als je het terug brengt zijnde nieuw en je geld terug wilt, datzelfde artikel ineens gebruikt is voor een nieuwe koper.
( zeg 't me even als je iets ongebruikt (nieuw) terug brengt, dan koop ik het direct daarna...voor een lagere prijs)
dit Jolijn zegt TS , hoezo niet gebruikt?Na tijden problemen gehad te hebben met de installatie, bleek dit te worden veroorzaakt door het feit dat het een
gebruikte drive was, met instellingen en bestanden van de vorige bezitter!
Laatst gewijzigd door ciske op 13 aug 2011 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dixons
Dat bedoel ik niet ciske.
Het gaat niet (meer) over TS.
Het gaat niet (meer) over TS.
Re: Dixons
Jolijn schreef: Het gaat niet (meer) over TS.
Bij mij dus wel , tenslotte vraagt TS hier advies en geen onzin van mensen die het wel of niet met elkaar eens zijn
Re: Dixons
Het gaat in dit topic al een aantal berichten lang over nieuw/gebruikt/nieuw retour/gebruikt retour enz. in z'n algemeenheid.ciske schreef:Bij mij dus wel , tenslotte vraagt TS hier advies en geen onzin van mensen die het wel of niet met elkaar eens zijnJolijn schreef: Het gaat niet (meer) over TS.
Dat TS een artikel (nieuwprijs) mag verwachten zonder instellingen en bestanden van de vorige koper, is reeds gezegd door diverse posters hier. En terecht.
Re: Dixons
dan zijn we op dat gebied het eens.Dat TS een artikel (nieuwprijs) mag verwachten zonder instellingen en bestanden van de vorige koper, is reeds gezegd door diverse posters hier. En terecht.
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
- Locatie: Sassenheim
- Contacteer:
Re: Dixons
Dixons moet het apparaat innemen. De klant een nieuw exemplaar geven. Basta. Wat Dixons dan vervolgens moet doen? Ingeruild artikelen in nieuwstaat brengen en bv later in de uitverkoop doen.
Ik heb iets vergelijkbaars met een nieuwe mobiele telefoon gehad. Bij het overzetten van gegevens uit mijn vorige telefoon kwam ik op de nieuwe een hele lijst nummers tegen die niet van mij waren. Terug naar leverancier (NIET DIXONS!!) en ik kreeg prompt een ander exemplaar.
Ik heb iets vergelijkbaars met een nieuwe mobiele telefoon gehad. Bij het overzetten van gegevens uit mijn vorige telefoon kwam ik op de nieuwe een hele lijst nummers tegen die niet van mij waren. Terug naar leverancier (NIET DIXONS!!) en ik kreeg prompt een ander exemplaar.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Dixons
@ Eric Ocean -
bel eens met het hoofdkantoor en leg je klacht voor.
Daar geven ze je altijd gelijk - zelfs als je ongelijk hebt.
(eigen ervaring toen ik nog bij dixons werkte).
bel eens met het hoofdkantoor en leg je klacht voor.
Daar geven ze je altijd gelijk - zelfs als je ongelijk hebt.
(eigen ervaring toen ik nog bij dixons werkte).
Re: Dixons
Dat heeft er inderdaad allemaal mee te maken.Jolijn schreef:Het gaat in dit topic al een aantal berichten lang over nieuw/gebruikt/nieuw retour/gebruikt retour enz. in z'n algemeenheid.ciske schreef:Bij mij dus wel , tenslotte vraagt TS hier advies en geen onzin van mensen die het wel of niet met elkaar eens zijnJolijn schreef: Het gaat niet (meer) over TS.
Dat TS een artikel (nieuwprijs) mag verwachten zonder instellingen en bestanden van de vorige koper, is reeds gezegd door diverse posters hier. En terecht.
Bij winkels waar een product binnen een x tijd zonder problemen teruggebracht mag worden, is het logisch dat die teruggebrachte producten als nieuw de verkoop in gaan.
Dat is een feit, al zijn daarover de meningen verschillend.
Wil je het probleem zoals die van de TS vermijden, is gewoon die winkels mijden waar je zonder problemen het product binnen een x tijd terug mag brengen.
Zo simpel is het nu eenmaal.