Pagina 3 van 4

Re: Dixons

Geplaatst: 13 aug 2011 12:03
door ciske
Een artikel wat ongebruikt geretourneerd is te beschouwen als nieuw. Ongebruikt in deze is dat het niet gebruikt is voor de functie waarvoor het is gefabriceerd. Dat laat onverlet dat het wel aangesloten geweest kan zijn.
goeiegrutten , verkoop je zelf of zo? ongebruikt is bij mij niet terug gebracht dus ook niet geroutineerd ,( is het zelfde) en anders verkopen ze het maar met en...de waarheid en... een lagere prijs doen ze dat niet is dat oplichting , niks meer niks minder, alsnog punt.

Re: Dixons

Geplaatst: 13 aug 2011 12:15
door Leo The Emperor
Meer punten betekent niet een sterkere argumentatie, maar klinkt meer als een instelling dat u andere meningen nogal lastig vindt. In dat geval is een forum niet het juiste medium

Waar is ergens in het BW te vinden dat een geretourneerd maar ongebruikt artikel niet conform is ?

Als u over oplichting spreekt zult u toch wel een wetsartikel kunnen vinden wat de basis voor deze uitspraak vormt

Re: Dixons

Geplaatst: 13 aug 2011 12:20
door hobby1
Jolijn schreef:
hobby1 schreef:
Als de electronica wel op een fatsoenlijke wijze wordt gereset is er m.i. geen probleem dat dergelijke (binnen 8 dagen ) geretourneerde artikelen als nieuw worden verkocht.
Binnen 2 dagen of 8 dagen, maakt niet uit, product/artikel is niet meer nieuw, dus gebruikt.
Het prijskaartje moet dan kleiner zijn (lees goedkoper) als een nieuw product.
Tevens moet dit vermeld worden, dat het een gebruikt voorwerp is, dan is het een eerlijke zaak.
Als het prijskaartje kleiner moet zijn, dan neemt de klant die het voorwerp terug gebracht heeft, genoegen met een bedrag lager dan zijn aankoopprijs? :wink:
De klant heeft het bedrag X betaald, en krijgt ook dit terug, als de winkelier deze service aanbied. Hij/zij heeft tenslotte een nieuw artikel gekocht en ook gekregen.
Dit heeft niets te maken met de eerste koper, wel met de tweede koper, welke een gebruikt voorwerp krijgt.

Re: Dixons

Geplaatst: 13 aug 2011 12:32
door Leo The Emperor
De klant heeft het bedrag X betaald, en krijgt ook dit terug, als de winkelier deze service aanbied. Hij/zij heeft tenslotte een nieuw artikel gekocht en ook gekregen.
Dit heeft niets te maken met de eerste koper, wel met de tweede koper, welke een gebruikt voorwerp krijgt.
Ik zie ook het verband met de eerste koper niet. Beide aankopen staan los van elkaar. Ook de tweede koper dient gewoon een "goed" product te krijgen.

Mijn mening is dat het naakte feit dat het een eerder geretourneerd product betreft niet betekent dat het gebruikt is en ook niet betekent dat het tegen een lagere prijs hoeft te worden verkocht. Voorwaarde hiervoor is wel dat het product in nieuwstaat is.

Re: Dixons

Geplaatst: 13 aug 2011 12:41
door hobby1
Leo The Emperor schreef:
De klant heeft het bedrag X betaald, en krijgt ook dit terug, als de winkelier deze service aanbied. Hij/zij heeft tenslotte een nieuw artikel gekocht en ook gekregen.
Dit heeft niets te maken met de eerste koper, wel met de tweede koper, welke een gebruikt voorwerp krijgt.
Ik zie ook het verband met de eerste koper niet. Beide aankopen staan los van elkaar. Ook de tweede koper dient gewoon een "goed" product te krijgen.

Mijn mening is dat het naakte feit dat het een eerder geretourneerd product betreft niet betekent dat het gebruikt is en ook niet betekent dat het tegen een lagere prijs hoeft te worden verkocht. Voorwaarde hiervoor is wel dat het product in nieuwstaat is.
Leo, als een product uitgepakt,aangesloten, of wat weet ik veel is, dan is het gebruikt, en niet meer nieuw.
Maar dat is dus dan mijn mening.

Re: Dixons

Geplaatst: 13 aug 2011 12:43
door Jolijn
@hobby1
De klant heeft het bedrag X betaald, en krijgt ook dit terug, als de winkelier deze service aanbied. Hij/zij heeft tenslotte een nieuw artikel gekocht en ook gekregen.

En gebruikt weer retour gedaan.

Dit heeft niets te maken met de eerste koper, wel met de tweede koper, welke een gebruikt voorwerp krijgt.

Re: Dixons

Geplaatst: 13 aug 2011 13:05
door hobby1
Jolijn schreef:@hobby1
De klant heeft het bedrag X betaald, en krijgt ook dit terug, als de winkelier deze service aanbied. Hij/zij heeft tenslotte een nieuw artikel gekocht en ook gekregen.

En gebruikt weer retour gedaan.

Dit heeft niets te maken met de eerste koper, wel met de tweede koper, welke een gebruikt voorwerp krijgt.
Dan moet de winkelier deze service niet aanbieden, om het artikel te ruilen, of geld terug!
Je hebt mijn mening toch gelezen, dan accepteer deze toch. :wink:

Re: Dixons

Geplaatst: 13 aug 2011 13:16
door ciske
Leo The Emperor schreef:Meer punten betekent niet een sterkere argumentatie, maar klinkt meer als een instelling dat u andere meningen nogal lastig vindt. In dat geval is een forum niet het juiste medium

Waar is ergens in het BW te vinden dat een geretourneerd maar ongebruikt artikel niet conform is ?

Als u over oplichting spreekt zult u toch wel een wetsartikel kunnen vinden wat de basis voor deze uitspraak vormt

Leo je weet het leuk te brengen, mijn mening is niet de jouwe en de jouwe niet de mijne, IK vind het oplichting wat jij vindt zou mij eerlijk gezegd een worst wezen , pen maar lekker door ik vind dit te onzinnig om ook maar nog een woord aan te besteden.

oplichting nogmaals doe ik niet aan mee en accepteer ik ook niet!

punt :mrgreen:

Re: Dixons

Geplaatst: 13 aug 2011 13:18
door Leo The Emperor
Leo, als een product uitgepakt,aangesloten, of wat weet ik veel is, dan is het gebruikt, en niet meer nieuw.
Maar dat is dus dan mijn mening.
Dat mag. Dan hebben we hier een zogenaamd meningsverschil.

Ik vraag me wel af of er bij de geschillencommissie of bij de rechtbank ooit een procedure is geweest waarbij bovengenoemd issue inzet van de strijd is geweest. Zelf heb ik hier niks van kunnen vinden, maar dat wil niet zeggen dat het nooit is voorgekomen.

(Ergens staat me bij dat er ooit een geschil is geweest van een consument tegen de Mediamarkt waarbij het om (dacht ik) een telefoon of computer ging, die in het kader van productgarantie al geregistreerd bleek te zijn, en daarom werd geweigerd door de klant. Ik heb dit verhaal echter niet meer kunnen terugvinden)

Re: Dixons

Geplaatst: 13 aug 2011 13:30
door Jolijn
hobby1 schreef:
Jolijn schreef:@hobby1
De klant heeft het bedrag X betaald, en krijgt ook dit terug, als de winkelier deze service aanbied. Hij/zij heeft tenslotte een nieuw artikel gekocht en ook gekregen.
En gebruikt weer retour gedaan.

Dit heeft niets te maken met de eerste koper, wel met de tweede koper, welke een gebruikt voorwerp krijgt.
Dan moet de winkelier deze service niet aanbieden, om het artikel te ruilen, of geld terug!
Je hebt mijn mening toch gelezen, dan accepteer deze toch. :wink:
Dan moet(jouw woord) de winkelier het prijskaartje ook niet kleiner maken.
BTW ik weet de voorwaarden niet bij de diverse winkeliers voor het retourneren van artikelen.
Ik vind het alleen raar (net als Leo) dat als je het terug brengt zijnde nieuw en je geld terug wilt, datzelfde artikel ineens gebruikt is voor een nieuwe koper.

( :roll: zeg 't me even als je iets ongebruikt (nieuw) terug brengt, dan koop ik het direct daarna...voor een lagere prijs)

Re: Dixons

Geplaatst: 13 aug 2011 13:34
door trebelski
Een zaak als plasma-discounter.nl heeft de volgende opties voor dit probleem.
indien u niet tevreden bent met uw aankoop, dan zijn de volgende opties mogelijk. Het verschilt namelijk of u de aankoop online via de website heeft gedaan of dat u het product bij ons in de showroom in Naarden heeft gekocht en betaald.
Herroepingsrecht bij online aankopen
Bij online aankoop van producten heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. Tijdens deze termijn moet u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. U mag het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, kunt u het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan ons retourneren, conform de door ons verstrekte instructies. Deze mogelijkheid geldt ook voor producten die zijn besteld via de webshops, maar worden afgehaald in de showroom.

Retourrecht bij aankoop in de showroom
Bij aankoop van het product fysiek bij ons in de shop in Naarden gelden bovenstaande regels niet. Wij zijn wettelijk niet verplicht de aankoop te annuleren of u uw geld terug te geven indien u niet tevreden bent met het product. Toch hebben we een omruil service ingesteld maar dan onder de volgende voorwaarden: ruilen van een aankoop uit de showroom kan binnen 14 dagen echter wel met gesloten verpakking en met de originele aankoopbon. Indien de verpakking reeds geopend is kunnen we het product niet voor de aanschafwaarde terugnemen, wel kunnen we u een demo voorstel doen. Dit houdt in dat we een ongebruikte televisie met aangebroken verpakking tegen 10% kosten terugnemen. Wij verkopen deze dan als Demomodel bij ons in de Opruimkelder.
Er zijn veel meer zaken die deze regels hanteren, beste optie is dus. Bestel via de website en ga het in de zaak ophalen. je behoud dan het recht bij kopen op afstand.

Bron... http://www.plasma-discounter.nl/artikel ... ervice.htm

Re: Dixons

Geplaatst: 13 aug 2011 13:39
door trebelski
Leo The Emperor schreef: Heeft u wel eens een nieuwe auto gekocht met 10 kilometer op de teller?
Weigert u deze ook omdat die al gebruikt is?
Nee.

Re: Dixons

Geplaatst: 13 aug 2011 14:35
door ciske
Jolijn schreef: Ik vind het alleen raar (net als Leo) dat als je het terug brengt zijnde nieuw en je geld terug wilt, datzelfde artikel ineens gebruikt is voor een nieuwe koper.

( :roll: zeg 't me even als je iets ongebruikt (nieuw) terug brengt, dan koop ik het direct daarna...voor een lagere prijs)
Na tijden problemen gehad te hebben met de installatie, bleek dit te worden veroorzaakt door het feit dat het een
gebruikte drive was, met instellingen en bestanden van de vorige bezitter!
dit Jolijn zegt TS , hoezo niet gebruikt?

Re: Dixons

Geplaatst: 13 aug 2011 14:37
door Jolijn
Dat bedoel ik niet ciske.
Het gaat niet (meer) over TS.

Re: Dixons

Geplaatst: 13 aug 2011 14:41
door ciske
Jolijn schreef: Het gaat niet (meer) over TS.

Bij mij dus wel , tenslotte vraagt TS hier advies en geen onzin van mensen die het wel of niet met elkaar eens zijn :mrgreen:

Re: Dixons

Geplaatst: 13 aug 2011 14:50
door Jolijn
ciske schreef:
Jolijn schreef: Het gaat niet (meer) over TS.
Bij mij dus wel , tenslotte vraagt TS hier advies en geen onzin van mensen die het wel of niet met elkaar eens zijn :mrgreen:
Het gaat in dit topic al een aantal berichten lang over nieuw/gebruikt/nieuw retour/gebruikt retour enz. in z'n algemeenheid.

Dat TS een artikel (nieuwprijs) mag verwachten zonder instellingen en bestanden van de vorige koper, is reeds gezegd door diverse posters hier. En terecht.

Re: Dixons

Geplaatst: 13 aug 2011 15:07
door ciske
Dat TS een artikel (nieuwprijs) mag verwachten zonder instellingen en bestanden van de vorige koper, is reeds gezegd door diverse posters hier. En terecht.
:lol: dan zijn we op dat gebied het eens.

Re: Dixons

Geplaatst: 16 aug 2011 22:04
door cvproductions
Dixons moet het apparaat innemen. De klant een nieuw exemplaar geven. Basta. Wat Dixons dan vervolgens moet doen? Ingeruild artikelen in nieuwstaat brengen en bv later in de uitverkoop doen.
Ik heb iets vergelijkbaars met een nieuwe mobiele telefoon gehad. Bij het overzetten van gegevens uit mijn vorige telefoon kwam ik op de nieuwe een hele lijst nummers tegen die niet van mij waren. Terug naar leverancier (NIET DIXONS!!) en ik kreeg prompt een ander exemplaar.

Re: Dixons

Geplaatst: 17 aug 2011 15:22
door Guardian72
@ Eric Ocean -

bel eens met het hoofdkantoor en leg je klacht voor.
Daar geven ze je altijd gelijk - zelfs als je ongelijk hebt.
(eigen ervaring toen ik nog bij dixons werkte).

Re: Dixons

Geplaatst: 18 aug 2011 00:43
door BBCS
Jolijn schreef:
ciske schreef:
Jolijn schreef: Het gaat niet (meer) over TS.
Bij mij dus wel , tenslotte vraagt TS hier advies en geen onzin van mensen die het wel of niet met elkaar eens zijn :mrgreen:
Het gaat in dit topic al een aantal berichten lang over nieuw/gebruikt/nieuw retour/gebruikt retour enz. in z'n algemeenheid.

Dat TS een artikel (nieuwprijs) mag verwachten zonder instellingen en bestanden van de vorige koper, is reeds gezegd door diverse posters hier. En terecht.
Dat heeft er inderdaad allemaal mee te maken.

Bij winkels waar een product binnen een x tijd zonder problemen teruggebracht mag worden, is het logisch dat die teruggebrachte producten als nieuw de verkoop in gaan.
Dat is een feit, al zijn daarover de meningen verschillend.

Wil je het probleem zoals die van de TS vermijden, is gewoon die winkels mijden waar je zonder problemen het product binnen een x tijd terug mag brengen.

Zo simpel is het nu eenmaal.