Pagina 3 van 3

Re: betaal te veel voor sloom internet KPN

Geplaatst: 12 sep 2011 13:27
door ciske
opzeggen die handel ,neem geen Alice :mrgreen:

Re: betaal te veel voor sloom internet KPN

Geplaatst: 24 okt 2011 20:53
door Ciene90
Laatst kwam ik erachter dat mijn ouders 18 maanden lang 15 euro teveel hadden betaald voor hun internet verbinding.

We wonen in het buitengebied en daar kunnen wij alleen het langzaamste internet van de KPN krijgen. Mijn ouders betaalden echter voor de middelste snelheid. 15 euro per maand duurder.

Contact opgenomen met de KPN maar in plaats van ons tegemoet te komen met een redelijk bedrag komen zij aanzetten met 50 euro vergoeding.
Daar kunnen we toch niet mee akkoord gaan als we 18x15 = 270 euro teveel hebben betaald om ZIJ ons niet konden leveren waarvoor wij betalen.

Hoe kunnen wij dit oplossen? Is er iets anders dan de klantenservice, afdeling Save waar we wel geholpen worden?

Ik vind het verschil tussen 270 euro en 50 euro belachelijk groot! Dat kunnen we toch niet serieus nemen?

Re: betaal te veel voor sloom internet KPN

Geplaatst: 25 okt 2011 03:50
door Bob Schurkjens
Je kan een geschil aanspannen tegen KPN via www.sgc.nl > elektronische communicatiediensten. Of daar mee dreigen. KPN weet namelijk precies wat de te halen snelheden zijn. Ze hadden dus anders moeten adviseren. Maar geld staat bij KPN helaas op de eerste plaats. Klanten ergens op de tiende plaats.

Ik zou in elk geval op zoek gaan naar een andere provider waarbij je gebruik maakt van de overstapservice, zodat je ouders niet zonder verbinding komen te zitten. Uitleg van Telfort maar ook andere providers hebben deze service:
http://internet.telfort.nl/shop/overstappen.html

Re: betaal te veel voor sloom internet KPN

Geplaatst: 25 okt 2011 09:31
door Ciene90
Goede tip! Ga eens even kijken op die website.

Nadeel is dat we niet over kunnen stappen.
Mijn ouders hebben een groot boerenbedrijf, ook telefonie van KPN met 3 telefoonlijnen. Is geen andere aanbieder waar we daarvoor terecht kunnen en daarnaast is KPN de enige die (goed) bereik levert in dit gebied..

Ga mijn vader even op de hoogte brengen van die geschillencommissie, dan gaan we daar even achteraan.

Re: betaal te veel voor sloom internet KPN

Geplaatst: 25 okt 2011 16:10
door Mar v.d. Berg
Waarschijnlijk zou overstappen naar een andere provider toch niet helpen.
De traagheid wordt niet veroorzaakt door je provider, maar door de kabels in de grond, de schakelkastjes tussen de centrale en jullie huis, enzovoorts. Ik betaal bij een andere provider (Solcon) hetzelfde als jij, voor dezelfde upload en download snelheden.
Onze woonwijk zit op dezelfde centrale als het complete winkelcentrum. Dat betekent op "normale tijden" 3 Mbps downloadsnelheid (verkocht: 8 Mbps) en op maandagmorgen en koopavond minder dan 2 Mbps. Kan de provider blijkbaar ook niet beïnvloeden.
Tja. Van wie zijn die kabels eigenlijk?

Re: betaal te veel voor sloom internet KPN

Geplaatst: 29 okt 2011 10:50
door olaf79
NHK schreef:Zijn er ook andere mensen die bij DDS zitten en zonder klachten?
Ook DDS zijn niet zulke lieferdjes. Ze vertellen er niet bij dat de prijs exclusief telefoonlijn (huur) kpn is. Heb je geen kpn lijn dan moet je bijbetalen voor de lijnhuur. Zo goedkoop is het dus niet.

Snelheid van een verbinding
De genoemde snelheden zijn maximale snelheden waarop de wanpoort van je verbinding wordt ingesteld. De feitelijke snelheid die je haalt op een verbinding ligt lager. Afgezien van de drukte op het internet is de snelheid afhankelijk van ondermeer de afstand tot de wijkcentrale en de kwaliteit van de koperverbinding naar je huis toe.

Die zgn. 40 mb is een farse. Dat haal je van je leven niet met adsl al zit je naast de wijkcentrale.