LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Luidruchtige nieuwe buren...is dat wennen?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
manondoris

Re: Luidruchtige nieuwe buren...is dat wennen?

Ongelezen bericht door manondoris »

alltijd moeilijk deze dingen, al vind ik niet wat sommige hier voorstellen,dat jij dan maar voor dat hondje moet zorgen als zei het weekende daldejen is.het is haar hond en zei is verantwoordelijk,laat ze die hond lekker meenemen!

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

manondoris schreef:alltijd moeilijk deze dingen, al vind ik niet wat sommige hier voorstellen,dat jij dan maar voor dat hondje moet zorgen als zei het weekende daldejen is.het is haar hond en zei is verantwoordelijk,laat ze die hond lekker meenemen!
Ik bedoelde dat vooral om misschien op een positieve manier contact te leggen met de nieuwe buren? Stukje sociaal gezien dus?
Niet dat ze het maar "moet" doen, alleen waar ik woon is het heel normaal dat men op planten/dieren past van de buren als ze even weg gaan!
Waar is saamhorigheid toch gebleven. Wat een geneuzel.....

Daarnaast heb ik ook al aangegeven dat het alleen achterlaten van een hond voor een heel weekend zonder dat iemand er op past en dus zonder iets voor het beestje geregeld te hebben nogal vergaand is. Daar heb je geen hond voor inderdaad.

manondoris

Als het hondje van de buren dagenlang alleen is, moet je maar aanbieden om voor het beestje te zorgen dit zei violet ! :roll:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

manondoris schreef:Als het hondje van de buren dagenlang alleen is, moet je maar aanbieden om voor het beestje te zorgen dit zei violet ! :roll:

Pardon???????? echt niet , een hond hoor je goed verzorgd achter te laten , of mee te nemen maar niet alleen laten in een weekend! tis geen kat!

manondoris

manondoris schreef:alltijd moeilijk deze dingen, al vind ik niet wat sommige hier voorstellen,dat jij dan maar voor dat hondje moet zorgen als zei het weekende daldejen is.het is haar hond en zei is verantwoordelijk,laat ze die hond lekker meenemen!
dat zeg ik ciske , belachelijk het idee alleen al :|

Jinxie11

Ongelezen bericht door Jinxie11 »

Daan_1978 schreef:
Ik bedoelde dat vooral om misschien op een positieve manier contact te leggen met de nieuwe buren? Stukje sociaal gezien dus?
Niet dat ze het maar "moet" doen, alleen waar ik woon is het heel normaal dat men op planten/dieren past van de buren als ze even weg gaan!
Waar is saamhorigheid toch gebleven. Wat een geneuzel.....

Daarnaast heb ik ook al aangegeven dat het alleen achterlaten van een hond voor een heel weekend zonder dat iemand er op past en dus zonder iets voor het beestje geregeld te hebben nogal vergaand is. Daar heb je geen hond voor inderdaad.
We hebben overigens gewoon normaal contact en geen ruzie met elkaar. Dat van die scooters heb ik ook door het te vragen kunnen oplossen. (dat schreef ik al in de starttopic) Ik heb haar ook verteld dat haar hondje erg lang blaft en jankt als ze een weekend weg is....en door de weeks werkt ze ook de hele week en is het beestje ook al veel alleen...maar dan moet ik er maar een bak water overheen gooien zegt ze. Als ze geen mogelijkheid heeft om het beestje mee te nemen dan kan ze ook vragen of ik er een keer naar kan kijken maar ze vind het prima dat ie het in de tuin doet en ik ga er van uit dat ie genoeg water en drinken heeft maar dat weet ik niet zeker. Zelfs als ik een dag en een nacht weg ben zorg ik dat er iemand voor de katten komt zorgen......

Jinxie11

Sanity11 schreef:
Daan_1978 schreef:Het hondje is raar, maar misschien is het in je opgekomen om als naaste medemens eventueel wat zorg ( uitlaten van de hond, eten geven en even knuffelen ) aan te bieden op het moment dat de hond alleen zit?
witte angora schreef:Je kan ook mee gaan sleutelen, wordt het nog gezellig ook, en last heb je er helemaal niet meer van.
Ok, als je nu nog sex hebt met de buurman is alles opgelost! :lol:
Helaas niet mijn type anders had je een goed punt! :idea: :lol:

ciske

Helaas niet mijn type anders had je een goed punt
das nog maar afwachten of het een goed punt is , denk dat je buurvrouw dat niet zou waarderen :lol:

ciske

We hebben overigens gewoon normaal contact en geen ruzie met elkaar
Als je dit nou hebt , waarom dan niet bij een bakkie alsnog proberen bespreekbaar te maken, wie weet staan ze er voor open?

Jinxie11

ciske schreef:
We hebben overigens gewoon normaal contact en geen ruzie met elkaar
Als je dit nou hebt , waarom dan niet bij een bakkie alsnog proberen bespreekbaar te maken, wie weet staan ze er voor open?
Dat van die hond heb ik al gezegd maar ze reageert daar een beetje onverschillig op door te zeggen dat ik er een bak water overheen moet gooien...en ja dat dagelijkse ritme van het krakende bed...ik vind dat best een beetje genant om dat te bespreken. :oops:

Daan_1978

Dan is nog de vraag of je geen last hebt van stankoverlast van de drollen welke in de tuin van de buurvrouw worden gedraaid.
Misschien dat je daar uiteindelijk iets mee kunt? Een bak water erover gooien is idd niet jouw verantwoordelijkheid.

Ooit eens bij ruzie met de buren een soortgelijk verhaal gezien. Dat ging ook over gekreun en een krakend bed, maar helaas niet zoveel aan te doen dan alleen te accepteren :wink:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Sorry hoor, maar dat vind ik toch geen antwoord.. dan gooi je er maar een bak water overheen. Ik vind het zielig dat zo'n beestje zolang alleen gelaten wordt ook al wordt er eten en drinken klaargezet. Voor je het weet ontwikkelt dat hondje allerlei gedragsproblemen en wordt zo'n beestje weer afgedankt.

Nu als het zomer is en het lekker weer kan het misschien nog niet zo'n kwaad zo'n bak water.. maarja zal toch ook niet zo gezond zijn voor het hondje als je dat in de winter bij -15 zou doen.

ciske schreef: Pardon???????? echt niet , een hond hoor je goed verzorgd achter te laten , of mee te nemen maar niet alleen laten in een weekend! tis geen kat!
Ook met een kat vind ik dat je het dier niet een weekend aan zijn lot moet overlaten.

ciske

Ook met een kat vind ik dat je het dier niet een weekend aan zijn lot moet overlaten.
mee eens, maar een kat redt zich beter dan een hond, trouwens wie gooit er nou over een hond een bak water? dan spoor je echt niet hoor.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ciske schreef:
mee eens, maar een kat redt zich beter dan een hond, trouwens wie gooit er nou over een hond een bak water? dan spoor je echt niet hoor.
Helemaal mee eens,
- een kat redt zich normaliter idd wel beter dat een hond, toch als je een kat goed verzorgd en niet zo vaak en zo lang aan zijn lot overlaat, krijg je meestal een veel aanhankelijker, huiselijker en socialer beestje..
- zeker spoor je dan niet en daarom vind ik die opmerking (dan gooi je er maar een bak water overheen) van de buuf van TS ook totaal niet sporen.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Nou nog ff en het topic wordt veranderd
in dierenbescherming.
Wat een kul deze topic.Is mijn menig hoor
dus ga vooral door.

ciske

plumber schreef:Nou nog ff en het topic wordt veranderd
in dierenbescherming.
Wat een kul deze topic.Is mijn menig hoor
dus ga vooral door.

als je het kul vindt...waarom sla je het dan niet over !!

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

Ok, we zijn het erover eens...een bakje water over een hond heengooien is heel dierenbeulachtig en zeker bij 15 graden onder nul :?: :wink:

Toch zie ik dat als minder erg als mensen hun huisdier een weekend alleen laten.
Zo van, het is dan wel niet leuk voor het beestje maar hij redt zich wel.

Vraag me af trouwens waar zo n beest zijn behoefte dan moet doen.
Voor een hond is dat een drama, voor een poes is het te hopen dat hij een kattenbak weet te gebruiken. (als er al 1 staat)

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het blijft een probleem met die oude huisjes!, ze zijn gehorig,

Als ik van mijn toilet gebruik maak kan ik bijna horen wat de buren tegen elkaar zeggen, ook andere geluiden worden dan wel eens waargenomen..., :lol:

Toen buurvrouw haar vriend eens even flink te pakken nam hoorde ik een brul die in de Apenheul niet zou misstaan!, ik klopte toen even op de muur en zij begonnen beide hard te lachen!, :lol:

Ik lachte ook en zij schreeuwde dat buurman ( ik dus ) welkom was voor een kopje koffie, de druk was toch van de ketel..., :oops:

Naderhand hebben we er nog smakelijk om kunnen lachen, goede buren blijven belangrijk,

Wel zeer irritant is wanneer de buren konstant de radio op 10 hebben met house of grindcore herrie, dit gaat echt mateloos irriteren, probeer er in zo'n situatie met de buren over te praten voordat je dingen onderneemt waar niemand beter van wordt,

Sterkte en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Daan_1978

Een goede buur is beter dan een verre vriend. :mrgreen:

Toepasselijk hoor! :lol:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Daan_1978 schreef:Een goede buur is beter dan een verre vriend. :mrgreen:

Toepasselijk hoor! :lol:
Het was toch: "Een verre buur is beter dan een goede vriend". ;-)

Gesloten