LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.

Betaalbare zorg voor iedereen?

Peiling eindigde op 15 nov 2011 00:57

Ja, betaalbaar voor iedereen
3
14%
Ja, en het kabinet betaald de extra's maar uit eigen zak
2
9%
Nee, liever gratis want we hebben het allemaal nodig
2
9%
Nee, het kabinet heeft gelijk
2
9%
Nee, op basis van inkomen
12
55%
Ik betaal geen zorg (meer)
1
5%
Geen mening
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 22

bprosman

Re: Betaalbare zorg VOOR IEDEREEN?

Ongelezen bericht door bprosman »

De incidentie van hypermenorroe is in de leeftijdsgroepen van 15 tot 24 jaar, 25 tot 44 jaar en 45 tot 64 jaar respectievelijk 3,5, 8,4 en 7,6 per 1000 vrouwen per jaar.
Boven de 18 werd het zowiezo al niet vergoed. Dus de groep 15-24 , verkleind to 15-18 dan komen we op zo'n 2 promille :-S. Van mij mag ie blijven hoor maar om nu te beweren dat dit babylijkjes op gaat leveren gaat me te ver , dan kunnen ze die "moeders" beter eerst andere medicatie voorschrijven.
deze nog steeds eerst verrekend worden met het (wederom hogere) eigen risico.
Dan heb je mijn reactie of niet goed gelezen of niet begrepen.
Je toevoeging "op recept" is flauwekul, want zelfzorggeneesmiddelen worden überhaupt nooit vergoed.
Maagzuuremmers in de grotere doses (die chronisch gebruikt worden) vallen zowiezo niet onder de "zelfzorggeneesmiddelen". Als het niet chronisch gebruikt wordt (in jouw voorbeeld met NSAID's ga je er ook niet failliet aan).

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Zodra mijn eigen bijdrage bereikt is, en dat is al in de eerste helft van het jaar, krijg ik de rekening gepresenteerd.
Ik kan dan via de site een regeling aanvragen waarbij ik tussen de 20 en 25 euro per maand betaal.

Dus en de regeling en de verhoging van de premie, kassa!

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

bprosman schreef:
Nu is het 170
(220-170)/12 = 4.16 Euro per maand :?
Yep, als je in de Efteling woont :roll:

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

bprosman schreef:
De incidentie van hypermenorroe is in de leeftijdsgroepen van 15 tot 24 jaar, 25 tot 44 jaar en 45 tot 64 jaar respectievelijk 3,5, 8,4 en 7,6 per 1000 vrouwen per jaar.
Boven de 18 werd het zowiezo al niet vergoed. Dus de groep 15-24 , verkleind to 15-18 dan komen we op zo'n 2 promille :-S. Van mij mag ie blijven hoor maar om nu te beweren dat dit babylijkjes op gaat leveren gaat me te ver , dan kunnen ze die "moeders" beter eerst andere medicatie voorschrijven.
Het gaat ook helemaal niet om ongewenste zwangerschappen... het gaat om vrouwen met bloedarmoede die d.m.v. hormonale behandeling voorkómen kan worden. Als je nog even terugleest: je vroeg zelf naar een (chronische) aandoening waar "de pil" of een vergelijkbaar medicijn voor wordt voorgeschreven.

bprosman schreef:
Je toevoeging "op recept" is flauwekul, want zelfzorggeneesmiddelen worden überhaupt nooit vergoed.
Maagzuuremmers in de grotere doses (die chronisch gebruikt worden) vallen zowiezo niet onder de "zelfzorggeneesmiddelen". Als het niet chronisch gebruikt wordt (in jouw voorbeeld met NSAID's ga je er ook niet failliet aan).
Wat was de waarde van je toevoeging "op recept" dan? Bovendien maak JIJ niet uit of ik daar al dan niet failliet aan ga. Zowel de NSAID's als de maagzuurremmers komen voor mijn eigen rekening (de eerste omdat het gemakshalve als "zelfzorggeneesmiddel" wordt aangemerkt, de andere voor zover het eigen risico nog niet aan andere zaken is opgegaan).

bprosman

je vroeg zelf naar een (chronische) aandoening waar "de pil" of een vergelijkbaar medicijn voor wordt voorgeschreven.
Nogmaals dames, medicijnen die voorgeschreven worden (op recept) voor CHRONISCH GEBRUIK blijven gewoon vergoed worden :?
Wat was de waarde van je toevoeging "op recept"
Op recept met de vermelding chronisch dan valt het NIET onder de zelfzorgmedicijnen.
Yep, als je in de Efteling woont

Nee , woon er wel vlak bij ;-)

Maar goed, het eigen risico is NU 170 Euro, het WORDT 220, een verhoging van 50 Euro per JAAR. Premieverhoging, volgens de nieuwsbronnen 20..30 Euro per jaar. 50 + 30 = 80 Euro per jaar verhoging is 6.66 per maand :? Ik kan dat echt niet anders berekeken. 6.66 per maand en het hele land in paniek. Kabelmaatschappijen verhogen het tarief 4 Euro per maand en ik hoor er niemand over.

kiz

bprosman schreef:Maar goed, het eigen risico is NU 170 Euro, het WORDT 220, een verhoging van 50 Euro per JAAR. Premieverhoging, volgens de nieuwsbronnen 20..30 Euro per jaar. 50 + 30 = 80 Euro per jaar verhoging is 6.66 per maand :? Ik kan dat echt niet anders berekeken. 6.66 per maand en het hele land in paniek. Kabelmaatschappijen verhogen het tarief 4 Euro per maand en ik hoor er niemand over.
Even aangenomen dat die € 20 per jaar klopt, plus het verhoogde eigen risico van € 50. Voor een tweepersoons huishouden hebben we het dan over € 140 per jaar ofwel € 11,66 per maand. Da's toch al 3x zo veel als de verhoging van de kabel TV, en bovendien kun je die laatste nog opzeggen in uiterste nood.
Voor die € 11,66 die je verplicht extra aan zorgkosten door de strot geduwd krijgt, krijg je in 2012 ook nog 's minder terug, gezien de al aangekondigde verdere inperking van vergoedingen uit de basisverzekering.

bprosman

We zijn ook met zijn allen meer zorg gaan gebruiken.

kiz

bprosman schreef:We zijn ook met zijn allen meer zorg gaan gebruiken.
De winstcijfers van de zorgverzekeraars zeggen wat anders: 1,5 miljard winst in 2009, en daarbij zijn er nog slechts 4 grote spelers op de markt dus met die concurrentie valt het ook een beetje tegen.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

kiz schreef:
bprosman schreef:Maar goed, het eigen risico is NU 170 Euro, het WORDT 220, een verhoging van 50 Euro per JAAR. Premieverhoging, volgens de nieuwsbronnen 20..30 Euro per jaar. 50 + 30 = 80 Euro per jaar verhoging is 6.66 per maand :? Ik kan dat echt niet anders berekeken. 6.66 per maand en het hele land in paniek. Kabelmaatschappijen verhogen het tarief 4 Euro per maand en ik hoor er niemand over.
Even aangenomen dat die € 20 per jaar klopt, plus het verhoogde eigen risico van € 50. Voor een tweepersoons huishouden hebben we het dan over € 140 per jaar ofwel € 11,66 per maand. Da's toch al 3x zo veel als de verhoging van de kabel TV, en bovendien kun je die laatste nog opzeggen in uiterste nood.
Voor die € 11,66 die je verplicht extra aan zorgkosten door de strot geduwd krijgt, krijg je in 2012 ook nog 's minder terug, gezien de al aangekondigde verdere inperking van vergoedingen uit de basisverzekering.
en die 11,66 is dan pp en daar komt de kabelverhoging en de energie rekening die hoger word en de verlaging van de kinderbijslag en afschafen van kindgebonden budget en verlaging pgb en wtcg en wat ik nog vergeet nog boven op :shock: paniek is er zeker en niet alleen onder de zwakkeren onder ons ,ging het maar alleen over de ziektekosten :cry: ik vind het echt heel erg wat er gebeurd en vooral voor de mensen die zorg nodig hebben met een kleine beurs!!!!!!!!!!

bprosman

en vooral voor de mensen die zorg nodig hebben met een kleine beurs!!!!!!!!!!
Op zich vind ik dat ook zuur maar deze week was er op de radio (BNR) dat het grootste gedeelte gehaald gaat worden bij de midden- en hogere inkomens.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

bprosman schreef:
en vooral voor de mensen die zorg nodig hebben met een kleine beurs!!!!!!!!!!
Op zich vind ik dat ook zuur maar deze week was er op de radio (BNR) dat het grootste gedeelte gehaald gaat worden bij de midden- en hogere inkomens.
ook heel zuur :evil:

bprosman

@Manondoris,

Gewoon volgende keer SP stemmen, voorzieningen en nutsbedrijven weer van de staat en iedereen , van vakkenvuller tot directeur het zelfde salaris :wink:

mandje-gevallen

Ongelezen bericht door mandje-gevallen »

bprosman

Antwoord met een citaat
Bericht 19 sep 2011 00:31
@Manondoris,

Gewoon volgende keer SP stemmen, voorzieningen en nutsbedrijven weer van de staat en iedereen , van vakkenvuller tot directeur het zelfde salaris :wink:
Nieuw alias tennis :lol: is een hobby-1 van je toch :lol: :lol: :lol:

kiz

bprosman schreef:@Manondoris,

Tjongejonge wat een briljante politieke analyse... als je niet weet waar een politieke partij voor staat kan je er beter over zwijgen.
Het huidige stelsel komt er op neer dat de bedrijfswinsten van de zorgverzekeraars worden veiliggesteld door het CJIB die een boete van 30% int bij mensen die hun premie niet meer kunnen ophoesten.

schele willem

Ongelezen bericht door schele willem »

Het is een volksverzekering dus iedereen moet mee betalen.

kiz

schele willem schreef:Het is een volksverzekering dus iedereen moet mee betalen.
Bij iedereen wordt 7,75% over maximaal € 33.427 van het brutoloon ingehouden (er zijn wel uitzonderingen).
De premie voor "iedereen" bedraagt dus maximaal € 2590,59 per jaar, of je nu € 33.427 of € 334.270 verdient.
Daarbovenop betaalt iedereen de standaard premie voor de basisverzekering van ca. € 1200 per jaar.
Als die kosten zo uit de hand dreigen te lopen, waarom verhoogt men dan niet dat maximum van € 33.427?

schele willem

Ongelezen bericht door schele willem »

Deze vraag kunt u beter stellen aan Mark Rutte :idea:

kiz

schele willem schreef:Deze vraag kunt u beter stellen aan Mark Rutte :idea:
Goh, zit die op VWS tegenwoordig?

kiz

De reden dat de premie komend jaar extra omhoog gaat zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat VWS de zogenaamde "risicoverevening" wil afschaffen.

De zorgverzekeraars kunnen nu hun verliezen nog achteraf "nacalculeren" bij de overheid, die vergoedt nog altijd 25% van de geleden verliezen. De winsten vloeien uiteraard in de kas van de zorgverzekeraar.

Nu zorgverzekeraars niet meer uit de staatsruif mogen snoepen moeten de verzekerden het verschil dus bijpassen. Om de winst op peil te houden.

bprosman

De premie voor "iedereen" bedraagt dus maximaal € 2590,59 per jaar, of je nu € 33.427 of € 334.270 verdient.
Met dat verschil dat als je 33.427 verdiend je gecompenseerd word via de zorgtoeslag en bij de midden- en hogere inkomens niet. Dus onderaan de streep betaald niet "iedereen" het zelfde.

Gesloten