LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Casema Broadband Basic

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Hansi2124
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2004 09:46
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door Hansi2124 »

@Beetje Jammer:
2e belevenis... Casema heeft in december alle Demos modems eruit gehaald en de motorola modem ingevoerd.. nu heeft mijn buurvrouw een computer waarop geen ethernet aangesloten kan worden alleen maar USB (Type Apple computers)..
Ik denk dat de buurvrouw toch beter naar de zijkant van de iMac moet kijken, want vanaf het eerste model iMac (1998) zit er standaard een ethernetaansluiting (10/100 Base T) op.......

Steve Jobs

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door Steve Jobs »

@ Hansi:

Deze mevrouw heeft het over een Apple computer, waar staat dat het een iMac betreft? Er zijn zoveeeeel modellen Apple computers!
En inderdaad, de iMac heeft ethernet.

(afz. een iMac bezitter)

Beetje Jammer

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door Beetje Jammer »

U kent allemaal vast wel de oude Imac gevallen alleen een beeldscherm en geen systeemkast.

Het is trouwens niets van Apple/IMac alleen het lijkt er heel erg veel op. De vormgeving enzo

En nee hier zit echt geen ethernet aanluiting
Uitlsuitend USB

Hansi2124
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2004 09:46
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door Hansi2124 »

@Steve Jobs:

er staat niet dat het een iMac is. Maar even ervan uitgaande dat een computer voor huishoudelijk gebruik bij iemand thuis staat, ging ik uit van een iMac. Het maakt trouwens niets uit, want de laatste jaren wordt elk type Mac met een ethernetaansluiting geleverd.

@Beetje Jammer:
Het is trouwens niets van Apple/IMac alleen het lijkt er heel erg veel op. De vormgeving enzo
Eerder schreef u:
(Type Apple computers)..
Er is maar 1 type (merk) Apple computers en die zijn van Apple zelf. Wat nagemaakt is, doet niet terzake. Dan zijn het gewoon pc's. Dat is namelijk het verschil: er zijn veel pc-merken (HP, Compaq, Dell, etc.), maar er is maar 1 Apple computer-merk. Deze wijkt af van de gangbare pc's vanwege o.a. het besturingssysteem (MacOS i.p.v. Windows).
Dus om verwarring te voorkomen spreekt men van pc's en Apple computers 8)

Beetje Jammer

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door Beetje Jammer »

:lol: OkOkOk Zal allemaal wel

Het gaat erom dat ik het er op vindt lijken en feit is dat er gewoon geen ethernet modem op aangesloten kan worden.

Geloof me ik heb dat hele ding ondersteboven en binnenstebuiten bekeken.

Jill

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door Jill »

Ik heb de foutmeldingen van Casema opgegeven.
Ben er nu toch wel achter dat iedere keer als ik een foutmelding krijg over de verbinding dat Casema er gewoon uitligt. Bellen naar helpdesk heeft geen zin....."Nee hoor er is helemaal geen storing bij u in de buurt"...gewoon uitzitten, ff checken of je draadjes er nog wel inzitten en binnen een paar uur is ie weer back online.

Moet zeggen *afkloppen* dat het de laaste tijd echt vlekkenloos gaat met Casema. Lekkere snelle verbinding ook (geen sarcasme).

M. Zegveld

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door M. Zegveld »

Op 7 januari 2004 hebben wij de broadbandbox van Casema ontvangen. Na installatie hebben wij Casema kabel gebruikt voor verbinding met het internet.

Tijdens de proefperiode van drie maanden hebben wij besloten om na de proefperiode het abonnement op Casema kabelinternet niet te verlengen. Ik heb daarom contact opgenomen met de klantenservice van Casema om na te vragen wat de einddatum van de proefperiode was. Volgens de medewerker van de klantenservice was dat exact drie maanden na aanvang, oftewel 7 april 2004. Ik heb daarom in de derde maand, zoals in de actievoorwaarden staat beschreven, een schriftelijke opzegging naar Casema gestuurd.

Omdat ik er zeker van wilde zijn dat onze opzegging bij Casema was doorgekomen, heb ik op 5 april 2004 de klantenservice van Casema gebeld. De medewerker van de klantenservice vertelde mij echter dat onze proefperiode tot 1 mei 2004 doorliep (het einde van de derde maand) en dus niet tot 7 april 2004. Omdat ik zeker van mijn zaak wilde zijn verzekerde zij mij dat de correcte einddatum 1 mei 2004 was en dat wij tot die datum gewoon met het proefabonnement zouden kunnen internetten.

Tot onze verbazing ontvingen wij rond 9 april 2004 een brief van Casema, gedateerd 6 april 2004, waarin ons wordt medegedeeld dat ons contract wordt beëindigd per 1 februari 2005. Ik heb op 13 april 2004 wederom contact opgenomen met Casema klantenservice. De medewerker van de klantenservice zei me dat de brief onterecht naar ons was verstuurd en dat de einddatum van 1 feb 2005 niet correct was. De einddatum van ons proefabonnement was volgens haar toch echt 1 mei 2004.

Op 17 april 2004 (zaterdag) blijkt dat wij geen verbinding met internet kunnen maken. Ik neem direct contact op met Casema klantenservice. De medewerker deelt mij mee dat Casema onze internetverbinding heeft afgesloten; hij kan echter niet aangeven waarom dat is gebeurd. Daarvoor moet ik op de eerstvolgende werkdag weer contact met de klantenservice opnemen.

Aldus bel ik op maandag 19 april 2004 naar de klantenservice van Casema. De medewerker van klantenservice controleert onze gegevens en zegt dat Casema onze internetverbinding inderdaad onterecht heeft afgesloten. Hij gaat er voor zorgen dat de aansluiting weer werkt en binnen 1 à 2 werkdagen zal onze internetverbinding weer werken.

Op 20 april 2004 ontvangen wij een brief van Casema, gedateerd 16 april 2004, waarin staat dat Casema ons internetabonnement beëindigt per 17 april 2004.

Op 21 april 2004 is onze internetverbinding nog steeds niet hersteld. Ik neem wederom contact op met Casema klantenservice. Tot mijn verbazing krijg ik te horen dat ons abonnement abusievelijk te vroeg door Casema is beëindigd (17-04-2004) en dat de internetverbinding voor de resterende weken niet meer te herstellen is.

Ik heb inmiddels een klachtenbrief naar Casema gestuurd en wacht hun reactie af.



resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Kijkt U ook even op pag. 3 van deze rubriek. Bovenaan staat een link waarop men zijn klacht kwijt kan. Ik heb dit ook gedaan en binnen één week waren mijn problemen op zeer correcte wijze opgelost. Ergens is het zeer triest dat men bij Casema niet goed op signalen van gebruikers reageert. Technisch zijn er geen problemen, maar administratief valt er nog veel te verbeteren! Héél veel! :!: :!: :!: :!:

Vr. Gr. Hans.

calastir

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door calastir »

Ja mevrouw Fredie, uw verhaal klinkt zeer bekend.

Service van Casema/Wanadoo is om te janken.

Broek

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door Broek »

Wij zijn helemaal ziek van Casema.
E-mails, fax en brieven alles hebben wij al geprobeerd om Casema duidelijk te maken dat wij helemaal niet om een zogenaamde Upgrade gevraagd hebben. Sterker nog wij hebben een heleboel e-mails gestuurd dat wij de verplicht gestelde andere modem helemaal niet wilde, dus zeker niet met een rekening geconfronteerd wilde worden van installatiekosten waarin wij helemaal geen keuze hebben gehad zij kwamen deze gewoon installeren.
Onze oude modem hadden wij nauwelijks een jaar en na een hoop gedoe waren wij blij dat het het goed werkte. Nu amper een jaar later moesten wij verplicht een nieuwe modem krijgen en krijgen daar nu ook de rekening van. Casema kan ieder jaar wel met een nieuwe modem komen waarvan wij dan de installatiekosten moeten gaan betalen. Na installatie van de nieuwe modem zijn wij de hele avond bezig geweest om de boel weer goed werkend te krijgen.
Het liefst trekken wij de stekker eruit en zetten alles van Casema bij de vuilcontainer.
:evil: [/b]

SabineThijs

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door SabineThijs »

HELEMAAL ZAT ben ik het met casema. Al sinds vorig jaar juni ben ik bezig om mijn internetabonnement af te zeggen. Internet was niks mis mee, maar het zijn zulke infantiele figuren die daar werken en ze verlenen gewoonweg geen service. Ben verhuisd in augustus 2003, heb netjes 6 weken van te voren mijn internetaansluiting opgezegd. Maar tot op de dag van vandaag loopt mijn aansluiting gewoon door. Iedere maand word er geld van mij rekening afgehaald. Ik zou de machtiging tot automatische incasso stop kunnen zetten, maar dan word ook mijn tvabonnement niet betaald. Ik heb al zo vaak met casema gebeld, alle 7 (!) brieven die ik gestuurd heb zijn niet aangekomen, zelfs de faxen met faxbewijs hebben ze nooit gezien. Niemand helpt me, niemand kan me een concrete oplossing bieden. Ik ben ten einde raad

calastir

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door calastir »

Sabine Thijs, als ik jou was zou ik de machtiging gewoon intrekken, het geld laten storneren en maandelijks zelf het bedrag voor tv op hun rekening storten onder vermelding van je abonnementsnummer.
Volgens mij kunnen ze je dan niks maken.

Misschien ook een idee om anders heel Casema eruit te gooien en sateliet te nemen? Schijnt nog mooier beeld te zijn ook.

SabineThijs

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door SabineThijs »

Ja ik wil overstappen op digitenne, want ik word doodziek van casema. Ik kreeg ineens doodleuk een brief van me na een aantal dreigfaxen. En wat stond erin, BEDANKT VOOR HET OPZEGGEN UW ABOONEMENT WORDR PER 1 JUNI 2004 OPGEZEGD :? Ze zijn niet wijs! Ik weer een fax gestuurd dat ik het per 1 juni 2003 al had opgezegd. Krijg ik weer een brief met daarin WIJ HEBBEN NOG EEN EEN OPZEGGING VAN U GEHAD! :twisted: Stel dat ik een zieke geest had.... dan hadden er nu echt koppen gerold :twisted: zijn ze daar nou zo dom of zijn ze daar gewoon ontieglijk dom.
Net of ik niks beters te doen heb
WORD VERVOLGD!

SabineTHijs

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door SabineTHijs »

Sorry voor de taalfouten was zo link dat ik het te snel opschreef.
Maar in hun brief stond dus dat mijn abonnement per 1 juni 2004 word opgezegd ipv 1 juni 2003 omdat ze nog nooit eerder een opzegging van mij hebben ontvangen.
Schijnbaar werken er bij casema alleen analfabeten een paar blinden een hoop contact gestoorden en bij de helpdesk hebben ze schijnbaar allemaal een gehoorprobleem

calastir

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door calastir »

Ik begrijp goed dat er in die brief stond "Wij hebben nog GEEN opzegging van u gehad"?

Gast

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn ervaring is positief zeer deskundig geholpen 2 minuten in de wacht en ben erg tevreden over het product.
Nog geen slecht ervaringen maar kan altijd gebeuren bij een groot bedrijf had hiervoor adsl en dat was ook bout (zonnet) je moet stad en land afzoeken naar een Heldesk nummer en dan is de 10 euro cent van casema nog cheap ivgt andere providers.

Ik ben nog steeds tevereden na 2 maanden .

Calastir

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door Calastir »

'The server has dropped the connection' :roll:

Zonealarm?

Re: Casema Broadband Basic

Ongelezen bericht door Zonealarm? »

Tss Zonealarm is op afstand uit te zetten met makkelijk te vinden patches/progs.

Flikker dat es eerst er af, goed begin...

Gesloten