Wat is dit nu voor waanzin? Is het de bedoeling dat ik ga klokken hoeveel uren per dag/week ik ergens verblijf, want dat als dat over een bepaald aantal uren heen gaat, ik geen recht meer op mijn eigen huurwoning heb?Chocomelk schreef:@ Bendg, als jij voor je kind zorgt dan is dat al werk ?
Het is jou kind dus dat je er voor zorgt omdat jij thuis bent en je vriendin is werken dat is heel normaal maar dat wil niet zeggen dat jij niet aan het werk kunt.
Zoveel mensen die werken en kinderen hebben.
Als jij bijvoorbeeld 4 nachten in de week bij haar bent dan hoef je toch ook helemaal geen bijstand te krijgen, voor wat ?
Ook geen rechten op huurtoeslag wat je bent meer als de helft van de week er toch niet.
Kom op, geef daar eens een fatsoenlijk antwoord op. Ik lees dat nergens in de wet, en die wet bestaat ook niet. Dat houdt men opzettelijk dermate vaag dat men er zodra dat handig uitkomt (zodra de 'cliënt' lastig is) misbruik van kan maken. Het is dus wat ik noem kapstokkengedrag. Vrijwel alle zogenaamde regelgeving en rechten en plichten die je als bijstandsgerechtigde hebt in NL zijn bewust vaag en onduidelijk, aan meerdere interpretaties onderhevig, zodat ze handig te misbruiken zijn als dat de DWI goed uitkomt. Mensen met weinig geld beginnen toch weinig tegen dat soort misbruik, nietwaar? Ze hebben daar geeneens tijd voor, want die moeten ze besteden aan overleven.
Als het zo zou zijn dat 4 nachten of dagen èn nachten of 4 x 8 uur (wat is het nu eigenlijk precies, hè?) de 'grens' is waarop ik zogenaamd geen recht meer zou hebben op bijstand, dan zorgen wij (die vriendin en ik) er voor dat we daar nooit overheen komen, om de simpele reden, zoals al eerder aangegeven, dat ZIJ mijn levensonderhoud ONMOGELIJK kan (laat staan zal gaan) betalen. Zelfs zònder mijn woonkosten kan zij echt niet betalen wat ik kost. Dus gaat dat niet gebeuren ook.
Bijstand waarvoor? Voor die woning die ik MIJN woning noem omdat ik DAAR heb verkozen te wonen, daar waar ik een eigen internet abonnement heb, gas, electra, water, en huur voor betaal, mijn eigen ijskast en eigen badkamer etc. Voor mijn levensonderhoud, wat trouwens al - durf ik te wedden - een stuk zuiniger is dan alle anderen die hier nu schrijven.
Zoals ik reeds keihard heb duidelijk gemaakt is er geen mogelijkheid om dat wat ik met mijn vriendin doe 'samenwonen' te noemen, en er is al helemaal geen sprake van een gezamenlijk hoofdverblijf (zoals de bijstandswet dat gebruikt als argument om te veronderstellen dat 1 van de partijen het levensonderhoud van de ander wel kan betalen).
Het is mij in ieder geval duidelijk dat de meesten hier liever mensen diep in de schulden zien raken dan dat ze denken dat het zin heeft dat te allen tijde te voorkomen. Ter info: Mensen met schulden kosten u beduidend meer belastingcentjes dan mensen met uitkeringen.
Dat is nog afgezien van de onbehandelde boekhoudfraude van gemeente Amsterdam, waar menig uitkering enige tientallen jaren met gemak van betaald had kunnen worden. Jeweetwel, die door terecht beledigde zinloos werk doende ambtenaren onterecht ingetrokken uitkeringen die de rechtsstaat ongelooflijk veel geld kosten dankzij bezwaarprocedures en beroepsquesties.