LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom is samenleven frauduleus naar de maatstaven van DWI ?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
Bendg

Re: Waarom is samenleven frauduleus naar de maatstaven van DWI ?

Ongelezen bericht door Bendg »

Chocomelk schreef:@ Bendg, als jij voor je kind zorgt dan is dat al werk ? :shock:
Het is jou kind dus dat je er voor zorgt omdat jij thuis bent en je vriendin is werken dat is heel normaal maar dat wil niet zeggen dat jij niet aan het werk kunt.
Zoveel mensen die werken en kinderen hebben.

Als jij bijvoorbeeld 4 nachten in de week bij haar bent dan hoef je toch ook helemaal geen bijstand te krijgen, voor wat ?
Ook geen rechten op huurtoeslag wat je bent meer als de helft van de week er toch niet.
Wat is dit nu voor waanzin? Is het de bedoeling dat ik ga klokken hoeveel uren per dag/week ik ergens verblijf, want dat als dat over een bepaald aantal uren heen gaat, ik geen recht meer op mijn eigen huurwoning heb?
Kom op, geef daar eens een fatsoenlijk antwoord op. Ik lees dat nergens in de wet, en die wet bestaat ook niet. Dat houdt men opzettelijk dermate vaag dat men er zodra dat handig uitkomt (zodra de 'cliënt' lastig is) misbruik van kan maken. Het is dus wat ik noem kapstokkengedrag. Vrijwel alle zogenaamde regelgeving en rechten en plichten die je als bijstandsgerechtigde hebt in NL zijn bewust vaag en onduidelijk, aan meerdere interpretaties onderhevig, zodat ze handig te misbruiken zijn als dat de DWI goed uitkomt. Mensen met weinig geld beginnen toch weinig tegen dat soort misbruik, nietwaar? Ze hebben daar geeneens tijd voor, want die moeten ze besteden aan overleven.

Als het zo zou zijn dat 4 nachten of dagen èn nachten of 4 x 8 uur (wat is het nu eigenlijk precies, hè?) de 'grens' is waarop ik zogenaamd geen recht meer zou hebben op bijstand, dan zorgen wij (die vriendin en ik) er voor dat we daar nooit overheen komen, om de simpele reden, zoals al eerder aangegeven, dat ZIJ mijn levensonderhoud ONMOGELIJK kan (laat staan zal gaan) betalen. Zelfs zònder mijn woonkosten kan zij echt niet betalen wat ik kost. Dus gaat dat niet gebeuren ook.

Bijstand waarvoor? Voor die woning die ik MIJN woning noem omdat ik DAAR heb verkozen te wonen, daar waar ik een eigen internet abonnement heb, gas, electra, water, en huur voor betaal, mijn eigen ijskast en eigen badkamer etc. Voor mijn levensonderhoud, wat trouwens al - durf ik te wedden - een stuk zuiniger is dan alle anderen die hier nu schrijven.

Zoals ik reeds keihard heb duidelijk gemaakt is er geen mogelijkheid om dat wat ik met mijn vriendin doe 'samenwonen' te noemen, en er is al helemaal geen sprake van een gezamenlijk hoofdverblijf (zoals de bijstandswet dat gebruikt als argument om te veronderstellen dat 1 van de partijen het levensonderhoud van de ander wel kan betalen).

Het is mij in ieder geval duidelijk dat de meesten hier liever mensen diep in de schulden zien raken dan dat ze denken dat het zin heeft dat te allen tijde te voorkomen. Ter info: Mensen met schulden kosten u beduidend meer belastingcentjes dan mensen met uitkeringen.
Dat is nog afgezien van de onbehandelde boekhoudfraude van gemeente Amsterdam, waar menig uitkering enige tientallen jaren met gemak van betaald had kunnen worden. Jeweetwel, die door terecht beledigde zinloos werk doende ambtenaren onterecht ingetrokken uitkeringen die de rechtsstaat ongelooflijk veel geld kosten dankzij bezwaarprocedures en beroepsquesties.
Laatst gewijzigd door Bendg op 04 dec 2011 16:17, 4 keer totaal gewijzigd.

Bendg

morundo schreef:En omdat je onder de minimun ben moet de maatschapij de rest aanvullen?
Ja, dat heet een sociaal stelsel. Dat is bedoeld om ervoor te zorgen dat jouw woning en auto niet in de fik worden gestoken door die (door mensen als jij) oneerlijk behandelde mensen zonder inkomen (die jij in JOUW VVD/PVV-maatschappijtje eigenlijk liever zag creperen in de goot).

Lees je eens in, zou ik zeggen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sociale_zekerheid

http://wetten.overheid.nl/BWBV0001016/g ... ertalingNL

Sage.

Ongelezen bericht door Sage. »

Mag ik vragen wat de reden is dat u in de bijstand zit?

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Dat is nog afgezien van de onbehandelde boekhoudfraude van gemeente Amsterdam, waar menig uitkering enige tientallen jaren met gemak van betaald had kunnen worden.
Als je gewoon werk zoekt of op een andere manier in je onderhoud te voorzien in plaats van allerlei verwijzingen te doen naar zaken die niks met jouw uitkering te maken hebben.

Je hebt zelf voor de situatie gekozen en nu verwijt je de maatschappij van a-sociaal gedrag omdat ze jouw uitkering intrekken.

JIJ maakt misbruik van het sociale vangnet en omdat je nu moet inleveren ga je allerlei scheldwoorden gebruiken??

Je mag blij zijn dat de moderator je nog geen ban heeft gegeven

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik woon al 15 jaar in een huurwoning van zo'n 50m2, en daar past het allemaal net in. Ik zou graag verhuizen en groter wonen, maar kan dat niet betalen
En ik begrijp ook totaal niet waarom je niet met 2 volwassenen en 1 baby in een woning van 50 vierkante meter kan leven. Het is niet ruim, maar op zich is daar niks mee ... :mrgreen:

Bendg

puma73 schreef:Als je gewoon werk zoekt of op een andere manier in je onderhoud te voorzien in plaats van allerlei verwijzingen te doen naar zaken die niks met jouw uitkering te maken hebben.

Je hebt zelf voor de situatie gekozen
Nee, nee en nee.
Waar staat dat 'gewoon werk zoeken' de be-all-end-all oplossing zou zijn voor de huidige 7% en het toenemend aantal mensen in NL zonder betaald werk? Als het zo simpel zou zijn als jij het schetst zou je allang in het bezit zijn van een Nobel-prijs, maar helaas, zo ligt het niet.

Begrijp je dat er steeds minder (betaald) werk over zal zijn als er èn meer mensen voor rondlopen èn steeds meer banen door robots, machines en computers uitgevoerd kunnen worden, of ben je daar te dom voor?
Wat is jouw plan met de mensen die aan de kant blijven staan? Of ben je zo'n gladiool die niet gelooft dat die mensen bestaan, die denkt dat het allemaal luilakken zijn en er sowieso altijd genoeg werk voor is? Heb je het wel eens geprobeerd, solliciteren? Veel succes!

Ik heb NIET zelf voor deze situatie gekozen. Sterker nog, het feit dat ik me verplicht in moet schrijven als inwoner van een gemeente in NL betekent al dat die gemeente zich verplicht tot mijn onderhoud. Als ik hier gewoon een eigen stukje land mocht gebruiken naar believen, dan had ik geen steun nodig hoor, maar dat mag ik hier niet. Dit debiele systeem heeft alle bestaande grond in dit land tot staatsbezit gemaakt, ik mag hier alleen maar zijn als ik de grond waarop ik rondloop kan betalen. Dan mag men mij ook het geld geven om erop rond te kunnen lopen. (Of het geld geven om ergens anders te gaan leven, maar dat doen ze hier niet.)

Overigens blijken de meeste reacties hier te komen van mensen die veel te lui zijn om te lezen, want de antwoorden staan al uitgebreid in de eerdere berichten in deze topic. Ik zal dan ook stoppen met verder afhandelen van loze statements van die luie mensen. Jullie mogen eerst terug gaan lezen, dan pas zeuren over dingen waar je waarschijnlijk helemaal niets vanaf weet of van hebt begrepen.

Voor de mensen die de Wet niet kennen; http://www.st-ab.nl/wetwwbkortbestek.htm

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Bendg schreef:
puma73 schreef:Als je gewoon werk zoekt of op een andere manier in je onderhoud te voorzien in plaats van allerlei verwijzingen te doen naar zaken die niks met jouw uitkering te maken hebben.

Je hebt zelf voor de situatie gekozen
Nee, nee en nee.
Waar staat dat 'gewoon werk zoeken' de be-all-end-all oplossing zou zijn voor de huidige 7% en het toenemend aantal mensen in NL zonder betaald werk? Als het zo simpel zou zijn als jij het schetst zou je allang in het bezit zijn van een Nobel-prijs, maar helaas, zo ligt het niet.

Begrijp je dat er steeds minder (betaald) werk over zal zijn als er èn meer mensen voor rondlopen èn steeds meer banen door robots, machines en computers uitgevoerd kunnen worden, of ben je daar te dom voor?
Wat is jouw plan met de mensen die aan de kant blijven staan? Of ben je zo'n gladiool die niet gelooft dat die mensen bestaan, dat het allemaal luilakken zijn en er sowieso altijd genoeg werk voor is? Heb je het wel eens geprobeerd, solliciteren? Veel succes!

Ik heb NIET zelf voor deze situatie gekozen. Sterker nog, het feit dat ik me verplicht in moet schrijven als inwoner van een gemeente in NL betekent al dat die gemeente zich verplicht tot mijn onderhoud. Als ik hier gewoon een eigen stukje land mocht gebruiken naar believen, dan had ik geen steun nodig hoor, maar dat mag ik hier niet. Dit debiele systeem heeft alle bestaande grond in dit land tot staatsbezit gemaakt, ik mag hier alleen maar zijn als ik de grond waarop ik rondloop kan betalen. Dan mag men mij ook het geld geven om erop rond te kunnen lopen. (Of het geld geven om ergens anders te gaan leven, maar dat doen ze hier niet.)

Overigens blijken de meeste reacties hier te komen van mensen die veel te lui zijn om te lezen, want de antwoorden staan al uitgebreid in de eerdere berichten in deze topic. Ik zal dan ook stoppen met verder afhandelen van loze statements van die luie mensen. Jullie mogen eerst terug gaan lezen, dan pas zeuren over dingen waar je waarschijnlijk helemaal niets vanaf weet of van hebt begrepen.

Voor de mensen die de Wet niet kennen; http://www.st-ab.nl/wetwwbkortbestek.htm
Je begint weer te schelden en allerlei aannames te doen die nergens op slaan. Het enige probleem ben je zelf, jij wilt niet volgens de spelregels van de huidige maatschappij leven. Die spelregels worden alleen maar scherper. En weet je waarom??

Omdat mensen zoals jij menen een luizenleventje te moeten hebben en daarom misbruik maken van de regels van het sociale vangnet. Er zijn mensen met veel minder dan jij en je vriendin, daar heb ik meer respect voor dan voor jou.
Laatst gewijzigd door puma73 op 04 dec 2011 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor

Sterker nog, het feit dat ik me verplicht in moet schrijven als inwoner van een gemeente in NL betekent al dat die gemeente zich verplicht tot mijn onderhoud
:lol: :lol: :lol:

Dit is een grap voor de oudejaarconference

(Is overigens niet verplicht. Je kunt ook emigeren zoals je zelf al aangeeft. Mischien is Angola iets voor jullie, kan Mauro hier blijven)

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als je wil werken is er werk en ja ook hier in Nederland, mischien niet echt iets wat je leuk vind qua werk maar in die tijd kun je verder kijken (tijdens het werk) naar een andere leuke baan die je wel bevalt.

Jij vind het maar normaal dat jij bijstand krijgt van jou gemeente maar je verblijft weinig in je gehuurde huis.

Alles en iedereen heeft het bij je gedaan ook in dit topic, maar je bent toch zelf echt de persoon die het doet en niet een ander.
Door mensen zoals jou moet er goed controle worden gehouden op mensen die geld ontvangen van de bijstand.
Leo The Emperor schreef:
Sterker nog, het feit dat ik me verplicht in mo
et schrijven als inwoner van een gemeente in NL betekent al dat die gemeente zich verplicht tot mijn onderhoud
:lol: :lol: :lol:

Dit is een grap voor de oudejaarconference
Je bent echt een goede grappenmaker TS.

doradora456

Ongelezen bericht door doradora456 »

u wordt boos omdat er geen antwoorden komen, die u gelijk geven.
het inschrijven in de gemeente betekent niet, dat de gemeente u moet onderhouden. u moet uzelf onderhouden.
de bijstand is het laatste vangnet, niets meer en niets minder.
u moet 32 uur per week beschikbaar zijn voor arbeid.
u zegt"ik werk al, maar verdien veel minder dan het sociaal minimum"
misschien moet dan meer uren gaan werken. dan kunt u de opvang van uw kind betalen.

het is nu eenmaal zo dat met het ontvangen van de uitkering verplichtingen zijn.
als u zich daar niet aan houd, dan stopt de uitkering.
de afdeling handhaving, oftewel Sociale recherche heeft iets geconstateerd,
zij hebben dit op papier gezet en u heeft dat ondertekend. daarna is de uitkering stop gezet. mogelijk gaan ze de ontvangen uitkering ook nog terugvorderen.

Chocomelk

@ doradora456, TS ziet het oppassen op zijn eigen kind
als werk. :wink:

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik wil voor de laatste keer reageren op TS.
Ik heb laatst een geweldige uitspraak gehoord: Bijstand is een vangnet, geen hangmat!
Dus kom uit die hangmat en aan het werk.
Want u pleegt praktisch fraude en zet mensen met een uitkering mooi in een kwaad daglicht.
Lekker voorbeeld voor uw kind ook.

Chocomelk

Bendg schreef:(DWI = Dienst Werk en Inkomen)
Zal wel aan mij liggen hoor, maar ik zie echt niet wat het probleem financieel gezien is m.b.t. uitkeringen en bijstand als je een relatie hebt, en/of als je beiden een woning hebt en soms bij elkaar logeert en/of als je een kind hebt en ieder een eigen (kleine) woning hebt. Ik ben echt niet financieel beter af mèt kind en mèt vriendin erbij, vergeleken met zonder. Toen ik alleen leefde kon ik zelfs stukken zuiniger leven dan ik ooit heb gekund samen met mijn vriendin, laat staan samen met kind erbij.
Wie heeft er voor dit kind gekozen, jullie toch.
Dus niet klagen dat je er financieel niet beter van word.

Kan iemand mij uitleggen waarom men zo happig is op het stoppen van uitkeringen van mensen die een LAT-relatie hebben?
Omdat mensen vaak de boel beduvelen.

In mijn toch wel concrete levenservaring is samenwonen helemaal niet goedkoper voor de betrokkenen. Vanwaar die ziekelijke "u mag niet samenwonen" achtige druk vanuit de overheid? Is er plotseling voldoende woonruimte soms? Merken we weinig van anders..

Als je samenwoont eet je niet minder per persoon, sterker nog, samenwonenden gooien meer eten weg (was laatst nog in 't nieuws) dan alleenstaanden. Als je samenwoont verbruik je precies 2 keer zoveel water, men gaat zich niet met hetzelfde tijltje wassen. Als je samenwoont verbruik je twee keer zoveel ruimte, en dus ook gewoon dubbel de stookkosten. Meubels en andere gebruiksvoorwerpen gaan precies 2 keer zo snel op en stuk.
Maar je betaalt maar 1x huur en niet 2x.

Het zou me niet verbazen als je als maatschappij meer kunt besparen door niet te letten op de samenlevingsvorm van de aanvrager van een uitkering. Maar ja, dan worden er nogal wat controleurs werkloos. Schijnt voordelen te hebben, een gigantisch controleapparaat. (In de voormalig DDR hadden ze geen werkloosheid, niet?)
Niet dat de economie nu zo gebaat is bij de situatie van volledige werkgelegenheid... maar velen schijnen zich druk(ker) te maken om die paar armoedzaaiers die (nog?) aan de kant staan dan om veel lucratievere fraude bij bijv. faillissementen en de bouw, om over die gasten in het bankwezen nog maar te zwijgen (Schuldencrisis? Inside Job gezien anyone?)..

- Ik ga niet minder thee drinken als ik samenwoon. Eerder meer, want verliefd zijn kost energie, inspanning, een relatie in stand houden kost sowieso geld; Uitjes, etentjes, cadeautjes, bloemetjes, sex-kosten (ja) waaronder bijv. lakens die vaker in de was moeten.
Sex-kosten....hahahahaha
Sorry ik lig hier helemaal in de deuk van het lachen, sex-kosten whahaha

- We kijken niet per definitie naar dezelfde TV, de 1 kijkt zelfs via internet, de ander volgt andere series. De 1 had zelfs zijn TV abo opgezegd als hij nog alleen zou wonen! We hebben aparte apparatuur aan, niet dezelfde. En zelfs als we die enkele serie of film samen zouden kijken, dan scheelt dat hooguit 2 euro op maandbasis.
- Samen douchen is duur, want door de sex duurt het langer. En ik ken ook geen enkel stel dat in het vieze badwater van de partner gaat liggen.
Wist niet dat het verplicht was dat je samen moet douchen als je samenwoont en dan dus meer water gebruikt....lol
Je bent wel een erge zeikerd hoor.

- Samenwonen is duur, want je moet alles voor elkaar schoner houden dan wanneer je alleen woont/leeft. Rekening houden met een huisgenoot kost eerder meer geld en tijd, dan wanneer je dat niet hoeft.
Of je nu samenwoont of niet schoonmaken moet je toch en het is bij een samenwonend stel echt niet schoner dan bij een alleenstaande maar schijnbaar bij jou wel.

Ik blijf bij mijn standpunt:

Samenwonen is NIET minder duur dan alleen wonen. Een relatie hebben is over het geheel genomen duurder dan single zijn.
Je bent niet verplicht een relatie aan te gaan !

De enige winst die je realistisch zou kunnen aanvoeren is die van ruimte en oppervlaktegebruik. Alsof vloerbedekking of een wc-bril niet twee keer zo snel slijten bij samenwonenden.
Ohjee een wc-bril die harder slijt als je samenwoont waar jij ook niet aan denkt zeg !
Je betaalt misschien wat minder energie, of als je samenwoont 1 keer OZB/grondbezit/huur etc. maar is dat zoveel? Kun je dat niet terugvoeren op het NIET verlenen van huurtoeslag dan ? Dat scheelt me toch een partij onzin.

Om nog maar te zwijgen over de kosten die binnen justitie/gemeente gemaakt worden betreffende bezwaarschriften, rechtsbijstandzaken als er weer eens ten onrechte een arme burger van fraude is beschuldigd en zijn/haar bijstand is ingetrokken.

'Wij komen controleren of u niet samenwoont'
En terecht !
werkelijk, hoe ZIEK kun je zijn? Waanzinnig ontspoorde bureaucratie. Weggooien van belastingcenten.
Dat is niet weggooien van belastingcenten dat is mensen opsporen die misbruik maken van de bijstand en dat is helaas nodig.
Blauw geschreven heb ik toegevoegd/beantwoord.
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 04 dec 2011 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

VioletPrue schreef:Ik wil voor de laatste keer reageren op TS.
Ik heb laatst een geweldige uitspraak gehoord: Bijstand is een vangnet, geen hangmat!
Dus kom uit die hangmat en aan het werk.
Want u pleegt praktisch fraude en zet mensen met een uitkering mooi in een kwaad daglicht.
Lekker voorbeeld voor uw kind ook.
Ja en die bijstand die betaald niet eens de extra sex-kosten.....jaja zie het schrijven van TS want dat zijn allemaal extra kosten als je een relatie hebt. :P

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

of een wc-bril niet twee keer zo snel slijten bij samenwonenden
Dat ligt aan je vriendin. "Een echte feminist blijft staan als ze p*st".

Leo The Emperor

sex-kosten (ja) waaronder bijv. lakens die vaker in de was moeten.
Ik zou juist denken dat als je alleen bent je de lakens vaker moet wassen..... :mrgreen:

Bendg

puma73 schreef:Je begint weer te schelden en allerlei aannames te doen die nergens op slaan.
Welnee, je kunt niet tegen je ongelijk in dezen, en daarom verval je in ad hominem reacties en niet ter zake doende 'argumenten'. Je durft gewoon niet te reageren op wat ik allemaal schrijf, want je weet dat je er geen geldige argumenten voor hebt. Die zijn er namelijk ook niet.

Ik ben ook helemaal niet uit op gelijk krijgen, ik weet al dat ik gelijk heb, daar heb ik jullie bevestiging echt niet voor nodig.

Leo The Emperor

Bendg schreef:
puma73 schreef:Je begint weer te schelden en allerlei aannames te doen die nergens op slaan.
Welnee, je kunt niet tegen je ongelijk in dezen, en daarom verval je in ad hominem reacties en niet ter zake doende 'argumenten'. Je durft gewoon niet te reageren op wat ik allemaal schrijf, want je weet dat je er geen geldige argumenten voor hebt. Die zijn er namelijk ook niet.

Ik ben ook helemaal niet uit op gelijk krijgen, ik weet al dat ik gelijk heb, daar heb ik jullie bevestiging echt niet voor nodig.
Ik begrijp nu wel waarom Bendg geen normale baan kan vinden. Er is gewoon niemand die met een dergelijke eigenwijze, verwaande, onaangepaste, egocentrische, onintelligent stuk vreten wil samenwerken.

Chocomelk

Bendg schreef:Welnee, je kunt niet tegen je ongelijk in dezen, en daarom verval je in ad hominem reacties en niet ter zake doende 'argumenten'. Je durft gewoon niet te reageren op wat ik allemaal schrijf, want je weet dat je er geen geldige argumenten voor hebt. Die zijn er namelijk ook niet.

Dat gelijk hebben dat zal je dan vies gaan tegen vallen.
Als je van de bijstand leeft moet je zelfs doorgeven als je op vakantie gaat en jij denkt maar zoveel dagen bij je vriendin te kunnen blijven en de gemeente moet maar zorg dragen dat jou huis wordt betaald etc etc etc.

Chocomelk

Leo The Emperor schreef:
sex-kosten (ja) waaronder bijv. lakens die vaker in de was moeten.
Ik zou juist denken dat als je alleen bent je de lakens vaker moet wassen..... :mrgreen:
Ja inderdaad...hahaha, hoe zit dat dan Bendg ?

Gesloten