De commissie stelt mij in het gelijk en noemt de reclame uitingen in strijd met het bepaalde in artikel 2 NRC. Zij beveelt de Hema niet meer op een dergelijke manier reclame te maken.
De uitspraak kunt u hier zien.

| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |

Nou gewonnen dus. EN NU.Emmy75 schreef:Gefeliciteerd!.
Alleen nog even afwachten of er beroep aangetekend gaat worden. Het zou Hema sieren als ze het zo laat en conformeert aan de uitspraak.
plumber schreef:Nou gewonnen dus. EN NU.Emmy75 schreef:Gefeliciteerd!.
Alleen nog even afwachten of er beroep aangetekend gaat worden. Het zou Hema sieren als ze het zo laat en conformeert aan de uitspraak.
Jammer inderdaad dat het zover heeft moeten komen.Ouwe aap schreef:Jammer
Tja dan had die meneer van Hema wel gelijk. De RCC heeft het inderdaad wel begrepen alleen de Hema nietMichel van Grinsven schreef:Het personeel van de Hema kon mij niet uitleggen hoe het zit, en heeft mij doorverwezen naar hun klantenservice. Die heb ik gebeld en dat werd een discussie over de betekenis van het woord ALTIJD.
Ik gaf in het gesprek aan dat ik het dan beter kon voorleggen aan de reclame code commissie. De meneer van de klanten service zei, dat ik dat zeker moest doen, omdat daar mensen zitten die het tenminste wel begrijpen.
Dat is deels wel te merken de reclame van 'altijd 1,-' ben ik sinds deze discussie niet meer veel tegengekomen op TV enzo heb ik deze niet meer gezien.Michel van Grinsven schreef: Ik ben benieuwd hoe ze met de uitspraak zullen omgaan.

Omdat niemand geinteresseerd is in uw onbeleefd geformuleerde mening. Leer eerst maar als een fatsoenlijke volwassene converseren en probeer het dan nog maar eens.Ouwe aap schreef:Graag wil ik weten waarom er een bericht van mij gewist is ? Gaat het erom dat ik het woord mierenn**k*r gebruikte of kan er iemand niet tegen de waarheid ?
CSM schreef:Omdat niemand geinteresseerd is in uw onbeleefd geformuleerde mening. Leer eerst maar als een fatsoenlijke volwassene converseren en probeer het dan nog maar eens.Ouwe aap schreef:Graag wil ik weten waarom er een bericht van mij gewist is ? Gaat het erom dat ik het woord mierenn**k*r gebruikte of kan er iemand niet tegen de waarheid ?
Maar dat de beste man bewust mijn woorden verdraait is wel een vorm van volwassen communicatie ?Leer eerst maar als een fatsoenlijke volwassene converseren en probeer het dan nog maar eens.
Yep, dat slaat op :- emotioneel instabiel -
Slaat echt nergens op
En op het feit dat hij uit pure wraak zijn kruistocht is begonnen.Als particulier consument voel ik mij misleid
Ouwe aap schreef:Yep, dat slaat op :- emotioneel instabiel -
Slaat echt nergens opEn op het feit dat hij uit pure wraak zijn kruistocht is begonnen.Als particulier consument voel ik mij misleid
Zeg eens eerlijk, voel jij je misleid dat het brood na 4 jaar lang altijd €1 is geweest nu altijd €1,25 is geworden ? Waarschijnlijk weer voor zo'n 4 jaar ? Eerlijk hè ?!
Ouwe aap schreef:Neh, zoiets misleiding vinden, vanuit wraakmotieven zo'n actie starten, maar wel andermans woorden bewust verdraaien (is ook misleiden) verdient niet mijn excuus. Daarbij heb ik hem niet een ************* genoemd maar ik heb gezegd dat dit geen forum is voor *************s.
Inderdaad.Teunbosseman schreef:Je hebt meer medestanders dan tegenstanders in deze.