LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] chipknip veilig of niet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Joop (Ko)

Re: chipknip veilig of niet

Ongelezen bericht door Joop (Ko) »

Beste Inter, ik heb de chippassen, op advies van de Postbank, inderdaad eerst bij een oplaadpunt proberen te deblokkeren. Maar helaas, pindakaas, dat bleek niet mogelijk.

Gast

Re: chipknip veilig of niet

Ongelezen bericht door Gast »

postbank is ook te kraken, die chipknip is tevens zo onveilig als de rest.
Waar een wil is is een weg zeg ik maar.

*someone*

Re: chipknip veilig of niet

Ongelezen bericht door *someone* »

ik wil nog even reageren op de zogenaamde "onmogelijkheid" van het opladen van je chipknip zonder daarvoor de oplaadpunten te gebruiken maar iets wat je zelf gemaakt heb. Dit is dus WEL mogelijk, en als je weet hoe je de hardware moet maken zelfs ZEER MAKKELIJK.
ik heb zelf een paar maanden de beveiliging van chipknip's gecontroleerd (niet opgeladen) en wat bleek... een totale afwezigheid van een behoorlijke beveiliging. Het enige wat je een beveiliging zou kunnen noemen is dat er 2 valse contactpunten op de chip zitten die ervoor zorgen dat de chip niet werkt wanneer die geactiveerd worden.
dus ht enige wat je hoeft te doen is zorgen dat je weet welke vals zijn, en die gewoon niet activeren/stimuleren. en dan heb je vrij spel.

Gast

Re: chipknip veilig of niet

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt voor de cursus fraude. :o

Gesloten