LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo 5-11-2011 Bij Kassa

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo 5-11-2011 Bij Kassa

Ongelezen bericht door bprosman »

En dáár gaan de klachten over: eenzijdig, zonder overleg
<Zucht> Google nou eens op "Programmaraad" en doe eens begrijpend lezen.

http://www.kabelraden.nl/

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Ziggo 5-11-2011 Bij Kassa

Ongelezen bericht door Boisbas »

<Zucht>
Zucht, zucht: De programmaraad adviseert en suggereert

( ...adviseert bij de samenstelling van het wettelijk basispakket op de kabel. Dat basispakket bestaat uit 15 tv- en 25 radiozenders. Daarnaast kan de raad in sommige gevallen over meer zenders adviseren ...)

Eenzijdig en zonder overleg: richting de klant of consument.

Wanneer gaan we het nu eens over de manier waarop hebben?
Het product hebben we nu wel gehad, graag nu eens over het proces hebben.
Over het proces gaan immers de vele klachten.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo 5-11-2011 Bij Kassa

Ongelezen bericht door bprosman »

Eenzijdig en zonder overleg: richting de klant of consument.
Plak dan wel ook de 2e zin er bij !
De programmaraad wordt benoemd door de gemeenteraad en bestaat uit "gewone" burgers met interesse voor radio- en tv. De raad treedt op als consumentvertegenwoordiging voor de kijkers en luisteraars
Zelfde proces als bij de 2e kamer. Alhoewel we daar ook wat over afzeveren dat ze "onze" belangen niet behartigen.

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Ziggo 5-11-2011 Bij Kassa

Ongelezen bericht door Boisbas »

Jammer, U blijft hangen op de inhoud en was dit nog vergeten:

...programmaraden mogen 15 tv- en 25 radiozenders adviseren die in ieder geval doorgegeven moeten worden in het analoge pakket. De rest van dat pakket stelt de kabelexploitant zelf samen ...

De programmaraad heeft de opdracht een pluriform pakket samen te stellen, divers met voor elk wat wils. Daarom moet de programmaraad wel weten wat de kijkers en luisteraars willen

Enzovoort enzovoort.

Niet luisteren naar de klant is ook een kunst. De klant negeren ook.
Blijkbaar is Ziggo daar erg goed in.

Naar analogie van uw betoog:
Blijkbaar is het een en al gezever op TV en hoeven we de vele klachten over Ziggo ook niet serieus te nemen. Zo kunnen we de tweede kamer ook wel afschaffen.
Om de programmaraad met de tweede kamer te vergelijken is wel heel bombastisch, maar dit terzijde.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo 5-11-2011 Bij Kassa

Ongelezen bericht door bprosman »

Jammer, U blijft hangen op de inhoud en was dit nog vergeten
Iets met pot en ketel.
De kabelexploitant is in principe verplicht om het advies uit te voeren. Alleen om zwaarwichtige redenen kan de kabelexploitant hier van afwijken. Een programmaraad vergadert gemiddeld zes keer per jaar om tot een jaarlijks radio- en tvadvies te kunnen komen.
Ofwel... de gemeenteraad wordt door ons gekozen. De gemeenteraad benoemd de programmaraad , "en bestaat uit "gewone" burgers met interesse voor radio- en tv. De raad treedt op als consumentvertegenwoordiging voor de kijkers en luisteraars". De raad vertegenwoordigd ONS als kijker dus en legt een bijna dwingend advies neer tegenover de kabelexploitant. Hoezo eenzijdig ?

De vergelijking met 2e kamer was omdat die ook daar zitten als onze "volksvertegenwoordiger" net als de programmaraad.

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Ziggo 5-11-2011 Bij Kassa

Ongelezen bericht door Boisbas »

Iets met pot en ketel.
Het onderscheid niet weten tussen inhoud en relatie is een kunst.
Het proces laat u weer liggen, jammer.

Het geheel geraakt "off-topic". Einde discussie voor mij :D

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Ziggo 5-11-2011 Bij Kassa

Ongelezen bericht door Shine »

De raad vertegenwoordigd ONS als kijker dus en legt een bijna dwingend advies neer tegenover de kabelexploitant. Hoezo eenzijdig ?
Zo eenzijdig dat Ziggo het advies van de programmaraden domweg naast zich neer legt. Er vervolgens zelfs een rechter aan te pas moest komen en helaas,......de rechter Ziggo in het gelijk heeft gesteld. (zowel rechter als Commissariaat voor de Media)
Hoezo ONS vertegenwoordigt?
Ziggo houdt onder amper 1700 (van de ruim drie miljoen!!) gebruikers een enquete en poef, als toetje knuppelt Ziggo er na het onlangs (1-9-2011) her ingedeelde digitale pakketten, nu amper 1 maand later ook nog eens talloze regiozenders af! Iemand ooit al eens een enquete van Ziggo meegemaakt, laat staan een uitslag gezien?
Ik vraag me werkelijk af wat die zwaarwegende Ziggo redenen dan wel moge zijn. De klachten betreffen namelijk niet alléén het analoge pakket, maar zeker ook het digitale pakket.
Nadeel van de programmaraden (die ons vertegenwoordigen): ook van hun heb ik nog nooit een of ander onderzoeksformuliertje gezien of gehad, zo lang als dat ik TV kijker ben. Een formulier waarin ik mijn voorkeuren (behoeften) kenbaar kon maken, waarop de raad a.d.h.v. een dergelijk breed gehouden onderzoek zenders adviseert. Dus wat dat betreft: ook een programmaraad is mijn inziens gebakken lucht.

Zoals Boisbas ook al aangeeft: het gaat over de manier waarop Ziggo dit vernieuwings proces laat plaatsvinden. Daarover regent het klachten.

Gesloten