Brainless schreef:Maar TS heeft de motor niet gehuurd, maar geleend.
Dus geen huurcontract en geen borg.
Ik heb alleen op jouw bericht gereageerd.
Dat TS geen papieren heeft is al langer duidelijk.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Brainless schreef:Maar TS heeft de motor niet gehuurd, maar geleend.
Dus geen huurcontract en geen borg.
Byob schreef:Ik ga mij ook nog afvragen op welke basis de garage, of zijn verzekeraar TS aansprakelijk denk te stellen.
- geen schriftelijke overeenkomst
- eigenaar heeft de motor zelf ook niet uitgebreider dan W.A. verzekerd, neemt hier dus zelf ook risico?
- wat valt TS te verwijten, wat heeft hij gedaan of nagelaten waardoor de schade is ontstaan.
Dit is een lid van het forum, welk vaker de trol komt spelen, gaat stoken en beledigen, om dan de account te verwijderen, als het te heet onder de voeten wordt.Rudolph61 schreef:Chinese Ketjap:
Die snap ik niet.
Hij vroeg me gewoon wat extra info, hoezo?
Wat hij vind, is niet relevant.De eigenaar vindt dat ik had kunnen weten dat het alleen op stuurslot zetten en het gebruik van een motorketting, alleen, genoeg reden geeft tot stelen van de motor. Hij zegt dat ik hem aan een paaltje had moeten zetten of binnen. Hij vindt mij nalatig in deze.
Prima stap, want anders blijf je in het rondje draaien.Ondertussen ga ik nu maar maandag naar het Juridisch loket om een advocaat aan het werk te zetten.......Poeh!
Dat is dus koffiedik kijken, maar ze kunnen het heel hard spelen, inderdaad. Twijfel zaaien bij de rechter door middel van suggesties kan één tactiek zijn om een uitspraak te sturen, zeg maar.Gaan ze echt zover?
Dit zou ik ook doen.Ik wacht nog even af wat mijn eigen aangetekende brief doet, en daarna de eerste brief van de advocaat. Daarna zien we weer verder.
Een rechter zit niet voor zijn eigen centen, maar om een oordeel in de naam van de koningin uit te spreken.Bedenk ook dat ook een rechter er niet voor jou zit, maar gewoon voor zijn eigen centen, die luistert simpelweg naar degene die het meest overtuigend overkomt en de beste argumenten heeft, die gaat er heus geen uren aan spenderen om dingen uit te zoeken alvorens een beslissing te nemen.
Dat is de theorie, maar de praktijk is toch echt wel anders...Een rechter zit niet voor zijn eigen centen, maar om een oordeel in de naam van de koningin uit te spreken.
Hij krijgt ook zijn/haar centen, als er geen rechtspraak is.