LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rokers gedeelte ? laten ze de deur nog open !!!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ronald g

Re: rokers gedeelte ? laten ze de deur nog open !!!

Ongelezen bericht door ronald g »

Zonder dollen het rookverbod is niet voor de consument ingesteld maar voor de werknemers die in de horeca werken. De wet zegt het volgende "iedere werknemer heeft recht op een rookvrije werkplek" Dat is het kernpunt van het hele beleid, als een kroegbaas geen personeel heeft kan die de asbak op de tafel zetten. Ik als roker vind het bijzonder prettig als er tijdens het eten in een restaurant niet gerookt wordt.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

ronald g schreef:Zonder dollen het rookverbod is niet voor de consument ingesteld maar voor de werknemers die in de horeca werken. De wet zegt het volgende "iedere werknemer heeft recht op een rookvrije werkplek" Dat is het kernpunt van het hele beleid, als een kroegbaas geen personeel heeft kan die de asbak op de tafel zetten. Ik als roker vind het bijzonder prettig als er tijdens het eten in een restaurant niet gerookt wordt.
Men is die wetgeving aan het uitbreiden, zodat de bezoeker ook onder die regel valt.

Nu is het volgens de wetgeving toegestaan om voor café's zonder personeel toch roken toe te staan, en dat willen ze veranderen.

Nog iets maf:
Als die werknemer zelf ook rookt, gaat die werknemer bij de gasten buiten staan roken, omdat binnen roken niet is toegestaan.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

ronald g schreef:Zonder dollen het rookverbod is niet voor de consument ingesteld maar voor de werknemers die in de horeca werken. De wet zegt het volgende "iedere werknemer heeft recht op een rookvrije werkplek" Dat is het kernpunt van het hele beleid, als een kroegbaas geen personeel heeft kan die de asbak op de tafel zetten. Ik als roker vind het bijzonder prettig als er tijdens het eten in een restaurant niet gerookt wordt.
In een restaurant kan ik helemaal inkomen, want ik als roker vind het ook vies als er tijdens het eten gerookt wordt.
Recht op een rookvrije werkplak kan ik deels nog in komen, maar als het de horeca gevoegelijk de nek omdraait....
Ik blijf vinden dat een eigenaar moet kunnen kiezen voor een (grote) rookafdeling.
En dat kleine kroegen waar geen personeel is en de eigenaar het zelf wil, de asbak weer gewoon op de bar moet kunnen zetten.
Probleem is wel dat die laatste het waarschijnlijk zó druk krijgt, dat hij dan personeel nodig heeft.... :lol:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Klopt MAAR dan moeten ze ook gaan verbieden dat mensen die een drankprobleem hebben/hadden niet aangenomen mogen worden in de horeca want stel je eens voor zeg..... :wink:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

dan moeten ze ook gaan verbieden dat mensen die een drankprobleem hebben/hadden niet aangenomen mogen worden in de horeca want stel je eens voor zeg.....
Iemand met een drankprobleem stinkt niet voor zn omgeving (of hij moet zo dronken zijn dat hij de boel onderk*tst).

Chocomelk

bprosman schreef:
dan moeten ze ook gaan verbieden dat mensen die een drankprobleem hebben/hadden niet aangenomen mogen worden in de horeca want stel je eens voor zeg.....
Iemand met een drankprobleem stinkt niet voor zn omgeving (of hij moet zo dronken zijn dat hij de boel onderk*tst).
Nou die kunnen behoorlijk stinken uit hun mond hoor, kunnen behoorlijk lastig en/of irritant zijn. :wink:

En je hebt ook van die alcoholisten die zichzelf maar weinig tot niet wassen, weet je hoe die stinken ? :wink:

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

BBCS schreef:
Men is die wetgeving aan het uitbreiden, zodat de bezoeker ook onder die regel valt.

Nu is het volgens de wetgeving toegestaan om voor café's zonder personeel toch roken toe te staan, en dat willen ze veranderen.

Nog iets maf:
Als die werknemer zelf ook rookt, gaat die werknemer bij de gasten buiten staan roken, omdat binnen roken niet is toegestaan.

die vriend van mij met kroeg , die zat overdag helemaal alleen .hij was dingen aan het opruimen en bijvullen enzo ,hij had een sigaret op de asbak liggen die aan was en wat denk je .BINGO controle ! en weer een boete op zak :shock: het is te triest voor woorden hoe ze hard werkende mensen om zeep helpen! en over de prijs van het biertje moet ik zeggen die loopt ook de spuigaten uit en ik denk zeker dat de prijzen een rol spelen in het weg blijven van de klanten. we moeten allemaal een stapje terug doen . maar toen het rookverbod er kwam was wel direct de terugloop te merken .

ronald g

Zo grappig het begint met een deur die open blijft staan, nu zijn we al zover dat rokers/alcoholisten en zomeer verbannen moeten worden. De buurtkroeg om de hoek stinkt als die het verbod handhaaft naar verschaalt bier zweetlucht en andere luchtjes die je niet wil ruiken. De klachten komen vrijwel altijd van ex rokers die jaren lang de kroegen bevolkt hebben maar sinds ze gestopt zijn met roken niet meer met hun verslaving geconfronteerd willen worden. De antirook lobby's slaan door tot het extreme en krijgen nog gelijk ook.

Chocomelk

ronald g schreef:Zo grappig het begint met een deur die open blijft staan, nu zijn we al zover dat rokers/alcoholisten en zomeer verbannen moeten worden. De buurtkroeg om de hoek stinkt als die het verbod handhaaft naar verschaalt bier zweetlucht en andere luchtjes die je niet wil ruiken. De klachten komen vrijwel altijd van ex rokers die jaren lang de kroegen bevolkt hebben maar sinds ze gestopt zijn met roken niet meer met hun verslaving geconfronteerd willen worden. De antirook lobby's slaan door tot het extreme en krijgen nog gelijk ook.

Dat komt waarschijnlijk omdat ze nog steeds niet echt gestopt zijn en er
nog steeds heel veel moeite mee hebben om niet te roken.

Ken er ook zo eentje, pafte heel wat af ook in huis, stopte met roken en kwam hier op bezoek en vroeg aan me of ik mijn sigaret uit wilde maken want hij kon toch echt niet tegen die rooklucht.........daaaaaaaag.

zusjej21

Ongelezen bericht door zusjej21 »

:lol:
Ze had gewoon even moeten praten met de eigenaar. Hier klagen heeft niet zoveel zin, het is gebeurd.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

zusjej21 schreef::lol:
Ze had gewoon even moeten praten met de eigenaar. Hier klagen heeft niet zoveel zin, het is gebeurd.
Dat is ook hetgeen wat ik mis in dit verhaal.

Chocomelk

Emmy75 schreef:
Klopt !

duiner

Ongelezen bericht door duiner »

Chocomelk schreef:
Emmy75 schreef:
Klopt !
hebben we gedaan , maar dit is een watje en durfde niets tegen die vrouwen te zeggen

ja, goede klanten , he ?..Daar beginnen ze niets tegen !.. :evil:

Zij komen elke avond en wij maar een paar keer , daarom juist
.
.
Laatst gewijzigd door duiner op 04 nov 2011 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

ronald g

het is allemaal zo krom, door het rookbeleid aan te scherpen en roken te ontmoedigen leeft de mens 5 jaar langer, de laatste 5 jaar daar is toch geen zak aan zou Harry Jekkers zeggen. Rokers zouden voor meer zorgkosten zorgen klopt ook niet je gaat immers 5 jaar eerder hemelen. Als het beleid voor de gezondheid in Nederland er zo op gericht is moeten al die fastfood schuren ook sluiten. Er gaan meer mensen dood aan overgewicht en bijbehorende ziektes, dat kost ons kapitalen.

Chocomelk

@ Duiner dat schreef je er nergens bij dat je de eigenaar hebt aangesproken, je zegt nu dat je dat wel gedaan hebt maar die durfde niets te zeggen.........wat zei de eigenaar er tegen jullie dan over ?

Chocomelk

ronald g schreef:het is allemaal zo krom, door het rookbeleid aan te scherpen en roken te ontmoedigen leeft de mens 5 jaar langer, de laatste 5 jaar daar is toch geen zak aan zou Harry Jekkers zeggen. Rokers zouden voor meer zorgkosten zorgen klopt ook niet je gaat immers 5 jaar eerder hemelen. Als het beleid voor de gezondheid in Nederland er zo op gericht is moeten al die fastfood schuren ook sluiten. Er gaan meer mensen dood aan overgewicht en bijbehorende ziektes, dat kost ons kapitalen.
Absoluut waar !

duiner

Ongelezen bericht door duiner »

ronald g schreef:. Als het beleid voor de gezondheid in Nederland er zo op gericht is moeten al die fastfood schuren ook sluiten. Er gaan meer mensen dood aan overgewicht en bijbehorende ziektes, dat kost ons kapitalen.
het zal mij een worst wezen , wat die mensen op hun bord hebben , als ik het maar niet ruik !..

het gaat er om, dat een ander jouw stink-ding moet ( !! ) incasseren !

daar heb ik echt geen zin in. .
.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

@Duiner, heb je bij het voldoen van de rekening laten merken aan het bedrag dat je niet zo van je eten hebt genoten?

zusjej21

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Fast food heeft niets met dit topic te maken.
Ga er gewoon niet meer heen, probleem opgelost.

Chocomelk

Chocomelk schreef:@ Duiner dat schreef je er nergens bij dat je de eigenaar hebt aangesproken, je zegt nu dat je dat wel gedaan hebt maar die durfde niets te zeggen.........wat zei de eigenaar er tegen jullie dan over ?
Nogmaals dezelfde vraag Duiner, mischien reageer je nu.

Gesloten