LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop
-
Re: Ook nederland wordt een steeds grotere puinhoop
witte angora uiteraard niet ! alleen geen cent te maken hebben is helemaal verschrikkelijk. Daarbij wil ik de personen die mij gehufterd hebben ( teveel inmiddels) een u weet wel laten ruiken. Dat bedoel ik met wie het laatst lacht...
-
Je hoeft mij niet te vertellen wat het betekent geen cent te makken te hebben. Als ik jouw openingsbericht lees, heb ik dieper in de sh*t gezeten dan jij, alleen, ik koos er voor mijn rekeningen te betalen, ook al was het steeds met een maand achterstand.
Die maand achterstand heb ik zo gauw mogelijk ingelopen, alle schulden zijn ingelost, nu alleen nog het doorlopend krediet.
Het geheim? Gebruik je vakantiegeld en alle andere extraatjes om dingen af te lossen en in te lopen. Laat iedere maand een klein bedrag naar een spaarrekening over schrijven, dan heb je een klein extraatje als het nodig is. Met 30 euro per maand kom je al een heel eind, dan heb je na 3 maanden al weer 90 euro.
Snuffel af en toe op Marktplaats voor spulletjes, je vindt regelmatig leuke dingen voor zeer schappelijke prijsjes.
Eten? Niet uit eten gaan, en zoveel mogelijk dingen zelf maken. Die maaltijdsalades van de AH bijvoorbeeld, gewoon kijken wat er in zit, dat koop je, dat maak je, dan heb je ongeveer hetzelfde, veel lekkerder en veel goedkoper. En dat geldt met alles.
En denk niet dat ik zo'n groot inkomen heb, het is gewoon een simpele WAO, maar als ik ga plussen en minnen (minder huurtoeslag, geen langdurigheidstoeslag, betalen voor gemeentelijke heffingen) dan zit ik redelijk in de buurt van, of iets onder, bijstandsnivo.
Die maand achterstand heb ik zo gauw mogelijk ingelopen, alle schulden zijn ingelost, nu alleen nog het doorlopend krediet.
Het geheim? Gebruik je vakantiegeld en alle andere extraatjes om dingen af te lossen en in te lopen. Laat iedere maand een klein bedrag naar een spaarrekening over schrijven, dan heb je een klein extraatje als het nodig is. Met 30 euro per maand kom je al een heel eind, dan heb je na 3 maanden al weer 90 euro.
Snuffel af en toe op Marktplaats voor spulletjes, je vindt regelmatig leuke dingen voor zeer schappelijke prijsjes.
Eten? Niet uit eten gaan, en zoveel mogelijk dingen zelf maken. Die maaltijdsalades van de AH bijvoorbeeld, gewoon kijken wat er in zit, dat koop je, dat maak je, dan heb je ongeveer hetzelfde, veel lekkerder en veel goedkoper. En dat geldt met alles.
En denk niet dat ik zo'n groot inkomen heb, het is gewoon een simpele WAO, maar als ik ga plussen en minnen (minder huurtoeslag, geen langdurigheidstoeslag, betalen voor gemeentelijke heffingen) dan zit ik redelijk in de buurt van, of iets onder, bijstandsnivo.
-
Nav één zin kunt u natuurlijk niet inschatten hoe de situatie is, dit is een fractie. Aardig dat u wat tips geeft maar ik heb altijd prima met geld om kunnen gaan maar door omstandigheden .............. Daarbij blijf ik het heel smerig vinden, dat ze iemand met een laag inkomen verder in de sh.t helpen, totaal geen beschaafde "oplossing", maar ik zal moeten accepteren dat deze planeet keihard is en inderdaad NIET beschaafd is ! Ik ben gesteld op luxe, maar geld dat er niet is kun je er ook niet aan uitgeven zo slim ben ik ook wel weer. Nogmaals 1 miljoen mensen al in armoede en als ik dan lees dat de oprichter van C & A 22 miljard vermogen heeft poeh. Ben absoluut niet jaloers ingesteld, maar de verschillen zijn wel bizar groot !
-
@ Vogel SuperManuela aangenaam alleen jammer dat ik in een wereld terecht ben gekomen die eigenlijk te smerig voor woorden is met een overschot aan misbakels het is nog altijd u als u niet weet welke leeftijd iemand heeft. Ook iets niet helemaal goed gegaan in de opvoeding.
@ Gelukkigkinderloos, u naam staat me niet zo aan maar dat is
mijn mening.
Inderdaad kunnen mensen van de ene **** in het andere belanden en
dan is het heel moeilijk om er nog uit te komen.
Armoede is er in Nederland helaas genoeg.
mijn mening.
Inderdaad kunnen mensen van de ene **** in het andere belanden en
dan is het heel moeilijk om er nog uit te komen.
Armoede is er in Nederland helaas genoeg.
-
Dat is aan je taalgebruik niet te zien...Ik ben gesteld op luxe
Dan zul je het geld dat er wél is op een andere manier uit moeten geven.geld dat er niet is kun je er ook niet aan uitgeven zo slim ben ik ook wel weer.
Dat is ook de bedoeling van dit forum, om elkaar te helpen en de weg te wijzen, maar als het er alleen maar om te doen is om te klagen, dan is iedere advies zinloos.Aardig dat u wat tips geeft maar ik heb altijd prima met geld om kunnen gaan maar
-
Mijn slot opmerking toch jammer dat er weer verschillende voorordelen tussen zitten. Weer een ervaring rijker en een illusie armer. Wat is er in hemelsnaam mis met mijn taalgebruik pffffff. Ach ik weet wel beter. Een gezegde is te goed zijn voor deze wereld. Zeer bizar dat dit "uberhaupt" mogelijk is, maar zegt mij meer dan voldoende, vandaar GelukkigKinderloos met zorg uitgekozen ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nou dat "uberhaupt" met UE is, uEberhaupt, of überhaupt .Wat is er in hemelsnaam mis met mijn taalgebruik
Sorry die was flauw
Dan pak je toch een enkeltje naar de maan,geen misbaksels,geen incasso,geen mensen en geen toeslagen,wat let je.Gelukkigkinderloos schreef:@ Vogel SuperManuela aangenaam alleen jammer dat ik in een wereld terecht ben gekomen die eigenlijk te smerig voor woorden is met een overschot aan misbakels
-
Wat een intelligente opmerking toch Snipke.
Hartelijk dank voor deze fantastische bijdrage !
bprosman, wel zelfkennis gelukkig![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hartelijk dank voor deze fantastische bijdrage !
bprosman, wel zelfkennis gelukkig
Sommige mensen hier die niets of weinig meegemaakt hebben oordelen graag over de situatie van andere of nog erger hebben vooroordelen.....
Ook het gezwam over, van wat hebben we het goed en we mogen hier niet klagen, hm. ben heel benieuwd van wat deze figuren zouden vinden wanneer deze
is mee zouden maken, wat ik of anderen hier in dit ... land hebben mee gemaakt.
Hier geld een gezegde: ieder voor zich (overheid eerst) en dan god voor ons alle!
Ik heb kennissen / familie wonen in oa. België en ook in andere west Europese landen. Met deze heb ik wel wel eens over mijn situatie en dat zal in die landen niet mogenlijk zijn.
Nu een voorbeeldje over mijn situatie.
Ik heb gewerkt bij een <familie> bedrijf waar het normaal is dat afspraken van hun kant niet nagekomen werden dus ook wanneer het contact eindigden betaalden ze het salaris van de laatste maanden maar niet meer. Ze gingen er al
vanuit dat de medewerker geen RB heeft en het salaris was te hoog voor gesubsidieerde juridische hulp en dus konden ze er vaak mee weg komen.
Helaas heb ik wel een RB en deze heb ik dus direct aan het werk gezet het werd dus een proces van 1,5 jaar en uiteindelijk heb ik die glansrijk gewonnen. Maar ondanks een vonnis en vele afspraken verder word er geen uitvoer gegeven aan het vonnis, nu ligt deze ter executie bij de deurwaarde en zal er uiteindelijk beslag gelegd gaan worden op bankrekeningen en goederen.
De maximale boete die de overheid voor dit soort misbruikende / walgelijke ondernemers heeft vastgesteld is 50% van de vordering, deze is helaas door
de rechter te matigen. De rechter die ik had gaf al bij de compositie van partijen aan dat hij deze altijd matigde tot maximaal 10%. Zo ook in mijn geval.
Dus uiteindelijk krijg ik naar verwachting dan wel het achterstallig salaris (na 2 jaar) met rente 3% en boete.
Maar door deze omstandigheden (2 maanden geen inkomsten + problemen met oa verzekeringen / belasting / UWV) verplichtingen niet na kunnen komen.
Wie kan in de huidige tijd nou 2 a 3 maanden salaris overbruggen. Ik
in ieder geval niet!
Daarbij komt dat mijn vrouw bijna 20% salaris 1 jaar eerder had moeten inleveren, ze werd voor de keus gesteld (ze werkte hier al meer dan 10 jaar) of salaris inleveren of er zou een ontslag aangevraagd worden.
Wanneer een werkgever in België het salaris van een werknemer niet betaald,
zijn daar zware sancties voor, tot gijzeling aan toe het is daar zelfs een misdrijf.
zie: http://www.elfri.be/strafbepaling-wanbetaling-loon daar kan de overheid hier nog wat van leren!
Als dus in België was gebeurd wat ik heb meegemaakt, dan had ik dus direct actie kunnen ondernemen.
Ook het gezwam over, van wat hebben we het goed en we mogen hier niet klagen, hm. ben heel benieuwd van wat deze figuren zouden vinden wanneer deze
is mee zouden maken, wat ik of anderen hier in dit ... land hebben mee gemaakt.
Hier geld een gezegde: ieder voor zich (overheid eerst) en dan god voor ons alle!
Ik heb kennissen / familie wonen in oa. België en ook in andere west Europese landen. Met deze heb ik wel wel eens over mijn situatie en dat zal in die landen niet mogenlijk zijn.
Nu een voorbeeldje over mijn situatie.
Ik heb gewerkt bij een <familie> bedrijf waar het normaal is dat afspraken van hun kant niet nagekomen werden dus ook wanneer het contact eindigden betaalden ze het salaris van de laatste maanden maar niet meer. Ze gingen er al
vanuit dat de medewerker geen RB heeft en het salaris was te hoog voor gesubsidieerde juridische hulp en dus konden ze er vaak mee weg komen.
Helaas heb ik wel een RB en deze heb ik dus direct aan het werk gezet het werd dus een proces van 1,5 jaar en uiteindelijk heb ik die glansrijk gewonnen. Maar ondanks een vonnis en vele afspraken verder word er geen uitvoer gegeven aan het vonnis, nu ligt deze ter executie bij de deurwaarde en zal er uiteindelijk beslag gelegd gaan worden op bankrekeningen en goederen.
De maximale boete die de overheid voor dit soort misbruikende / walgelijke ondernemers heeft vastgesteld is 50% van de vordering, deze is helaas door
de rechter te matigen. De rechter die ik had gaf al bij de compositie van partijen aan dat hij deze altijd matigde tot maximaal 10%. Zo ook in mijn geval.
Dus uiteindelijk krijg ik naar verwachting dan wel het achterstallig salaris (na 2 jaar) met rente 3% en boete.
Maar door deze omstandigheden (2 maanden geen inkomsten + problemen met oa verzekeringen / belasting / UWV) verplichtingen niet na kunnen komen.
Wie kan in de huidige tijd nou 2 a 3 maanden salaris overbruggen. Ik
in ieder geval niet!
Daarbij komt dat mijn vrouw bijna 20% salaris 1 jaar eerder had moeten inleveren, ze werd voor de keus gesteld (ze werkte hier al meer dan 10 jaar) of salaris inleveren of er zou een ontslag aangevraagd worden.
Wanneer een werkgever in België het salaris van een werknemer niet betaald,
zijn daar zware sancties voor, tot gijzeling aan toe het is daar zelfs een misdrijf.
zie: http://www.elfri.be/strafbepaling-wanbetaling-loon daar kan de overheid hier nog wat van leren!
Als dus in België was gebeurd wat ik heb meegemaakt, dan had ik dus direct actie kunnen ondernemen.
Je bent bijna geheel verantwoordelijk voor je eigen geluk.
Kom je in de ****** zitten dan ben je zelf de persoon die
eruit moet zien te komen.
Maar als je altijd donkere wolken ziet ipv de zon dan zal het
heel moeilijk worden.
Kom je in de ****** zitten dan ben je zelf de persoon die
eruit moet zien te komen.
Maar als je altijd donkere wolken ziet ipv de zon dan zal het
heel moeilijk worden.
Goh daar heb je de eerste .... al,
he @vogels
Kom met feiten, dat doe ik ook in plaats van dat gezwam!
he @vogels
Kom met feiten, dat doe ik ook in plaats van dat gezwam!
-
@ J@@n = toch om kotsmisselijk van te worden ook, misselijkmakend !
Velen denken dat er niets aan de hand is tot ze zelf aan de beurt zijn .........
@ Vogels kortzichtig soms lijkt het gras elders groener en soms is het ook waar
Het ontbreekt velen aan inlevingsvermogen.
Te vaak is het ik, me, myself and i
Velen denken dat er niets aan de hand is tot ze zelf aan de beurt zijn .........
@ Vogels kortzichtig soms lijkt het gras elders groener en soms is het ook waar
Het ontbreekt velen aan inlevingsvermogen.
Te vaak is het ik, me, myself and i
@ Vogels er zijn (helaas) genoeg mensen in Nederland die
zwaar in de problemen zitten die er niet zelf om gevraagd hebben
of soms geen andere keuze hebben.
zwaar in de problemen zitten die er niet zelf om gevraagd hebben
of soms geen andere keuze hebben.
-
Vogels sinds wanneer moet er gestopt worden met klagen ?
Dan zijn er wel andere dingen waar drastisch mee gestopt moet worden, gekker moet het allemaal niet worden. Klagen mag ook al niet meer zeg. Als het u niet bevalt dan leest u toch onderwerpen die beter aansluiten bij uw persoonlijkheid ?
Dat is hetzelfde als kijken naar een niet boeiend tv programma, maar is waarschijnlijk ook een hobby van vogels: hufteren / irritant doen.
Dan zijn er wel andere dingen waar drastisch mee gestopt moet worden, gekker moet het allemaal niet worden. Klagen mag ook al niet meer zeg. Als het u niet bevalt dan leest u toch onderwerpen die beter aansluiten bij uw persoonlijkheid ?
Dat is hetzelfde als kijken naar een niet boeiend tv programma, maar is waarschijnlijk ook een hobby van vogels: hufteren / irritant doen.
Laatst gewijzigd door Gelukkigkinderloos op 09 nov 2011 15:48, 2 keer totaal gewijzigd.
@Vogels Ik gun niemand, echt helemaal niemand wat ik heb meegemaakt, maar egoïstische ... zoals jij mogen wel wat **** van mij krijgen.
Salaris word achteraf betaald en daar moet de werknemer op vertrouwen.
Wanneer de werkgever zijn verplichting niet nakomt kan de werknemer er niets aan doen, maar komt hierdoor wel in de problemen.
Salaris word achteraf betaald en daar moet de werknemer op vertrouwen.
Wanneer de werkgever zijn verplichting niet nakomt kan de werknemer er niets aan doen, maar komt hierdoor wel in de problemen.
Laatst gewijzigd door J@@N op 09 nov 2011 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit klinkt wel heel erg zuur...Gelukkigkinderloos schreef: De mens op aarde = de grootste fout ooit !
Ik ken helaas de achtergrond van deze casus niet, maar blijkbaar heeft TS een betalingsachterstand. Hoe dit is ontstaan kan ik niet zien. Dus of TS er zelf debet aan is of niet weet ik niet. Maar de schuld leggen bij anderen (incassoburo) is wel erg makkelijk. Als de vordering onterecht is kan je deze betwisten. Mocht de vordering terecht zijn dan snap ik je reactie niet zo omdat je dit dan had kunnen zien aankomen.
Maar door dergelijke stellingen te poneren op basis van een betalingsachterstand vind ik wel erg kort door de bocht. Wellicht zou je met iemand kunnen praten over je probleem?
Verhuizen naar een ander land lijkt me geen optie en ik denk ook niet dat je dat serieus bedoelt.
-
zelfmedelijden heeft nog nooit iets goed voortgebracht
een slachtofferol aannemen ook niet ![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Concluderen dat de mensen die hier positief in het leven staan een een aanpak mentaliteit hebben niets meegemaakt hebben ... DAT is pas een vooroordeel.Sommige mensen hier die niets of weinig meegemaakt hebben oordelen graag over de situatie van andere of nog erger hebben vooroordelen.....
U weet niet wat ik wel of niet meegemaakt heb, en of ik nooit in de zorgen gezeten heb of ik wel of niet rekeningen kon betalen. Maar er is wel een verschil of je dat oplost door te gaan roepen dat het iedereen's schuld is en de wereld is een hel en afwacht tot de gemeenschap je komt redden OF je veegt de scherven aan de kant, handen uit de mouwen steken en desnoods vuil, strontluiers en maandverband gaat ruimen want dat betaalde op dat moment wel goed !!!. En dan komt er inderdaad vanzelf weer een tijd dat je niet rijk bent maar zeker geen klagen hebt !!.
Laatst gewijzigd door bprosman op 09 nov 2011 16:05, 2 keer totaal gewijzigd.