Re: niet getest geen garantie
Geplaatst: 10 nov 2011 12:02
, Nee dat maak jij ervan.witte angora schreef:Hallo, waar praten we over? Over apparatuur uit het stenen tijdperk, zo ongeveer, waar je 10, hooguit 20 euro voor neertelt. Apparatuur die nagenoeg onverkoopbaar is. En dan gaan we hier zitten zeveren over garantie op dat spul, en er allerlei wettelijke bepalingen bij halen?
mee eens dat je een risico loopt , maar zou wel netjes zijn als ze erbij zeggen dat ze niet zeker weten of het wel doet.Op het moment dat die sticker er op zit weet je van tevoren welk risico je loopt, en eigenlijk weet je van tevoren al dat het kapot is. Je kunt er ook voor kiezen om het niet te kopen.
Ik had het bericht dat je quote al weer weg gehaald...ciske schreef:mee eens dat je een risico loopt , maar zou wel netjes zijn als ze erbij zeggen dat ze niet zeker weten of het wel doet.Op het moment dat die sticker er op zit weet je van tevoren welk risico je loopt, en eigenlijk weet je van tevoren al dat het kapot is. Je kunt er ook voor kiezen om het niet te kopen.
Over die grote tv's , ik heb een paar jaar geleden er 1 gewoon bij de kraak gezet die verkopen niet gezien de nieuwe platte tv's.
Hm, vind dit een moeilijke zaak om eerlijk te zijn. Allereerst is de sticker een mededeling van de verkoper en met zo'n sticker zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen, zeker als je bij een kringloopwinkel koopt. Ten tweede mag je van een product dat tweede of meerdere hands is niet verwachten dat de verkoper de geschiedenis ervan kent of kan overzien. Hij weet niet of het product goed en volgens gebruiksaanwijzing is behandelt. Dat is dus ook onderdeel van de aard van het product en van wat je er rederlijkerwijze van mag verwachten: niet zo veel dus.seconds-out schreef:Ja natuurlijk zeggen ze dat daarmee!witte angora schreef: Met die sticker zeggen ze toch eigenlijk al dat ze niet zeker weten of hij het wel of niet doet?
Eigenlijk zeggen ze>> of het produkt het nu wel of niet doet maakt niet uit, jij bent zo stom om erin te trappen omdat wij eigenlijk bedoelen dat het apparaat defect is.
Of denk je dat de kringloop ook niet weet dat het apparaat stuk is?
Vanzelfsprekend, daar is de prijs ook naar..een paar tientjes maar, daar kan je toch niet veel van verwachten??
Want die apparaten die WEL goed werken zijn meteen ook een stuk duurder nietwaar? die worden voor de verkoop heus wel getest!
Jij haalt twee dingen door elkaar>>garantie en misleiding.
Het is doodsimpel voor de kringloop om te achterhalen of een apparaat nog werkt of niet. gewoon even de stekker in het stopcontact en je weet het!
Dan kan er een sticker op met defect en hoeft er automatisch ook geen garantie verleend te worden en weet de klant ook waar hij aan toe is.
Maar dat doen ze niet..neuh, liever de klanten misleiden met niet getest, in de hoop dat ze dan toch maar het (kapotte) apparaat kopen.
Wat dat betreft zouden ze gewoon even alles moeten testen voor de verkoop en de klant de gelegenheid geven om het apparaat werkend te zien, ook zonder dat er dan sprake van garantie hoeft te zijn, (de enige "garantie" is dan dat het toestel naar behoren functioneerde bij aankoop)
Even advocaat van de duivel spelen>>alles wat kapot is krijgt standaard de sticker NIET GETEST GEEN GARANTIE.