LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tassencontrole supermarkt

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door crazyme »

Ruud26 schreef:
Chocomelk schreef:...
Winkelverbod krijg je schriftelijk en of het te handhaven is....lijkt me moeilijk, maar wat heeft het voor een zin om naar een winkel toe te gaan waar je een winkelverbod zou hebben ?
Dus de winkelier stuurt me prive een bericht dat ik niet langer welkom ben in zijn filiaal? Heeft hij hiervoor geen gegronde reden nodig, gezien hij vrijwel iedereen toelaat? En zou het kunnen gebeuren dat ik zo'n verbod kan laten vernietigen bij een rechtbank als ik erop wijs dat de huisregels niet wettig zijn? Zo'n procedure start ik tzt graag, al kost het me die 150/170 euro.

Ik zou overigens de winkel in kwestie makkelijk links laten liggen. Om me heen staat van iedere soort supermarkt er eentje op ongeveer dezelfde afstand.
Kampioen doordraven ?

Die mensen die tassen controleren doen dat natuurlijk alleen maar omdat ze zo heel graag willen weten wat je allemaal in je tasje hebt. En een werkgever betaalt natuurlijk grof voor die ultra privacy gevoelige intel.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan me niet heugen of en wanneer ik gecontroleerd ben.
Wel eens gevraagd of ik een tas in winkelwagen op wilde tillen, maar verder niet.
Ook wel eens vrijwillig m,n handtas leeggekiept omdat het alarm zo nodig af moest gaan :roll: Bleek uiteindelijk te worden veroorzaakt door een reeds maanden gebruikte (en diverse winkels mee in en uit geweest) poederdoos van een andere winkel.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Ruud26
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door Ruud26 »

De meeste reacties in dit topic zijn beledigend of niet contructief te noemen. Wat is het nut van reageren als je hiermee weinig bijdraagt? Bedenk vooraf of je het zelf prettig vind om niet serieus genomen te worden, en reageer dan pas. Goede manieren sneuvelen in de anonimiteit, dat blijkt op de weg, en steeds meer op internet.

Terug on-topic:
@Jolijn, vreselijk als dat gebeurd, ik had het bij het Kruidvat maar ik had alleen een Kruidvat zakje bij me toen ik naar buiten liep. Bleek toen zo'n label in m'n nieuwe shirt te zijn waar een rfid tag in zat. Maar op zo'n moment vind ik wel dat de winkelier een goede reden heeft te vragen en kon ik mij heel makkelijk bereid vinden even te laten zien dat ik niks had gepikt. Bij mij konden ze niks vinden, ik kwam er thuis pas achter...

Voor mensen die meer informatie willen: http://www.kvk.nl/ondernemen/veiligheid ... len-nemen/

De samenvatting hiervan is dat het KvK aangeeft dat een winkelier inderdaad een huisregel op mag stellen en dat eenieder die zich hier niet aan houdt in overtreding van de huisregels is als deze duidelijk kenbaar zijn gemaakt (ongeacht of deze wettig zijn). Klaarblijkelijk mag een winkelier desgewenst als reactie een mondelinge en schriftelijke ontzegging tot de winkel opleggen. Voor de schriftelijke variant gelden een aantal regels:
  • Een schriftelijk winkelverbod is 1 jaar geldig en geldt alleen voor uw winkel.
  • Neem vooraf contact op met de politie en met een advocaat.
  • Een schritelijk winkelbod kan alleen als de personalia bij u bekend zijn.
  • U verstuurt het winkelverbod per aangetekende post.
  • Stuur een afschrift van uw brief naar het politiebureau.
  • Komt iemand met een schriftelijk winkelverbod toch in uw winkel, dan verzoekt u deze persoon om weg te gaan. Als iemand daar geen gehoor aan geeft, pleegt hij of zij huisvredebreuk. U kunt dan de politie bellen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door Jolijn »

seconds-out schreef:
Jolijn schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan me niet heugen of en wanneer ik gecontroleerd ben.
Wel eens gevraagd of ik een tas in winkelwagen op wilde tillen, maar verder niet.
Ook wel eens vrijwillig m,n handtas leeggekiept omdat het alarm zo nodig af moest gaan :roll: Bleek uiteindelijk te worden veroorzaakt door een reeds maanden gebruikte (en diverse winkels mee in en uit geweest) poederdoos van een andere winkel.
Klopt wel hoor.
Tassencontroles zijn plaatselijk, de ene plaats hoeft het (bijna) nooit terwijl het in andere plaatsen haast routinewerk is... :shock:
Heel heel vroeger, toen ik zelf bij een groot landelijk warenhuis werkte, werd het personeel lukraak gecontroleerd bij het verlaten vh pand door de personeelsuitgang. Op een knop drukken, werd 'ie rood: controle. De portier verheugde zich daar zichtbaar op. :mrgreen:
Yek. :-|

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door dhc »

@ruud26:

Waarom dump je deze mededelingen?
Jij had toch een vraag omtrent tassencontrole?
Dan had je die info vooraf moeten zoeken en hoef je ons er niet mee lastig te vallen.
By the way, 80% van de door jou gedumpte info had ik je ook al medegedeeld.

Wat is je punt, zeuren omdat het weekend is en je vriendin d'r stapavond heeft?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door nevermind »

@secondadvies, de dwarsliggers zijn in deze net zo zeer de winkeliers en de winkeldieven. De winkelier gaat met de huisregel dwarsliggen als het gaat om mijn burgerrechten. Deze wenst de winkelier niet te respecteren.
Welke burgerrechten?
Als ik niet wil, dat je in mijn huis met strontschoenen komt, dan heb je dit te accepteren.
Dat zijn mijn huisregels.
Dit is met de winkelier hetzelfde, hij maakt de regels, en niet de klant.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door berend12 »

Zo`n winkel gewoon mijden als je straks boodschappen voor de feestdagen gaat doen.
In andere landen pakken ze vaak gratis de boodschappen voor je in (de tas hoef je dan ook niet te betalen). En bedanken ze je dat je bij hun gewinkeld hebt.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door duiner »

Ruud26 schreef:Goede manieren sneuvelen in de anonimiteit, dat blijkt op de weg, en steeds meer op internet.
hier ben ik het niet met je eens , goede manieren beginnen thuis , met de opvoeding ,
en als dat er niet is ?
Kan het overal tevoorschijn komen.. ook in winkels , rijen bij nde kassa, enz
.
het zit in je of niet
.
Laatst gewijzigd door duiner op 20 nov 2011 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door nevermind »

berend12 schreef:Zo`n winkel gewoon mijden als je straks boodschappen voor de feestdagen gaat doen.
In andere landen pakken ze vaak gratis de boodschappen voor je in (de tas hoef je dan ook niet te betalen). En bedanken ze je dat je bij hun gewinkeld hebt.
In deze landen, je spreekt van Amerika, hoef je dan ook geen tas mee te nemen, want deze krijg je van de winkel.
Dus is er ook geen tascontrole nodig.
Vergelijking........ :?:

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door berend12 »

U ziet de klant als iemand met stront aan zijn schoenen. Een ander ziet in de supermarktklant iemand die elke week voor 50 euro omzet zorgt. Een wereld van verschil.
De klant die nu voor de koopjes komt heeft straks wellicht meer te besteden. Het is maar net hoe je het bekijkt.
Laatst mocht ik nog om 5 voor 5 schoenen in een winkel passen. Ze waren behulpzaam en deden het met alle vriendelijkheid. Bij zo`n winkel kom je weer terug.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door ciske »

Laatst mocht ik nog om 5 voor 5 schoenen in een winkel passen. Ze waren behulpzaam en deden het met alle vriendelijkheid. Bij zo`n winkel kom je weer terug
zo ken het ook Berend12, maar alsnog is het heel normaal in een supermarkt dat je je tas laat zien, het is je boodschappentas en niet de handtas.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door nevermind »

berend12 schreef:U ziet de klant als iemand met stront aan zijn schoenen. Een ander ziet in de supermarktklant iemand die elke week voor 50 euro omzet zorgt. Een wereld van verschil.
De klant die nu voor de koopjes komt heeft straks wellicht meer te besteden. Het is maar net hoe je het bekijkt.
Laatst mocht ik nog om 5 voor 5 schoenen in een winkel passen. Ze waren behulpzaam en deden het met alle vriendelijkheid. Bij zo`n winkel kom je weer terug.
Ik kan mij niet herinneren, dat ik dit heb geschreven.
Beter lezen, want ik heb geen winkel, dus ook geen klanten.
Als ik niet wil, dat je in mijn huis met strontschoenen komt, dan heb je dit te accepteren.
Dat zijn mijn huisregels.
Dit is met de winkelier hetzelfde, hij maakt de regels, en niet de klant.
Dat je nog schoenen mocht passen, heeft niets met tassencontrole te doen, maar met klantvriendelijkheid maar dit is dan een ander topic!

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door berend12 »

Iedereen zijn eigen mening, maar ik vind tassencontrole niet klantvriendelijk.
Of U nu een winkel heeft of niet, U maakt de vergelijking met de vieze schoenen. Dat zegt veel over Uw denkwereld. Want een tas heeft niets met vieze schoenen te maken.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door nevermind »

berend12 schreef:Iedereen zij eigen mening, maar ik vind tassencontrole niet klantvriendelijk.
Of U nu een winkel heeft of niet, U maakt de vergelijking met de vieze schoenen. Dat zegt veel over Uw denkwereld. Want een tas heeft niets met vieze schoenen te maken.
Ik maak een vergelijking, dat ik mijn huisregels heb, en de winkelier de zijne.
Het was een antwoord op het bericht van TS, maar laat maar je wil/kan het niet begrijpen.

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door berend12 »

Misschien woont U buiten of heeft U rare gasten maar ik heb zulke huisregels niet nodig.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ach de ene vind het klantonvriendelijk de ander geeft er niets om, als je weet dat er in een winkel wel tassencontrole wordt gehouden en je vind het niet kunnen ga er dan gewoon niet heen, winkels genoeg toch ?

Krijg je een winkelverbod....dan ga je toch niet drammen dat je toch die winkel in wil.
Een winkelverbod krijg je niet zomaar hoor.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door GJvdZ »

berend12 schreef: In andere landen pakken ze vaak gratis de boodschappen voor je in (de tas hoef je dan ook niet te betalen). En bedanken ze je dat je bij hun gewinkeld hebt.
In andere landen staan dan vaak bejaarden gratis jouw boodschappen in te pakken omdat ze moeten doorwerken tot ze dood neervallen omdat er geen voorzieningen zijn.

In andere landen redeneert men van "laat het milieu de klere krijgen, we geven gewoon wegwerptasjes die direct na gebruik weg worden gegooid i.p.v. dat mensen gewoon een boodschappen tas van huis meenemen".

MAXIEM

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Ruud26

Natuurlijk mag een winkelier de betreffende tekst 10.000 keer op een bordje in zijn winkel hangen en natuurlijk mag hij aan de klant die betreffende vraag stellen, maar..........................de klant heeft en houdt het recht om niet mee te werken aan dat verzoek en kan altijd eisen dat de politie wordt gebeld. De politie heeft bij een gegronde reden wél het recht om jouw tas te controleren. Zo zit de wet in elkaar en niet anders!

Maxiem.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Tassencontrole supermarkt

Ongelezen bericht door crazyme »

MAXIEM schreef:Ruud26

Natuurlijk mag een winkelier de betreffende tekst 10.000 keer op een bordje in zijn winkel hangen en natuurlijk mag hij aan de klant die betreffende vraag stellen, maar..........................de klant heeft en houdt het recht om niet mee te werken aan dat verzoek en kan altijd eisen dat de politie wordt gebeld. De politie heeft bij een gegronde reden wél het recht om jouw tas te controleren. Zo zit de wet in elkaar en niet anders!

Maxiem.
Fijn. Mooi geconcludeerd. Helemaal mee eens. Iemand mee oneens ?

Gesloten