Pagina 3 van 3
Re: Radeloos door NUON!!!!
Geplaatst: 30 jul 2012 23:51
door omananda
Hallo Linda,geloof me na tig telefoontjes en vanaf 2009 deze onzin ,ben ik het meer dan zat!!30 Juni krijg ik de afrekening tot 13 Juni,omdat ik overstap!!!Krijg ik 24,08 terug!!!Moet alleen de maand termijn Mei nog betalen!!!?Gedaan!!!Nu moet ik ineens weer 13,97 betalen,verstuurd op 17 Juli???Dat is weer voor GAS?!!!
Ik wordt stapelgek van al die overzichten en kosten voor "te late betalingen"!!!Het ligt nu bij de rechtsbijstand,en die Jurist snapte van deze boekhouding ook helemaal niks!!!!
Ik ga geen regeling treffen,want ik heb gewoon elke maand gewoon betaald!!Of het nou periodieke over boeking is of via jullie incasso op de 26 e??!!!!
Maar mijn c.nr.Linda is 3000993623!!!Vanaf 2009 is dit,en heb never achterstand gehad,al die tijd zo betaald,en er is al eerder de aanmaning kosten verwijderd,dus dat zegt genoeg?!!!Maar ik ben weg,want dit is geen doen!!!Als je niet thuis bent komen ze gewoon je energie afsluiten,terwijl je je van geen kwaad bewust bent!!!En bellen helpt niet,ja een regeling treffen ,maar dat is het?!!!Ben hier zo giga boos over,je moet je maar bewijzen,anders zit je zonder licht!!!!
Re: Radeloos door NUON!!!!
Geplaatst: 31 jul 2012 11:58
door Vattenfall Webcare
Geachte Omananda,
Bedankt voor uw reactie.
Wij hebben de kwestie bekeken. Wij hebben u daarover per e-mail al regelmatig informatie gegeven. Wij plaatsen geen privé-informatie over uw contract op dit forum. Wij verwijzen u daarom naar de aan u gezonden e-mailberichten.
Met vriendelijke groet,
Ton
Nuon webcare
Re: Radeloos door NUON!!!!
Geplaatst: 31 jul 2012 12:11
door omananda
Sorry Ton,maar ik krijg van jullie geen enkele mail??Weet niet welk e mail adres jullie hebben ,maar heb geen mail???Maar dat verbaasd me zomaar weer niet?!In afwachting van?!
Re: Radeloos door NUON!!!!
Geplaatst: 31 jul 2012 13:12
door Vattenfall Webcare
Geachte Omananda,
Bedankt voor uw reactie.
Is het goed dat ik telefonisch contact met u opneem? Zo ja, bent u op uw privé-adres telefonisch bereikbaar? Anders kunt u ook een ander telefoonnummer opgeven in een privé-bericht, via de PB-knop linksonderaan dit bericht.
Met vriendelijke groet,
Ton
Nuon webcare
Re: Radeloos door NUON!!!!
Geplaatst: 31 jul 2012 13:54
door tenormin
De Nuon Medewerker schreef:Geachte B.Basan,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheden zijn over de verwerking van uw betaling.
Het is inderdaad zo dat wanneer u zonder kenmerk betaald, Nuon uw betaling verrekent met de oudste nog openstaande posten. Wanneer die er niet zijn en u betaald te vroeg, wordt uw geld teruggestort. Dit is eenvoudig op te lossen door een automatische incasso af te spreken. Uit uw klacht maak ik op dat u in ieder geval achterstallige posten heeft.
Wilt u meer informatie? Dan zoek ik dit graag voor u uit . U kunt een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht, met uw klant- of contractrekeningnummer en uw telefoonnummer. Dan neem ik telefonisch contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Nathalie,
Nuon Webcare
Ga dit verhaal steeds minder begrijpen. Basan heeft
geen betalingsachterstand zoals hij/zij schrijft en zou dus telkens geld teruggestort krijgen, althans, dat schrijft de NUON medewerkster. Ook daarin wordt vermeld dat er
wel een betalings achterstand is. "Nuon verrekent uw betaling met de oudste, nog openstaande posten"; aldus de medewerkster.
Zou inderdaad later de terugkoppeling van Basan willen lezen hoe dit zal worden opgelost. Of er waren al achterstanden uit 2007 of er is iets helemaal fout bij NUON.
Re: Radeloos door NUON!!!!
Geplaatst: 01 aug 2012 12:03
door omananda
Bij deze wil ik wel even vermelden dat vanmorgen alles is opgelost!!Met dank aan Ton!!
Re: Radeloos door NUON!!!!
Geplaatst: 01 aug 2012 12:56
door tenormin
omananda schreef:Bij deze wil ik wel even vermelden dat vanmorgen alles is opgelost!!Met dank aan Ton!!
Prima voor jou. Nu Basan nog. Blijf het een vreemde gang van zaken vinden als NUON inderdaad zo lijkt te "werken".
Re: Radeloos door NUON!!!!
Geplaatst: 02 aug 2012 14:26
door boef530
U kunt zich voorstellen dat wij per dag heel veel betalingen ontvangen. De verwerking van periodieke overboekingen zorgen voor veel extra werk omdat er geen betalingskenmerk wordt meegegeven bij zo'n betaling. Daarnaast is de kans dat de bedragen afwijken van het werkelijke termijnbedrag zeer groot
@Ternomin, het is helemaal geen rare gang van zaken. Stel je hebt een groot bedrijf met veel betalingsverkeer soms hele straten,wijken in één plaats. Veel adressen en namen soms nog gelijke namen ook, je moet om het betalingsverkeer te controleren een hele afdeling opzetten die dag in dag uit controleert of Jantje, Pietje of Klazien wel op tijd betaald heeft. Middels het kenmerk op de acceptgiro, vaak zijn de eerste 12 cijfers het zelfde de laatste 4 cijfers het volgnummer. Kan het systeem traceren of er op tijd betaald is. Geen kenmerk invullen zoals bij een periodieke betaling wordt door het systeem niet geaccepteerd en gaat retour rekeninghouder. Het bedrag wordt in eerste instantie wel afgeschreven maar komt met een dag of twee weer retour.