LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen garantie op dure jas bij HoutBrox?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
olaf79

Re: Geen garantie op dure jas bij HoutBrox?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Haaaniet schreef:Het was een van de managers (of directieleden) die hier een forse steek heeft laten vallen. Behalve dit negatieve bericht heb ik enkel positieve reacties gekregen van iedereen bij Hout Brox waar ik contact mee heb gehad. En ik vind niet dat je het een hele keten aan moet rekenen als 1 persoon zich zo opstelt naar de klant toe.
De filiaalleidster van Nijmegen (waar ik de jas overigens niet eens gekocht heb) was ook oprecht verontwaardigd en is intern ook hogerop gaan schakelen om dit naar tevredenheid en zoals het ook hoort op te lossen.
Dat is nu gelukt en daar ben ik blij om.
En omdat ik ervan uit ga dat iedereen het recht heeft op fouten maken en iedereen ook leert van zijn fouten heb ik aangeboden het om te zetten in een tegoedbon. Ze hadden nl. ook een deel van het bedrag af kunnen trekken daar ik er toch 1 seizoen me heb gelopen.
alfatrion schreef:De verkoper is aansprakelijk en die reageerde met "geen garantie want de jas is uit de mode". Dat zijn het soort opmerkingen waarvoor je van de CA een forse boete kunt krijgen. Daarom dus geld aan pakken en nooit meer terug komen.
Opzich heb je wel gelijk, alleen, jammer dat het altijd pas lukt nadat je veel stennis maakt, terwijl je gewoon recht hebt op vervanging dan wel geld terug. Minder mondige mensen gooien al snel het bijltje erbij neer en dat is waar ze (soms) ook op hopen.

Toch fijn dat je uiteindelijk tevreden bent.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Minder mondige mensen gooien al snel het bijltje erbij neer en dat is waar ze (soms) ook op hopen.
Dat is het juist, en dat kom je zo veel tegen. Aan één kant stellen mensen soms onredelijke eisen, maar soms zijn er dingen waar je wel degelijk rechten hebt. Goed te lezen dat het (ook hier) in het voordeel van de consument is beslecht, na aanvankelijke weerstand.

smilie

Ongelezen bericht door smilie »

Haaaniet schreef: Daarom heb ik besloten geen geld aan te nemen maar voorgesteld dat ze een tegoedbon opsturen. Een klein gebaar van mijn kant om mijn dank uit te spreken voor de moeite die er nu toch gedaan is.
Ik vind deze actie vanuit jou kant ook zeer netjes. Liepen er maar meer mensen met dezelfde stelling op deze aardbol, was het een veel aangenamer plek om te leven...

Haaaniet

Ongelezen bericht door Haaaniet »

smilie schreef:
Haaaniet schreef: Daarom heb ik besloten geen geld aan te nemen maar voorgesteld dat ze een tegoedbon opsturen. Een klein gebaar van mijn kant om mijn dank uit te spreken voor de moeite die er nu toch gedaan is.
Ik vind deze actie vanuit jou kant ook zeer netjes. Liepen er maar meer mensen met dezelfde stelling op deze aardbol, was het een veel aangenamer plek om te leven...
Thnx, dat is precies mijn driive geweest.
Als kind leerde ik ooit de wijze woorden van mijn ouders "Zo je doet, zo je ontmoet". En ik heb gemerkt dat er alleen maar verliezers zijn als je blijft hangen in je frustratie of woede. Ook heb ik geleerd dat het tegenovergestelde veel beter werkt. Ik weet zeker dat er een volgende x aan dit verhaal terug wordt gedacht bij de betrokken mensen als er weer een klacht is die zich in het grijze gebied bevindt.

En nu ga ik er echt een punt achter zetten. Iedereen bedankt voor het meedenken en reageren.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Haaaniet schreef:En ik vind niet dat je het een hele keten aan moet rekenen als 1 persoon zich zo opstelt naar de klant toe.
...
En omdat ik ervan uit ga dat iedereen het recht heeft op fouten maken en iedereen ook leert van zijn fouten heb ik aangeboden het om te zetten in een tegoedbon. Ze hadden nl. ook een deel van het bedrag af kunnen trekken daar ik er toch 1 seizoen me heb gelopen.
Sorry maar ik moet toch echt nog even zeggen dat ook ik deze instelling bewonderenswaardig vind. Soms lijkt het op dit forum meer uitzondering dan regel te zijn. We lezen maar al te vaak dat een willekeurige topicstarter vooral hoog van de toren gaat blazen en zo af en toe lijkt het er wel op dat hoe meer men ongelijk heeft, hoe hoger die toren is. Wellicht dat we daarom wat verhard zijn en er reacties komen als "geld pakken", "snel wegrennen" en "nooit meer terugkomen".

aerox

Ongelezen bericht door aerox »

Bekijk het voorval eens uit de ogen van de winkel. Men koopt een jas, gebruikt hem een jaar, hangt de jas in de kast en daarna komt men er achter dat de jas er niet meer zo mooi uitziet. Alsof die plekken in de kast zijn ontstaan. Nee, dan wacht men nog een paar maanden en dan vind men opeens de er van alles mis met de jas is. Als je een klacht heb kom daar dan gelijk mee en ga niet verontwaardigd zitten doen als je met een vreemd verhaal niet met open armen wordt ontvangen.

Men komt vaak met die 2 jaar garantie maar zoals al vaker gezegd is dat een grijs gebied omdat je kleding niet kan vergelijken met tv/wasmachines enzo. Er zal geen rechter met gezond verstand oordelen dat wanneer je kleding bij een goedkope winkel koopt je recht hebt op 2 jaar garantie.je kunt nou niet eenmaal alles via het wetboek regelen er bestaat ook nog zoiets als je verstand gebruiken. Er is enkel niemand die voor dit soort bedragen een zaak begint en zodoende ontstaat er ook nooit juresprudentie.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

aerox schreef:Bekijk het voorval eens uit de ogen van de winkel.
Lees het voorval eens goed.

Gesloten