LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zalando Retourafdeling rammelt!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

yzf1kr schreef:Tja, en aan de rechtsbijstand heb je niet zo veel, die vinden het bedrag te laag, en zeggen betaal maar "dan ben je er van af".
Er zijn ook rechtsbijstandverzekeringen die het bedrag dan betalen aan u zodat u het zou kunnen betalen. Eigenlijk is het niet goed, want zo blijven dit soort bedrijven dergelijke praktijken erop na houden ipv eens te onderzoeken waar het probleem intern zit.

Desalniettemin kunt u wel nog eens in de voorwaarden van uw verzekering duiken. U heeft niet voor niets een rechtsbijstandverzekering. Zij zouden u doorgaans wel bij moeten staan.

Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Boekweit »

Misschien kunnen we allemaal samen een procedure starten , scheelt in de kosten .
En om eerlijk te zijn heb ik nog liever dat ik er wat voor moet betalen of dat hun weer denken zo te kunnen omgaan met mensen dus zou zeggen wij doen mee

( hoop dat mijn dochter haar 120 teveel betaalde kosten ooit terug krijgt )

Groetjes Gre

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Jolijn »

4. Zalando heeft alles afgegeven aan Arvato zonder vooraf ons te verwittigen.
5. Arvato hanteert onterechte kosten.


Dit doet er in feite niet toe.
Ook als Zalando je wel te kennen had gegeven alles over te dragen aan Arvato, was jouw verhaal hetzelfde gebleven.
Welke kosten Arvato ook hanteert, ze worden door jou niet betaald, want er is niks te betalen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Jolijn »

yzf1kr schreef:Vandaag nogmaals een dreigement binnen:
Geachte mevrouw,
In de afgelopen periode hebben wij u diverse malen per brief, email en/of telefoon op de hoogte gesteld van een openstaande vordering welke wij namens onze bovenstaande opdrachtgever trachten te incasseren.
Tot onze spijt hebben wij tot op heden geen betaling ontvangen.
En tot jouw spijt moet je hen dan dit maar weer meedelen:
yzf1kr schreef: Vriendin stuurt aantal delen terug.
en na communicatie over en weer en opsturen van bewijzen geeft Zalando het af aan incasso.

Boekweit
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 sep 2005 11:10

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Boekweit »

Wie doet er mee

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Boekweit schreef:Wie doet er mee
Ik heb laatst voor het eerst bij Zalando besteld, binnen de termijn de acceptgiro over gemaakt, ook binnen de termijn een aantal artikelen retour gestuurd. Ik heb dus achteraf betaald.
Met de post.nl barcode is het pakketje niet te traceren :roll:
Moet nog 's op m'n account kijken wat daar staat.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Jolijn »

Op mijn account kan ik zien dat de bewuste artikelen retour zijn gekomen (heb dat even gekopieerd).
De bedragen zijn nog niet aangepast; het bedrag is 13-4 bij mij afgeschreven, maar bij Zalando nog niet verwerkt.

yzf1kr
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2012 11:07

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door yzf1kr »

Sorry, even niet gereageerd.
Was erg druk bezig met andere zaken.

Inmiddels worden de mails van Arvato keer op keer met de zelfde standaard opsomming van feiten beantwoord.
We steken er verder ook geen energie meer in. Alle feiten zijn bekend, en we gaan niet in op dreigementen van een 3e partij.

Vandaag is een aangetekende brief aan Zalando retour gekomen. "Brief is niet afghaald".
Mooi voor ons, weer een extra bewijs in geval dat het tot een rechtzaak komt, Zalando is zelfs te laks om hun post af te halen. :roll:

yzf1kr
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 apr 2012 11:07

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door yzf1kr »

Boekweit schreef:Misschien kunnen we allemaal samen een procedure starten , scheelt in de kosten .
En om eerlijk te zijn heb ik nog liever dat ik er wat voor moet betalen of dat hun weer denken zo te kunnen omgaan met mensen dus zou zeggen wij doen mee

( hoop dat mijn dochter haar 120 teveel betaalde kosten ooit terug krijgt )

Groetjes Gre
Tja, start een topic in de "lotgenoten" sectie. Ik heb er over gedacht om het zelf te doen, maar helaas te weinig vrije tijd om daar energie in te steken.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

yzf1kr schreef:Inmiddels worden de mails van Arvato keer op keer met de zelfde standaard opsomming van feiten beantwoord.
We steken er verder ook geen energie meer in. Alle feiten zijn bekend, en we gaan niet in op dreigementen van een 3e partij.
U kunt proberen in een laatste communicatie te vermelden dat u geen prijs stelt op verdere communicatie anders dan een dagvaarding als zij bij het standpunt blijven dat er een vordering is.
yzf1kr schreef: Vandaag is een aangetekende brief aan Zalando retour gekomen. "Brief is niet afghaald".
Mooi voor ons, weer een extra bewijs in geval dat het tot een rechtzaak komt, Zalando is zelfs te laks om hun post af te halen. :roll:
Bewaar dit bewijs goed. Het niet afhalen / ontvangen / lezen van aangetekende post komt voor risico van de ontvanger ervan.

gekkegerritje
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:06

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door gekkegerritje »

In juni ben ik voor de tweede keer naar de zitting van de geschillencommissie geweest waar mijn klacht tegen Zalando wederom werd behandeld (ivm een procedurefout bij de eerste zitting, zie mijn eerdere berichtjes). Zalando is weer niet komen opdagen en heeft geen verweer ingediend. Omdat ik op de eerste zitting al vragen van de commissie had beantwoord en Zalando niet aanwezig was, stond ik na 5 minuten alweer buiten. Afgelopen zaterdag heb ik de uitspraak per post ontvangen. Yes......! IK HEB GEWONNEN!!! :lol: Zalando moet mij het bedrag dat ik aan het incassobureau heb betaald plus 50 euro onkostenvergoeding en 25 euro klachtengeld binnen een maand aan mij betalen. 10 maanden heeft het geduurd maar eindelijk gerechtigheid!!!!!!! Het loont dus de moeite om een klacht in te dienen bij de geschillencommissie en ik hoop dat heel veel gedupeerden van Zalando dit ook gaan doen. Hoe meer hoe beter. Voor al die mensen: veel succes en ik lees graag hoe het afloopt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door tenormin »

gekkegerritje schreef:In juni ben ik voor de tweede keer naar de zitting van de geschillencommissie geweest waar mijn klacht tegen Zalando wederom werd behandeld (ivm een procedurefout bij de eerste zitting, zie mijn eerdere berichtjes). Zalando is weer niet komen opdagen en heeft geen verweer ingediend. Omdat ik op de eerste zitting al vragen van de commissie had beantwoord en Zalando niet aanwezig was, stond ik na 5 minuten alweer buiten. Afgelopen zaterdag heb ik de uitspraak per post ontvangen. Yes......! IK HEB GEWONNEN!!! :lol: Zalando moet mij het bedrag dat ik aan het incassobureau heb betaald plus 50 euro onkostenvergoeding en 25 euro klachtengeld binnen een maand aan mij betalen. 10 maanden heeft het geduurd maar eindelijk gerechtigheid!!!!!!! Het loont dus de moeite om een klacht in te dienen bij de geschillencommissie en ik hoop dat heel veel gedupeerden van Zalando dit ook gaan doen. Hoe meer hoe beter. Voor al die mensen: veel succes en ik lees graag hoe het afloopt.
Het is al bedtijd maar wil je feliciteren met je doorzettingsvermogen. Want kennelijk spelen ze het daarop. De meeste mensen (zoals ik) zouden denken: dat was een dure les en het verder hebben laten zitten. Echt klasse van je. En nu heb ik nog één wens: die rot reclame van de t.v.!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door Jolijn »

@gekkegerritje: Mooi zo! :) Het loont dus toch wel om voet bij stuk te houden.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heb gister een kledingstuk teruggestuurd naar Zalando omdat deze na 3x dragen en 1x op de hand wassen zowat uit elkaar valt.

Mocht hem terugsturen en dan zou ik mn geld terug krijgen. Dit kan ongeveer 2 weken duren.

Nou..........ben benieuwd............ :!:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Update....................het geld staat vandaag op mn rekening. Ik ben dus tevreden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door tenormin »

sephora30 schreef:Update....................het geld staat vandaag op mn rekening. Ik ben dus tevreden.
En laat me raden....nog eens kopen bij Zalando :roll:

roelinab
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2013 22:26

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door roelinab »

ik heb 15 januari de schoenen terug gestuurd en krijg vandaag een e-mail dat ze niet binnen waren gekomen en dat na 4 maanden , heb het bonnetje van retour niet meer , ik weet niet wat ik nu nog kan doen ik u mij helpen

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Zalando Retourafdeling rammelt!

Ongelezen bericht door tenormin »

roelinab schreef:ik heb 15 januari de schoenen terug gestuurd en krijg vandaag een e-mail dat ze niet binnen waren gekomen en dat na 4 maanden , heb het bonnetje van retour niet meer , ik weet niet wat ik nu nog kan doen ik u mij helpen
Je gaat toch niet vertellen dat je in de tussentijd niets gedaan hebt? Ik bedoel tussen 15 januari en nu? Dat je het retourbonnetje niet meer hebt, tja, 'dat is een beetje dom'. Nogmaals, ik kan niet klagen over retourzendingen en terugbetaling bij Zalando. Eerlijk is eerlijk.

Gesloten