Pagina 3 van 3

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Geplaatst: 13 dec 2011 21:45
door tuinman
Emmy75 schreef:
berend12 schreef:
Contanten storten kost ook een hoop geld er zullen altijd medewerkers mee bezig moeten zijn, gelukkig werken die gratis. Valutering mag niet meer, daar verdienden ze vroeger bakken met geld mee.
Bij het storten in de automaat gaat zonder medewerkers,
je stopt je bankkaart in de machine, je geeft op het scherm aan wat je wil storten, munten of biljetten vervolgens stop je deze in de machine die het geld telt en op de rekening bijschrijft. Vervolgens wordt er nog een bonnentje afgeprint en klaar.

Het zou mij niet verbazen als het gestorte geld meteen in de pinautomaat beschikbaar is.
Bij de KBC bank in België is dit zo. waarom zou dit de consument geld moeten kosten???

Ik noem het machtmisbruik.

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Geplaatst: 13 dec 2011 21:56
door witte angora
Bij het storten in de automaat gaat zonder medewerkers,
O zeker, en de bankbiljetten en munten vliegen automatisch en vanzelf naar de flappentap.

En de machine kreeg de bank kado bij een avondje klaverjassen. De bonnetjes komen trouwens van een rol die zichzelf iedere avond opnieuw vervangt.

En ja, om je vraag te beantwoorden, zo gauw je gestort hebt, kun je het weer opnemen van de pinautomaat. Die dus de bankbiljetten automatisch van de stortautomaat heeft gekregen, en die de bonnetjes rol ook iedere avond zelf en automatisch vervangt.

Alleen, wat schiet je er mee op als je je geld stort en het meteen weer opneemt?

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Geplaatst: 13 dec 2011 22:03
door Emmy75
Daar heb ik nu eens helemaal niets aan toe te voegen witte angora, u haalt me de woorden uit het toetsenbord.

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Geplaatst: 13 dec 2011 22:17
door witte angora
Ik heb nog wel een ding toe te voegen. De vieze vette vingerafdrukken en de klodders kwijl op het scherm van die lui die alles gratis willen hebben, worden er 's nachts door de kabouters en trollen afgehaald. Kost ook geen rooie rotcent.

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Geplaatst: 14 dec 2011 04:05
door Hendrik7
@wiite Angora
Uiteraard zijn er mensen nodig om een rolletje te verwisselen en geld uit een machine te halen enz..
Maar de handelingen zijn toch minimaal geworden?
Dat is ook de bedoeling want het heeft goedkoper te zijn / worden.

Alles heeft twee kanten?
Mijn vraag aan U, werkt U bij een bank?
Vanwaar de generalisaties?
Ohja.... Niet alle mensen die gratis geholpen willen worden, spugen het scherm van een pinautomaat vol.
Ik ben misschien net zo netjes als U. :wink:
---

Vele bedrijven hebben geld te verdienen en daar hoort service bij. (Ook dat kan lonend zijn).
Ik vind dat ik dit van mijn bank mag verwachten.
Dat de banken het geld liever gebruiken aan hun hoge salarissen is hun keuze, maar het heeft ergens vandaan te komen. En dat is merkbaar op de vloer en bij klanten zoals ik.
Door de (banken) crisis gaat het slechter met de economie en zet dat nog verder door.
Ik ben benieuwd ... wat dat zal veranderen.
Het lijkt mij een eenzijdig gebeuren.

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Geplaatst: 14 dec 2011 08:13
door bprosman
@Witte Angora, Emmy75,

Jullie zijn nog vergeten dat de Nederlandse banken natuurlijk de geldautomaten gratis aangeboden krijgen van de fabrieken terwijl in andere landen daar een investering van tussen de 10.000 en 25.000 Euro voor neergeteld moet worden :wink: . Iemand (Hendrik7) al eens uitgerekend wat dat aan afschrijving en onderhoud kost ?.
En ja het is goedkoper dan een baliemedewerker maar gratis is het zeker niet.
Oh en even voor de volledigheid... ook ik werk NIET voor een bank.

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Geplaatst: 14 dec 2011 08:36
door Hendrik7
Ik heb de afschrijving en onderhoud van pinautomaten niet uitgerekend.
Sorry dat ik dat vergeten ben, maar ook ik werk niet bij een bank.
Ik neem aan dat U dat wel gedaan hebt en het e.a. kan onderbouwen, waarom zou het anders melden.

Het lijkt mij een betere taak om de pinautomaten uit te testen.
Heb ik net weer even gedaan.. en helaas ook hier weer drie strafpunten want automaat is weer eens buiten werking.
Gebeurd hier met grote regelmaat.
In tegenstelling tot de stad, heb ik hier geen andere mogelijkheid.
Maarja... wat zeur ik nou... het is toch gratis !

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Geplaatst: 14 dec 2011 08:38
door bprosman
maar ook ik werk niet bij een bank.
Ik ook niet, maar dat wil niet zeggen dat ik geen oog heb voor de kosten en me alleen blind staar op de 'opbrengsten'.
In tegenstelling tot de stad, heb ik hier geen andere mogelijkheid.
Al wel een verharde weg naar de pinautomaat ? :wink:

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Geplaatst: 14 dec 2011 08:55
door Hendrik7
Ja, dat blindstaren moet ik toch eens gaan afleren?
Is een egoistisch trekje van me... op deze manier zorg ik goed voor mijzelf en voor anderen.
Zelf noem ik dat delen..

Inderdaad... verharde wegen en 1 pinautomaat.

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Geplaatst: 14 dec 2011 09:41
door witte angora
@ hendrik
Alles heeft twee kanten?
Mijn vraag aan U, werkt U bij een bank?
Vanwaar de generalisaties?
Nee, ik werk niet bij een bank.

Mijn opmerkingen zijn geen kwestie van twee kanten, gewoon een kwestie van realiteit en nuchter denken. Een manier van denken waaruit ik concludeer dat ikzelf de bank geen geld oplever, maar geld kost, met die minimale pokke uitkering die ik heb, en die nog geen week in zijn volledigheid op mijn rekening staat te schitteren. Nog geen dag zelfs, want zo gauw het geld binnen is gaat het eerste boodschappengeld er al weer af.

Ondertussen krijg ik wél iedere week een bankafschrift (kosten 8 euro nog wat per drie maanden), heb ik een rekening en een bankpas, kan ik het kantoor zo binnenlopen met allerhande vragen, kan ik pinnen zoveel ik wil, ben ik gratis lid van een of andere bollenstreekclub met een boekje dat om de paar weken wordt toegestuurd, en noem maar op.

En als de bank dan de kosten wil gaan beperken door het aantal kosteloze stortingen of opnamen te verminderen, sja. Ik pas gewoon mijn opnamegedrag aan. Geld verliezen doen ze nog steeds op me.

Service? Service geef je aan iemand aan wie je verdient, of hoopt te verdienen. Bij mij valt niks te halen, dus waarom moeten ze mij service geven? En als ik nu de enige was, hoeveel zitten er in de uitkering?

Weet u trouwens wel wat generalisaties zijn?

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Geplaatst: 14 dec 2011 09:51
door berend12
De Nederlandse banken hadden zoveel geld nodig dat ze ook bij de FED leenden.
Ze mogen dus best wel een beetje klantvriendelijker zijn tegenover hun klanten die geld komen brengen.

Vier Nederlandse banken hebben ruim 45 miljard dollar geleend. Het Nederlands-Belgische Fortis heeft bijna 26 miljard dollar aan noodleningen opgenomen. Rabobank leende 9,1 miljard, ABN Amro 1,5 miljard en ING 8,6 miljard. Aegon leende volgens het overzicht 248 miljoen dollar.
Meer dan bekend

Het was al bekend dat Nederlandse banken een beroep hadden gedaan op een speciaal noodfonds, maar uit de gegevens van Bloomberg blijkt dat de Amerikaanse centrale bank veel meer regelingen had. In ruil voor onderpand hebben ook Nederlandse banken meer geleend.

Een woordvoerder van Rabobank zegt dat de bank eerder al bekend had gemaakt dat het 7 miljard dollar heeft geleend bij de Fed. Nu blijkt de bank dus ook 2,1 miljard te hebben geleend uit een andere potje.

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Geplaatst: 14 dec 2011 10:06
door Hendrik7
@witte angora

Aller eerst maar even uw vraag beantwoorden. Ja ik weet wat generaliseren betekent.

U hebt het niet breed en daar zit waarschijnlijk een heel verhaal achter.
Uiteraard is die persoonlijk en hoef ik daar niet in te delen.
Toch vind ik dat ook U de goede service mag krijgen.
De een heeft het beter dan de ander maar voor mij geen rede om die groep die service niet te geven.
U bent ook afhankelijk van uw bank en heb weinig keuze.
Uw uitkering wordt gestort op de bank dus moet u er wel gebruik van maken en dat kost U dan ook weer geld.
Laten we hopen dat het betaalbaar blijft.

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Geplaatst: 14 dec 2011 10:16
door witte angora
Laten we hopen dat het betaalbaar blijft.
Exact. En als het betaalbaar kan blijven doordat de kosten die de bank maakt beperkt worden, dan is dat toch geen probleem?

Of mensen nu onbeperkt geld op kunnen nemen, of een limiet van 6 keer per maand, om wat te noemen, we kunnen er dan toch nog steeds iedere week bij? Met extra ruimte als er een extra uitgave is?

Het pinnen is ook nog steeds kosteloos, tenminste, voor de klant, dat kan ook nog altijd onbeperkt, en aangezien de kosten daarvan door de bedrijven worden gedragen, zal daar ook geen beperking aan worden gesteld.

Ik heb eerlijk gezegd liever een limiet aan het aantal opnamen dan dat ze meer geld gaan vragen voor de rekening. Het eerste kost me alleen een aanpassing in mijn opnamegedrag, het tweede kost me geld.

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Geplaatst: 14 dec 2011 10:30
door Hendrik7
U bent tevreden met hoe het voor U gaat en lijkt prima geregeld.
Er zijn ook mensen die niet tevreden zijn met hoe het gaat en hoe het is geregeld.
Vandaar misschien dit draadje..

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Geplaatst: 14 dec 2011 11:55
door tuinman
witte angora schreef:
Bij het storten in de automaat gaat zonder medewerkers,
O zeker, en de bankbiljetten en munten vliegen automatisch en vanzelf naar de flappentap.

En de machine kreeg de bank kado bij een avondje klaverjassen. De bonnetjes komen trouwens van een rol die zichzelf iedere avond opnieuw vervangt.

Alleen, wat schiet je er mee op als je je geld stort en het meteen weer opneemt?
Voor de duidelijkheid; ik had het over biljetten, heb jij al ooit munten gepind?
Bij de KBC in België komt er geen man te pas, van stortautomaat naar pinautomaat, alleen papier aanvullen.
Voor de bank is op deze manier storten veel interessanter geworden, het heeft aan twee kanten een meerwaarde.

Waar lees jij dat je geld stort en het meteen weer opneemt?

Een bank kan beter wat meer op zijn kosten letten, in plaats van de consument uit te persen.
Aan de huisvesting en de marketing zijn vast nog kosten te besparen.

Re: ING heeft last van Interne Negatieve Gevoelens

Geplaatst: 14 dec 2011 12:28
door Emmy75
Volledigheidshalve, ik werk ook niet bij een bank en nooit gedaan ook.

Op zich vind ik het niet erg dat ze een systeem invoeren dat de gebruiker van een bepaalde dienst ook betaald voor die dienst. Met dit systeem zullen er vast veel mensen zijn die hun stortgedrag bijvoorbeeld aanpassen, want tja we blijven Nederlanders hè. Als het allemaal maar onbeperkt gratis is, zullen ook veel mensen veel meer gebruik maken van bepaalde diensten en zo zullen de kosten voor een bank een stuk hoger zijn. Bijvoorbeeld mensen die deze week nog gaan storten en volgende week alweer gaan pinnen. Gemiddeld genomen kunnen mensen nog steeds 1x per 2 maanden gratis storten. Ik denk dat het grootste deel van de klanten hier al mee uit de voeten zou kunnen.

Als de bank het onbeperkt 'gratis' zou laten, zal het ook niet gratis blijven maar verrekend worden in de kosten voor het hebben van de betaalrekening. Dan betalen we met zijn allen een stuk meer omdat mensen dan niet 'sparen' op het aantal stortingen.

tuinman schreef: Voor de duidelijkheid; ik had het over biljetten, heb jij al ooit munten gepind?
Bij de KBC in België komt er geen man te pas, van stortautomaat naar pinautomaat, alleen papier aanvullen.
Hmm dan moet ik die stortingsapparaten daar maar eens buiten kantooruren gaan ledigen als die nooit geleegd worden.
bprosman schreef:@Witte Angora, Emmy75,

Jullie zijn nog vergeten dat de Nederlandse banken natuurlijk de geldautomaten gratis aangeboden krijgen van de fabrieken terwijl in andere landen daar een investering van tussen de 10.000 en 25.000 Euro voor neergeteld moet worden :wink: .
Neehoor dat was WA niet vergeten, hij schreef immers ook dat de bank die gekregen had bij een avondje klaverjassen. :wink:
Maarruh vergeet ook niet het aantal automaten dat jaarlijks vernielt worden door mensen die zonder pas een opname willen doen.