Pagina 3 van 7

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 21 dec 2011 22:11
door Teunbosseman
MAXIEM schreef:Teunbosseman

Opnieuw reageer je met geen enkel inhoudelijk argument en speelt de bal uitsluitend op de persoon. Dat is dus wel het mooiste bewijs dat je niet over de bedoelde kwaliteiten beschikt.

.

Maxiem
Wat een kleinzeurkousje ben je toch..........opnieuw lees jij selectief, ik geef aan jij wilt dat ik je de betrouwbaar argumenten aandraag....ik laat je kiezen en dan nog claim jij dat ik op de persoon speelt........enorm zwakteargument.....what else is new from you.

Ik hoef mijn kwaliteiten niet te bewijzen, ik ben niet diegene die veelvuldig wordt terug gefloten door verschillende leden........hhmmm zou dat soms het bewijs zijn dat eigenlijk jij geen gesprekskwaliteiten bezit?

Maar prima hoor Max, jij je zin....... :arrow:

Ind we gaan weer on topic.......ben benieuwd naar de eerste ervaringen met deze webwinkel......ook de positieve uiteraard.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 22 dec 2011 09:22
door psohilait
ErikvG.

Bedankt voor je reactie. Daar hebben we in het licht van het topic wat aan. Spannend dat je de stap neemt. Voor mij nog even te spannend. Ik zie uit naar je reactie!

Alvast feestelijke dagen allemaal!

Ook diegene die hun dagen doorbrengen met het afdwalen naar een exercitie over de juridische aspecten van een veilige webshop ;)

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 22 dec 2011 13:22
door peter.v
vreemde site

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 22 dec 2011 13:54
door denny009
Als het goed is worden de twee producten dus vandaag of morgen naar een kantoor of pand van de webwinkel in arnhem gestuurd en mogen we het daar ophalen en betalen
Vers van de vrachtwagen afgevallen? :lol:

Ben wel benieuwd, volgens mij heeft nog niemand iets geleverd gekregen, maar ze kopen wel in grote aantallen in? Ik vraag me af bij zoiets hoe dat dan gaat met je garantie?

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 22 dec 2011 22:08
door ErikvG
En, heeft iemand al een bestelling geleverd gekregen?
Volgens afspraak wordt nog voor de Kerst alles bezorgd. Dus wie is de eerste gelukkige?
Ik lees het graag.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 23 dec 2011 10:00
door gjw
Heb toch de gok genomen en iets besteld. Overigens wordt alles netjes afgehandeld en krijg je snel en helder reactie op je mailtjes. Morgenmiddag zou de bestelling worden afgeleverd en eerlijk gezegd ben ik ook heel benieuwd of ze inderdaad langskomen........
Aan de andere kant, als ze echt oplichters zijn, zou dit toch al lang duidelijk moeten zijn? De prijzen die ze aanbieden zijn wel goedkoop, maar nou ook weer niet zo goedkoop dan anderen. Vreemd dat niemand nog iets heeft ontvangen of zijn dit alleen mensen die op voorhand erg voorzichtig zijn met bestellen en derhalve ook niets besteld hebben? Het feit dat ze onderdeel van ATL zijn, maakt het allemaal wat geloofwaardiger, maar uiteindelijk gaat het er om of ze ook doen wat ze beloven: goede spullen aanbieden, tegen een scherpe prijs en nog afleveren ook.
Ik laat sowieso nog even weten of ik de spullen morgen ook daadwerkelijk heb ontvangen. Ben benieuwd....

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 23 dec 2011 11:36
door gjw
Zojuist een berichtje ontvangen van Simpelweggoedkoop en wat schets mijn verbazing (niet echt......); ze kunnen niet voor de kerst leveren.
Hun reactie:
"Tot onze spijt hebben wij uw product gisteren niet mogen ontvangen van onze leverancier. Dit nemen we hen ook zeer kwalijk aangezien wij o.b.v. een belofte van hen aan ons wij weer een belofte aan u hebben gedaan.

Wij hebben onze leverancier er dan ook op gewezen dat wij onze kunnen
beroepen op annulering van sommige orders.

Ivm de kerst zal uw product nu pas in week 1 geleverd kunnen worden.

Wij begrijpen dat u teleurgesteld bent maar onze leverancier wil geen
financiële compensatie geven. Wij geven u de mogelijkheid om van uw order af te zien.

Als u uw bestelling gewoon wilt ontvangen hoeft u niets te doen en
krijgt u in week 1 automatisch een nieuwe afspraak.

Wilt u wel van uw order afzien vermeld uw gegevens dan in deze
volgorde:

Uw order/bestelnr.
Uw Naam+adres+postcode/woonplaats
Uw bankrekeningnummer + t.n.v.

Wij zullen dan uw order annuleren en uw geld terugstorten.

Ivm de feestdagen kan dit na de feestdagen zijn.

Rest ons nog te zeggen dat wij de situatie zeer spijtig vinden en dat
wij i.d. toekomst betere conditie`s met onze leveranciers zullen
bedingen.
Uw webshop simpelweggoedkoop.nl"

Ik heb omgaande gereageerd en gevraagd de order te annuleren en het geld per omgaande terug te storten. Ik wacht nog even komende week af om ze de kans te geven het af te handelen anders ga ik aangifte doen.

Wordt vervolgd.....

N.B. Hebben de andere bestellers ook zo'n mailtje gehad?

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 23 dec 2011 12:22
door ErikvG
Ook ik heb het (standaard)mailbericht gekregen van simpelweggoedkoop.nl.
Ik ga zeker gebruikmaken van het aanbod om de order te annuleren en het geld terug te storten. Als dat er tenminste ook daadwerkelijk van komt. Zo niet, dan ga ik in ieder geval aangifte doen van oplichting.

Graag meer reacties van 'gedupeerden'.

In ieder geval fijne kerst.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 23 dec 2011 12:50
door ErikvG
Nog een aanvulling op mijn eerdere bericht.
1. Gebeld: telefoon wordt niet opgenomen
2. Tot gisteren adverteerde deze webshop op marktplaats: vandaag geen enkele advertentie meer gevonden.

Ik vrees dat er maar 1 conclusie is: opgelicht!

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 23 dec 2011 12:53
door MAXIEM
gjw

Ga er maar vanuit dat je je geld meer waarschijnlijk niet terugkrijgt. In principe dient dit bedrijfje het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug te boeken.

Prettige feestdagen en nog een voorspoedig 2012 toegewenst.

Maxiem.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 23 dec 2011 13:02
door Teunbosseman
MAXIEM schreef:gjw

Ga er maar vanuit dat je je geld meer waarschijnlijk niet terugkrijgt. In principe dient dit bedrijfje het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug te boeken.

Prettige feestdagen en nog een voorspoedig 2012 toegewenst.

Maxiem.

Max, waar kan men dat vinden van de 5 werkdagen ?

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 23 dec 2011 13:06
door pbierman
Hoezo, binnen 5 dagen moeten ze het geld terugstorten?

Waar haal je dat vandaan. Staat nergens beschreven dat dit moet.
Een redelijke termijn, ja dat wel.

Hier zit volgens mij ook weer een addertje onder het gras. Let goed op afschrijvingen van je rekening.

Bedrijven kunnen ( zelfs zonder toestemming ) geld van je rekening incasseren als ze de juiste rekeningnummer en tnv hebben.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 23 dec 2011 13:08
door nevermind
MAXIEM schreef:gjw

Ga er maar vanuit dat je je geld meer waarschijnlijk niet terugkrijgt. In principe dient dit bedrijfje het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug te boeken.

Prettige feestdagen en nog een voorspoedig 2012 toegewenst.

Maxiem.

gjw

Dit is niet juist, lees hier het correcte terugbetalingstermijn:
Herroepingsrecht

U mag het product binnen zeven werkdagen terugsturen naar de verkoper. Bij een dienst meldt u de verkoper dat u geen gebruik wilt maken van de dienst. U hoeft hiervoor geen reden te geven. De verkoper moet dan binnen 30 dagen het aankoopbedrag terugbetalen.
Voldoet de verkoper niet aan alle inlichtingenverplichtingen (zie Recht op informatie), dan heeft u 3 maanden de tijd om uw aanschaf te herroepen. De wet is streng op dit punt: ook als de verkoper maar één verplichting vergeet, wordt uw herroepingsrecht meteen 3 maanden!
Of de kant van de verkoper:
U levert te laat

Uw klant mag afzien van de koop als u een product niet op tijd levert. U moet het aankoopbedrag dan terugbetalen. U zet uw levertermijn meestal in uw algemene voorwaarden of spreekt deze apart af met de klant. Bij verkoop op afstand, zoals via een webwinkel of telefoon, moet u binnen 30 dagen leveren, tenzij u iets anders hebt afgesproken met de klant.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 23 dec 2011 13:50
door Teunbosseman
pbierman schreef:Hoezo, binnen 5 dagen moeten ze het geld terugstorten?

Waar haal je dat vandaan. Staat nergens beschreven dat dit moet.
Een redelijke termijn, ja dat wel.

Hier zit volgens mij ook weer een addertje onder het gras. Let goed op afschrijvingen van je rekening.

Bedrijven kunnen ( zelfs zonder toestemming ) geld van je rekening incasseren als ze de juiste rekeningnummer en tnv hebben.

Staat ook nergens, en de betreffende onderbouwing welke Max zo graag wilt is reeds gegeven. 5 dagen is lariekoek en is reeds meerdere keren aan Max medegedeeld om hiermee te stoppen dit mede te delen ivm verwarring.

Tuurlijk speel ik weer op de man hiermee...... :wink:

Als een bedrijf zonder toestemming geld van je rekening haalt kun je dit ook weer storneren uitgezonderd o.a. loterijen.
Dan ook een selectieve blok opleggen.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 23 dec 2011 15:52
door gjw
Erik van G.

Het feit dat jij hetzelfde mailtje hebt gehad (zou het bij jou ook al eerder geleverd worden?; bij mij was het al verplaatst van dinsdag naar zaterdag) geeft mij geen goed gevoel.
Aan de andere kant, ik geef ze voorlopig nog even het voordeel van de twijfel en wacht ik komende week nog even af of ik het geld is teruggestort.
Wordt vervolgd......

P.S. Al die discussies over 5 dagen enz. is wel een beetje theoretisch geleuter. Als het oplichters zijn houden zij zich er sowieso niet aan.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 23 dec 2011 17:19
door SCL
Ik heb zo'n zelfde mail gehad nadat ook mijn bestelling (galaxy tab) van dinsdag naar zaterdag was verschoven. Bestelling ook geannuleerd, ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Voordat ik bestelde heb ik telefonisch contact gehad, ik heb ATL nagetrokken, adres bestaat en is hieraan gekoppeld. Wat kun je verder doen? Telefoon wordt niet meer opgenomen, woon in de buurt dus ga volgende week even een kijkje nemen, nadat ik aangifte heb gedaan. (als ik geen geld retour ontvangen heb, of een bevestiging van annulering)

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 23 dec 2011 18:22
door XZTream
Hallo allemaal,

Ik heb een led tv van Philips besteld op 7 december.
Ik heb eerst een mailtje gehad dat de leverancier zijn leververplichtingen niet was nagekomen en het artikel zeker zaterdag 24 december zou worden geleverd.
Vandaag heb ik weer een mailtje gekregen dat het artikel weer niet was geleverd door de leverancier en dat het artkel nu week 1 2012 zou worden geleverd.
Inmiddels heb ik mijn order geannuleerd en gevraagd mijn geld terug te storten.
Ik ben bang dat dit te vergeefs is en ik naar mijn geld kan fluiten...
Als ik uiterlijk 27 december mijn geld niet terug heb zal ik aangifte doen.
Ik heb een dure vervelende les geleerd helaas.... :evil:
Verder wens ik iedereen succes die hier iets heeft besteld.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 23 dec 2011 18:48
door ErikvG
Ik heb vanmiddag toch alvast een melding gemaakt van internetoplichting via mijnpolitie.nl. Om hiermee anderen te waarschuwen. Ik beschik ook over heet mobiele nummer van de webshophouder. Ook daar geen gehoor en slechts de voicemail. De correctheid waarmee de mailcorrespondentie verliep heeft plaatsgemaakt voor 'onbereikbaarheid' en dat is verdacht
Laten we elkaar in ieder geval via dit forum op de hoogte houden over de ontwikkelingen.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 23 dec 2011 19:37
door MAXIEM
XZTream

Een fatsoenlijke en betrouwbare webshop retourneert bij het niet willen of kunnen leveren van het bestelde, de aankoopsom binnen 5 werkdagen.

Als je dus op 3-1-2012 nog geen geld hebt, dan zou ik weer eens flink aan de bel (gaan) trekken.

Maxiem.

Re: Nieuwe webshop Simpelweggoedkoop.nl

Geplaatst: 23 dec 2011 19:44
door nevermind
XZTream

Dit is het enig echte, goede, wettelijk onderbouwde antwoord.
Ook een betrouwbare webshop heeft deze tijd, om terug te betalen.
vogels schreef:
Als ik uiterlijk 27 december mijn geld niet terug heb zal ik aangifte doen.
Nee, dat kan dan nog niet. Een webshop heeft na annulering max. 30 dagen de tijd het geld terug te storten.