LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beste mensen,

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Gast

Re: Beste mensen,

Ongelezen bericht door Gast »

kun je je nader speciferen! wat zijn alle beschuldigingen dan?

Gast

Re: Beste mensen,

Ongelezen bericht door Gast »

Lezen gast spit het forum maar door.

Gast

Re: Beste mensen,

Ongelezen bericht door Gast »

ff gespit,

tja ze zijn niet misselijk.
Boodschappen, bankstel, kasopnames gedaan van verrenigingsgelden.
Dat is neem ik aan makelijk aan te tonen via de bankafschriften. of is dat uit de duim gezogen?

Gast

Re: Beste mensen,

Ongelezen bericht door Gast »

Uitspraak 13 november a.s. dan pas kan men iemand veroordelen niet eerder.

Gast

Re: Beste mensen,

Ongelezen bericht door Gast »

denk dat je ook eerst de strafrechtelijke procedure moet afwachten. een kortgeding leent zich niet voor diep graaf werk

Gast

Re: Beste mensen,

Ongelezen bericht door Gast »

Artikel uit De Twentsche Courant Tubantia van 29-08-2003
Bestuurders ‘Payback’ vechtend over straat

Door Geert Dekker

Vereniging PayBack, een club die opkomt voor belangen van gedupeerde aandelenleasebeleggers, heeft oprichter J. Weber geroyeerd als lid en eist een bedrag tussen de tien- en veertienduizend euro van hem terug.

Secretaris P. Koremans en de andere twee overgebleven bestuursleden van PayBack constateren dat Weber ‘een geweldige puinhoop qua financiële huishouding’ achtergelaten.’ Zo zou er sprake zijn van ‘dubieuze uitgaven’. Inmiddels is een faillissement afgewend. ‘Er was sprake van behoorlijke schulden, maar daar staat er nog maar een van open’, aldus Koremans.

‘Te gek voor woorden’, reageert Weber. ‘Iedereen die mij maar een beetje kent, snapt dat ik de boel nooit zou belazeren.’ Hij kwam woensdag terug van vakantie en hoorde toen van de ledenvergadering die afgelopen zaterdag werd gehouden. Daar waren ongeveer 25 van de 720 betalende leden aanwezig.

Op de internetsite van PayBack staat een verslag van die vergadering. ‘Werkt Weber op korte termijn niet mee aan een oplossing, dan zal PayBack via de rechter proberen hem te dwingen tot teruggave van de overgebleven (elektronische) administratie en ten onrechte gedeclareerde bedragen uit de verenigingskas’, aldus dat verslag.

Weber vindt het vreselijk. ‘Ben ik een jaar lang zestien uur per dag voor de vereniging in touw geweest, word ik zo aan de kant gezet.’ Hij is deze zomer teruggetreden als voorzitter, maar niet vanwege de financiële perikelen: ‘De rest van het bestuur wil met de vereniging een andere kant op dan ik.’ Ondertussen is Weber bezig met het opzetten van een andere stichting, die zich ook wil richten op gedupeerde beleggers.

PayBack werd in 2002 opgericht, in het kielzog van de stichting Leaseverlies, die 100.000 beleggers wist te verenigen rond een eis tot schadevergoeding van Dexia. PayBack maakt zich met name druk om het zogenoemde SprintPlan van Aegon en heeft nu 720 leden, die ieder veertig euro per jaar contributie betalen.

De vereniging overlegt nog met een advocaat over de exacte hoogte van het bedrag dat van Weber wordt teruggeëist. Dat hangt ook af van de toelichting die de gewezen voorzitter kan geven over de vermiste sommen, stelt Koremans.

Maar ik heb helemaal geen geld uit de kas genomen’, zegt Weber, die aankondigt dat ook hij een advocaat in de arm zal nemen. ‘Het enige dat ik gedaan heb, is dag en nacht gewerkt voor gedupeerden.’

Gast

Re: Beste mensen,

Ongelezen bericht door Gast »

Leasebelegger voelt zich weer bestolen
Van onze verslaggever Merijn Rengers

AMSTERDAM - Bijbelse logica is tegen de tand des tijds bestand. Neem het Mattheüs-effect, een onder economen populaire passage uit Mattheüs 25:29. Dit effect komt er kort gezegd op neer dat de rijken steeds rijker zullen worden, terwijl van degene die niets heeft zelfs het laatste kleine beetje nog wordt afgepakt.

Dat is een accurate beschrijving van de positie van de gedupeerde beleggers, aangesloten bij de belangenvereniging Payback. De bestuursleden troffen namelijk 'een geweldige puinhoop' aan nadat oprichter en voorzitter Jürgen Weber te kennen had gegeven geen tijd meer te hebben voor het hanteren van de voorzittershamer, omdat hij te druk zou zijn met het managen van drie net opgerichte bedrijven.
De bestuursleden zijn vooral ontdaan over de ambitie van Weber om een landelijke keten van financiële adviesbureaus op te richten waar gedupeerden tegen betaling terecht zouden kunnen voor adviezen over hun schuld bij Dexia of Aegon. Dat is tegen het zere been van de gedupeerden. Die hebben namelijk een diep wantrouwen tegen financieel adviseurs, omdat ze via hen de aandelenleasecontracten sloten. Weber zelf zegt dat de keten nog nauwelijks activiteiten heeft ontplooid.
De vereniging en de geroyeerde voorzitter hebben ook een diepgravend verschil van inzicht over wat er met de contributie van de leden is gebeurd. 'De administratie is een puinhoop en meer dan tienduizend euro is nergens verantwoord,' zegt secretaris Piet Koremans, een van de drie overgebleven bestuursleden. 'Onze leden voelen zich wéér in de maling genomen.'
Payback bestaat sinds medio 2002 en behaalde bekendheid door demonstraties tegen aanbieders van aandelenleaseproducten. In korte tijd meldden zich tweeduizend gedupeerden bij de vereniging. De meesten van hen verkeren in grote financiële problemen.
Koremans viel van de ene verbazing in de andere bij het doorworstelen van de twee ordners documentatie die hij van de ex-voorzitter kreeg. 'Op de concept oprichtingsakte vermeldde Weber als geboorteplaats ''afgedaald uit de hemel''. En zo gedroeg hij zich ook.' Ook de brief namens de vereniging aan minister Zalm waarin Weber aanbiedt zijn 'diepgaande, uitzonderlijke kennis' aan de samenleving ten dienste te stellen, stuitte op vraagtekens.
Weber weerspreekt de aantijgingen: 'Het is zo dat ik op mijn 33ste een bijzondere spirituele ervaring heb gehad. Sindsdien is God mijn beste vriend. Met hem aan mijn zijde kan ik de wereld aan.' Weber zegt verder binnenkort een nieuwe stichting voor gedupeerde beleggers op te willen richten, waar ook de leden van Payback welkom zijn.
Vooralsnog staan Weber en Payback als kemphanen tegenover elkaar. Payback dreigt met een rechtsgang als Weber geen helderheid verschaft over het ontbrekende geld. Weber dreigt met een schadeclaim. Hij wil dat Payback belastende teksten over hem van de website afhaalt: ' Alles is netjes gebeurd.'

Gast

Re: Beste mensen,

Ongelezen bericht door Gast »

Bijbelse logica is tegen de tand des tijds bestand. Neem het Mattheüs-effect, een onder economen populaire passage uit Mattheüs 25:29. Dit effect komt er kort gezegd op neer dat de rijken steeds rijker zullen worden, terwijl van degene die niets heeft zelfs het laatste kleine beetje nog wordt afgepakt.
Ik moet zeggen dat verslaggever Merijn Rengers de plank behoorlijk misslaat met zijn weergave van deze bijbelpassage, leest u zelf ! http://www.coas.nl/BijbelMetKantTekeningen/mt25.htm

pardoes
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 nov 2003 10:11

Re: Beste mensen,

Ongelezen bericht door pardoes »

Raphael Weber
Geplaatst op: 30 Oct 2003 17:43 Onderwerp: Beste mensen,



Ik zie dat mijn vader nog steeds door het slijk word gehaald.
Al deze verhalen hebben ons gezin naar de kloten geholpen.
Mijn vader is altijd eerlijk geweest en weet niets van deze onterechte uitgaves af.

We zullen zien wat er uit deze rechtzaak gaat komen. Als mijn vader zijn gelijk haalt gaat hij jullie allemaal voor het gerecht dagen wegens smaad. Alle IP's zijn bekend en hoeven ze alleen maar op te vragen bij de TROS.

Wie het laatst lacht lacht het best.

Vonnis kortgeding PAYBACK
6 104625 KG ZA 03-646 Zaak-/rolnummer:
De beslissing
De voorzieningenrechter
1. veroordeeld gedaagde om binnen twee dagen na betekening van dit
vonnis het adressenbestand van de vereniging aan de vereniging te
retoumeren,
2. veroordeelt gedaagde om ingeval hij (na betekening van lit vonnis)
in gebreke mocht blijven aan bovenstaande veroordeling te voldoen,
aan de vereniging een dwangsom te betalen van ~ 500,-- per dag,
echter tot een maximum van ~ 7.500,--,
3. veroordeelt gedaagde om zich te onthouden van het benaderen van
leden van de vereniging,
4. veroordeelt gedaagde om ingeval hij (na betekeningvan dit vonnis)
in gebreke mocht blijven aan bovenstaande veroordeling sub 3 te
voldoen, aan de vereniging een dwangsom te betalen van ~ 500,-- per
overtreding, echter tot een maximum van ~ 7.500,--,
5. veroordeelt gedaagde om aan de vereniging tegen behoorlijk bewijs
van kwijting te betalen de somma van ~ 7.500,--,
6. veroordeelt gedaagde in de kosten van deze procedure, tot aan deze
uitspraak aan de zijde van de vereniging bepaald op ~ 703,-- voor
salaris en op ~ 326,16 voor verschotten,
7. verklaart dit vonnis tot zover uitvoerbaar bij voorraad,
8. weigert bet anders of meer gevorderde,
Dit vonnis is gewezen door mr. I.D.A. den Tonkelaar en in het
openbaar uitgesproken in tegenwoordigheid van de griffier EJ.
Wouters op 13 november 2003.
- -
Oudvoorzitter in ongelijk gesteld. :roll:




http://www.pay-back.nl/Documenten/uitsp ... ngJWPB.pdf

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Beste mensen,

Ongelezen bericht door Captain-America »

Tsja zoals al eerder door anderen en ondergetekende vermeld:

Jurgen Weber oplichter van de Vereniging Pay-Back

That's a fact, zoals uitgebreid na te lezen is in dit recent gewezen vonnis d.d. 13 november 2003 van de kortgeding rechter.

...

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Beste mensen,

Ongelezen bericht door aert0001 »

Weet je volgens mij is het verschrikkelijke aan deze zaak dat zo’n jongen als Jurgen Weber er serieus in gelooft dat hij niets fout gedaan heeft.
Hetzelfde probleem als bij de mensen van Legio lease en alle tussen personen ze geloven gewoon serieus dat ze niets fout gedaan hebben, daar zit ook het grote probleem bij Dexia, schijnbaar is het een hersenkronkel of juist het gebrek hieraan, deze mensen begrijpen absoluut niets van geweten of moraal.

Het is erg genoeg om dit vast te moeten stellen, nog erger is als je merkt dat heel veel mensen hier een serieus probleem hebben en zich er niet van bewust zijn.

Een totaal gebrek aan normen en waarde, geen moraal geen menselijkheid, een kwalijke eigenschap die je ook ziet bij mensen in oorlog, het bewustzijn en schuldbesef worden een verloren emotie die pas na jaren terugkeert en dan voor veel ellende bij de persoon kan zorgen.

Als gedupeerde van deze mensen moeten we ook hun gemis begrijpen, ze zijn zich van geen kwaad bewust, tienduizenden mensen, alle hoop en vertrouwen ontnomen door een psychische abnormaliteit, we hebben met hen te doen, het zal wel bij de tijd horen, matrealisme, egoïsme als veroorzakers van een nieuwe
Afwijking. “het legio lease trauma”.

Groetjes Ton

Toos van der Heuvel
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 nov 2003 14:50

Re: Beste mensen,

Ongelezen bericht door Toos van der Heuvel »

Maar laten we nou niet massaal Jugen afvallen. Jurgen hat in zijn leben nog nooit gefraudeerd. en hij heeft 4000 uur voor PAYBACK gewerkt zonder ook maar 1 euro vergoeding !

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Beste mensen,

Ongelezen bericht door Captain-America »

Hmm ff inhoudelijk, kijkend naar een aantal feiten.

JW was ooit verkoper/tussenpersoon/adviseur van aan aandelenlease gerelateerde zaken.

Opeens kwam hij erachter dat dit niet goed was?!

Tussendoor ontving hij een visioen...

Vervolgens ging hij aan de slag om gedupeerden te helpen, waarbij gebleken is dat hij middels bemiddeling, op zijn manier, provisie e.d., direct en indirect iets kon gaan verdienen aan de (deels al eerder door hem) gedupeerden...

Status nu is dat JW hetzelfde schijnt te doen via een ander clubje/stichting i.o. whatever.

Hoe betrouwbaar kan iemand zijn he, denk ik dan maar zo.

Los van het feit dat wel meer Duitsers ooit het verschil niet zagen, of spontaan vergeten waren, tussen "goed" & "kwaad"...
Wir haben es nicht gewust enzo...

Tsja...

doordemandgevallen
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 nov 2003 14:02

Re: Beste mensen,

Ongelezen bericht door doordemandgevallen »

Oei, Hier valt iemand hard door de mand.

Artikel uit De Twentsche Courant Tubantia van 29-08-2003
Bestuurders ‘Payback’ vechtend over straat
‘Te gek voor woorden’, reageert Weber. ‘Iedereen die mij maar een beetje kent, snapt dat ik de boel nooit zou belazeren.’ Hij kwam woensdag terug van vakantie en hoorde toen van de ledenvergadering die afgelopen zaterdag werd gehouden. Daar waren ongeveer 25 van de 720 betalende leden aanwezig.

Weber vindt het vreselijk. ‘Ben ik een jaar lang zestien uur per dag voor de vereniging in touw geweest, word ik zo aan de kant gezet.’ Hij is deze zomer teruggetreden als voorzitter, maar niet vanwege de financiële perikelen: ‘De rest van het bestuur wil met de vereniging een andere kant op dan ik.’ Ondertussen is Weber bezig met het opzetten van een andere stichting, die zich ook wil richten op gedupeerde beleggers.
Maar ik heb helemaal geen geld uit de kas genomen’, zegt Weber, die aankondigt dat ook hij een advocaat in de arm zal nemen. ‘Het enige dat ik gedaan heb, is dag en nacht gewerkt voor gedupeerden.’
Leasebelegger voelt zich weer bestolen
Van onze verslaggever Merijn Rengers
Payback dreigt met een rechtsgang als Weber geen helderheid verschaft over het ontbrekende geld. Weber dreigt met een schadeclaim. Hij wil dat Payback belastende teksten over hem van de website afhaalt: ' Alles is netjes gebeurd.'
Juergen Weber


Geplaatst op 09 Nov 2003 12:23 door Juergen Weber


--------------------------------------------------------------------------------

Beste Gast2,

Even kort. Je geeft hier nu weer een voorbeeld hoe je en helaas ook andere mensen hier feiten gaan verdraaien.

Als er nu nog eens nuchter, logisch en met gebruik van verstand wordt gekeken kan je heel makkelijk zien hoe het daadwerkelijk is.

Nadat ik mijn functie heb neergelegd had ik verwacht dat het bestuur dit op een correcte manier naar de leden toe zal verklaren.

In plaats daarvan begint het bestuur ermee met modder te gooien en leugens te verspreiden.

Dus dit kinderachtige en ONPROFESSIONELE GEDRAG komt niet van mij af. Wel van 3 bestuursleden, die in het begin van zich zelf hebben gezegd dat ze voor die functie niet gekwalificeerd zijn.

In de notulen van de laatste gezamenlijke vergadering staat zwart op wit dat PAYBACK alleen nog een HORZEL functie wil uitoefenen en niet langer mijn persoonlijke doelstellingen “Het oplossen van het probleem”.

Je kan nu ook weer proberen het te verdraaien, maar het is de waarheid. Iemand, die daadwerkelijk aan de waarheid is geïnteresseerd kan dit ook te zien krijgen.

Tot heden heb ik voor mijn werkzaamheden nog niets berekend. Wil je mij motiveren dat te doen?

Wat ga je doen in 4.000 uur tijd? Voor welk doel ga je je inzetten?
Je houd me weer af van mij werk. Dat is onproductief en was ook een reden dat ik mijn functie heb neergelegd. Urenlang discussieren en geen stap vooruitkomen. Dat past niet bij mij.

Met vriendelijke groet,

Jurgen Weber
Juergen Weber


Geplaatst op 08 Nov 2003 00:35 door Juergen Weber


--------------------------------------------------------------------------------

Beste Gast2 en R.v.d

Ik heb al op jouw vragen gereageerd. TROS heeft het onderwerp uiteraard verwijdert. In het vervolg nog eens mijn antwoord. Zoals je kunt zien, kan iedereen gewoon met mij contact opnemen. Ik ben niet weg. Waarom ook? Ik heb niets te verbergen. Als je en ieder ander hier zo eerlijk zou zijn om eerst naar feiten te kijken was deze discussie overbodig. De enige die hier profijt aan heeft is Dexia en Aegon en niet de gedupeerden. Uiteraard laat ik mij niet door het bestuur van PAYBACK kapot maken. Ik heb (dat doe ik trouwens nog steeds) me eerst voor de gedupeerden ingezet en nu moet ik voor mezelf opkomen. Niemand kan mij ervan afbrengen voor het recht en een eerlijk gevoel te knokken.

----------------------------------------------------------------------------

Beste PTPDS,

Ik heb het niet nodig om wraak te nemen bij mijn oude werkgever. Mijn keuze is om VOOR recht, personen, of zaken te vechten en niet tegen iemand of iets. Als je weet dat alles een geheel is maakt het geen zin om tegen jezelf te vechten. Je kan beter daarvoor knokken dat het voor ons allen beter gaat als puur egoïstisch te denken. Dat zorgt dan ook dat je vrij bent van haatgevoelens en kan je makkelijk vergeven.

Als ik in het nieuws in Nederland zie dat ze hier dieren bij levende lijve open snijden verscheurd het mij mijn hart en zie ik de noodzaak dat het tijd is voor veranderingsprocessen ook op andere gebieden als op financieel gebied. Ook in aanschouwing van zulke verschrikkelijke ontwikkelingen blijf ik positief en zorg ervoor dat het bewustzijn groeit om met z'n allen voor een beschaafdere samenleving te gaan.

Trouwens betwist ik dat jullie mij überhaupt kennen of klanten waren. Ik heb met geen een van mijn klanten ruzie of iets dergelijks.

------------------------------------------------------------------------------

Beste Gast2 (Kopie van een eerder geplaatst bericht)

Je maakt het duidelijk hoe snel eerlijke mensen, met de beste intenties in een slecht dagbeeld worden geplaatst. Hoe je ook doet, wat je ook zegt, alles wordt verdraait en zo uitgelegd dat je een oplichter bent.

1.) Ik had oprichter van de vereniging PAYBACK erbij gezet om duidelijk te maken dat het de "echte" Jurgen Weber is die zegt dat het boven geplaatste bericht niet van mij is, ook is daar blijkbaar iemand anders met "wel" een eerlijk onderscheidingsvermogen, die voor mij opkomt.

2.) Om op jouw vragen terug te komen.

Zoals in het bericht van mij al geschreven stond kan iedereen de boekhouding van PAYBACK van mijn bestuursperiode inzien. Dan kan je makkelijk herkennen dat het te gek voor woorden is hoe zich het huidige bestuur gedraagt.

Ik ben bezig om het gehele verhaal duidelijk uiteen te zetten en op de website te plaatsen. Zo wil ik graag eraan bijdragen om duidelijkheid te verschaffen. Het lijkt nu wel dat PAYBACK haat tegen eerlijke mensen heeft en ervoor zorgt dat bedrijven zoals Spaar Select, Dexia en Aegon moeten blijven bestaan.

Ik heb zolang mogelijk gewacht om tegen PAYBACK op te treden om de vereniging niet te schaden. Het is immers mijn kindje waarvoor ik meer dan 4.000 uren heb gewerkt om voor alle gedupeerden een oplossing te realiseren en het gehele probleem ook maatschappelijk aan te pakken. Als dank ervoor wordt ik als oplichter door het huidige bestuur uitgemaakt omdat ik niet bereid ben naast 4.000 uur gratis voor de vereniging te hebben gewerkt, ook nog de telefoon en personeelskosten te betalen. Mijn zogenaamd klein bedrijfje Maxx Finance is sinds oprichting van PAYBACK niet meer actief omdat ik het leed van honderdduizenden gezinnen, jongeren en ouderen belangrijker vond als mijn eigen inkomen.

Zaterdag ben ik naar de ledenvergadering van PAYBACK gereden om 1 keer mijn verhaal te mogen doen. Weer heb ik door het bestuur niet de kans gekregen om orde op zaken te stellen. Ze proberen dat met alle macht te vermijden om niet voor *** te staan.

Het is toch zeker geen beschaafde manier om iemand te veroordelen zonder naar de feiten te kijken.

Gelukkig heb ik voldoende bewijzen om aan te tonen hoe het daadwerkelijk zit en dat staat en stond altijd voor iedereen open ter inzage.

Daarom roep ik hier ook iedereen op niet te oordelen zonder te kijken of te luisteren.

Wil je meer weten of heb je vragen kan je ook een emailbericht naar mij sturen onder [email protected]

Het bestuur van PAYBACK dwingt mij daarom ook hun op smaad aan te klagen. Dat was niet mijn bedoeling, ligt niet in mijn aard, maar kan helaas niet meer anders.

Met vriendelijke groeten,

Jurgen Weber

-----------------------------------------------------------------------------

Vandaag wil ik dan nog met de volgende oproep afsluiten.

Als nu iedereen die hier rare uitspraken over mij doet zonder mij te kennen, te weten of überhaupt te kijken,

zich nu ook 4.000 uur voor een goed doel inzet zonder daarvoor een vergoeding te ontvangen dan zijn we in de samenleving toch weer een heel eind vooruitgegaan.

Met vriendelijke groeten,

Jurgen Weber

WAAR KIES JE VOOR?
104625 I KG ZA 03-646 Zaak-/rolnummer:
Vanaf omstreeks juni 2003 is russell gedaagde en de overige
bestuursleden van de vereniging verschil van mening gerezen over de
te volgen koers van de vereniging en over bet tot dan door gedaagde
gevoerae financiele' beleid in de. vereniging.

Op 4 juli 2003 heeft een bestuursvergadering daarover plaatsgehad.
Gedaagde is daar toen niet verschenen.
Bij e-mail-bericht van 12 juli 2003 heeft gedaagde aan zijn
medebestuursleden (onder meer) te kennen gegeven dat hij door
tijdgebrek zijn taken als voorzitter van de vereniging niet meer kan
vervullen. Op 22 juli 2003 he eft hij zijn functie als voorzitter van de
vereniging definitief neergelegd.
Voorshands moet, mede gelet op de onder de feiten sub 4 door
gedaagde verzonden e-mailberichten, er van worden uitgegaan dat
gedaagde nag steeds in het bezit is van het adressenbestand van de
vereniging.
Gezien de inhoud van de hiervoor genoemde e-mailberichten van
gedaagde aan de leden kan zeker niet uitgesloten worden geacht dat
gedaagde door deze (wijze van) benadering de leden een verkeerd
beeld zal geven van de vereniging, waardoor die leden gelrriteerd
zullen (kunnen) raken en de vereniging daarop zullen aanspreken. Tot
slot moet -mede gelet op de omstandigheid dat gedaagde inmiddels
(kennelijk) bezig is een stichting op te richten met soortgelijke
doelstellingen als die van de vereniging- evenmin uitgesloten worden
geacht dat gedaagde door deze benadering leden van de vereniging
aftroggelt en daarmee de financiele positie van de vereniging, die
immers afuankeliik is van de contributie van haar leden. schaadt
.
Gedaagde he eft in dit verb and weliswaar aangevoerd dat hij inmiddels
zowel een hard copy ills een digitate versie van het bestand aan de
bestuursleden van de vereniging heeft verstrekt, maar volgens de
vereniging heeft zij slechts een onleesbare CD-Rom van gedaagde
ontvangen. Gedaagde heeft het tegendeel daarvan onvoldoende
aangetoond. De enkele verwijzing door gedaagde naar een door de
vereniging op 6 oktober 2003 aan de leden gezonden nieuwsbrief
(waaruit zou blijken dat de administratie van de vereniging eind
augustus 2003 zo goed ills op orde was)is daarvoor onvoldoende.
3. In het gevorderde bedrag is een bedrag van ~ 7.500,-- begrepen
wegens door gedaagde uit de kas van de vereniging opgenomen gelden
die vervolgens door hem zijn uitbetaald aan werknemers van zijn
bedrijf Max Finance. Deze werknemers zouden werkzaamheden voor
de vereniging hebben verricht. De bestuursleden van de vereniging
ontkennen echter daarvoor toestemming te hebben gegeven. Gedaagde
heeft het tegendeel daarvan niet betoogd, maar slechts aangevoerd dat
hij hiervoor toestemming gevraagd (niet: gekregen) had.

Dat betekent dat hij bet bedrag ad ~ 7.500,-- aan de vereniging zal
moeten terugbetalen.
Laatst gewijzigd door doordemandgevallen op 20 nov 2003 15:12, 9 keer totaal gewijzigd.

Toos van der Heuvel
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 nov 2003 14:50

Re: Beste mensen,

Ongelezen bericht door Toos van der Heuvel »

Hij mag dan duitser zijn maar was hij ook fout in de oorlog ? Daar is hij volgens mij te jong voor.

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Beste mensen,

Ongelezen bericht door JL »

Toos hij is een jaar of 45 en de oorlog is al 58-jaar afgelopen zelf ben je denk ik een jaar of twaalf met je gezeur. De Telegraaf was ook al fout in de oorlog. Misschien is een baantje op de postkamer iets voor je ?

Gesloten