LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
EvReijn

Re: Ongelofelijk slechte Postbezorging van Kerstkaarten.

Ongelezen bericht door EvReijn »

ciske schreef:
Volgens mij zijn diegenen die reageerden zelf werknemers bij PostNL......

Tuurlijk als wij zeggen dat we tevreden zijn over PostNl dan werken we er ? okee weet ik dat ook weer. :lol: :lol:

sterfgevallen krijgen altijd voorrang , dus je bent niet goed op de hoogte.
Ik bedoelde die zogenaamde "goedsprekers"
Mijn ervaringen zijn gewoonweg niet meer goed te spreken, dus graag constructief blijven hè? Of vind jij 17 dagen wèl acceptabel?

Zal volgend jaar maar in november gaan versturen???? dan kan Sinterklaas wel meteen opgedoekt worden....... :(

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

sterfgevallen krijgen altijd voorrang , dus je bent niet goed op de hoogte.
En daar hadden ze laatst dus ook 4 dagen voor nodig. In november om precies te zijn. Dus ruim, zeer ruim voor de kerstdrukte.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

EvReijn

PostNL is na mijn mening zelf op sterven dood. In de landelijke bladen hebben de laatste 2 maanden vele negatieve artikelen en berichten gestaan over dit bedrijfje. Het woord slavernij is zelfs al gevallen in verband met de postbezorging en de nieuwe postbezorger.

"Iedereen kijkt naar je uit", ja, zeg dat wel!!!

Maxiem.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hallo,

dat kerstkaarten wat langer duren kan ik me persoonlijk niet zo druk over maken, rouwpost en belangrijke papieren is natuurlijk een ander verhaal.

Wat ik overigens zelf erg schandalig vind is het volgende.

Ik had voor de kerst een aantal kerstcadeautjes online besteld. Opeens ging om 21.15 de bel, daar was mijn pakje gebracht door een keurige nette PostNL bezorger. Prima, blij dat ik mijn pakje heb. Ik vroeg die jongen wel of ze altijd zo laat bezorden, vroeger kwamen ze altijd in de middag.
Die jongen vertelde mij dat dat inderdaad tegenwoordig vaak meer regel dan uitzondering was. Ik dacht eerst dat dat misschien was omdat mensen 's avonds meer thuis zijn maar dat was niet het geval.
Er wordt gewoon een route gemaakt voor die mensen en die moeten ze rijden. Totddat die route af is. De tijden die daarvoor berekend worden zijn echt niet reeel. Hij liet mij dat zien en moest bijvoorbeeld in 35 minuten van Dan Haag naar Rotterdam rijden, dat lukt dus echt niet (en zeker niet in de spits). Ik zei nog: nou jongen, is niet erg, dan heb je ook een lekker extra zakcentje voor de kerst. Nou dat zag ik ook verkeerd, ze krijgen de uren betaald waarvoor de route staat, dus niet de echte tijd. Het schijnt dus dat iedereen daar zo'n flexibel contract heeft, en zeuren hierover betekent gewoon niet meer ingepland worden.

Begrijp me niet verkeerd, hard werken voor je geld is niets mis mee, maar het is gewoon niet reeeel om dit soort zaken aan te houden terwijl het bekend is dat het gewoon niet kan.
Ik kan me voorstellen dat op deze manier goed en gemotiveerd personeel moeilijk te vinden is.

groetjes

Isabel

MAXIEM

Isabel1

Dat wordt er dus bedoeld met het woord moderne slavernij: een medewerker iets opdragen wat onmogelijk kan worden uitgevoerd in de tijd die er voor staat en voor een prijs die (ver) onder het minimum loon ligt. En de politici in Den Haag kijken er naar en nemen een puntje kaviaar.

Maxiem.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

MAXIEM schreef:EvReijn

PostNL is na mijn mening zelf op sterven dood. In de landelijke bladen hebben de laatste 2 maanden vele negatieve artikelen en berichten gestaan over dit bedrijfje. Het woord slavernij is zelfs al gevallen in verband met de postbezorging en de nieuwe postbezorger.

"Iedereen kijkt naar je uit", ja, zeg dat wel!!!

Maxiem.

tja ik ben toch dik te vreden over PostNl altijd goede bezorging, en kerstkaarten vind ik minder belangrijk dan gewone post.

oh nog wat, werk niet bij de post :mrgreen:

mafvogeltje

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Dat is een goed bericht zo in het begin van 2012.

EvReijn

MAXIEM schreef:Isabel1

Dat wordt er dus bedoeld met het woord moderne slavernij: een medewerker iets opdragen wat onmogelijk kan worden uitgevoerd in de tijd die er voor staat en voor een prijs die (ver) onder het minimum loon ligt. En de politici in Den Haag kijken er naar en nemen een puntje kaviaar.

Maxiem.
Ja, dat riekt inderdaad naar moderne slavernij, echter..... ik heb vele reorganisaties meegemaakt en die worden voor 99% altijd ten gunste van de dienstverlening gedaan. dat er hier en daar intern wat misgaat wordt dan wat later hersteld......

Ik kan nu niet echt zeggen dat de dienstverlening erop vooruit is gegaan, toch?
Dat de postbezorgers slecht betaald krijgen, en er nog erg hard en lang voor werken moeten is een interne aangelegenheid! Moet ik het daarom slikken dat mijn post veel te laat, of zelfs helemaal niet bezorgd wordt? Ik heb er immers wèl voor betaald! (middels de gekochte postzegels)

Wat er intern fout gaat, mag NOOIT over de rug van de klant uitgespeeld worden! Ik werk ook in de dienstverlening, en hier wordt ook gereorganiseerd (in dit geval ten gunste van mijn werk) maar onze klanten mogen nooit de dupe worden van samenvoegingen of uitsplitsen van bedrijven, diensten of producten.

Ik voel me ècht zwaar gedupeerd, er zijn zelfs vrienden die nu enigszins verontwaardigd zijn omdat zij geen kaartje van mij ontvangen hebben, die wel verstuurd zijn......dit kan niet de bedoeling zijn van PostNL, en dus blijft mijn standpunt fier overeind staan........de dienstverlening van PostNL is ronduit SLECHT!

ciske

Ik voel me ècht zwaar gedupeerd, er zijn zelfs vrienden die nu enigszins verontwaardigd zijn omdat zij geen kaartje van mij ontvangen hebben, die wel verstuurd zijn
dat zijn dan geen echte vrienden , en zwaar gedupeerd? wat een zwaar woord zeg :roll:

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

ciske schreef:
Ik voel me ècht zwaar gedupeerd, er zijn zelfs vrienden die nu enigszins verontwaardigd zijn omdat zij geen kaartje van mij ontvangen hebben, die wel verstuurd zijn
dat zijn dan geen echte vrienden , en zwaar gedupeerd? wat een zwaar woord zeg :roll:

Ik denk, dat de volgende dagen nog kerstkaarten hun ontvanger bereiken.
Dat meerdere vrienden geen kaart hebben gekregen, is mij onbegrijpelijk.
Bij mij was het 1 familie, welke vandaag pas de kaart hebben ontvangen, ofwel deze met de andere kaarten op een dag( 10 december) verzonden zijn.
Ik heb wel nog niet gevraagd, of zij nog vrienden met ons willen zijn. :lol: :lol: :lol:

ciske

nevermind schreef:
ciske schreef:

Ik denk, dat de volgende dagen nog kerstkaarten hun ontvanger bereiken.
Dat meerdere vrienden geen kaart hebben gekregen, is mij onbegrijpelijk.
Bij mij was het 1 familie, welke vandaag pas de kaart hebben ontvangen, ofwel deze met de andere kaarten op een dag( 10 december) verzonden zijn.
Ik heb wel nog niet gevraagd, of zij nog vrienden met ons willen zijn. :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol:

EvReijn

ciske schreef:
Hmmmm, jij hebt kennelijk nog nooit iets meegemaakt......
In mijn privé situatie zijn zaken gaande waar erg goede vrienden zeer verontrust om zijn. Als die plots géén kaartje van ons ontvangen beginnen ze te vrezen voor het ergste en dat is niet funny! Ik moet dan wel telkens opnieuw melden dat het niet zover is, en dat er wel een kaartje verstuurd is.

1x is niet erg, 2x is vervelend, maar na 10x het verhaal opnieuw gemeld te hebben voel ik me ècht wel gedupeerd, en het verziekt de sfeer, terwijl het juist een feest moet zijn. dan voel je je wel degelijk zwaar gedupeerd, en daar is niets aan miszegt, en zeker niet te zwaar verwoord!

ciske

In mijn privé situatie zijn zaken gaande waar erg goede vrienden zeer verontrust om zijn. Als die plots géén kaartje van ons ontvangen beginnen ze te vrezen voor het ergste en dat is niet funny! Ik moet dan wel telkens opnieuw melden dat het niet zover is, en dat er wel een kaartje verstuurd is.

geloof me....ieder mens maakt wel eens wat mee :mrgreen:

en mijn vrienden horen niet alleen met kerst iets van mij, dus die hoeven zich geen zorgen te maken.

nevermind

EvReijn schreef:

1x is niet erg, 2x is vervelend, maar na 10x het verhaal opnieuw gemeld te hebben voel ik me ècht wel gedupeerd, en het verziekt de sfeer, terwijl het juist een feest moet zijn. dan voel je je wel degelijk zwaar gedupeerd, en daar is niets aan miszegt, en zeker niet te zwaar verwoord!
Sorry, ik weet niet in welke situatie je zo zit, hoef je ook niet nader te verklaren.

Ciske heeft het al min of meer geschreven, dat in zulke situaties ook nog de telefoon een communicatie middel is.
Wij hebben ook familie waar wij dagelijks het ergste moeten vrezen, maar dat gebeurd met een dagelijks belletje.
En dan 10 mensen, hallo. :mrgreen:

EvReijn

nevermind schreef:
EvReijn schreef:

Sorry, ik weet niet in welke situatie je zo zit, hoef je ook niet nader te verklaren.

Ciske heeft het al min of meer geschreven, dat in zulke situaties ook nog de telefoon een communicatie middel is.
Wij hebben ook familie waar wij dagelijks het ergste moeten vrezen, maar dat gebeurd met een dagelijks belletje.
En dan 10 mensen, hallo. :mrgreen:

Mja, natuurlijk, en jij weet dus al van te voren welke van de kaarten wèl en niet aankomen? Knap.....moet je mij toch eens uitleggen hoe je dat dan doet.....
Ik had er 51 verstuurd......3 ècht op tijd (door eigen toedoen) de rest net aan of net niet of helemaal niet......prettige wedstrijd dan.....

ciske

Ik had er 51 verstuurd......3 ècht op tijd (door eigen toedoen) de rest net aan of net niet of helemaal niet......prettige wedstrijd dan.....
het zijn en blijven kerstkaarten, gewone post zou ik erger vinden. ach ja, nu heb je dus 48 vrienden minder?

nevermind

EvReijn schreef:

Mja, natuurlijk, en jij weet dus al van te voren welke van de kaarten wèl en niet aankomen? Knap.....moet je mij toch eens uitleggen hoe je dat dan doet.....
Natuurlijk weet ik niet welke kaarten wel of niet worden bezorgd, dit heb ik ook niet geschreven.
Hoe het dan moet.
Jouw vrienden moeten het contact aanhouden met jouw, als je problemen met je gezondheid heeft, dan zijn het vrienden.

Over het aantal kaarten welke verstuurd zijn, en niet aangekomen, geef ik geen commentaar meer op, want dat zou je niet bevallen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als vriendschap moet afhangen van een kerstkaartje dan weet ik het ook niet meer, ik stuur al jaren geen kerstkaarten meer rond.
Ik doe een persoonlijk mailtje (nee geen standaard mailtje) of een belletje dat is veel leuker dan die kaartjes maar dat is mijn mening.

MAXIEM

Chocomelk

Ieder zijn meug.

Maxiem.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

MAXIEM schreef:Chocomelk

Ieder zijn meug.

Maxiem.
Inderdaad, gelukkig wel Maxiem.

Gesloten