Witte angora, zo te horen heb jij verstand van bestuursrecht?
Nope. Ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand. Chocomelk gaf al een goed voorbeeld: boodschappen doen voor iemand die ziek is, dát is een vriendendienst. Twee maanden lang bij iemand de zolder verbouwen, dat is gewoon een flinke klus. Ongetwijfeld zul je daar geen 40 uur per week hebben gezeten, maar het was ook niet in een paar uurtjes klaar.
Geen idee wat die banden gekost hebben, maar de laatste keer dat ik twee banden onder de auto moest laten zetten, was ik ca 175 euro kwijt. Dat vind ik nogal een bedrag voor een 'vriendendienst'. Als je 10 euro per uur rekent, dan is dat 17,5 uur werk, reken je 5 euro per uur, dan is het 35 uur werk. En dat laatste geloof ik niet zo, eigenlijk. En dan ga ik dus van twee nieuwe banden uit, niet van vier, want dan wordt het nog een slagje anders. Naar mijn mening ben je dan toch wel redelijk tot dik betaald.
En dan nog een vergoeding voor materialen. Wat voor materialen? Alleen spullen voor de zolder, of ook gereedschap dat je mag houden?
Ik krijg dus ook het idee dat je flink aan het bijklussen bent, en om die reden helemaal geen tijd hebt om te werken. En dat is natuurlijk niet acceptabel.