Je kan nou wel blijven zeuren, maar Menzis houdt zich gewoon aan de door het Ministerie opgelegde maatregel. Voortaan gewoon netjes op tijd VOOR de 1e v.d. maand betalen, kan je volgend jaar overstappen
jij werkt vast voor menzis
TS je ken beter je nieuwe verzekering dit verhaal uitleggen en dan hoop ik voor je dat je van die nieuwe afkomt , anders heb je dubbele kosten.
Die heb ik ook benaderd en die zeiden dat je met terugwerkende kracht verzekerd kan worden, maar dat ze zich niet mengen in de discussie dat Menzis zich op het standpunt blijft stellen, dat er een faktuur open stond voor de 31e december.
Ik heb zoals gezegd meteen alles voldaan wat er te voldoen viel en heb zelfs met spoed betaald en heb er ook nooit een probleem van gemaakt dat ik inderdaad de premie moest voldoen. Ik heb dat meteen gedaan, maar dat was voor Menzis niet een reden om mijn opzegging door te laten gaan.
Zoals iemand eerder opmerkte, blijft een betalingsverplichting bestaan, ook al heb je opgezegd, dus ik snap de incoulante houding van Menzis niet, zeker niet nu ik meteen mijn goede wil heb getoond door meteen de premie te voldoen.
Ik probeer je advies te geven (neem contact op met je nieuwe verzekeraar), maar schijnbaar doe je daar vooralsnog niks mee...
Inhoudelijk ben ik het namelijk niet met je eens. De regels zijn duidelijk en je heb tijd zat gehad om je zaakjes te regelen. Dat ze op 31-12 niet bereikbaar zijn was niet geheel verrassend en had je kunnen weten. De situatie is dus totaal aan je zelf toe te rekenen en zeker niet aan de zorgverzekeraar.
Dat je over het algemeen een slechte betaler bent zeg ik niet, doch feit is dat je in deze in ieder geval niet vrijuit gaat. Je hebt toch elke maand (!!) een betalingsachterstand opgelopen omdat je structureel een maand te laat je premie betaalt.
Je waarschuwing over Menzis als organisatie vind ik derhalve niet gepast. De waarschuwing zou moeten zijn dat mensen tijdig hun premies moeten voldoen (in ieder geval voor 31-12) en tijdig moeten opzeggen (ook voor 31-12).
als je zoals ik goede zin hebt, altijd een trouwe klant bent geweest en altijd hun veel te hoge premie netjes hebt betaald en nooit CVZ achter je aan hebt gekregen en je ook bereid hebt getoond om meteen de openstaande faktuur met spoed te voldoen en dat ook hebt gedaan
volgens mij heb je ze niet op een rijtje. Je hebt permanent een achterstand, dat kost hen iedere maand minimaal één acceptgiro (en vermoedelijk zelfs twee), en kost hen in principe ook rente, door jouw te late betalen. Dus hoezo trouwe klant, hoezo netjes betaald.
Dan kun je jezelf g e w e l d i g vinden als je de openstaande factuur met spoed voldoet, sorry, het is slechts normaal om op tijd te betalen, dus hoe kun jij je zelf nu g e w e l d i g vinden als je te laat betaald? Ook al is het met spoed?
heb er ook nooit een probleem van gemaakt dat ik inderdaad de premie moest voldoen
Je maakt er wel een probleem van, want je bent te laat met betalen.
Die heb ik ook benaderd en die zeiden dat je met terugwerkende kracht verzekerd kan worden, maar dat ze zich niet mengen in de discussie dat Menzis zich op het standpunt blijft stellen, dat er een faktuur open stond voor de 31e december.
Ik heb zoals gezegd meteen alles voldaan wat er te voldoen viel en heb zelfs met spoed betaald en heb er ook nooit een probleem van gemaakt dat ik inderdaad de premie moest voldoen. Ik heb dat meteen gedaan, maar dat was voor Menzis niet een reden om mijn opzegging door te laten gaan.
Zoals iemand eerder opmerkte, blijft een betalingsverplichting bestaan, ook al heb je opgezegd, dus ik snap de incoulante houding van Menzis niet, zeker niet nu ik meteen mijn goede wil heb getoond door meteen de premie te voldoen.
Ik geloof dat ons eerdere bericht elkaar heeft gekruisd (zie exact hetzelfde tijdstip).
Ik vrees dat er nu niks anders opzit dan je nieuwe verzekering zsm op te zeggen. Menzis staat in zijn recht op opzegging te weigeren en dat kan je helaas niemand anders aanrekenen dan jezelf.
@ witte angora: ik weiger geen gegevens aan Menzis, ik heb ze gebeld gehad en ik heb een klacht ingediend zoals ik heb gezegd via de officiële kanalen en daar wordt niet op gereageerd. En dat de spindocter van Menzis nu net doet of ze er naar gaat kijken en dan daarna de aap uit de mouw komt, wanneer ze zegt dat ze zich inderdaad eraan houden dat je geen openstaande bedragen mag hebben op 31 december als je dan opzegt, ja daarvoor ga ik hier niet op dit forum reageren dat ik wel mijn contactgegevens doorstuur. Daar werk ik niet aan mee nee, want dan kan gelijk iedereen op dit forum zien, hoe ze dat doen.
En je gebral over "dit soort types niet in je bestand willen hebben" daar heb ik dus niets mee, aangezien ik een keurige Nederlandse burger ben, met een normale betalingsmoraal (die niet zenuwachtig meteen een faktuur voldoet bij binnenkomst, maar gewoon 1 keer per maand betaalt, zoals de meeste bedrijven dat ook plachten te doen naar mij), die goede wil heeft gedaan en aangeeft dat hij zich een en ander niet gerealiseerd heeft en daar gezien de opzegdatum ook niet tijdig op gewezen kon worden. Dit noem ik dus 'reaguren'.
@ Vogels: hoe kom jij erbij dat ik een faktuur van november pas eind december heb betaald, want dat heb ik volgens mij niet gezegd in dit topic. Ik geef aan dat de laatste faktuur (van december dus, als je opzegt per 31 december) openstond en dat ik die meteen begin januari na telefonisch contact met de helpdesk (toen ze er wel waren, omdat ze kennelijk er alleen zijn op de zogenaamde normale werkdagen) heb voldaan. Ik vind dit vreemd, ook gezien je reactie eerder dat het niet mogen hebben van een betalingsachterstand een wettelijke regel is. Wat ben jij goed op de hoogte zeg van de wettelijke regels en ook van zaken die ik helemaal niet heb gezegd. Mag ik je ook vragen wat je relatie tot Menzis is? Je hoeft het me niet te zeggen hoor, is vrijblijvende informatie in dit transparante topic.
Kunnen overigens alle deelnemers aan dit topic die eigenlijk voor Menzis werken of spindocter zijn van het webcare team zich bekend maken, want ik denk dat er buiten Leontine nu minimaal 3 spindocters of medewerkers van Menzis actief zijn.
ja_gelderland schreef:Kunnen overigens alle deelnemers aan dit topic die eigenlijk voor Menzis werken of spindocter zijn van het webcare team zich bekend maken, want ik denk dat er buiten Leontine nu minimaal 3 spindocters of medewerkers van Menzis actief zijn.
Dames, heren, meldt u zich maar!
ja hoor , Vogels, WA , Tufima, ik en nog meer mensen hier zo genoeg?
de pest is dat jij fout zit en bij een beetje tegengas..... ga je menzis chanteren.
Je doet geen moer met wat er hier is gezegd.....ga je nieuwe verzekering afzeggen, want anders zien we hier een topic bij incasso van je terug.
Ik denk, mister gelderland, dat je het niet ziet omdat je het niet WIL zien. Je vind jezelf geweldig, alles ligt aan een ander, iedereen doet alles verkeerd, maar eigenlijk komt het er op neer dat je eigenlijk helemaal niet zo geweldig bent. Maar dat is je niet aan het verstand te brengen.
Ik ga er dus verder geen tijd en energie meer aan besteden, dit heeft geen enkel nut. Het standpunt van Menzis is overduidelijk, helder en transparant, je zult het er mee moeten doen.
En ja, ik werk inderdaad bij Menzis, Univé, Achmea, Zilveren Kruis, UPC, Essent, Calimero, Lijbrandt, TNT, Sandd, Rabo, ING, ABN-Amro, Fortis, Ah, Dekamarkt, Jumbo, C1000, alle gerechtsdeurwaarders en incassoburo's, ik ben spindoctor van Toyota, Volkswagen, Renault, Citroën, Opel, Nissan, Mercedes, Porsche, Saab (krijg ik nog centen van trouwens), Daihatsu, Chevrolet, en Fiat, inclusief alle dealers en importeurs, en dan vergeet ik nog driekwart van alle bedrijven, en tussen de bedrijven door geef ik als reaguurder op dit forum zielige topicstarters die zichzelf geweldig vinden en nergens iets aan kunnen doen een gigantische schop.
Ik ben toch benieuwd wat mensen van dit soort webcareteams vinden en of er mensen zijn die ook tegen de starre houding van Menzis en het onkundige contactcenter aanlopen. In een ander topic over Centraal Beheer Achmea, zie je ook dat er gauw een webcaremeneer roept dat ze het wel even gaan oplossen en dat ze graag alles gauw op internet willen gladstrijken.
Verder ben ik ook nog steeds benieuwd naar reacties van serieuze reageerders en normale medeburgers die zich niet realiseren dat zo'n verzekeraar je kan vasthouden omdat je laatste faktuur nog niet voldaan was.
Dus ik roep alle niet webcaremedewerkers en alle niet-spindocters van Menzis en dat soort bedrijven met webcareteams op te reageren en aan te geven dat bedrijven zich eens wat coulanter zouden moeten opstellen in sommige situaties, zich niet bureaucratisch achter regeltjes, contactcenters met scripts die ze oplezen en webcare spindocters moeten verschuilen en de klant eens op normale wijze gaan behandelen, in te zien dat de klant menselijk is en zich bepaalde zaken wel eens niet gerealiseerd heeft en dat bedrijven eens een beleid moeten maken op het behouden van de klant op een goede wijze en niet negatieve wijze met bureaucratische regeltjes. Het feit dat je veel abonnementen maandelijks kunt opzeggen is een zegen voor de mensheid en dwingt de meeste bedrijven al zich te gedragen jegens de consument, maar kennelijk geldt deze regel niet voor zorgverzekeringen en zorgverzekaars (zeker als ze zo groot en kennelijk machtig zijn als Menzis: zie alle pro-Menzis reacties hier in dit topic).
Verder ben ik ook nog steeds benieuwd naar reacties van serieuze reageerders en normale medeburgers die zich niet realiseren dat zo'n verzekeraar je kan vasthouden omdat je laatste faktuur nog niet voldaan was.
prima je neemt de antwoorden niet serieus , dus bekijk het lekker en succes met je 2 verzekeringen.
Jij dacht waarschijnlijk van "ik pleur menzis op het forum dan zwichten ze wel"
Nou, ik ben zo'n normaal mens dat ook niet wist dat je wettelijk gezien niet mag overstappen als er nog een rekening betaald moet worden.
Maar ik, als normaal mens, zou wel voor 31/12 hebben uitgezocht hoe het precies zit met opzeggen.
Ik als normaal mens ken helaas niet alle wetten uit mijn hoofd, maar ik weet wel dat ik als inwoner van dit land 'geacht' wordt de wet te kennen. Helaas geldt de wet ook als jij hem niet kent.
Als normaal mens verwacht ik overigens ook niet dat bedrijven dag en nacht (in jouw geval op oudjaarsdag) bij de telefoon zitten te wachten omdat ik misschien op oudjaarsavond tijdens de oliebollen bedenk dat ik nog iets wil weten.
Als normaal mens begrijp ik echter wel dat het voor u heel vervelend is. En als de betalingstermijn van de rekening van december nog niet verstreken was (wat wel vreemd is overigens, want je betaald toch altijd vooraf, dus voor 1/12) vind ik dat het woord 'betalingsachterstand' en 'wanbetaler' niet echt van toepassing is.
Feit blijft echter dat de wet de wet is, en die bepaald dat op 31/12 alle rekeningen betaald dienen te zijn.
Balen dus, en inderdaag snel proberen om van de nieuwe verzekering af te komen en het nog een jaartje bij Menzis uithouden.
De manier waarop jij overigens naar de medewerker van Webcare reageert draagt ook niet bij aan een oplossing en het zal ook weinig welwillendheid oproepen bij medewerkers van Menzis. Dat zijn ook maar normale mensen
Ik als insider van mijn eigen topic hoor en zie aan de reacties dat er in dit topic alleen maar gespindoctert wordt, dus ik zie ook wel dat zo'n forum eigenlijk nergens goed voor is.
Als je de reactie van Ciske bekijkt en van bijv. Vogels en Witte Angora (raar al die dierennamen: hebben jullie nu afgesproken om dierennamen als alias te nemen daar van het webcare cq. spindocter team van Menzis?) en als je insider bent in je eigen verhaal zoals ik, dan zie je gewoon (en ook aan de vasthoudendheid en hoe ze tekeer gaan), dat het niet anders kan zijn dat ze op de een of andere manier belang erbij hebben om Menzis koste wat kost te verdedigen. Het is zo doorzichtig allemaal: dan weer met je meegaan, dan weer een tegenargument in stelling brengen, dan weer net doen of je een consument bent, dan weer een grap ervan maken. Is alleen jammer dat het zo doorzichtig wordt op die manier. Hebben jullie dan niets beters te doen en kan een bedrijf als Menzis zich niet beter richten op echte dienstverlening of gaat het tegenwoordig alleen maar om zogenaamd "Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen" (met de daarbij behorende webcareteams -> kunt ze beter noemen wat ze zijn namelijk "spindocters") terwijl dat niet je echte doelstelling is, maar alleen maar de keiharde pecunia belangrijk is?
Ik had dit als niet-reaguurder en niet-webcare specialist niet verwacht van forums en zeker niet van een forum als dat van Tros Radar.
Ook mijn hoop dat hier echte consumenten op zouden zitten, is niet bewaarheid geworden.
Feit is en blijft dat je als consument gewoon aan de kant gezet wordt door organisaties als Menzis met hun grote geld en dat je als consument ontiegenlijk veel kosten zou moeten maken om iets eraan te doen, als je dat al zou kunnen. Het is mijn bedoeling geweest om dit soort incoulante houdingen van dit soort bedrijven hier te bespreken, maar dat wordt gewoon onmogelijk gemaakt door dit soort machtige apparaten.
Menzis: jullie hebben je zin, want ik wordt er nu van beticht dit forum te gebruiken om jullie te chanteren, zover gaan de spindocters al, en jullie houding naar klanten en incoulantie mag niet besproken worden kennelijk dus...
Als ik denk dat er een echte reactie is van iemand die wel iets zinnigs te zeggen heeft, dan zal ik er uiteraard serieus op reageren.
Misschien moet ik een blog beginnen waar wel onafhankelijk gereageerd kan worden en waar de zaken en misstanden wel duidelijk, transparant en volledig besproken kunnen worden?
Eens kijken op het internet wat er nog meer gezegd wordt over Menzis en haar praktijken. Als ik wat meer informatie erover heb, kom ik er hier uitgebreid op terug. Misschien in een nieuw topic eerst maar weer?
sorry, maar de enige die niet langer serieus te nemen is hier bent u zelf. U stelt een vraag, krijgt antwoord, maar dat is niet het antwoord wat u wilde... dus is iedereen gek behalve uzelf
Ik begrijp best dat u deze regel niet kende, ik zoals gezegd ook niet, helaas geldt de wet wel voor iedereen.
Dat het een vervelende situatie is begrijp ik, maar wat u hier nu allemaal voor complottheorieën los laat...
Mensen die vinden dat de zorgverzekeraar ten onrechte heeft vastgesteld dat zij een premieachterstand hebben, kunnen contact opnemen met hun zorgverzekeraar. Komen zij er samen niet uit, dan kunnen ze bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) terecht.
tufima schreef:De reden dat je niet kan opzeggen bij achterstand is overigens duidelijk (betalingsmoraal).
Er is nog wel iets dat meespeelt denk ik. Bij een maand of 6 wordt de wanbetaler aangemeld bij het CVZ. Als iemand met 2 of 3 maanden achterstand wel weg zou mogen, zou deze bij de volgende weer een achterstand kunnen oplopen en is de achterstand (in totaal) 8 a 9 maanden omdat deze versnipperd is.
Dat dit zo strak in de hand gehouden wordt is begrijpelijk. We moeten namelijk allemaal verplicht een zorgverzekering hebben. Dit betekent ook dat een zorgverzekeraar een wanbetaler er niet "zomaar" mag uitgooien maar deze moet aanmelden bij CVZ, waar elke andere verzekering de verzekerde gewoon kan royeren is dit bij zorgverzekeringen net even iets anders.
Paragraaf 2.3. Begin en einde van de zorgverzekering Artikel 8a
1. Nadat de zorgverzekeraar de verzekeringnemer heeft aangemaand tot betaling van een of meer vervallen termijnen van de verschuldigde premie, kan de verzekeringnemer gedurende de tijd dat de verschuldigde premie, rente en incassokosten niet zijn voldaan, de zorgverzekering niet opzeggen, tenzij de zorgverzekeraar de zorgverzekering of de dekking daarvan heeft geschorst of opgeschort. 2. Het eerste lid lijdt uitzondering indien de zorgverzekeraar de verzekeringnemer binnen twee weken te kennen geeft de opzegging te bevestigen.
+_______________________________________
Overigens begrijp ik uit bovenstaand artikel uit de zorgverzekeringswet wel dat er niet kan worden opgezegt NADAT de verzekeraar heeft aangemaand tot betaling
Gelderlander, heb jij een aanmaning ontvangen of niet? zo nee, dan is de beslissing wellicht toch aan te vechten.