LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Greenchoice vult portemonnee na afloop van 1 jarig contract.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sourencs

Re: Greenchoice vult portemonnee na afloop van 1 jarig contract.

Ongelezen bericht door sourencs »

En in tussen bericht gehad dat Greenchoice gaat corrigeren.
Nu nog zien dat dit daadwerkelijk in de bus en op de rekening komt :lol:

sourencs

Vandaag de gecorrigeerde nota over mijn verbruik ontvangen.
Was dus bijna 200,- euro lager dan de eerste foutieve poging van Greenchoice om mij geld uit de zak te kloppen.
Nu nog de nota voor de teruglevering zien te ontvangen en dan krijg ik uiteindelijk geld van Greenchoice en niet andersom :mrgreen:

sadfly

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik kon mijn contract prima verlengen tegen ene goede prijs.
Dus waarom zou ik naar een ander gaan. tot nu toe doen ze het prima.

sourencs

sadfly schreef:Ik kon mijn contract prima verlengen tegen ene goede prijs.
Dat klopt, maar het kwalijke is dat jij daarom moet vragen en anders zetten ze je gewoon op het hoogste tarief zonder enige vorm van bericht en bij mij ook nog na 10 ipv 12 maanden.
Ik vind dat niet netjes en erg klantonvriendelijk.
Indien ze daar iets aan zouden doen dan zou ik idd hebben overwogen om niet op te stappen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sourencs schreef:
sadfly schreef:Ik kon mijn contract prima verlengen tegen ene goede prijs.
Dat klopt, maar het kwalijke is dat jij daarom moet vragen en anders zetten ze je gewoon op het hoogste tarief zonder enige vorm van bericht en bij mij ook nog na 10 ipv 12 maanden.
Ik vind dat niet netjes en erg klantonvriendelijk.
Indien ze daar iets aan zouden doen dan zou ik idd hebben overwogen om niet op te stappen.
Het doel van een onderneming is om geld te verdienen, niet om geld weg te geven. Ik hoop voor jou dat jouw werkgever ook op die manier werkt.

sourencs

Indien mijn werkgever ook zo zou werken dan hebben we straks geen klanten meer over, want die voelen zich dan allemaal genaaid en lopen weg, dus .... :mrgreen:

pascal7

Ongelezen bericht door pascal7 »

Klopt helemaal wat schueren zegt. Als je overstapt naar een andere energieleverancier dan krijg je meestal het eerste jaar een korting. Daarna betaal je het reguliere tarief. Als je een abonnement afsluit bij een magazine heb je hetzelfde verhaal. Eerste jaar krijg je dan een lokkertje. Bij energieleveranciers staat dit wel wat minder duidelijk aangegeven. Maar je hebt dus een 1 jarig contract en na dat ene jaar wordt het omgezet in een contract voor onbepaalde tijd. Je kan nu dus overstappen naar een andere leverancier met een opzegtermijn van een maand. Dan heb je de energie weer voor een scherpe prijs :wink: . Maar als je tevreden bent over de huidige leverancier kan je natuurlijk ook blijven.

sourencs

@Pascal7:
Klopt helemaal. Daarom stap ik ook elk jaar over.
Want zelfs als je blijft en in actie komt krijg je nooit die prijs die een overstapper krijgt.
En bovendien in dit geval was de prijs van Greenchoice maar 10 maanden ipv 12.
Dat was vooral waar ik over gevallen ben en in actie gekomen ben.
Uiteindelijk heb ik nu 13 maanden de goede vaste overstapprijs gekregen en ben ik weer weg daar.
Ik wacht wel nog op terugbetaling van mijn teveel betaalde voorschotbedragen.
Met incasso dreigingen zijn ze supersnel, maar met terugbetalen ???

Henk Teuben

Ongelezen bericht door Henk Teuben »

Zoals zo velen zo vaak zullen herkennen is er veel wijsheid achteraf. Mijn zoon studeert, werkt, sport en gaat ook nog uit en weet dat er voor zijn huurhuisje ook nog een energienota moet worden betaald. In 2011 sluit hij een contractje af met Green Choice, op dat moment één van de betere aanbieders. "Glimlachend" deelt een groot aantal forum lezers mede, dat je je contract goed moet doorlezen, auto's met en zonder benzine worden als vergelijkingsmateriaal aangehaald en het eigen schuld dikke bult gevoel wordt dan ook breed uitgemeten. Zoon meent echter dat Green Choice de "nobele "plicht heeft zijn gebruikers te informeren over prijsverhogingen. Welnee zegen vele Forum leden, waarom zouden ze - na één jaar wordt immers het contract aangepast, echter...zonder dat GC de verplichting heeft de klant te informeren over de formidabele prijsverhogingen!

Kwestie van smaak, fatsoen en zaken doen op lange termijn. Ik weet zeker dat GC door deze wijze van bedrijfsvoering veel klanten verliest en dat niet zonder reden. 40% prijsverhogingen, 2 jaar niet de meterstanden controleren (fysiek), aardige, slordige juf aan de telefoon die beperkte compensaties mag aanbieden. Je wordt er niet vrolijk van en dit business model zal niet blijken te werken!

sourencs

@Henk Teuben:
Helemaal gelijk.
Ik zou overwegen terug te keren indien dit beleid wordt aangepast.
En nu nog maar afwachten hoe lang zij mijn geld nog bij hen laten renderen alvorens het terug te betalen. Waarom kan dit niet gelijk met het opstellen van de nota waaruit blijkt dat klant nog geld moet krijgen?

sourencs

En vandaag is de teruglevering ook verrekend en stond het bedrag dat ik uiteindelijk nog zou moeten ontvangen (dus niet eerst betalen en dan maar wachten) op mijn rekening.
Dat is 2 maanden en 9 dagen na einde contract.
Dat zou binnen 2 maanden hebben moeten gebeuren.
Daarvoor heeft Greenchoice ze al eens een keer ongenadig op de kop gehad van de toezichthouder en een hoge boete gekregen. Kennelijk helpt dat ook niets want nu gewoon weer over die 2 maanden heen.

Alphavista

Ongelezen bericht door Alphavista »

Ik zit al jaren bij Greenchoice en denk dat ik ook teveel betaal. Vergelijkingssites zeggen allemaal wat anders..

Op de laatste eindafrekening zie ik dat ik hoog 0,22850 en laag 0,20378 betaal. Is dat te duur of wel ok?

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Alphavista schreef:Ik zit al jaren bij Greenchoice en denk dat ik ook teveel betaal. Vergelijkingssites zeggen allemaal wat anders..

Op de laatste eindafrekening zie ik dat ik hoog 0,22850 en laag 0,20378 betaal. Is dat te duur of wel ok?
Ieder jaar energiehoppen en die welkomspremie pakken dan kun je ieder jaar wel een paar honderd euro besparen.

Enkel grootverbruikers kunnen beter een prijsafspraak regelen dus verbruik je bv meer dan 3000m3 gas over ruim over de 5000Kw/h dan kun je soms een prijs bedingen ver onder de 20 eurocent per Kw.

sourencs

Alphavista schreef:Ik zit al jaren bij Greenchoice en denk dat ik ook teveel betaal. Vergelijkingssites zeggen allemaal wat anders..
Kijk maar eens op www.gaslicht.com en vergelijk dat online met hetgeen Greenchoice nu in jouw accoount heeft staan aan prijzen voor de lopende periode. De eindafrekening moet je daar niet voor gebruiken want dat zijn prijzen uit het verleden.

Heerjansdammertje

Ongelezen bericht door Heerjansdammertje »

bianca82 schreef:eum dat van die incasso is onzin..

ze hebben namelijk diverse momenten dat ze het proberen want niet iedereen krijgt het geld tegelijkertijd..

de 6de de 16de en de 26ste wordt er geprobeerd t geld eraf te halen, als dat niet lukt dan krijg je een herinnering als je daar niet op reageer dan komen ze met een boete/waarschuwing.
je moet dus ongeveer 2 maanden achterstand hebben in theorie voordat je in de problemen komt bij greenchoice
bij ons gaat het geld dan de 6de eraf dan de 26ste nooit problemen gehad met onze korting..

Nou ik kreeg net een bericht van Liander dat Greenchoice per 27 juli het contract had opgezegd. Op dit moment staat alleen de maand juni nog open. De betaling van mei was abusievelijk niet uitgevoerd, echter daarover had ik al deze maand NORMALE afspraken over gemaakt en die ook nageleefd.
Daarvoor elke maand ook gewoon betaald, dus niks achterstanden van 1 of meerdere maanden.

Je voelt je gewoon bijna een wanbetaler als je dan opbelt. "bij wijze van uitzondering" zouden ze me weer aansluiten zonder een borg te vragen. En uiteindelijk blijkt dan ook nog dat ze zelf geen enkele melding hebben gedaan dat ze me gingen afsluiten. Logisch, want daarvoor liep er een gewone normale afspraak daarover.

Heerjansdammertje

sourencs schreef:Indien mijn werkgever ook zo zou werken dan hebben we straks geen klanten meer over, want die voelen zich dan allemaal genaaid en lopen weg, dus .... :mrgreen:
Ja wonderlijk hoe bij energieleveranciers heel veel goed gepraat wordt, ook hier in dit forum. Zou je dit face-to-face of met bedrijven doen die je als klant hebt, ben je ze inderdaad kwijt.

Heerjansdammertje

sourencs schreef:En vandaag is de teruglevering ook verrekend en stond het bedrag dat ik uiteindelijk nog zou moeten ontvangen (dus niet eerst betalen en dan maar wachten) op mijn rekening.
Dat is 2 maanden en 9 dagen na einde contract.
Dat zou binnen 2 maanden hebben moeten gebeuren.
Daarvoor heeft Greenchoice ze al eens een keer ongenadig op de kop gehad van de toezichthouder en een hoge boete gekregen. Kennelijk helpt dat ook niets want nu gewoon weer over die 2 maanden heen.
hmm bij hen lig je er al uit als je 1 maand niet betaalt. :(

jans6318

Ongelezen bericht door jans6318 »

Greenchoice wordt toch al een paar jaar op rij als beste getest? (consmentenbond en nibud dacht ik).

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

jans6318 schreef:Greenchoice wordt toch al een paar jaar op rij als beste getest? (consmentenbond en nibud dacht ik).
Hebben die niet onlangs een boete gehad omdat ze het geld van klanten bewust achter hielden?? zijn ze daar niet flink voor op hun vingers getikt??

jans6318

Ongelezen bericht door jans6318 »

puma73 schreef:
jans6318 schreef:Greenchoice wordt toch al een paar jaar op rij als beste getest? (consmentenbond en nibud dacht ik).
Hebben die niet onlangs een boete gehad omdat ze het geld van klanten bewust achter hielden?? zijn ze daar niet flink voor op hun vingers getikt??

Ja dat klopt ja. daar hebben ze behoorlijk voor moeten bloeden. Ik meen zon € 6 miljoen of zo.
Ook in energieland zijn overal een hoop zaken die op zun minst schimmig genoemd kunnen worden.
Het is dus een kwestie van 'de minst slechte' en dan blijkt uit onafhankelijke onderzoeken dat Greenchoice het de afgeopen 4 jaar het beste doet.

Gesloten