Traject dmv een opleiding bestaat ook niet meer bij het UWV. Bezuinigingen, doe maar een cursusje bij de LOI redeneren hun.
Ga eens praten met de woningbouw, ze zullen wel meer met dit bijltje hebben gehakt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Mijn hemel, het zal je toch gebeuren dat je post door iemand wordt bezorgd die vroeger drugs heeft gebruikt!!Bibie schreef:Ik ken zelfs iemand die hier bij de Post loopt en een drugsverleden heeft.
Ik was hier nog vergeten aan toe te voegen dat wanneer hij naar de gemeente gaat om aan te geven dat hij dakloos is, hij zich kan inschrijven op een postadres van de gemeente (speciaal voor daklozen). Dan is er geen sprake meer van een gezamelijke huishouding en kan hij direct een bijstandsuitkering aanvragen. Zo maakt hij in ieder geval een begin.Mendoza schreef:@ts
Als je broer zich uitschrijft heeft hij mogelijk recht op een bijstandsuitkering voor daklozen. Met een klein beetje hulp van jou kan hij dan proberen toch een woning te krijgen en daarna een reguliere bijstandsuitkering ontvangen. Vermoedelijk is de volgende stap het aanvragen van schuldhulpverlening.
Ja natuurlijk. Dat verwachten ze echt niet en daar zullen zo ook noooooit gaan kijken.Mendoza schreef:Mendoza schreef:
Waar hij uiteindelijk slaapt laat ik in het midden
Juist!! Waarom zou je er zelf überhaupt iets voor moeten doen? Ze kunnen het toch gewoon thuis komen brengen!ronaldv2 schreef: Heb je al eens gezien, ervaren wat ze allemaal van je willen weten, voor je zel f in aanmerking komt voor bijv. een bijstands uitkering. Deze informatie kunnen gemeenten zelf allang (via achterdeurtjes bij instanties en bedrijven) zelf te weten komen via alleen je burger-service-nummer!!!
Dit doen ze namelijk allang als ze jouw aanvraag-gegevens controleren!
Dit is dus puur een demotivatie-beleid om je te ontmoedigen.
Een vergelijking is ook omkeerbaar, hoe MINDER tijd jij steekt in het aanvragen van een uitkering hoe MEER tijd je hebt om een baan te vinden1 - Hoe meer tijd en energie JIJ steekt het spelen van zgn. verplichte overheids-spelletjes en regeltjes, des te minder tijd JIJ weer over hebt om zelfstandig een nieuwe bron van inkomsten ZELF TE MAKEN of TE VINDEN!.
Volgens mij heb je iets TE vaak "Enemy of the state" gekeken.Zij worden systematisch geweerd (via een nog geheime black-list) op zoek naar een reguliare baan, overheids-steun of andere vormen van inkomsten
Dat zeg ik Gamma!Een vergelijking is ook omkeerbaar, hoe MINDER tijd jij steekt in het aanvragen van een uitkering hoe MEER tijd je hebt om een baan te vinden
Google maar eens op klokkenluider, rechterlijke dwalingen als u daartoe in staat bent. Dan krijgt u ook een ander beeld van onze "overheid"Zij worden systematisch geweerd (via een nog geheime black-list) op zoek naar een reguliare baan, overheids-steun of andere vormen van inkomsten
Volgens mij heb je iets TE vaak "Enemy of the state" gekeken.
Wat door het bewustzijn van de een nog als "complet-theorie" gelabeled word, kan voor de andere een andere kijk op de harde realiteit zijnaanhanger van de welbekende complottheorie.
Jeetje!.ronaldv2 schreef: Google maar eens op klokkenluider, rechterlijke dwalingen als u daartoe in staat bent. Dan krijgt u ook een ander beeld van onze "overheid"
Consequentie is wellicht wel dat familieleden niet meer willen opvangen. En als ze zelf een uitkering hebben heeft het wellicht ook gevolgen voor hen. Nu zit TS wel met een extra persoon in huis en moet kosten voor hem maken. Goed, het is zijn eigen broer, maar ik kan me voorstellen dat het gedurende langere tijd ook voor hem niet leuk is.kweenie schreef:Er wordt hier voorbijgegaan aan de essentie van een bijstandsuitkering. Een bijstandsuitkering is een laatste vangnet voor wie helemaal geen mogelijkheden heeft om op een andere manier te kunnen leven. Dit is een principieel andere situatie dan voor de WW uitkering, waar je recht op hebt als je hebt gewerkt, ondanks je gezinssituatie.
Als je een huishouden deelt met anderen, dan wordt er dus óók gekeken naar het inkomen van de huisgenoten. Of dat de partner is of de kinderen of de ouders of iemand anders, dat is in eerste instantie minder van belang. Als iemand in een huis woont met iemand die jou in principe kan onderhouden, dan heb je dat laatste vangnet dus niet nodig. En dan zul je niet gauw in aanmerking komen voor een bijstandsuitkering.
dhc heeft op het gebied van tact misschien niet vooraan gestaan maar ik ben het in dit geval (en vele andere)zeker met hem eens. Waarom verwacht men toch dat als iemand een topic start en de antwoorden bevallen niet men grof moet worden tegen bezoekers met een andere mening en degene die niet iedere keer maar weer meehuilen met de wolven? dhc ging trouwens niet zover om je onbeschoft te vragen om op te rotten ( in jou taalgebruik). Die grofheid komt van jou.Noelle100 schreef:Nou kennelijk heb je zelf geen ruimte voor een andere mening. Welke zon? Jouw zon? Rot zelf op.
Verkeerd gedacht. Dit is een publiek forum waar iedereen zijn mening mag geven. Net zoals ieder mens anders is, is ieders mening anders.Zijn dit nu de medestanders op dit forum???