Klopt helemaal. Anders had media markt het apparaat niet als nieuw mogen verkopen. Het moment van aflevering is relevant.MAXIEM schreef:BBCS
Ik geloof niet in de komplottheorie, dat een kleutertje aan de hand van moeders rok in de showroom de klep heeft vermoerd. Vast staat dat er een defekt is en dat dat defekt is opgetreden binnen de eerste 6 maanden na aankoop. De koper mag dan (los van welke oorzaak dan ook) het vermoeden hebben dat het defekt op de koopdatum (in aanleg) al aanwezig was. Zo staat het in de wet en niet anders.
Met collegiale groet, Maxiem.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Media markt asus notebook scherm
Re: Media markt asus notebook scherm
Ik ben het daar zeker niet mee eens.MAXIEM schreef:BBCS
Ik geloof niet in de komplottheorie, dat een kleutertje aan de hand van moeders rok in de showroom de klep heeft vermoerd. Vast staat dat er een defekt is en dat dat defekt is opgetreden binnen de eerste 6 maanden na aankoop. De koper mag dan (los van welke oorzaak dan ook) het vermoeden hebben dat het defekt op de koopdatum (in aanleg) al aanwezig was. Zo staat het in de wet en niet anders.
De reden: ik heb vaak een computer bij klanten open gemaakt, en sommige klanten begonnen gelijk de chips aan te raken en te vragen wat het was. Tja, het leed was al geschied.
Komt ook nog bij dat veel mensen het scherm van een notebook aan de hoeken openmaken en lekker op het scherm kunnen drukken. Kan zo'n ding niet tegen.
Als je er dan bijstaat waarom dan niet iets zeggen , voordat de klant er aan zit?De reden: ik heb vaak een computer bij klanten open gemaakt, en sommige klanten begonnen gelijk de chips aan te raken en te vragen wat het was. Tja, het leed was al geschied.
Snappen sommige niet.ciske schreef:Als je er dan bijstaat waarom dan niet iets zeggen , voordat de klant er aan zit?De reden: ik heb vaak een computer bij klanten open gemaakt, en sommige klanten begonnen gelijk de chips aan te raken en te vragen wat het was. Tja, het leed was al geschied.
BBCS schreef:Snappen sommige niet.ciske schreef:Als je er dan bijstaat waarom dan niet iets zeggen , voordat de klant er aan zit?De reden: ik heb vaak een computer bij klanten open gemaakt, en sommige klanten begonnen gelijk de chips aan te raken en te vragen wat het was. Tja, het leed was al geschied.
Denk dat jij mijn vraag niet snapt, jij staat er met je neus op, dus waarom zeg je niks?
Ik zeg er zeker wel wat van.ciske schreef: Denk dat jij mijn vraag niet snapt, jij staat er met je neus op, dus waarom zeg je niks?
BBCS schreef:Ik zeg er zeker wel wat van.ciske schreef: Denk dat jij mijn vraag niet snapt, jij staat er met je neus op, dus waarom zeg je niks?
Dan nog hoe kennen ze dan met hun jatten er aankomen? je staat er toch bij?
Dat weten we al hoor, in jouw ogen zijn klanten maar domme lastige wezentjes.BBCS schreef:Snappen sommige niet.ciske schreef:Als je er dan bijstaat waarom dan niet iets zeggen , voordat de klant er aan zit?De reden: ik heb vaak een computer bij klanten open gemaakt, en sommige klanten begonnen gelijk de chips aan te raken en te vragen wat het was. Tja, het leed was al geschied.
Doe ff normaal zeg!olaf79 schreef:Dat weten we al hoor, in jouw ogen zijn klanten maar domme lastige wezentjes.
Geen idee. Hoe zou jij hiermee omgaan?Umad schreef:3o/alfatrion,MAXIEM schreef:53o/alfatrion
Baarlijke nonsens! of anders gezegd: jullie verkopen knollen voor citroenen.
Waarom serieus ingaan op dit soort sneue opmerkingen?
Op welke exacte tekst is dit een reactie?Rekkie schreef:Antwoord van Mediamarkt
Ik heb nog even contact gehad met de reparateur en de schade aan het scherm is ontstaan door druk of stootschade.
U geeft aan dat bezoekers van de mediamarkt abnormaal met dit toestel zijn omgegaan.
Het toestel is door u gekocht op 24-08-2011 en u bent bij ons servicecenter teruggekomen met de klacht op 20-12-2011.
Het zou zo moeten zijn dat bij abnormaal gebruik van het toestel het defect bij aankoop al zichtbaar had moeten zijn.
In dit geval kan dit niet onder garantie worden hersteld.
Je kunt als reactie terug sturen:
Kunt u aangeven waarom het uitgesloten is dat abnormaal in dit geval geen verborgen gebrek zou kunnen hebben veroorzaakt, dat pas vier maanden later zich openbaarde?
Op deze tekst was de reaktie
De Mediamarkt heeft de bewijslast binnen de 1e 6 maanden en mijn mening is dat de Mediamarkt nooit kan uitsluiten dat de externe schade niet is ontstaan terwijl deze bij Mediamark in de winkel als showmodel dienst deed.
Het is mogelijk dat de bezoekers van de Media Markt abnormaal met de notebook zijn omgegaan en het effect daarvan nu pas zichtbaar is. Ik verwacht dan ook dat de mediamark alsnog overgaat tot kosteloos herstel nu er onduidelijkheid bestaat over de aard van de afwijking
Maar ze gaan inhoudelijk nergens op in. Volgende week komt mijn vrouwtje weer terug die is jurist, ik loop tegen een enorme muur op daar. En ik heb geen zin om zo´n arm studentje over de service balie te trekken al heb ik daar diep in me hart wel zin in. Bouw natuurlijk nu wel een dosier op, mocht het tot een rechtzaak komen. Iemand een idee wat dat ongeveer gaat kosten.
Trouwens ik heb ook het rapport opgevraagd van de reparateur en kreeg dit
Zes Goes B.V.
Logistic Repair
Pearyweg 1
4462 GT Goes
Netherlands
Geachte klant,
Wij hebben uw serviceaanvraag met referentie , product Notebook (ASUS) -K73S en serienummer B7N0 ontvangen. Uw referentie:
DH / V7 / NLB
Uw serviceaanvraag wordt niet gedekt door de standaard garantiecondities. Hieronder ziet u de bijkomende kosten voor deze serviceaanvraag.
Aantal Artikel Omschrijving Prijs Totaal
1 1 18G241730104Q LCD panel broken -User Damage € 99.93 € 99.93
2 1 Repair Repair € 37.50 € 37.50
3 1 Administration Administration € 12.50 € 12.50
Total (ex BTW) € 149.93
Total (in BTW) € 178.42
Wij horen graag of u akkoord gaat met bovenstaande berekening. De factuur ontvangt u via post en/of E-mail. Zodra de betaling is voldaan, zullen wij de services
uitvoeren en uw product/onderdeel retourneren aan bovenstaand adres.
Indien u niet akkoord gaat met deze berekening nemen wij uw serviceaanvraag niet in behandeling.
Stuur een E-mail met onderwerp ...... naar adres [email protected] indien u de foto's wil bekijken.
Voor verdere vragen kunt u contact opnemen met Comserve Network Netherlands B.V. (fax: +31 73 6231127; e-mail: [email protected]), afdeling customer
services.
Wij zien uw antwoord graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
ASUS
Zes Goes B.V.
Logistic Repair
Pearyweg 1
4462 GT Goes
De Mediamarkt heeft de bewijslast binnen de 1e 6 maanden en mijn mening is dat de Mediamarkt nooit kan uitsluiten dat de externe schade niet is ontstaan terwijl deze bij Mediamark in de winkel als showmodel dienst deed.
Het is mogelijk dat de bezoekers van de Media Markt abnormaal met de notebook zijn omgegaan en het effect daarvan nu pas zichtbaar is. Ik verwacht dan ook dat de mediamark alsnog overgaat tot kosteloos herstel nu er onduidelijkheid bestaat over de aard van de afwijking
Maar ze gaan inhoudelijk nergens op in. Volgende week komt mijn vrouwtje weer terug die is jurist, ik loop tegen een enorme muur op daar. En ik heb geen zin om zo´n arm studentje over de service balie te trekken al heb ik daar diep in me hart wel zin in. Bouw natuurlijk nu wel een dosier op, mocht het tot een rechtzaak komen. Iemand een idee wat dat ongeveer gaat kosten.
Trouwens ik heb ook het rapport opgevraagd van de reparateur en kreeg dit
Zes Goes B.V.
Logistic Repair
Pearyweg 1
4462 GT Goes
Netherlands
Geachte klant,
Wij hebben uw serviceaanvraag met referentie , product Notebook (ASUS) -K73S en serienummer B7N0 ontvangen. Uw referentie:
DH / V7 / NLB
Uw serviceaanvraag wordt niet gedekt door de standaard garantiecondities. Hieronder ziet u de bijkomende kosten voor deze serviceaanvraag.
Aantal Artikel Omschrijving Prijs Totaal
1 1 18G241730104Q LCD panel broken -User Damage € 99.93 € 99.93
2 1 Repair Repair € 37.50 € 37.50
3 1 Administration Administration € 12.50 € 12.50
Total (ex BTW) € 149.93
Total (in BTW) € 178.42
Wij horen graag of u akkoord gaat met bovenstaande berekening. De factuur ontvangt u via post en/of E-mail. Zodra de betaling is voldaan, zullen wij de services
uitvoeren en uw product/onderdeel retourneren aan bovenstaand adres.
Indien u niet akkoord gaat met deze berekening nemen wij uw serviceaanvraag niet in behandeling.
Stuur een E-mail met onderwerp ...... naar adres [email protected] indien u de foto's wil bekijken.
Voor verdere vragen kunt u contact opnemen met Comserve Network Netherlands B.V. (fax: +31 73 6231127; e-mail: [email protected]), afdeling customer
services.
Wij zien uw antwoord graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
ASUS
Zes Goes B.V.
Logistic Repair
Pearyweg 1
4462 GT Goes
User damage. Maar wat is die user damage en hoe is die volgens hun veroorzaakt?
Dergelijke schades zie je gelijk en niet een paar maanden later.alfatrion schreef:Kunt u aangeven waarom het uitgesloten is dat abnormaal in dit geval geen verborgen gebrek zou kunnen hebben veroorzaakt, dat pas vier maanden later zich openbaarde?
Bij de meeste LCD panelen, waar dan ook, hoor je nooit over plotseling barsten. LCD panelen zitten overal: horloges, telefoons, fotocamera's. Alleen bij notebooks hoor je de klachten zoals de TS ze heeft. Zou het om fabricagefouten gaan, moeten in alle producten waar een LCD paneel in zit plotseling barsten en springen van die panelen ook klachten over komen. En aangezien dat niet is, geloof ik er niets van dat het barsten van een LCD paneel een fabricagefout betreft. Wel typisch dat het alleen bij notebooks en laptops optreedt.
Dus het verhaal van dat het barsten van de LCD panelen om fabricagefout gaat is daarmee echt uitgesloten. Blijft alleen gebruiksfouten over. Ga maar na: als het wel degelijk een fabricage fout zou kunnen zijn, moet dat ook bij alle andere producten waar een LCD paneel in zit optreden. Dat is dus niet het geval.
@BBCS: Je verhaal sluit niet aan op het geen TS heeft aangegeven in de brief aan de verkoper.
Onzin het fabricage proces van een telefoon lcd is heel anders dan van een laptop. Ook het glas / bescherming die ervoor zit is niet vergelijkbaar.BBCS schreef:Dergelijke schades zie je gelijk en niet een paar maanden later.alfatrion schreef:Kunt u aangeven waarom het uitgesloten is dat abnormaal in dit geval geen verborgen gebrek zou kunnen hebben veroorzaakt, dat pas vier maanden later zich openbaarde?
Bij de meeste LCD panelen, waar dan ook, hoor je nooit over plotseling barsten. LCD panelen zitten overal: horloges, telefoons, fotocamera's. Alleen bij notebooks hoor je de klachten zoals de TS ze heeft. Zou het om fabricagefouten gaan, moeten in alle producten waar een LCD paneel in zit plotseling barsten en springen van die panelen ook klachten over komen. En aangezien dat niet is, geloof ik er niets van dat het barsten van een LCD paneel een fabricagefout betreft. Wel typisch dat het alleen bij notebooks en laptops optreedt.
Dus het verhaal van dat het barsten van de LCD panelen om fabricagefout gaat is daarmee echt uitgesloten. Blijft alleen gebruiksfouten over. Ga maar na: als het wel degelijk een fabricage fout zou kunnen zijn, moet dat ook bij alle andere producten waar een LCD paneel in zit optreden. Dat is dus niet het geval.
Toch wel.alfatrion schreef:@BBCS: Je verhaal sluit niet aan op het geen TS heeft aangegeven in de brief aan de verkoper.
LCD-tv's, LCD schermen in een camera, enz???olaf79 schreef:Onzin het fabricage proces van een telefoon lcd is heel anders dan van een laptop. Ook het glas / bescherming die ervoor zit is niet vergelijkbaar.
LCD is een verzamelnaam van een type display. Dat er in een laptop een LCD scherm zit en in een horloge ook, wil niet zeggen dat die op dezelfde wijze worden geproduceerd. Een laptopscherm is veel ingewikkelder. Bovendien een groter scherm is kwetsbaarder dan een klein scherm en heeft meer risico op productiefouten.BBCS schreef:LCD-tv's, LCD schermen in een camera, enz???olaf79 schreef:Onzin het fabricage proces van een telefoon lcd is heel anders dan van een laptop. Ook het glas / bescherming die ervoor zit is niet vergelijkbaar.
Nog nooit van gehoord.olaf79 schreef:LCD is een verzamelnaam van een type display.
Onzin. Zou een scherm onder spanning staan (zoals soms beweerd wordt) maakt het formaat niet uit.olaf79 schreef: Een laptopscherm is veel ingewikkelder. Bovendien een groter scherm is kwetsbaarder dan een klein scherm en heeft meer risico op productiefouten.
Daarbij: bij desktopmonitoren en LCD-tv's treedt dat probleem niet op. Het gaat dan wel om precies hetzelfde paneel. Rara, hoe kan dat?