Pagina 3 van 4
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 28 jun 2012 15:51
door pluus_x
telefonie en sms doet het nu ook niet meer - 28 jun 2012 15:37
Nog steeds niets gehoord. wel staat er nu op de website van HN dat ze problemen hebbenmet internet.
Echter sinds gisterochtend doet nu de telefonie ( en sms) het ook niet meer....
Gelukkig heb ik nog een Luycamobile sim die doet het wel ( en oook internet...)
Probleem gemeld via het webformulier maar uiteraard niets gehoord van HN.
Het kan HN allemaal niet zo veel schelen of ze verzuipen in de problemen dat ze het niet aankunnen.
Triest hoor
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 28 jun 2012 17:47
door MAXIEM
…op verzoek van de radarredactie is dit verwijzingsbericht gewist…
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 28 jun 2012 18:40
door pluus_x
Ga ik zeker doen.
ik ben toch van hun afhankelijk.........
ondanks dat ik braaf betaal.....
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 30 jun 2012 13:16
door pluus_x
Nu al bijna ee nweek zonder internet van HN en al enige dagen geen telefonie.
Tot op heden Geen reactie van HN, behalve dat de helpdesk druk bezet is en het
langer kan duren voordat er gereageerd is.
Ik word hier moedeloos van.
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 16 aug 2012 23:42
door joske70
Van een ander forum (androidworld gehaald), door DDean:
Heb hier toch de oplossing (hopelijk voor iedereen). Aangezien een hoop mensen dit probleem hebben, bij deze:
Ga naar simtoolkit (staat in applicaties, logo is tandwiel + simkaart) --mode--Manueel --> internationaal
Wordt vervolgens automatisch bijgewerkt.
Het toegangspunt (data.dataxs.mobi, MCC=204, MNC=07), werkte. Ik heb APN type = internet + mms, weet niet of dit relevant is.
Mocht dit nog niet werken, schakel dan Roaming in, weer proberen en uiteindelijk moet Roaming wel uitgeschakeld kunnen staan.
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 26 sep 2012 20:50
door renelam
Oeps! Sinds 2 dagen geen internet meer. (hiervoor heeft het maanden gewoon gewerkt)
Eerst na als al mijn voorgangers twee dagen allerlei instellingen wijzigen (conform de site van HN).
Uiteindelijk eens een ander kaartje (ook HN) in mijn telefoon gedaan en ja hoor gewoon internet???
Dus het ligt niet aan mijn telefoon...
Als ik alle ellende hier lees vrees ik het ergste voor de komende dagen/weken.
Ben wel benieuwd hoe snel er op mijn email aan HN word gereageerd.
Wordt vervolgt.....
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 01 okt 2012 21:03
door renelam
Goed het is vandaag 1 oktober, we zijn dus een week verder. .
Zoals ik al vreesde is er tot op heden niets gebeurt.
Inmiddels een week zonder internet op mijn telefoon, terwijl het met een andere hn simkaart (van een kennis) gewoon werkt. Dat ligt dus gewoon aan de simkaart of ergens aan de instellingen bij hn. Wat een ongelovelijk slechte service, gewoon niets van je laten horen! Dat dit nog mogelijk is anno 2012. Zal hn als voorbeeld gebruiken bij mijn werkgever (8000 + FTE) over hoe wij het niet willen!
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 01 okt 2012 21:30
door f.wolswijk
Ik heb op 27 juli een abonnement bij Hollandsnieuwe afgesloten. Derict nummerbehoud aangevraagd. Dat zou 27 september ingaan. Sindsdien ben ik niet bereikbaar. Inmiddels is het 3 oktober en ik ben nog steeds niet bereikbaar. Daarbij ben ik gelukkig niet de enige. Hollandsnieuwe is zelf ook niet te bereiken. Bellen via 0900-0602 is onbegonnen werk. je komt er niet door. Vrijdag 28 september is mijn vrouw de hele dag bezig geweest contact te leggen. Uiteindelijk een berichtje van iemand van de klantenservice. Die persoon toonde begrip en vroeg om gegevens. Die zijn opgestuurd. Meer is er tot nu toe niet gebeurd. Inmiddels is het maandag en ik ben nog steeds niet te bereiken.
F.wolswijk
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 04 okt 2012 19:04
door renelam
Daar zijn we were vandaag 4 oktober. ..
Nog steeds geen reactie van hollandsnieuwe gehad. . Ook het webformulier invullen geeft geen reactie van de kant van hollandsnieuwe. Bellen en maar wachten.. . Help hoe kom ik van deze provider af!
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 08 okt 2012 15:18
door monique meeles
ik ben vanaf vorige week al bezig om hulp van HN te krijgen over mijn nieuwe telefoon,een samsung galaxy S Advance.
met mijn abonnement bij HN moet ik op internet kunnen, maar dat is alleen mogelijk via WIFI.
een medewerkster zou vorige week een mail sturen met info hierover maar helaas niets ontvangen.Ook heb ik al 3 mails naar HN gestuurd maar daar gaat ook iets niet goed, Vandaag werd ik er na 10 minuten uitgegooid.
mijn geduld is echt op.Ik heb zelf al van alles geprobeerd op de telefoon maar het lukt niet. Graag hierover met spoed hulp anders zie ik mij genoodzaakt om andere stappen te ondernemen.
deze mail heb ik inmiddels naar HN gestuurd, en nu maar weer afwachten.
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 08 okt 2012 15:22
door sjohie
monique meeles schreef:ik ben vanaf vorige week al bezig om hulp van HN te krijgen over mijn nieuwe telefoon,een samsung galaxy S Advance.
met mijn abonnement bij HN moet ik op internet kunnen, maar dat is alleen mogelijk via WIFI.
een medewerkster zou vorige week een mail sturen met info hierover maar helaas niets ontvangen.Ook heb ik al 3 mails naar HN gestuurd maar daar gaat ook iets niet goed, Vandaag werd ik er na 10 minuten uitgegooid.
mijn geduld is echt op.Ik heb zelf al van alles geprobeerd op de telefoon maar het lukt niet. Graag hierover met spoed hulp anders zie ik mij genoodzaakt om andere stappen te ondernemen.
deze mail heb ik inmiddels naar HN gestuurd, en nu maar weer afwachten.
Probeer
deze stappen eens te doorlopen? Het is een subtiel ander toestel, maar wel android, dus de instellingen zouden overeen moeten komen.
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 12 okt 2012 13:52
door hansare
Probeerde de door hn voorgeschreven APN instellingen te realiseren op mijn SGS1.
Wat ik ook probeerde niets hielp; wel de APN zichtbaar en te kiezen, maar geen internet.
Toe de sim in de Galaxy Ace van mijn dochter geplaatst en daar de APN ingesteld.
Internet werkte.
Sim terug in mijn SGS1 en wat bleek: internet doet het!
Overigens ondertussen helpdesk hn ook gebeld.
Na 7 minuten wachten de verbinding maar verbroken.
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 13 okt 2012 16:28
door janjansma
Ik kan helaas aansluiten bij de eerdere negatieve berichten, heb zelf ook slechte ervaring met hollandsnieuwe.
In het begin deden ze erg hun best om bereikbaar te blijven en belden ze je voor het minste terug. De service was uitstekend, zelfs per e-mail. Dit maakte in principe goed dat het netwerk van hollandsnieuwe zo ontzetten slecht was. Berichten kwamen niet door, je kon niet bellen of gebeld worden etc etc. De ellende met het slechte bereik bij hollandsnieuwe duurde enkele maanden en de situatie bleef tot op de dag van vandaag eigenlijk verre van optimaal.
Het slechte bereik bij hollandsnieuwe vond ik niet zo erg omdat ze goedkope en flexibele abonnementen hebben. Wat wel meehielp was de goede service.
Het laatste half jaar echter, is de service ontzetten slecht geworden. Je krijgt veel later antwoord op je mails. De antwoorden die krijgt zijn in negen van de tien gevallen ontzettend irritante mails die alle blijk geven van een stress-helpdesk die zo snel mogelijk moet werken en je mail dus niet kan lezen. Het is zoooooo irritant als je antwoord krijgt waarbij je ziet dat ze je mail alleen gescand hebben en niet echt gelezen (tweede vraag negeren, eerste vraag niet goed lezen zodat ze verwijzen naar standaardinfo op de site waarvan je aangeeft dat je die hebt gezien etc etc).
De website staat nu vol informatie over nieuwe telefoons, de dure telefonische helpdesk etc etc, maar basis informatie is moeilijk te vinden. Ik ken de weg op de site nu wel, maar als je onder klantenservice gaat kijken, krijg je typisch dat te zien wat ze willen en niet wat je zoekt. Als je vervolgens ook nog eens drie keer belabberd antwoord krijgt op je vragen, kun je spreken van ontzettend slechte service bij hollandsnieuwe.
Helaas is dit dus ondertussen het geval: hollandsnieuwe is een afrader. Bij andere partijen hebben ze ondertussen ook heel aantrekkelijke abonnementen en ik ga weer een hele verhuizing van een dozijn nummers doen naar Telfort (mogelijk zijn er andere goede providers, dit is gewoon toevallig mijn keus).
Als je bij een provider absoluut niet op service kan rekenen, moet je maar net geluk hebben dat alles goed gaat en bij hollandsnieuwe gaat nooit alles goed, evenals bij andere providers, hollandsnieuwe pakt het dan alleen slecht op. Voor de prijs hoef je er ook niet meer te wezen, want slechte service voor een lage prijs kun je elders ook krijgen, alleen dan wel met goed bereik. hollandsnieuwe is een afrader!
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 17 okt 2012 02:47
door mr_rich
Ik was van plan om een abonnement bij Hollandsnieuwe af te sluiten, maar dit forum doet vermoeden dat dat niet zo een heel goed idee is. Aan de andere kant is er ook een forum over t-mobile, waar ikzelf, afgezien van de prijs, heel tevreden over ben.
IK wil een goedkoop sim-only abonnement, waar buiten de bundel bellen niet duurder wordt, die heb ik nu ook al bij t-mobile, maar dat kost 30 euro voor 300 minuten, zonder databundel dus.
Als Hollandsnieuwe niet doet wat het moet doen, is het zaak zo veel mogelijk per mail en schriftelijk aan te geven, en daar bewijs van te bewaren, levert dat niet snel resultaat op, dan is het verstandig een brief te sturen, bij voorkeur aangetekend, waarin een termijn wordt gesteld waarna de overeenkomst als ontbonden heeft te gelden.
Vervolgens dan natuurlijk de incasso"s storneren en een selectieve incassoblokkade op de rekening, en het abonnement is ten einde.
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 19 mei 2014 19:07
door markrinkking
wederom een bijzonder onprettige ervaring met hollands nieuwe! ik moet maar eens naar een andere provider denk ik. het grootste probleem, by far, is het feit dat deze figuren te schraal zijn om een callcenter in het leven te roepen (al dan niet i.s.m. big brother vodafone) waar mensen even vlot geholpen kunnen worden bij problemen!! waarschijnlijk wordt dit akkefietje nog hun ondergang...
anyway; van iphone overgestapt op sony xperia z1. automatisch de internet instellingen laten sms'en, dit werkt, maar de verstuurde instellingen kloppen niet, dus internet werkt alsnog niet. bij handmatig instellen gekeken op de site onder internetinstellingen voor de xperia Z1, en de zaken veranderd in wat dan de juiste instellingen zouden moeten zijn. deze APN moet je op het laatst opslaan, maar dit is on-mogelijk!!!??
nu wil je als klant dus even snel een klantenservice bellen om het probleem rap uit de wereld te helpen; maar hier begint dus de narigheid....
hollands nieuwe als u reageert op dit verhaal zoals bij klachten hierboven; zeg dan niet dat ik een mail moet sturen maar Beschrijf de oplossing!!! dan hebben al die mensen die ongetwijfeld ook op deze pagina belanden er ook nog wat aan.
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 20 mei 2014 09:48
door Har06
markrinkking schreef:wederom een bijzonder onprettige ervaring met hollands nieuwe! ik moet maar eens naar een andere provider denk ik. het grootste probleem, by far, is het feit dat deze figuren te schraal zijn om een callcenter in het leven te roepen (al dan niet i.s.m. big brother vodafone) waar mensen even vlot geholpen kunnen worden bij problemen!! waarschijnlijk wordt dit akkefietje nog hun ondergang...
anyway; van iphone overgestapt op sony xperia z1. automatisch de internet instellingen laten sms'en, dit werkt, maar de verstuurde instellingen kloppen niet, dus internet werkt alsnog niet. bij handmatig instellen gekeken op de site onder internetinstellingen voor de xperia Z1, en de zaken veranderd in wat dan de juiste instellingen zouden moeten zijn. deze APN moet je op het laatst opslaan, maar dit is on-mogelijk!!!??
nu wil je als klant dus even snel een klantenservice bellen om het probleem rap uit de wereld te helpen; maar hier begint dus de narigheid....
hollands nieuwe als u reageert op dit verhaal zoals bij klachten hierboven; zeg dan niet dat ik een mail moet sturen maar Beschrijf de oplossing!!! dan hebben al die mensen die ongetwijfeld ook op deze pagina belanden er ook nog wat aan.
Zou het kunnen zijn MKrinking half nederlands engels praat ? by far anuway callcenter etc, HN heeft voor zover ik weet een goed werkende servicedienstm evenzeer heeft Vodafone zo,n dienst
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 22 mei 2014 15:37
door voogie2000
Ben aan het kijken voor mijn vrouw, nieuw telefoon abonnement. Nou iedergeval wordt het niet verlengen bij HOLLANDSNIEUWE...
Via studentmobiel wilde ik verlenging aanvragen met mijn nieuwe abonnement. Wat blijkt... je bent gewoon duurder uit als 'vaste' klant !!
Heb even gemaild met Studentmobiel, hoe het kan dat nieuwe klanten goedkoper uit zijn met een abonnement dan klanten die al bij Hollandsnieuwe zitten. Dit was reactie;
@
From: Studentmobiel.nl [mailto:
[email protected]]
Sent: donderdag 22 mei 2014 11:22
To: Voogt Patrick
Subject: Re: [#115964] Uitleg prijsverschil
Beste Voogt Patrick,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Eigenlijk bieden alle providers aan nieuwe klanten een hogere korting op de aanschafprijs van een toestel dan aan klanten welke een bestaand abonnement verlengen.
De reden waarom providers dit doen is bij ons niet bekend. Zelf hebben zij het vaak over een welkomstkorting welke zij aanbieden aan nieuwe klanten. Nieuwe klanten betalen echter wel aansluitkosten (in de meeste gevallen bedragen deze € 30,-) welke niet in rekening worden gebracht bij klanten welke een contract verlengen.
Wij kunnen hier helaas niet omheen. Dit zijn de regels die door de providers gehanteerd worden. Voor veel klanten is bovenstaande situatie een reden om aan het einde van de looptijd van het contract over te stappen met behoud van het huidige telefoonnummer naar een andere provider. Dit kan vanaf twee maanden voor de einddatum van het huidige abonnement worden aangevraagd.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Studentmobiel.nl
On Wed, 21 May at 2:16 pm , Voogt Patrick <
[email protected]> wrote:
Geachte heer, mevrouw,
Via uw site heb ik mij laten informeren over het aanschaffen van nieuw abonnement.
Echter lijkt het, naar mijn berekening, dat bij Hollandsnieuwe vaste klanten ‘gestraft’ worden.
Vraag uw aandacht voor volgende voorbeeld:
Samsung galaxy S4 mini Zwart
SIM Only 550
Actietarief a 19,- euro p/maand
Voor nieuwe klanten, geld losse toestelprijs van 30 euro + 6,95 euro verzending.
Totale telefoon kosten a 36,95
Aansluitkosten 19,95 euro
Totaal a 56,90 euro
Voor bestaande klanten Hollandsnieuw, geld losse toestelprijs van 66,- euro + 6,95 verzending.
Totaal prijs van 72,95 euro !!
Hier worden dan geen aansluitingskosten berekend, echter is dit zowiezo reeds duurder...
Kunt u mij uitleggen hoe dit mogelijk is ?
Klanten welke verlengen worden dus gestraft ?
Verneem graag.
@
Echt bizar... Schijnt dus geheel aan Hollandsnieuwe te liggen.
Nou weet dus wel zeker dat mijn vrouw daar iedergeval geen nieuw abonnement zal afsluiten. Dan maar over naar T-mobile ofzo.
mvg,
patrick
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 22 mei 2014 16:03
door Har06
Patrick graag een heldere samenvatting van je verhaal
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 23 mei 2014 10:46
door hollandsnieuwe
Beste markrinkking,
Wat vervelend dat u momenteel geen optimaal gebruik kunt maken van onze diensten. Ik begrijp uit uw verhaal het instellen van het internet op uw Sony Xperia Z1 niet lukt, ondanks het versturen van een configuratiebericht en het opvolgen van instructies op onze webstite.
Uiteraard zouden we u hier graag bij verder helpen zodat u weer optimaal gebruik kunt maken van uw mobiele internet. Omdat de manier van oplossen afhankelijk is van een aantal factoren, willen wij u verzoeken om in een privebericht uw 06-nummer, ordernummer, geboortedatum en adres/postcode door te geven. Dan kunnen wij uw gegevens er even bij pakken en u op een voor u geschikte manier verder helpen met het installeren van de instellingen op uw nieuwe toestel.
Zodra we deze gegevens van u hebben mogen ontvangen, helpen wij u graag verder om dit zo spoedig mogelijk voor u in orde te kunnen maken.
Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe
Re: Hollandsnieuwe slechte service!
Geplaatst: 23 mei 2014 10:56
door hollandsnieuwe
Beste voogie2000,
Wat vervelend dat u tijdens het verlengen van uw hollandsnieuwe abonnement bij een van onze onafhankelijke verkoopppunten niet naar tevredenheid bent geholpen. Ik begrijp uit uw verhaal dat u een abonnement bij ons heeft lopen welke inmiddels verlengd mag worden.
U heeft hiervoor naar aanbiedingen gekeken bij een van onze onafhankelijke verkopppunten begrijp ik. Zij hanteren elk hun eigen tarieven, waar hollandsnieuwe geen invloed op heeft. Uiteraard kunt u bij hollandsnieuwe zelf ook een verlenging plaatsen, bij ons krijgen bestaande klanten namelijk wel dezelfde kortingen als nieuwe klanten.
Graag zouden we u hier meer over willen vertellen en uitleggen hoe het zit met prijzen bij andere verkooppunten die hollandsnieuwe in hun assortiment hebben opgenomen.
Graag ontvangen wij hiervoor een privebericht van u met hierin uw huidige 06-nummer, ordernummer of klantnummer, e-mailadres en adres/postcode. Ook vernemen wij hierin graag welke verlenging u had willen plaatsen en eventueel met welk toestel zodat we dit er bij kunnen zoeken voor u.
Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe