Pagina 3 van 3

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Geplaatst: 22 feb 2012 15:39
door tufima
Spruijt schreef:@Dirkie

JUIST! bij de macdrive hoor je dat er iets niet is!! zoals het hoort!
bij Arke hoor je dat niet, laten ze je afrekenen en achteraf zijn ze niet thuis.
@ Spruijt

Je betaalt bij het boeken van premium-comfort class voor een "pakket". Wat de "componenten" van dit pakket zijn verschilt per bestemming. Het gros van deze componenten kan je vrij eenvoudig vinden op de website van Arke.

Andere componenten verschillen per vliegveld buiten de macht van Arke om (incheck- en instapprocedure).

De voornaamste reden van mensen om premium comfort class te boeken zijn in mijn ogen de ruimere stoelen en de relatieve rust in dit gedeelte van het vliegtuig.

Dat er een stoel niet voldeed aan de eisen is klachtwaardig.

Dat er niet direct een maaltijd beschikbaar was is vervelend, maar hiervoor heeft het cabinepersoneel een oplossing geboden, en derhalve enigszins opgelost. Jouw mening dat hierom retitutie van je upgrade moet volgen deel ik niet.

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Geplaatst: 25 feb 2012 09:05
door b767-300er
@inzender

De Premium toeslag voor vluchten langer dan 6,5 uur is circa 130-150 euro, de toeslag voor vluchten kortder dan 6,5 uur is circa 55-85 euro.
Heeft u echt de premiumtoeslag betaald voor de verre vlucht? Of was dat een aanname? Want als ik zo kijk voor Kaapverdie in het hoogseizoen zie ik toslagen van rond d 60/70 euro per persoon en dat zijn gewoon "Middelandse Zee prijzen" en geen "verre reis-prijzen"
Op de websites van Arke(Fly) staat duidelijk aangegeven wat Arke ziet als een verre bestemming en wat Arke ziet als een Middlandse zee bestemming.

U heeft echt een punt voor wat betreft die ene stoel die geen premium comfort was kwa grootte en ArkeFly hoort daar zeker op te reageren.

Voor meer info wat je wel of niet krijgt aan boord bij arkefly kan je kijken op www.vliegschemas.nl/arkefly.htm

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Geplaatst: 27 feb 2012 12:38
door wiseger
Dirkie schreef:
Ik maak een punt, omdat er duizenden mensen betalen voor iets wat ze niet krijgen.
Wat ik mij dan afvraag is waarom er geen duizenden klachten zijn. En waarom ik over deze schandalige zaak niet dagelijks via diverse media ook maar iets hoor :mrgreen:
Als u bij de macdrive bij raam 1, een hamburger, friet en een cola bestelt, bij raam 2 de hamburger, de friet en de cola afrekent, en vervolgens bij raam 3 alleen cola krijgt.. Met de mededeling dat de hamburgers en de friet op zijn: dan rijden de mensen van Arke de gewoon door, omdat het personeel zegt dat ze geen geld terug krijgen?
Deze vergelijking klopt niet. Als u iets wil bestellen bij raam 1 wat er niet (meer) is, dan hoort U dat meteen bij raam 1. U hoeft en kunt daar dus ook niet voor betalen.
Als je met Arke een verre reis maakt naar Curacao, dan hoor je per vlucht tientallen klachten. Alle klachten komen op hetzelfde neer, Arke maakt de verwachtingen van de klanten totaal niet waar. Klanten willen gewoon lekker op vakantie en niet het gevoel hebben dat ze de hele tijd als een citroentje worden uitgeknepen voor een paar extra euro's.

En de oplossing is heel eenvoudig. Verhoog de prijzen een beetje en stop met het geschraap en lever gewoon service. Als je vakantie van duizenden euro's per persoon koopt, dan verwacht je simpelweg iets heel anders dan wanneer je bij een maatschappij als RyanAir boekt.

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Geplaatst: 27 feb 2012 12:56
door Emmy75
wiseger schreef:En de oplossing is heel eenvoudig. Verhoog de prijzen een beetje en stop met het geschraap en lever gewoon service.
Ja en dan is het voor velen weer te duur. Dan is het ook niet goed. Mensen kunnen er ook zelf voor kiezen om iets meer uit te geven en met een andere maatschappij te vliegen welke wel meer service biedt. Blijkbaar hebben velen er dat niet voor over gezien de vele mensen die met dit soort maatschappijen blijven vliegen.

De consument wil KLM royal service tegen een ryanair prijsje. Dat kan nu eenmaal niet.

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Geplaatst: 27 feb 2012 13:58
door wiseger
Emmy75 schreef:De consument wil KLM royal service tegen een ryanair prijsje. Dat kan nu eenmaal niet.
Maar dat is wellicht ook het probleem, met zijn vieren twee weken (noemen ze 16-daags) naar Curacao in de zomer kost je al gauw rond de 9000 euro, (bijvoorbeeld het populaire Lion-dive hotel, 2 kamers met ontbijt). De meeste vakantiegangers ervaren dat niet als een low-budget prijsje en hebben daarom hele andere verwachtingen. Vandaar de onvrede in het vliegtuig.

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Geplaatst: 27 feb 2012 14:13
door tufima
wiseger schreef: Maar dat is wellicht ook het probleem, met zijn vieren twee weken (noemen ze 16-daags) naar Curacao in de zomer kost je al gauw rond de 9000 euro, (bijvoorbeeld het populaire Lion-dive hotel, 2 kamers met ontbijt). De meeste vakantiegangers ervaren dat niet als een low-budget prijsje en hebben daarom hele andere verwachtingen. Vandaar de onvrede in het vliegtuig.
Ik weet niet hoe jij aan € 9.000 euro komt hoor....

Maar dat is de issue overigens ook helemaal niet. Je bent aan het klagen over Arkefly, dwz de vlucht.

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Geplaatst: 27 feb 2012 14:22
door Emmy75
wiseger schreef: twee weken (noemen ze 16-daags) naar Curacao
Yep, dat is (in Nederland) met alle bestemmingen in dit gebied zo, omdat ze de reisdagen meetellen, terwijl er 1 nacht in het vliegtuig wordt doorgebracht en die laatste dag zit men alleen in het vliegtuig omdat de terugreis de dag ervoor al begint.

In België doen ze dat niet en boek je een reis o.b.v. het aantal nachten. Prijsvergelijk met belgie kan men bijvoorbeeld heel makkelijk doen door bijvoorbeeld naar neckermann.be te gaan. Maar dan moet u wel een reis kiezen van 14 nachten voor deze bestemming. Soms is er een aanzienlijk prijsverschil in dezelfde reis.
wiseger schreef:Maar dat is wellicht ook het probleem, met zijn vieren twee weken (noemen ze 16-daags) naar Curacao in de zomer kost je al gauw rond de 9000 euro, (bijvoorbeeld het populaire Lion-dive hotel, 2 kamers met ontbijt). De meeste vakantiegangers ervaren dat niet als een low-budget prijsje en hebben daarom hele andere verwachtingen. Vandaar de onvrede in het vliegtuig.
Natuurlijk is dat best veel geld in totaal. Desalniettemin zou u dezelfde reis boeken met een betere luchtvaartmaatschappij is het vaak toch nog wat duurder.

Overigens als ik dat bedrag enzo eens bekijk, heeft u wel eens overwogen om bijvoorbeeld naar de Dominicaanse Republiek te gaan ? Een goede 5 sterren Iberostar Hotel (Hacienda of Bavaro) met goede all-inclusive is een stuk goedkoper.

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Geplaatst: 27 feb 2012 14:29
door Emmy75
tufima schreef:Ik weet niet hoe jij aan € 9.000 euro komt hoor....
arke.nl met deze gegevens..
Lions Dive Curacao
Logies ontbijt, 16 dagen, Vertrek 6-8-12
€ 2273,00 pp. 4 personen (2 kamers) = € 9092,-
http://www.arke.nl/vakantie/curacao/cur ... ijzen.aspx

En als iemand bij arke boekt is de kans groot dat deze met arkefly vliegt.

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Geplaatst: 27 feb 2012 17:08
door wiseger
tufima schreef:Ik weet niet hoe jij aan € 9.000 euro komt hoor....

Maar dat is de issue overigens ook helemaal niet. Je bent aan het klagen over Arkefly, dwz de vlucht.
Als je met Arke op vakantie gaat naar Curacao, dan vlieg je met ArkeFly. Voor mij is het gewoon een vakantie, ik maak geen onderscheid tussen de vlucht of het hotel, ik boek een reis bij Arke. Als ik dan meer dan 9000 euro betaal, dan heb ik bepaalde verwachtingen. Terwijl het hotel en de vakantie prima aan die verwachtingen voldaan hebben, was de vlucht inderdaad van het niveau low-budget. En dat verwacht je simpelweg niet voor zo'n prijs en al helemaal niet als je buiten die 9000 euro nog eens extra betaald voor bepaalde services.

Vandaar mijn stelling, Arke kan beter die 9000 iets ophogen en tijdens de vlucht gewoon uitstekende service leveren zodat de reiziger niet geirriteerd op vakantie gaat en al helemaal niet gerriteerd thuis komt. Scheelt een hoop klachten.

En ja, Domincaanse republiek of Mexico kan iets goedkoper zijn (zeker met all-in) maar ook die bestemmingen zijn aardig prijzig in het hoogseizoen. Dan verwacht je geen low-budget vlucht dus ook daar zal de verwachting van de consument veel hoger zijn dan Arke momenteel biedt.

Re: Arkefly komt de verkoopbelofte niet na en negeert klachten.

Geplaatst: 27 feb 2012 17:42
door Emmy75
wiseger schreef:Vandaar mijn stelling, Arke kan beter die 9000 iets ophogen en tijdens de vlucht gewoon uitstekende service leveren zodat de reiziger niet geirriteerd op vakantie gaat en al helemaal niet gerriteerd thuis komt. Scheelt een hoop klachten.
Dat is nu net niet wat mensen willen, nog meer betalen. Ik zou zeggen boek dan niet via arke, u kunt vlucht en hotel ook los boeken en heeft u meer keuze mbt de airliner. U kunt ook met Oad naar dit hotel en die vliegt met KLM bijvoorbeeld.
wiseger schreef: En ja, Domincaanse republiek of Mexico kan iets goedkoper zijn (zeker met all-in) maar ook die bestemmingen zijn aardig prijzig in het hoogseizoen. Dan verwacht je geen low-budget vlucht dus ook daar zal de verwachting van de consument veel hoger zijn dan Arke momenteel biedt.
'T is maar wat u iets noemt, 4 personen dominicaanse kan in mijn gestelde voorbeeld voor 4 personen voor 3.000,- minder; ook in augustus en verblijft u obv all-in. Dit is gerekend met vliegen vanaf schiphol met KLM en overstappen in parijs op air france. U kunt ook kiezen voor vliegen vanaf Zaventem met Jetairfly of Duitsland met Air Berlin (dacht ik of condor kan ook).